[Uitgelicht] 'uitgelicht'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:51

Ik vind het ook leuk hoor, zeker! :j
Maar was benieuwd naar de achterliggende gedachte :)

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 13:07

Leuk gedaan al die witjes! Allemaal paarden van sinterklaas op 5 december :D

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 13:54

Haha leuk dat het opvalt!!

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 14:02

De witjes waren me ook opgevallen, maar ik had de link niet gelegd. In België komt de sint op 6 december. :D

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 07:32

Er lijkt me een foutje in uitgelicht te zitten? Er zijn 4 foto's zichtbaar en 1 topic titel die verwijst naar een topic met honden? Worden deze topic dan toch ook uitgelicht? :)

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6639
Geregistreerd: 28-08-12

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 07:39

Bedankt voor je oplettendheid, dat is inderdaad niet helemaal goed gegaan! Ik heb het nu aangepast en als het goed is, zal op die plek zometeen gewoon weer een afbeelding van een paard verschijnen :j

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:27

Wat is het criteria of een topic in Uitgelicht komt? Is dat het aantal TeM's? Is dat een persoonlijke keuze van een mod?

Reden van deze vraag, ik had een topic geopend, in IM. Ik begreep van een andere bokker dat niet iedereen het prettig vind als ze hun overleden paard op de voorpagina terug zien, en dat je dan dus schijnbaar een PB krijgt als men van plan is je topic in Uitgelicht wil zetten.

Nu weet ik dat er veel TeM's zijn geweest op mijn topic, ik heb er niet om gevraagd maar ik was even een beetje aan het klagen in het 'waar heb jij je vandaag aan geërgerd'-topic. Toen hebben veel mensen geTeMt. Super lief.

Ik verbaasde me namelijk dat er topics meerdere dagen in Uitgelicht staan (dus te weinig topics) maar als er op mijn topic geTeMt wordt dan wordt daar dus niets mee gedaan? Hoe kan het dat een topic met 2 reacties wel in Uitgelicht komt, maar een topic met 4 pagina's niet?

Ik wil niet bedelen om in Uitgelicht te komen, maar ik vraag me gewoon even af hoe dit is gegaan..?
Waarom staan er topics meerdere dagen in, maar wordt er dan dus met andere TeMs niets gedaan?

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6639
Geregistreerd: 28-08-12

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 09:36

In Memoriam is een subforum dat we voor Uitgelicht nooit meenemen. Dat is inderdaad met de achterliggende gedachte dat mensen het misschien niet prettig vinden om met zo'n topic in Uitgelicht te komen. In jouw geval is dat dus anders. De hoeveelheid tems kijken we bij IM dan ook eigenlijk niet naar, want we kunnen niet zien wie temt. Dus dan kan een IM-topic wel veel getemd worden, maar dat vertelt ons nog steeds niet of de TS er zelf ook oké mee zou zijn. Wat denk jij dat goed zou zijn? Moeten we wel kijken naar de tems op IM-topics en dan eventueel een PB sturen naar de TS of het in Uitgelicht mag? Of zou dat voor sommige mensen ook juist weer te confronterend zijn?

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:37

NadjaNadja schreef:
In Memoriam is een subforum dat we voor Uitgelicht nooit meenemen. Dat is inderdaad met de achterliggende gedachte dat mensen het misschien niet prettig vinden om met zo'n topic in Uitgelicht te komen. In jouw geval is dat dus anders. De hoeveelheid tems kijken we bij IM dan ook eigenlijk niet naar, want we kunnen niet zien wie temt. Dus dan kan een IM-topic wel veel getemd worden, maar dat vertelt ons nog steeds niet of de TS er zelf ook oké mee zou zijn. Wat denk jij dat goed zou zijn? Moeten we wel kijken naar de tems op IM-topics en dan eventueel een PB sturen naar de TS of het in Uitgelicht mag? Of zou dat voor sommige mensen ook juist weer te confronterend zijn?

Heh? IM-topics werden destijds gewoon meegenomen mits er toestemming was van de topicstarter.

DuoPenotti

Berichten: 29472
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:40

Nadja
Ik denk dat je gerust een pb kunt sturen :j
Als een pb te confronterend is dan zou ik me eerder afvragen waarom iemand een topic opent op een openbaar forum.
Iedereen kan het zien, er kunnen ook confronterende berichten geplaatst worden, of ook pb's van leden.
Ik denk een nette vraag of het berichtje op uitgelicht mag niet vervelender is dan andere berichten.
Maar dat is uiteraard mijn gevoel erbij :)

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 10:07

Helemaal eens met DuoPenotti. Ik vind juist dat hij het verdiend om nog een keer te shinen op de voorpagina. Ik denk dat als je dat niet wil je uberhaupt niet snel een topic opent met veel foto's. Maar een PB sturen lijkt me een prima oplossing, begreep ook van Nayomie dat dat in het verleden ook gedaan werd. Vandaar mijn verwarring dat ik dat niet kreeg maar wel dezelfde topics in Uitgelicht zag staan.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 11:21

Een tijd geleden was er ook een topic van mensen die het niet prettig vonden om andermans overleden paard voorbij te zien komen. überhaupt niet maar al helemaal niet op de voorpagina. Speelt dat niet ook mee?

