Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nieuwe topics op bokt

 
Profiel   

Misschien is dit onderwerp ook al eens langsgekomen en wordt het daardoor gesloten, maar toch probeer ik het:

Toen ik jaren geleden bokt ontdekte waren er nog veel minder regels en eerder besproken onderwerpen. Je kon dus dagelijks veel nieuwe topics bekijken en een selectie maken wat je leuk vond om te lezen.

De laatste tijd vind ik het meer een soort Paardengoogle geworden. Je moet je vragen opzoeken in eerdere topics (en dat zijn er nogal wat). Het lijkt me toch veel leuker om dan een nieuw topic te openen? Wie weet is de kijk op bepaalde zaken wel veranderd. Daarnaast is het toch leuk om nieuwe topics voorbij te zien komen over onderwerpen die je normaal niet zou lezen?

Het zal aan bokt misschien niks veranderen, maar ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 23:21 



 
Profiel   

Ik begrijp je punt niet echt. Doel je op je topic over welke deken je op moet doen? Daar is een centraal topic voor dat gewoon nog loopt dus daar kun je je vraag gewoon stellen. Als er heel erg vaak vragen over hetzelfde onderwerp komen (zoals 'welke deken moet ik opdoen') dan worden deze vragen vaak gebundeld in een centraal topic, omdat anders dat subforum een beetje ondergesneeuwd wordt onder topic met ongeveer dezelfde vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 23:31 



 
Profiel   

Ik vind het wel prima dat de zoekfunctie eerst gebruikt moet worden, anders krijg je 100 topics over bijvoorbeeld welke deken je nu op moet doen terwijl dat ook prima in een centraal topic kan. Mocht de denkwijze over iets drastisch veranderd zijn, mag je of een nieuw topic openen of op de oude reageren en deze omhoog halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 00:08 



 
Profiel   

Als er een centraal topic is dan vind ik een apart nieuw topic niet nodig nee. Want je krijgt gewoon dezelfde kans om je vraag te stellen. Veel meer mensen volgen deze topics dus je krijgt best wel veel reacties ook van mensen die het topic al langer volgen en dus over het algemeen, meer kennis/ervaringen hebben met het topic.

Zelf vind ik het fijn dat alle info centraal staat. Ik heb enorm veel opgestoken van centraal topics door ze door te nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 01:09 



 
Profiel   

Ja, met een centraal topic zoals aan de teugel rijden, kan ik het me nog enigzins voorstellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 08:19 



 
Profiel   

GDG schreef
Ik begrijp je punt niet echt. Doel je op je topic over welke deken je op moet doen? Daar is een centraal topic voor dat gewoon nog loopt dus daar kun je je vraag gewoon stellen. Als er heel erg vaak vragen over hetzelfde onderwerp komen (zoals 'welke deken moet ik opdoen') dan worden deze vragen vaak gebundeld in een centraal topic, omdat anders dat subforum een beetje ondergesneeuwd wordt onder topic met ongeveer dezelfde vragen.

Nee, daar doel ik niet op, alhoewel dit wel weer bevestigde dat ik bokt inmiddels meer een zoekmachine vind dan een leuk forum om mee te lezen en te antwoorden. Heb meerdere reacties gehad per pb, die ook gewoon in het topic hadden gekund en dan hadden anderen er wellicht ook wat aan, al is het alleen maar lekker meelezen. Dat is wat ik tegenwoordig een beetje mis aan bokt. Dat er een centraal topic is over dekenvragen vind ik prima. Ik doel meer op het verwijzen naar de zoekfunctie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 08:24 



 
Profiel   

Dat is omdat er voorheen soms wel 10 topics per week geopend werden met dezelfde vraag. Daar wordt ook niemand gelukkig van. Binnen een minuut heb je gezocht met de zoekfunctie en mocht je dan toch iets over het hoofd gezien hebben word je in je eigen topic gewoon netjes doorverwezen. Niemand die er minder om slaapt.

Komt een beetje over alsof je op je teentjes getrapt bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 08:32 



 
Profiel   

Nies_ schreef
Dat is omdat er voorheen soms wel 10 topics per week geopend werden met dezelfde vraag. Daar wordt ook niemand gelukkig van. Binnen een minuut heb je gezocht met de zoekfunctie en mocht je dan toch iets over het hoofd gezien hebben word je in je eigen topic gewoon netjes doorverwezen. Niemand die er minder om slaapt.

