[Dienstmededeling] Bokt Upload

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41665
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

[Dienstmededeling] Bokt Upload

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 14:31

Het is tijd voor taart!

Afbeelding

Het stond al best even ( :o ) op de verlanglijst, maar na een lange tijd van afwezigheid en recent veel noeste arbeid van Shadow0 is hij er dan: De Bokt Upload! *\o/*

Op dit moment is de functie nog wat verstopt in het 'Plaats Reactie' scherm. De oplettende kijker heeft hem daar eerder al gevonden :) De upload is nog wat verstopt zodat de upload niet meteen door alle gebruikers tegelijkertijd wordt ontdekt en gebruikt, dat geeft ons wat tijd om eventuele problemen die er nog zijn op te lossen voor de servers door massaal gebruik wegsmelten. De functie is nog in beta, hij is behoorlijk nieuw, redelijke kans dat er nog wat (kleine) problemen mee worden ontdekt. Het plan is om de upload makkelijker bereikbaar te maken op het moment dat deze stabiel blijkt.

Ook staat er nog een hele lijst aan zaken op de wensenlijst om de upload nog bruikbaarder te maken, maar first things first :) De basis (het in een topic zetten van een foto) doet het nu. Belangrijkste dat nog niet kan is het verwijderen van foto's, dat staat hier hoog op de TODO lijst. We horen graag van jullie hoe de functie bevalt en hoe we deze kunnen verbeteren.


De routebeschrijving:

  1. Klik op 'nieuw antwoord'.
  2. Klik op 'Upload', enkele knoppen rechts van 'Versturen'.
  3. Er verschijnen nieuwe knoppen. Klik op 'Browse' en zoek je foto('s) in je bestanden of sleep de bestanden naar het aangegeven vak.
  4. Klik dan op 'Save', je zal zien dat het aantal procent begint op te lopen.
  5. Als dit klaar is (100%), verschijnt de foto onder de kop 'Afbeeldingen'. Klik op de foto en er verschijnt een stukje tekst in het vak om in te typen. Dat is je foto als je je post verzendt ;)

Als je geen upload knop ziet dan heb je waarschijnlijk nog de oude Bokt layout. Voor deze functie heb je Bokt5 nodig, dat doe je door Bokt5 te kiezen als forumstijl in je foruminstellingen:

ucp.php?i=162

Celiien

Berichten: 13262
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:32

*\o/* *\o/*

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] Bokt Upload

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:33

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

JEEEEEUJJJ!

assileM

Berichten: 687
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:34

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

EINDELIJK!!!!!

Skessa_
Berichten: 10691
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:35

Gaaf zeg !!!


Nu zou t nog fijn zijn dat als je plaatjes doorlinkt je niet steeds een stomme melding kreeg dat ze bestanden te/groot te klein etc zijn O:)

Suzanne F.

Berichten: 49391
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:35

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*
Jeeeeeeeeeeeey! Eindelijk!!!

MerleSimone

Berichten: 5733
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: [Dienstmededeling] Bokt Upload

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:36

JAAAAAA *\o/* *\o/* *\o/*

A_nouk

Berichten: 11639
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:37

Yeah, we hebben er lang op moeten wachten. Maar heel fijn Bart, scheelt een boel mijnalbum en photobucket ellende *\o/*

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:37

Afbeelding
ik spring een gat in de lucht....

o en dit was dus een test :D

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16255
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:37

JAAAAA Super! *\o/* *\o/*

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: [Dienstmededeling] Bokt Upload

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:38

Ik ben benieuwd! Als ik binnenkort een leuk kiekje heb gemaakt zal ik het eens uitproberen.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41665
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 14:40

Een van de optie is dat we over een tijd alleen nog de Bokt upload toestaan als mogelijkheid om foto's te plaatsen. Het doorlinken naar foto's (zoals nu wordt gedaan met imageshack.com e.d.) geeft redelijk wat problemen. Foto's worden spontaan vervangen na een tijd, pagina's laden traag, mensen hebben problemen met foto's kijken. Daarnaast maakt dit het ook veel moeilijker om met Bokt.nl over te schakelen naar beveiligde verbindingen. Als je een pagina via https aanbiedt worden browser namelijk niet blij als je op die beveiligde pagina niet beveiligde elementen invoegt (zoals foto's van een http site).
Het niet meer toestaan van extern geplaatste foto's heeft echter ook zo z'n nadelen, we zijn hier nog niet helemaal uit dus.