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6639
Geregistreerd: 28-08-12

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 11:28

Ik heb geen idee wat exact te reden is om IM niet mee te nemen in Uitgelicht. Toen ik bij het team ben gekomen, stond dat in de uitleg, dus dat heb ik maar gewoon gevolgd. Maar ik begrijp dat daar verschillende gedachtes en ideeën over zijn. Ik zal het binnen ons team even opgooien, want misschien moeten/kunnen we daar inderdaad wel iets mee :j Ik zal dan ook kijken of ik kan uitzoeken waarom in eerste instantie besloten is om IM niet mee te nemen in Uitgelicht. In ieder geval bedankt voor het aankaarten, dat is altijd goed!

Muronia

Berichten: 19546
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 11:55

Toen ik nog Uitgelicht deed, stuurden we eerst een PBtje naar de TS van het IM topic om even te overleggen of ze het goed vond om in Uitgelicht te komen.

pien_2010

Berichten: 43274
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:36

Sommige IM zijn zo mooi. Dus zeker PB aan wagen voor uitgelicht of het ok is.

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:52

NadjaNadja schreef:
In Memoriam is een subforum dat we voor Uitgelicht nooit meenemen. Dat is inderdaad met de achterliggende gedachte dat mensen het misschien niet prettig vinden om met zo'n topic in Uitgelicht te komen. In jouw geval is dat dus anders. De hoeveelheid tems kijken we bij IM dan ook eigenlijk niet naar, want we kunnen niet zien wie temt. Dus dan kan een IM-topic wel veel getemd worden, maar dat vertelt ons nog steeds niet of de TS er zelf ook oké mee zou zijn. Wat denk jij dat goed zou zijn? Moeten we wel kijken naar de tems op IM-topics en dan eventueel een PB sturen naar de TS of het in Uitgelicht mag? Of zou dat voor sommige mensen ook juist weer te confronterend zijn?

Op mijn IM topic werd vorig jaar ook heel veel getemd. Toen ben ik benaderd door een Mod of ik het ok vond als mijn topic in Uitgelicht kwam. Dus dat doen jullie wel.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:54

Er zijn regelmatig nieuwe mods. Die mensen doen dat in hun vrije tijd, er zal dus vast wel eens iets van miscommunicatie of verloren info zijn. Des te fijner dat ze er nu wel rekening mee willen houden :D

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6639
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 19:07

In dit topic werd helder dat er onduidelijkheid is over In Memoriam-topics in Uitgelicht, zowel bij jullie gebruikers als bij ons moderators. Zulke onduidelijkheid is natuurlijk niet wenselijk, dus we zijn hierover in gesprek gegaan. In onze ogen zou het goed zijn om hierover afspraken te maken, zodat het voor iedereen duidelijk is hoe we hier in de toekomst mee omgaan.

We hebben besloten om topics van In Memoriam niet mee te nemen in Uitgelicht. We hebben die beslissing genomen op basis van verschillende factoren. Allereerst vindt niet iedereen die een topic opent op IM het prettig om er mee geconfronteerd te worden in Uitgelicht. Dit zouden we kunnen ondervangen door de TS een bericht te sturen, maar we merkten dat hier voor het Uitgelicht-team een aantal haken en ogen aan zitten (waar met name tijd een rol speelt). Daarnaast zijn er ook gebruikers die in het verleden hebben aangegeven het niet prettig te vinden om via Uitgelicht ineens in een IM-topic terecht te komen, zonder dat zij daar vooraf van op de hoogte waren. Dit hangt tevens samen met de laatste factor voor onze beslissing: wij vinden dat Uitgelicht de gebruikers moet leiden naar leuke en grappige topics. We kunnen ons voorstellen dat het voor gebruikers niet altijd even prettig is om ineens in een vrij zwaar beladen topic terecht te komen, terwijl ze bijvoorbeeld tijdens hun lunchpauze even luchtig wat fototopics willen bekijken.

Tegelijkertijd kunnen we ons wel voorstellen dat er vanuit de Bokt Community behoefte is aan een plek waar hun overleden (huis)dier nog voor een laatste keer kan stralen. Wij denken dat Uitgelicht daar in dit geval niet een geschikte plek voor is, maar wellicht is er behoefte aan meer dan alleen een topic op IM? Mochten jullie hier ideeën of meningen over hebben, dan zou het fijn zijn als jullie die met mij willen delen via PB (om dit topic op Uitgelicht gericht te houden), zodat wij daar achter de schermen over na kunnen denken :j

We hopen dat we jullie zo voldoende hebben meegenomen in het nemen van onze beslissing. Niet iedereen zal achter deze beslissing staan waarschijnlijk, maar we hopen hiermee wel duidelijkheid te bieden. Op deze manieren weet iedereen waar we in de toekomst aan toe zijn. In ieder geval bedankt voor het aanhalen van deze kwestie en jullie inbreng daarover, dat wordt erg gewaardeerd! :)

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 19:36

IM mag van mij een sereen plekje op Bokt blijven.
Los van toeters en bellen, een plek waar iedereen zijn verdriet kan delen op zijn of haar manier (met tekst, met een gedicht, met een foto) en waar het belang van jouw verdriet niet getoetst wordt aan het aantal likes.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 19:56

Bedankt voor de uitleg, ik snap de gedachte wel. Ik ben het er zelf niet mee eens, maar kan me voorstellen dat veel mensen er zo over denken.

Oplossing: Misschien is er een mogelijkheid dat als men een topic opent in IM dat men bij plaatsen kan selecteren of men wel of niet eventueel in Uitgelicht wil komen? :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 19:59

Ze zegt net dat IM niet in aanmerking komt voor Uitgelicht. Er is dus ook geen behoefte aan een oplossing die jou toevallig goed uitkomt.

Als je je paard zo graag in Uitgelicht wil, open dan over een paar weken een topic op ITP met mooie foto's en herinneringen?

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:05

_San87_ schreef:
Ze zegt net dat IM niet in aanmerking komt voor Uitgelicht. Er is dus ook geen behoefte aan een oplossing die jou toevallig goed uitkomt.

Als je je paard zo graag in Uitgelicht wil, open dan over een paar weken een topic op ITP met mooie foto's en herinneringen?


Jezus, ga je lekker?

Ik las het stukje

NadjaNadja schreef:
Tegelijkertijd kunnen we ons wel voorstellen dat er vanuit de Bokt Community behoefte is aan een plek waar hun overleden (huis)dier nog voor een laatste keer kan stralen. Wij denken dat Uitgelicht daar in dit geval niet een geschikte plek voor is, maar wellicht is er behoefte aan meer dan alleen een topic op IM? Mochten jullie hier ideeën of meningen over hebben, dan zou het fijn zijn als jullie die met mij willen delen via PB (om dit topic op Uitgelicht gericht te houden), zodat wij daar achter de schermen over na kunnen denken :j


En dacht aan zo'n oplossing. Hoef je niet gelijk zo te beuken, doe eens normaal zeg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:16

Captain schreef:
_San87_ schreef:
Ze zegt net dat IM niet in aanmerking komt voor Uitgelicht. Er is dus ook geen behoefte aan een oplossing die jou toevallig goed uitkomt.

Als je je paard zo graag in Uitgelicht wil, open dan over een paar weken een topic op ITP met mooie foto's en herinneringen?


Jezus, ga je lekker?

Ik las het stukje

NadjaNadja schreef:
Tegelijkertijd kunnen we ons wel voorstellen dat er vanuit de Bokt Community behoefte is aan een plek waar hun overleden (huis)dier nog voor een laatste keer kan stralen. Wij denken dat Uitgelicht daar in dit geval niet een geschikte plek voor is, maar wellicht is er behoefte aan meer dan alleen een topic op IM? Mochten jullie hier ideeën of meningen over hebben, dan zou het fijn zijn als jullie die met mij willen delen via PB (om dit topic op Uitgelicht gericht te houden), zodat wij daar achter de schermen over na kunnen denken :j


En dacht aan zo'n oplossing. Hoef je niet gelijk zo te beuken, doe eens normaal zeg.

Er staat letterlijk dat Uitgelicht daar geen geschikte plek voor wordt geacht. En alsnog kom je met een optie voor Uitgelicht.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:29

Ik lees dat niet als een harde NEE en dat als men er ideeën over heeft men dat mag opperen.
Ik heb er al lang vrede mee dat hij niet in Uitgelicht komt, helemaal prima. Ik denk alleen mee voor aan de toekomst. Kom dan niet met een 'die jou toevallig goed uitkomt.' doe eens normaal.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:32

Fijn dat er nu duidelijkheid over is, hoewel dit eerder gewoon, op een respectvolle manier, wel toegelaten werd en ik daar zelf nooit kritiek op ontvangen heb toen ik nog uitgelicht elke dag deed. Maar goed, tijden veranderen nu eenmaal.