Komt een beetje over alsof je op je teentjes getrapt bent.

Dat valt wel mee. Zal mijn mening duidelijker formuleren:
Ik zou het leuk vinden vaker nieuwe topics voorbij te zien komen of mee te lezen.

Dit heeft niks met mijn eigen topic te maken, maar gewoon met dat ik het leuker vind als er vaker nieuwe/actieve topics op de homepage voorbij komen. Nu zijn er bijna alleen maar nieuwe topics met foto's en weinig op rijtechnisch gebied.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 08:52 



 
Profiel   

Oke, dat ben ik inderdaad wel een beetje met je eens. Maar ik denk dat daar ook nog een andere reden voor is. Namelijk de dooddoener dat men les moet nemen als er een topic wordt geopend waarin rijtechnisch advies gevraagd wordt. Ik zou zelf denk ik ook niet zo snel zo'n topic openen. Terwijl een frisse blik ergens op juist heel verhelderend kan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 09:15 



 
Profiel   

paardje schreef
Nies_ schreef
Nu zijn er bijna alleen maar nieuwe topics met foto's en weinig op rijtechnisch gebied.


Rijtechnische topics worden toch amper door verwezen? Tenzij het gaat om een een vage en basic vraag; zoals; Hoe rij ik mijn pony aan de teugel?

Ik denk dat dit komt omdat bokt harder is geworden. Je neusriem zit altijd te strak, je moet je paard maar helemaal op de foto zetten, etc :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 14:22 



 
Profiel   

Precies. De zadelmaker moet komen, de tandarts, de fysio, osteopaat, de paardenfluisteraar, grondwerkles, een medium etc. Het heeft gewoon niet zoveel meer met paardrijden te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 14:25 



 
Profiel   

Ik kan me er inderdaad wel in vinden. Denk alleen dat het moeilijk op te lossen is. Als mensen een "simpele" vraag stellen krijg je af en toe reacties waar je niet vrolijk van wordt en dat steekt vaak nog aan ook.
Zoiets veranderd gewoon met de jaren.
Jaren geleden was paardenpraat best leuk onderdeel maar nu zijn het bijna alleen maar volgtopics. Waar ik dus niets mee heb. Hetzelfde met HAW werden regelmatig nieuwe geopend maar nu zelden wat ik zelf ook wel jammer vindt omdat het ook best leerzaam was om te lezen.
Alles veranderd en daar moeten we het mee doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 14:29 



 
Profiel   

Nies_ schreef
Oke, dat ben ik inderdaad wel een beetje met je eens. Maar ik denk dat daar ook nog een andere reden voor is. Namelijk de dooddoener dat men les moet nemen als er een topic wordt geopend waarin rijtechnisch advies gevraagd wordt. Ik zou zelf denk ik ook niet zo snel zo'n topic openen. Terwijl een frisse blik ergens op juist heel verhelderend kan zijn.

Precies! Ik denk dat heel ve rijtechnisch op te lossen is, uiteraard moeilijk te adviseren middels een forum, maar er wordt zoveel doorverwezen. Dan denk ik; kijk eens naar het individu. Dan voelt een ts zich ook wat serieuzer genomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 18:41 



 
Profiel   

Tigra_ schreef
Ik kan me er inderdaad wel in vinden. Denk alleen dat het moeilijk op te lossen is. Als mensen een "simpele" vraag stellen krijg je af en toe reacties waar je niet vrolijk van wordt en dat steekt vaak nog aan ook.
Zoiets veranderd gewoon met de jaren.
Jaren geleden was paardenpraat best leuk onderdeel maar nu zijn het bijna alleen maar volgtopics. Waar ik dus niets mee heb. Hetzelfde met HAW werden regelmatig nieuwe geopend maar nu zelden wat ik zelf ook wel jammer vindt omdat het ook best leerzaam was om te lezen.
Alles veranderd en daar moeten we het mee doen.


Hmm, ja en waarschijnlijk moet ik dat accepteren. Maar af en toe denk ik: was het maar zoals het toen was. Inmiddels heb je er zelf natuurlijk ook een hele andere kijk op.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 18:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen