Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 25 van de 31 [ 764 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 31  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Uitgelicht] 'uitgelicht'

 
Profiel   

Misschien kan er een extra foto bij Uitgelicht komen met een gouden randje of zo, iets symbolisch waardoor je weet dat het een "ander" soort topic is dan de rest... Dus de eerste topics altijd van ITP, ééntje voor IM bijvoorbeeld, met een zwart of gouden randje aan... Ik denk maar mee.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-21 20:59 



 
Profiel   

Ik snap het probleem eerlijk gezegd niet. Ik gok dat deze beslissing gemaakt is naar aanleiding van een discussietopic over een foto van een dood paard? Dat was toen een heel ding, waarin ook veel Bokkers aangaven er geen problemen mee te hebben. Idee van Tieneke is dan wel handig, wil je geen IM topic zien, dan klik je die foto in uitgelicht zeker niet aan.

Toen mijn paard 5 jaar geleden stierf, heb ik ook een IM topic aangemaakt en is dat topic ook gewoon in uitgelicht verschenen, zelfs zonder PB van een mod. Ik had daar persoonlijk geen problemen mee, maar ik kan wel begrijpen dat andere Bokkers dit liever niet willen. Kost een PB sturen dan zoveel extra tijd?

Ik vind het dan ook belachelijk dat als je een topic op IM aanmaakt, en de week erna een herinneringstopic op ITP, dat dat topic wél in uitgelicht kan komen, terwijl de boodschap hetzelfde is: het paard is niet meer :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-21 22:56 



 
Profiel   

Even iets anders, de bovenste foto heeft een week geleden ook in Uitgelicht gestaan? Ik vind het heel leuk hoor (want ik heb de foto gemaakt) en ik weet zeker Cynthia ook, maar ik vraag me af waarom daar voor gekozen wordt? Er staan inmiddels zoveel foto's in dat topic, als je er dan voor kiest het nog een keer in Uitgelicht te zetten waarom dan geen andere foto?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 05:09 



 
Profiel   

Er staan meerdere topics voor een tweede keer in uitgelicht. Ook topocs die ouder dan 10 dagen zijn. Wordt die regel niet meer gevolgd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 06:35 



 
Profiel   

xAnthea schreef
Ik snap het probleem eerlijk gezegd niet. Ik gok dat deze beslissing gemaakt is naar aanleiding van een discussietopic over een foto van een dood paard? Dat was toen een heel ding, waarin ook veel Bokkers aangaven er geen problemen mee te hebben. Idee van Tieneke is dan wel handig, wil je geen IM topic zien, dan klik je die foto in uitgelicht zeker niet aan.

Toen mijn paard 5 jaar geleden stierf, heb ik ook een IM topic aangemaakt en is dat topic ook gewoon in uitgelicht verschenen, zelfs zonder PB van een mod. Ik had daar persoonlijk geen problemen mee, maar ik kan wel begrijpen dat andere Bokkers dit liever niet willen. Kost een PB sturen dan zoveel extra tijd?

Ik vind het dan ook belachelijk dat als je een topic op IM aanmaakt, en de week erna een herinneringstopic op ITP, dat dat topic wél in uitgelicht kan komen, terwijl de boodschap hetzelfde is: het paard is niet meer :(:)

Ik denk ook dat het daardoor komt.
er is zelfs een bokker daardoor van bokt gegaan als ik het goed heb onthouden.
Zet er idd een grijs kadertje om en dan kan iemand zo zien of die wil klikken.

Maar de dood hoort bij het leven, het is zelfs het enige wat je zeker weet in het leven dat ooit gaat gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 08:37 



 
Profiel   

Inderdaad, het ging niet over im topics, maar over de foto's waar een overleden paard op stond. Dat vonden niet alle bokkers prettig. Dat heeft niks met dood hoort bij het leven te maken, je mag van mening zijn dat je zulke foto's liever niet tegenkomt.

NadjaNadja schreef
Dit hangt tevens samen met de laatste factor voor onze beslissing: wij vinden dat Uitgelicht de gebruikers moet leiden naar leuke en grappige topics. We kunnen ons voorstellen dat het voor gebruikers niet altijd even prettig is om ineens in een vrij zwaar beladen topic terecht te komen, terwijl ze bijvoorbeeld tijdens hun lunchpauze even luchtig wat fototopics willen bekijken.


Dat vind ik heel raar en echt het grote nadeel van sociale media tegenwoordig. Alles moet maar positief zijn. En dan heeft het dus ook geen nut om een itp topic aan te maken om paard te herinneren, want dat is niet leuk of grappig. Zelfs als paard verkocht is of met pensioen moet oid, dat kunnen zwaar beladen topics zijn en zouden dus volgens jullie niet in aanmerking moeten komen?

Ik vind dat jullie geen onderscheid moeten maken in topics en dus dat hele leuke en grappige moeten laten varen. Dat IM nu ineens niet meer meegenomen wordt, dat kan, maar dan gewoon wel de rest.

Dat gaat ook in tegen de openingsposy wat uitgelicht is

Citaat
Het vertelt eigenlijk in 5 foto's wat Bokt is.

Wat zijn de criteria voor foto's in Uitgelicht? Hoe worden deze gekozen?
Een veelgestelde vraag. :)

We hanteren een aantal criteria waar de foto's en topics aan moeten voldoen:
- Heeft een topic bijzonder mooie of sfeervolle foto's?
- Is het iets waar je zelden foto's van op Bokt ziet?
- Heeft iemand een gave prestatie geleverd?
- Is iemand de eerste/beste/jongste/etc die iets doet?
- Zit er een mooi verhaal aan het topic vast?
- Et cetera, et cetera.


Een mooi verhaal is geen leuk of grappig verhaal. En dat is ook geen aftekening van wat bokt is als het alleen maar leuk en grappig mag zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 09:01 



 
Profiel   

Onder 'uitgelicht' een extra kadertje met 'over de regenboog' oid. Er is plek, als ik daar zo naar kijk.

Kan je als team daar dagelijks een IM topic in plaatsen, weet iedereen wat er bedoeld wordt en als je niet wilt weten wie er dood is kijk je er niet naar.

Mensen die een IM topic aanmaken zouden dan aan kunnen vinken mag wel/niet in 'over de regenboog' geplaats worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 09:08 



 
Profiel   

Ik vond het juist heel mooi toen Daisy vorig jaar nog één laatste keer op de voorpagina stond.

Ik vind de beslissing om IM topics dan ook niet meer in Uitgelicht te plaatsen, erg jammer. Ik denk dat er meer mensen zijn die die topics wel graag in Uitgelicht zien, dan dat er mensen zijn die dat niet willen.
Ze herkenbaar als IM topic maken, vind ik dan wel een goed idee. Zou voor mij persoonlijk niet hoeven, maar dan worden mensen die het wel vervelend vinden ‘beschermd’.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 09:13 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Onder 'uitgelicht' een extra kadertje met 'over de regenboog' oid. Er is plek, als ik daar zo naar kijk.

Kan je als team daar dagelijks een IM topic in plaatsen, weet iedereen wat er bedoeld wordt en als je niet wilt weten wie er dood is kijk je er niet naar.

Mensen die een IM topic aanmaken zouden dan aan kunnen vinken mag wel/niet in 'over de regenboog' geplaats worden.

Deze manier vind ik heel mooi :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 09:19 



 
Profiel   

Ik vind het wel dubbel, want elke eigenaar vindt dan dat zijn of haar paard het nog moet verdienen om op dat ene uitgelicht plekje te komen voor IM. Dan werk je dat ‘zeuren’ voor IM wel misschien nog meer in de hand, als je er 1 plek voor reserveert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 09:31 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Onder 'uitgelicht' een extra kadertje met 'over de regenboog' oid. Er is plek, als ik daar zo naar kijk.

Kan je als team daar dagelijks een IM topic in plaatsen, weet iedereen wat er bedoeld wordt en als je niet wilt weten wie er dood is kijk je er niet naar.

Mensen die een IM topic aanmaken zouden dan aan kunnen vinken mag wel/niet in 'over de regenboog' geplaats worden.


Als er dan iets moet veranderen vind ik dit wel een heel mooi idee. :)
Omdat dat plekje dan losstaat van de criteria van Uitgelicht, zodat niet alleen de gaafste of beste foto een plek krijgt.

