[Dienstmededeling] Herstart van de site

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41667
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

[Dienstmededeling] Herstart van de site

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 15:58

Een paar dagen geleden is er een groot beveiligingsprobleem ontdekt in Linux, het besturingssysteem dat Bokt.nl gebruikt op haar servers. Voor de technisch geïnteresseerden:
http://tweakers.net/nieuws/101055/veel- ... glibc.html

Dit lek hebben we vrij snel kunnen verhelpen en daarmee is als het goed is de acute dreiging voorbij voor Bokt.nl, maar om alles 100% te kunnen updaten moeten alle servers worden herstart.

Het herstarten gaan we deze middag doen en in theorie merken jullie daar niets tot weinig. Helaas zijn theorie en praktijk bij IT zaken regelmatig een eind bij elkaar verwijderd, als de site dus even traag of onbereikbaar is dan weten jullie waar dit aan ligt :)

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: [Dienstmededeling] Herstart van de site

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:07

Succes!

Iejoor

Berichten: 2596
Geregistreerd: 19-12-13
Woonplaats: Overal en nergens

Re: [Dienstmededeling] Herstart van de site

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:08

Succes! :D

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: [Dienstmededeling] Herstart van de site

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:11

Bedankt voor het melden. Succes!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26569
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [Dienstmededeling] Herstart van de site

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:39

Toi toi toi Bart! Break a Leg! Mijn duimen draaien hier in de hoop dat het allemaal zonder problemen gaat verlopen!

Saab99

Berichten: 986
Geregistreerd: 21-10-12
Woonplaats: In een hutje op de maan

Re: [Dienstmededeling] Herstart van de site

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:43

Succes!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41667
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: [Dienstmededeling] Herstart van de site

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 17:25

So far so good. De ingewikkeldste servers zijn herstart, nu Arion nog :)
Dank voor het duimen :D

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12753
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:29

Nu heb ik een bijzondere weergave van bokt, maar dat lost zichzelf zo vast wel weer op :D (alleen de voorpagina)

dejoni

Berichten: 499
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:32

Hier ook een bijzondere weergave van de voorpagina maar wanneer ik op het forum zit is alles weer normaal :)

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [Dienstmededeling] Herstart van de site

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:33

Hier is alles normaal tot nu toe

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: [Dienstmededeling] Herstart van de site

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:34

Krijg foutmelding op de startpagina... & had net ff geen bokt.

Deeks93
Berichten: 1109
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:34

Bij mij kon die net de site niet openen en kreeg ik hele vreemde dingen in beeld maar is nu weer weg!! toppers!!

__nina

Berichten: 2772
Geregistreerd: 28-01-09

Re: [Dienstmededeling] Herstart van de site

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:36

Bedankt voor het bericht! Hij was net even heel langzaam en ik kreeg een foutmelding, maar nu doet alles het weer :D

NorwayFjord

Berichten: 3177
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:38

Ik kan nu niet op de voorpagina komen zonder allerlei foutmeldingen :P

__nina

Berichten: 2772
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:39

SharonPlugge schreef:
Ik kan nu niet op de voorpagina komen zonder allerlei foutmeldingen :P

Ik inderdaad ook niet meer :=

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:43

__nina schreef:
SharonPlugge schreef:
Ik kan nu niet op de voorpagina komen zonder allerlei foutmeldingen :P

Ik inderdaad ook niet meer :=

Hier ook.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41667
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 17:44

De hoofdpagina heeft altijd wat technische problemen na een herstart, onhandig :\

Maar los van dat lijken we er behoorlijk ongeschonden doorheen te zijn gekomen :) Alles is herstart, beveiligingsupdates zijn doorgevoerd en voor zover ik kan zien draait alles weer zoals het zou moeten.

Als er toch nog problemen zijn hoor ik het graag!

Amado7

Berichten: 10739
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: [Dienstmededeling] Herstart van de site

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:44

Net nog problemen gehad met huiskamertopics, 5 minuten terug. Zal wel melden als het nog niet over is :)

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41667
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: [Dienstmededeling] Herstart van de site

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 17:45

3 minuten geleden heb ik nog een dingetje opgelost met een van de webservers (podagros). Voor zover ik weet zou alles het nu weer moeten doen :j

dejoni

Berichten: 499
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:46

Voorpagina grotendeels normaal weer, alleen deze melding bovenaan (weet niet of het nut heeft als ik het hier plaats maar voor de zekerheid doe ik het maar even :P)

