Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Floor_x

Berichten: 2945
Geregistreerd: 19-03-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:59

KimD schreef:
Überhaupt ligt ITP op haar gat als je het mij vraagt, als je geen bekende bokker bent, geen fotoshoot hebt gedaan en geen heel bijzonder paard hebt kun je beter geen fototopic meer openen want het verdwijnt binnen een dag ergens in de verdoemenis... Dat is onder andere de reden dat ik geen topic meer openen.


Helemaal mee eens, erg jammer inderdaad.
Mijn laatste topic wat ik opende kreeg wel 4 reacties van anderen :+
Terwijl ik het best leuke foto's vond van in het bos :')

Dus denk dat ik maar geen 'gewone' topics meer open op ITP, want je raakt onbewust toch wel een beetje teleurgesteld.

KimD

Berichten: 20411
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:01

Ja is ook zo Floor_x, je bent gewoon teleurgesteld omdat je er zoveel tijd en moeite in gestoken hebt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:04

Ojajoh schreef:
KimD schreef:
Überhaupt ligt ITP op haar gat als je het mij vraagt, als je geen bekende bokker bent, geen fotoshoot hebt gedaan en geen heel bijzonder paard hebt kun je beter geen fototopic meer openen want het verdwijnt binnen een dag ergens in de verdoemenis... Dat is onder andere de reden dat ik geen topic meer openen.

Dat is een feit idd

je moet of heel bekend zijn, geweldige foto's maken, een heel bijzonder verhaal hebben, een prachtige hengst of zo of een hoop "aaaaaah" gehalte want anders kan je het wel vergeten en mag je blij zijn als je meer dan 5 reactie's haalt


Ik vind dat toch wel meevallen hoor :o
Ik heb een hele gewone zwarte vuilnisbakkenras pony, ben zeker geen bekende bokker, ook geen fotoshoot gedaan en in het SPR-ITP topic dat ik geopend heb gaat het voornamelijk over balkjes lopen en 3 hele lage sprongetjes. Niks heel bijzonders dus. Toch krijg ik best wat leuke reacties, geen 5 pagina's nee, maar gezien dat hoeveelheid fototopics is dat toch ook niet zo raar?

KimD

Berichten: 20411
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:08

Blijheid, ik heb het over ITP, niet over RIJ-ITP of SPR-ITP. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:12

Oh, sorry, dat zien we net even anders dan.
Ik vind dat alle subforums die onder het tabje ITP vallen een ITP topic, dus ook RIJ-ITP, SPR-ITP, TEN-ITP ed :)

IngeK
Berichten: 875
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:22

Zonder het hele topic te lezen:

Ik denk dat Uitgelicht juist leuk is voor topics die anders weinig aandacht krijgen inderdaad.

Moest laatst wel even fronsen toen calice met twee topics tegelijk in Uitgelicht stond, terwijl zij met een lachend kindje al snel en vaak veel aandacht krijgt. Dat begrijp ik hoor, maar om dan ook nog twéé topics in Uitgelicht te hebben van dezelfde auteur? Dat lijkt mij een beetje te veel van het goede.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:29

Normaal gebeurt dat volgens mij ook niet, maar iedereen kan een foutje maken toch? Niemand is perfect.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 15:21

KimD schreef:
Ja is ook zo Floor_x, je bent gewoon teleurgesteld omdat je er zoveel tijd en moeite in gestoken hebt...


^ Dit ja. Ik had laatst een jaaroverzicht van mij en m'n paard gemaakt, kreeg er misschien 4 reacties op in het begin. Gelukkig kwamen er na een dag of twee wel meer reacties, maar toch, je kan niet anders dan een beetje teleurgesteld zijn als je er zoveel moeite in hebt gestoken om een mooi overzicht te maken, terwijl sommige topics in Uitgelicht gewoon foto's zijn, en niet eens een mooi overzicht. Maar achja, dat zal dan wel weer aan mij liggen :')

Daihyo

Berichten: 88042
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:48

Even een kort berichtje dat ik dit topic gezien heb en later uitgebreid reageer. Ik zit momenteel inderdaad met een zware hersenschudding door een koprol met paardlief en mag dus niet zoveel achter een beeldscherm zitten. Uitgelicht is overgenomen door een collega, dus alles loopt gewoon door +:)+

Ik vind het altijd boeiend om te weten wat jullie van Uitgelicht vinden en waar de verbeterpunten zijn. Er is al eens een topic over geweest en daar heb ik heel veel aan gehad. Dus onderbouwde kritiek hoor ik graag :j

Maar verdere inhoudelijke reactie van mijn kant komt dus nog even later. :)

Floor_x

Berichten: 2945
Geregistreerd: 19-03-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:05

Amanda schreef:
Even een kort berichtje dat ik dit topic gezien heb en later uitgebreid reageer. Ik zit momenteel inderdaad met een zware hersenschudding door een koprol met paardlief en mag dus niet zoveel achter een beeldscherm zitten. Uitgelicht is overgenomen door een collega, dus alles loopt gewoon door +:)+

Ik vind het altijd boeiend om te weten wat jullie van Uitgelicht vinden en waar de verbeterpunten zijn. Er is al eens een topic over geweest en daar heb ik heel veel aan gehad. Dus onderbouwde kritiek hoor ik graag :j

Maar verdere inhoudelijke reactie van mijn kant komt dus nog even later. :)

Vind het leuk dat je de kritiek goed opvat, het is inderdaad niet negatief bedoelt. En iedereen tevreden houden is ook onmogelijk, maar top dat je er ook wat mee doet!
Beterschap :)

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:49

Goed dat je er voor open staat Amanda *D!
Ik vraag mij af, is er ook enige afstemming tussen uitgelicht en de bokt fb?
Het komt namelijk redelijk vaak voor dat er op de facebook een topic komt te staan wat ook al in uitgelicht heeft gestaan.
Zoals vandaag, een topic wat zowel in uitgelicht als op fb staat.

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:58

Mjetterd schreef:
Goed dat je er voor open staat Amanda *D!
Ik vraag mij af, is er ook enige afstemming tussen uitgelicht en de bokt fb?
Het komt namelijk redelijk vaak voor dat er op de facebook een topic komt te staan wat ook al in uitgelicht heeft gestaan.
Zoals vandaag, een topic wat zowel in uitgelicht als op fb staat.

Dat valt me ook op. Vandaag weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:30

xAnthea schreef:
Mjetterd schreef:
Goed dat je er voor open staat Amanda *D!
Ik vraag mij af, is er ook enige afstemming tussen uitgelicht en de bokt fb?
Het komt namelijk redelijk vaak voor dat er op de facebook een topic komt te staan wat ook al in uitgelicht heeft gestaan.
Zoals vandaag, een topic wat zowel in uitgelicht als op fb staat.

Dat valt me ook op. Vandaag weer.


Ja, dat ben ik.
Had al een berichtje afgelopen vrijdag dat mijn topic op de bokt facebook zou komen op dinsdag, vandaag dus, maar nu hij ook al bij uitgelicht staat (was voor mij ook een verrassing) heb ik vanmorgen een berichtje gestuurd of ze voor facebook niet beter iemand anders kiezen. Leuk dat ze hem zo knap vinden, maar om nou iemand zo dubbel in de schijnwerpers te zetten, iemand anders vind dat vast ook leuk.

Ik wil niet ondankbaar lijken, vind het heel erg leuk dat mijn topic blijkbaar op een positieve manier opvalt! Maar de aandacht zou ook wel iets meer verdeeld mogen worden.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:05

Vandaag weer inderdaad..
Ik vind het niet erg voor mijzelf, ik hoef echt niet perse bij uitgelicht of op de fb pagina te staan. Maar zoals blijheid (heel sportief trouwens!) Ook aangeeft is het leuker om een ander topic in de spotlights te zetten ipv een topic 2 keer in de spotlights.

Op deze manier voegt het voor mij ook niets toe om de fb pagina te volgen, omdat ik standaard de uitgelicht topics altijd bekijk :).

Daihyo

Berichten: 88042
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:08

Ik heb die vraag gelijk even meegenomen. Rest van de antwoorden volgt (loop 2 weken achter met bijlezen op alles :+ ).

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:09

Amanda schreef:
Ik heb die vraag gelijk even meegenomen. Rest van de antwoorden volgt (loop 2 weken achter met bijlezen op alles :+ ).



Doe rustig aan, het heeft geen haast :D.

Daihyo

Berichten: 88042
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:12

Ik laat me ook niet opjagen :))

Overigens hebben wij een topic achter de schermen waar we de linkjes van de gebruikte topics van zowel FB als Uitgelicht zetten. Hoe de selectie van FB gaat weet ik niet. Maar heb je vraag daar dus even neergezet.
We weten van elkaar dus wel wat we gebruiken, maar er is geen afspraak om het niet dubbel te doen ofzo.

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:15

Ik zat er vandaag over na te denken.
Enige wat mij opvalt in uitgelicht zijn topics die van bekende bokkers komen, wat eigenlijk standaard foto's zijn, maar die zinnetjes bij de foto zetten alsof het door het paard is gezegd.

Verder vallen de "simpele" bokkers al snel in het duister omdat zij overschaduwd worden door de bekende bokkers.
Ik open niet eens meer een ITP omdat ik weet dat het toch wegvalt in de massa. Als je niet iets speciaals hebt, niet bekend bent of geen bijzonder verhaal dan is het ook niks aan om te kijken.
Kinderen en pony's is het grootste aaahw gehalte ooit en ik kom elke week wel weer zo'n topic tegen of een topic waar die beroemde bokt pony terug komt.

Maar Amanda ik vind het erg positief dat je er mee bezig gaat!

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:17

KarmaWitch schreef:
Ik zat er vandaag over na te denken.
Enige wat mij opvalt in uitgelicht zijn topics die van bekende bokkers komen, wat eigenlijk standaard foto's zijn, maar die zinnetjes bij de foto zetten alsof het door het paard is gezegd.

Verder vallen de "simpele" bokkers al snel in het duister omdat zij overschaduwd worden door de bekende bokkers.
Ik open niet eens meer een ITP omdat ik weet dat het toch wegvalt in de massa. Als je niet iets speciaals hebt, niet bekend bent of geen bijzonder verhaal dan is het ook niks aan om te kijken.
Kinderen en pony's is het grootste aaahw gehalte ooit en ik kom elke week wel weer zo'n topic tegen of een topic waar die beroemde bokt pony terug komt.

_/-\o_ Idd! Nu ook weer dezelfde persoon in uitgelicht...
Ik open ook geen topics meer... Hoe jij het zegt is helemaal waar!
Begin echt minder en minder zin te hebben om nog op bokt te komen, puur daarom.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:19

mijn 2 oudjes zijn er ook opgeweest echt super lief!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:20

Ik zie mezelf toch niet als bekende bokker hoor :o Vorig jaar één EJL-ITP topic, dit jaar 3 (met Horse Event, EJL-ITP en het springtopic wat bij uitgelicht staat).

Dat ik nu zowel bij uitgelicht als op facebook sta vind ik zelf ook dubbelop, zie mijn berichtje daarover hierboven, maar dat geeft ook aan dat je als simpele bokker er prima tussen komt.

Daihyo

Berichten: 88042
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:24

Maar is dit iets van de laatste tijd of al langere tijd?
Ik probeer er zelf namelijk wel op te letten dat je niet steeds dezelfde mensen ziet (of de mensen met hele vriendenclubs die gaan temmen of er heel hard om roepen), maar iedereen evenveel kansen te geven.
Dat wil niet zeggen dat iedereen ook in Uitgelicht komt. De foto's moeten namelijk aan bepaalde voorwaarden voldoen. Uitgelicht is het visitekaartje van bokt.

Wat ik altijd doe naast die criteria is ook een variatie in disciplines, maar ook in compositie en kleuren. Om zo een afwisselend mogelijk beeld te creëeren. Wat ik doe is alle topics open klikken en kijken naar het verhaal, de foto en de TS. Als het goed genoeg is voor Uitgelicht, sla ik de foto's op.
Dan heb ik bijvoorbeeld voor een dag de keuze uit 10 foto's. Uit die 10 kies ik er 5 waarbij er afwisseling is in discipline, kleur en compositie. Soms komt dat op 5 totaal verschillende foto's, maar soms ook niet alle 5. Dan heb je wel eens 2 fotoshoots, of 2 springwedstrijden, of 2 schimmels, of 2 arabisch volbloeden. Maar in principe probeer ik dat wel af te wisselen.
En of het nu een bekende of onbekende bokker is, daar let ik weinig op. Wel probeer ik te kijken of iemand vaker in Uitgelicht heeft gestaan. Dat kan ik niet checken, maar dat moet ik dus echt onthouden. En dan glippen er wel eens mensen doorheen inderdaad. Tenslotte worden er zo'n 150 topics/foto's per maand gebruikt en dat zijn er best veel om te onthouden ;)
En soms zijn topics het ook gewoon waard om te plaatsen, ook al is de TS al vaker geweest.

Hmmm, toch weer een langere reactie dan gepland :+

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:26

SecretLIN schreef:
mijn 2 oudjes zijn er ook opgeweest echt super lief!

Maar meis dat is iets bijzonders en jij verdiend het ook gewoon. Nogmaals :(:)

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:28

Dankje Amanda voor deze uitgebreide uitleg :)
Begrijp dat het lastig is, maar is het een idee om per dag dan de bokkers op te schrijven en elke bokker die geweest is max 2x p/j in uitgelicht te laten komen?

Daihyo

Berichten: 88042
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:32

Nee, want stel dat iedereen 1x per jaar in Uitgelicht komt, dan heb ik een lijst met 1825 namen. Ik heb niet elke dag de tijd om deze even na te lopen :+
Zelfde geldt voor 900 namen :+
Of al voor 100 namen.
De meeste paarden of namen komen me wel bekend voor, dus dan kan ik het redelijk schiften. Maar het is geen doen om dat allemaal bij te houden.

Daarbij is Uitgelicht niet iets waar je naar moet streven bij het openen van een topic, maar is Uitgelicht een visitekaartje van Bokt. Natuurlijk houd ik ook rekening met de wensen van mensen, maar het is wel een andere insteek dan een soort 'beloning' voor het plaatsen van een origineel/leuk topic met foto's, namelijk om te laten zien wat bokt is.
En: je plaatst foto's toch tenslotte voor jezelf, toch niet voor een mogelijk plaatsje in Uitgelicht?