Maar ik blijf het ergens "gevaarlijk" vinden om het verdriet van 1 iemand boven dat van alle anderen te stellen. Jouw overleden paard verdient een plek in de kijker en jouw paard niet. Maar dat, geef ik toe, is puur eigen gevoel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 09:39 



 
Profiel   

Gini schreef
Maar ik blijf het ergens "gevaarlijk" vinden om het verdriet van 1 iemand boven dat van alle anderen te stellen. Jouw overleden paard verdient een plek in de kijker en jouw paard niet. Maar dat, geef ik toe, is puur eigen gevoel.


Als ik zo kijk naar het aantal nieuwe topics, dan vermoed ik dat er gemiddeld 1 IM per dag is, als het niet minder is. Gelukkig maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 09:49 



 
Profiel   

In de IM topics worden vaak foto’s geplaatst van de overleden paarden en dat vinden mensen niet prettig om te zien. Een herinneringen topic is iets anders dan een IM topic omdat je in de herinneringen vaak de mooie kanten van het leven laat zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 09:58 



 
Profiel   

Ja maar dat is dus heel persoonlijk. Ik vind sommige rij-topics ook niet prettig om te zien door de manier van rijden. Of een sterk vermagerd paard wat gered wordt maar waar je wel eerst een hoop botten op de foto ziet.. Zo kun je wel door blijven redeneren. Zet er idd iets van een randje omheen, dan weet men dat het om een IM topic gaat en kunnen ze zelf kiezen om wel of niet te klikken. Een risico is dat er een dood paard te zien is, maar dat is dan een eigen keuze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 10:04 



 
Profiel   

Ik snap je punt ik gaf alleen aan waarom er in dit besluit een herinnering topic wel in uitgelicht kan komen en een IM topic niet.


Ik denk dat de oplossing niet zozeer in het uitgelicht vakje moet worden gezocht maar ergens anders op de voorpagina zonder dat er direct iets aan de lay-out moet worden verandert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 10:13 



 
Profiel   

Ik weet dat die wel in uitgelicht kunnen komen, alleen daarom is het argument tegen im topics dus niet waar. Er worden niet alleen leuke en grappige topics gedeeld. Dus dat moet niet als argument tegen Im topics gebruikt worden.

En dat moet je ook helemaal niet willen, vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 10:16 



 
Profiel   

IM-topics zijn in principe ook niet per sé fototopics. Als iemand het afscheid enkel met een gedicht wilt delen kan die niet in Uitgelicht komen. Daarom vind ik het idee van een apart plekje dat helemaal anders opgezet wordt met andere regels dan die van Uitgelicht, een beter idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 10:30 



 
Profiel   

Misschien gewoon ergens een wolk met een regenboogje en een paar sterren, waar je telkens op kan klikken? Iets subtiel en stijlvol maar wel symbolisch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 10:34 



 
Profiel   

Ymor schreef
In de IM topics worden vaak foto’s geplaatst van de overleden paarden en dat vinden mensen niet prettig om te zien. Een herinneringen topic is iets anders dan een IM topic omdat je in de herinneringen vaak de mooie kanten van het leven laat zien.

Een herinnering topic is imo niet anders dan een IM. Precies hetzelfde. En uitkomst is nog steeds hetzelfde. Ik vind de aanvulling om er een randje omheen te doen dan ook een prima oplossing hiervoor. Ik ben het daarmee met Gini ook eens, aan de eisen van uitgelicht past ook een IM-topic. Hoe vaak is er daadwerkelijk een probleem van gekomen? En als het met een randje voor iedereen duidelijk is en daarmee de kleine groep die er daadwerkelijk echt niet mee om kan gaan, is iedereen op deze manier tevreden toch?

Zoals Cynthia ook zegt, het kan juist ook heel mooi zijn om voor een laatste keer te shinen in uitgelicht. Liever dat dan, zoals vandaag, topics die twee keer in uitgelicht komen. Snap overigens niet dat daarvoor gekozen is. Uitgelicht is aanvullen met nieuw materiaal, en niet eerdere topics hergebruiken. Naast dat dit echt niet eerlijk is tov andere topics, was dit ook iets wat een echte nogo was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 12:26 



 
Profiel   

Ik denk dat mensen geen verschil gaan maken in herinnering dan IM topics.
Voor mij is dat eigenlijk ook wel hetzelfde eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 12:29 



 
Profiel   

Nayomie tijden veranderen en dat is niet per definitie slecht. Ik heb een tijdje geholpen bij het evenemententeam en toen hebben we er voor gekozen soms een thema te hangen aan uitgelicht en dat werd over het algemeen leuk ontvangen. Daarnaast zijn er nu eenmaal niet zoveel nieuwe foto topics dus je moet op een bepaald moment hergebruiken, hier is ook al eens aandacht aan gegeven in het BBB.