@Anne_mieke88; :))

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:41

Afbeelding

Goed bezig..

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:42

Op o.bokt.nl kan ik hem nog niet zien bart, klopt dat?

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:42

Whoot whoot! Good work!

Het is zo druk op FZ deze week, zo veel mededelingen en interessante topics :D

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:42

Vallen foto's ook te verwijderen van bokt als ze eenmaal gepost zijn? Want nu is het tenminste mogelijk als je na een poosje je foto's niet meer zichtbaar wil hebben om ze te verwijderen van de pagina waar ze op geĆ¼pload zijn, en dat vind ik eigenlijk wel een prettig idee.

Skessa_
Berichten: 10691
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:42

Dat zou niet zo handig zijn Bart. Soms wil je gewoon ff een foto/plaatje laten zien en dan moet je die dus eerst op je pc zetten en dan weer via Bokt uploaden?

Jennifuur

Berichten: 3162
Geregistreerd: 13-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:43

Afbeelding Jaaaaa, ook eventjes een testje! Moest de afbeelding wel meerdere keren kiezen voor hij daadwerkelijk kon worden gesaved, maar ga er vanuit dat dat over een tijdje allemaal top werkt.


Edit: oeps, wel een grote afbeelding :')

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18683
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [Dienstmededeling] Bokt Upload

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:44

Oehhh dat ga ik thuis ook eens proberen! :D ben heel benieuwd *\o/*

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:46

Skessa_ schreef:
Dat zou niet zo handig zijn Bart. Soms wil je gewoon ff een foto/plaatje laten zien en dan moet je die dus eerst op je pc zetten en dan weer via Bokt uploaden?


Ik heb het juist vaak andersom :+ Heb ik een leuke foto en die wil ik even snel laten zien, moet ik eerst weer een werkende upload zoeken (en dan bij voorkeur eentje waarvan ik het wachtwoord niet vergeten ben :+ )

Fijn Bart! Goede tool!

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: [Dienstmededeling] Bokt Upload

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:47

Ben benieuwd of hij ook op de ipad werkt, dat ga ik vanavond gelijk testen :D

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [Dienstmededeling] Bokt Upload

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:47

Eindelijk !!! Top werk allemaal !!!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18683
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:48

Apple schreef:
Skessa_ schreef:
Dat zou niet zo handig zijn Bart. Soms wil je gewoon ff een foto/plaatje laten zien en dan moet je die dus eerst op je pc zetten en dan weer via Bokt uploaden?


Ik heb het juist vaak andersom :+ Heb ik een leuke foto en die wil ik even snel laten zien, moet ik eerst weer een werkende upload zoeken (en dan bij voorkeur eentje waarvan ik het wachtwoord niet vergeten ben :+ )

Fijn Bart! Goede tool!


Ik heb het ook zo! bij een leuk plaatje/foto is het egwoon mogelijk om de afbeeldingsurl in de code te zetten en dan pakt ie hem al! vind dit echt nice zo!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41665
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 14:49

@Aleeneh; Het verwijderen is technisch al grotendeels mogelijk, er is vooral nog geen mogelijkheid om dat ook aan de gebruikerskant te doen. Het is nog even wat puzzelwerk om dat goed te kunnen doen. Ook omdat er op dit moment b.v. ook geen manier is om alle foto's die je hebt geupload te bekijken. In het uploadscherm zie je op dit moment alleen de foto's die je recent naar Bokt hebt gestuurd. Als je tijdens deze testperiode iets wilt verwijderen kan je het beste even een mail sturen naar support.

@Skessa_; we zouden het b.v. ook zo kunnen maken dat je bij het uploaden de URL van een plaatje ingeeft waarna de Bokt server het plaatje ophaalt en in je account zet. Maar ook daaraan zitten weer wat haken en ogen. Is iets dat hier op de lijst staat om uit te zoeken. Een andere optie is de huidige methode toestaan (dus een [img] met b.v. imageshack toestaan) en deze bij het plaatsen meteen omzetten naar een Bokt upload tag. Maar dat heeft ongeveer dezelfde haken en ogen.

@Jennifuur; wat ging er precies mis dan? En welke browser gebruik je?

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:49

Worden foto's zo automatisch verkleind als ze te groot zijn? :o
Super leuke nieuwe functie in ieder geval!