•Warning: file_put_contents(temporary://filecP4O9k) [function.file-put-contents]: failed to open stream: "DrupalTemporaryStreamWrapper::stream_open" call failed in file_unmanaged_save_data() (regel 1898 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/includes/file.inc).
•Het bestand kon niet aangemaakt worden.
•Warning: file_put_contents(temporary://filepvooDD) [function.file-put-contents]: failed to open stream: "DrupalTemporaryStreamWrapper::stream_open" call failed in file_unmanaged_save_data() (regel 1898 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/includes/file.inc).
•Het bestand kon niet aangemaakt worden.
•Warning: file_put_contents(temporary://fileKG3t7V) [function.file-put-contents]: failed to open stream: "DrupalTemporaryStreamWrapper::stream_open" call failed in file_unmanaged_save_data() (regel 1898 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/includes/file.inc).
•Het bestand kon niet aangemaakt worden.
•Warning: file_put_contents(temporary://fileZxqcCe) [function.file-put-contents]: failed to open stream: "DrupalTemporaryStreamWrapper::stream_open" call failed in file_unmanaged_save_data() (regel 1898 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/includes/file.inc).
•Het bestand kon niet aangemaakt worden.
•Warning: file_put_contents(temporary://filetO6O7w) [function.file-put-contents]: failed to open stream: "DrupalTemporaryStreamWrapper::stream_open" call failed in file_unmanaged_save_data() (regel 1898 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/includes/file.inc).
•Het bestand kon niet aangemaakt worden.
•Warning: file_put_contents(temporary://file9RbRDP) [function.file-put-contents]: failed to open stream: "DrupalTemporaryStreamWrapper::stream_open" call failed in file_unmanaged_save_data() (regel 1898 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/includes/file.inc).
•Het bestand kon niet aangemaakt worden.
•Warning: file_put_contents(temporary://file4Cyfa8) [function.file-put-contents]: failed to open stream: "DrupalTemporaryStreamWrapper::stream_open" call failed in file_unmanaged_save_data() (regel 1898 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/includes/file.inc).
•Het bestand kon niet aangemaakt worden.
•Warning: file_put_contents(temporary://filexswJHq) [function.file-put-contents]: failed to open stream: "DrupalTemporaryStreamWrapper::stream_open" call failed in file_unmanaged_save_data() (regel 1898 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/includes/file.inc).
•Het bestand kon niet aangemaakt worden.
•Warning: file_get_contents(public://languages/nl_uA8uOmP9KWOAq4Fkd ... 2puYbx4.js) [function.file-get-contents]: failed to open stream: "DrupalPublicStreamWrapper::stream_open" call failed in drupal_build_js_cache() (regel 4940 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/includes/common.inc).
•Warning: file_put_contents(temporary://fileF0jUfJ) [function.file-put-contents]: failed to open stream: "DrupalTemporaryStreamWrapper::stream_open" call failed in file_unmanaged_save_data() (regel 1898 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/includes/file.inc).
•Het bestand kon niet aangemaakt worden.
•Warning: file_put_contents(temporary://fileyk9BO1) [function.file-put-contents]: failed to open stream: "DrupalTemporaryStreamWrapper::stream_open" call failed in file_unmanaged_save_data() (regel 1898 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/includes/file.inc).
•Het bestand kon niet aangemaakt worden.
•Warning: file_put_contents(temporary://file4rzGnk) [function.file-put-contents]: failed to open stream: "DrupalTemporaryStreamWrapper::stream_open" call failed in file_unmanaged_save_data() (regel 1898 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/includes/file.inc).
•Het bestand kon niet aangemaakt worden.
•Warning: file_put_contents(temporary://fileO487WC) [function.file-put-contents]: failed to open stream: "DrupalTemporaryStreamWrapper::stream_open" call failed in file_unmanaged_save_data() (regel 1898 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/includes/file.inc).
•Het bestand kon niet aangemaakt worden.

Edit: nu weer normaal :)

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [Dienstmededeling] Herstart van de site

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:51

Oh vandaar! Ik dacht al dat het aan mijn Wifi verbinding lag :o het lijkt weer goed

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12753
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:03

dejoni schreef:
Voorpagina grotendeels normaal weer, alleen deze melding bovenaan (weet niet of het nut heeft als ik het hier plaats maar voor de zekerheid doe ik het maar even :P)

•Warning: file_put_contents(temporary://filecP4O9k) [function.file-put-contents]: failed to open stream: "DrupalTemporaryStreamWrapper::stream_open" call failed in file_unmanaged_save_data() (regel 1898 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/includes/file.inc).
•Het bestand kon niet aangemaakt worden.
•Warning: file_put_contents(temporary://filepvooDD) [function.file-put-contents]: failed to open stream: "DrupalTemporaryStreamWrapper::stream_open" call failed in file_unmanaged_save_data() (regel 1898 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/includes/file.inc).
•Het bestand kon niet aangemaakt worden.
•Warning: file_put_contents(temporary://fileKG3t7V) [function.file-put-contents]: failed to open stream: "DrupalTemporaryStreamWrapper::stream_open" call failed in file_unmanaged_save_data() (regel 1898 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/includes/file.inc).
•Het bestand kon niet aangemaakt worden.
•Warning: file_put_contents(temporary://fileZxqcCe) [function.file-put-contents]: failed to open stream: "DrupalTemporaryStreamWrapper::stream_open" call failed in file_unmanaged_save_data() (regel 1898 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/includes/file.inc).
•Het bestand kon niet aangemaakt worden.
•Warning: file_put_contents(temporary://filetO6O7w) [function.file-put-contents]: failed to open stream: "DrupalTemporaryStreamWrapper::stream_open" call failed in file_unmanaged_save_data() (regel 1898 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/includes/file.inc).
•Het bestand kon niet aangemaakt worden.
•Warning: file_put_contents(temporary://file9RbRDP) [function.file-put-contents]: failed to open stream: "DrupalTemporaryStreamWrapper::stream_open" call failed in file_unmanaged_save_data() (regel 1898 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/includes/file.inc).
•Het bestand kon niet aangemaakt worden.
•Warning: file_put_contents(temporary://file4Cyfa8) [function.file-put-contents]: failed to open stream: "DrupalTemporaryStreamWrapper::stream_open" call failed in file_unmanaged_save_data() (regel 1898 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/includes/file.inc).
•Het bestand kon niet aangemaakt worden.
•Warning: file_put_contents(temporary://filexswJHq) [function.file-put-contents]: failed to open stream: "DrupalTemporaryStreamWrapper::stream_open" call failed in file_unmanaged_save_data() (regel 1898 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/includes/file.inc).
•Het bestand kon niet aangemaakt worden.
•Warning: file_get_contents(public://languages/nl_uA8uOmP9KWOAq4Fkd ... 2puYbx4.js) [function.file-get-contents]: failed to open stream: "DrupalPublicStreamWrapper::stream_open" call failed in drupal_build_js_cache() (regel 4940 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/includes/common.inc).
•Warning: file_put_contents(temporary://fileF0jUfJ) [function.file-put-contents]: failed to open stream: "DrupalTemporaryStreamWrapper::stream_open" call failed in file_unmanaged_save_data() (regel 1898 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/includes/file.inc).
•Het bestand kon niet aangemaakt worden.
•Warning: file_put_contents(temporary://fileyk9BO1) [function.file-put-contents]: failed to open stream: "DrupalTemporaryStreamWrapper::stream_open" call failed in file_unmanaged_save_data() (regel 1898 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/includes/file.inc).
•Het bestand kon niet aangemaakt worden.
•Warning: file_put_contents(temporary://file4rzGnk) [function.file-put-contents]: failed to open stream: "DrupalTemporaryStreamWrapper::stream_open" call failed in file_unmanaged_save_data() (regel 1898 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/includes/file.inc).
•Het bestand kon niet aangemaakt worden.
•Warning: file_put_contents(temporary://fileO487WC) [function.file-put-contents]: failed to open stream: "DrupalTemporaryStreamWrapper::stream_open" call failed in file_unmanaged_save_data() (regel 1898 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/includes/file.inc).
•Het bestand kon niet aangemaakt worden.

Edit: nu weer normaal :)



Ik heb dezelfde melding nog steeds op de voorpagina :)

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:16

BartVB schreef:
Helaas zijn theorie en praktijk bij IT zaken regelmatig een eind bij elkaar verwijderd, als de site dus even traag of onbereikbaar is dan weten jullie waar dit aan ligt :)

Haha, geweldige uitspraak. Succes met de herstart.

Shiawase
Berichten: 1261
Geregistreerd: 21-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:17

Bedankt voor het melden. Ik kreeg ook foutmeldingen bij de voorpagina. Maar nu is alles weer normaal.

ElinaSK

Berichten: 2664
Geregistreerd: 07-07-10

Re: [Dienstmededeling] Herstart van de site

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:20

Oef blij dat ik dit bericht tegen kwam :D. Werk zelf ook onder linux namelijk en was hier nog niet van op de hoogte...

Afijn ik heb nu op bokt inmiddels geen problemen meer.