Maar zoals Nadja zei als er goede ideeen zijn om IM op een andere manier uit te lichten dan in het normale uitgelicht laat het haar dan vooral weten. Wie weet zie je binnenkort je idee op de voorpagina.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 12:59 



 
Profiel   

Er is ook niks mis met veranderingen, dat hoor je me ook niet zeggen. Ik vind de veranderingen omtrent thema's ook erg leuk. Zoals nu zou ik er voor gekozen hebben om óf de foto veranderen van het huidige topic, of wachten met plaatsen zodat het zoals vandaag in thema kan zitten.

Maar goed, dingen veranderen, in vele opzichten. Sommige goed, sommige punten kunnen ook zeker anders. Waar een antwoord ook nog best welkom op is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 13:55 



 
Profiel   

We zijn als Uitgelicht-team inderdaad meer gaan samenwerken met het Evenemententeam. In het kader van Pasen leek het ons leuk om Uitgelicht met een voorjaarsthema te hebben op 1e en 2e paasdag. Vandaar dat er gisteren en vandaag alleen maar veulentjes in Uitgelicht te zien zijn. Dit zijn inderdaad oudere topics die al eerder in Uitgelicht hebben gestaan, maar in onze ogen is dat niet minder leuk. Een andere foto had inderdaad gekund, maar daar is dit keer niet voor gekozen. Topics bewaren zou kunnen, maar dat betekent dat andere fototopics vaak nog langer dan 2 dagen in Uitgelicht staan. Daarnaast kunnen we natuurlijk topics alleen bewaren als we weten dat zoiets op de planning staat.

Ik weet dat er in ieder geval sinds juli 2020 (toen kwam ik bij het Uitgelicht-team) geen IM-topics in Uitgelicht hebben gestaan. In de 'handleiding' stond namelijk dat dit niet werd gedaan. Hoe en wanneer dat precies in die handleiding is gekomen, weet ik niet, want ik heb het niet geschreven. In de praktijk zal er echter voor jullie dus niet heel veel veranderen, want dit is hoe we het de afgelopen maanden al hebben gedaan. Dat we dat nu hier ook uitgesproken hebben, zorgt niet voor een verandering van Uitgelicht zoals jullie die de afgelopen maanden steeds hebben gezien.

Het staat jullie natuurlijk vrij om het oneens te zijn met de duidelijkheid die we hier hebben gegeven. Wij denken echter dat dit de beste beslissing is, die het beste past bij wat wij willen uitdragen met Uitgelicht. De beslissing zal dan ook niet veranderen, in ieder geval niet op dit moment. Wellicht dat daar in de toekomst nog verandering in zit (want zoals Ymor ook aangaf, tijden veranderen), maar voor nu zullen wij doorgaan met Uitgelicht zoals we dat de afgelopen tijd ook hebben gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 14:19 



 
Profiel   

Wat een democratie! :) Fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 14:30 



 
Profiel   

Ik vind zo'n reactie oprecht jammer. Ik doe mijn best om hier de dingen uit te leggen en een beslissing te motiveren. Ik geef aan dat we ons kunnen voorstellen dat er toch meer behoefte is aan aandacht voor IM-topics en ik vraag mensen met ideeën om mij te benaderen. Nu zijn hier natuurlijk een hoop ideeën geopperd en daar gaan we ook zeker nog wel naar kijken. Maar soms weet ik als moderator echt niet meer wat ik moet doen om het 'goed te doen' als ik iets moet delen waar een gebruiker het misschien niet mee eens is.

Dat jij je niet kunt vinden in een beslissing is natuurlijk je goed recht. Maar om dan vervolgens een sarcastische reactie te plaatsen over democratie, vind ik gewoon niet zo netjes en eerlijk. Op basis van de reacties hier besluiten om IM-topics wel mee te nemen in Uitgelicht zou ook geen democratie zijn namelijk. Als forum nemen we nou eenmaal zo nu en dan beslissingen en die zullen niet altijd passen bij alle gebruikers. Sorry daarvoor, maar we kunnen het niet iedereen naar de zin maken helaas.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 14:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 25 van de 31 [ 764 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 31  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen