Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 40 [ 983 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 40  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Is Bokt Bokt niet meer?

 

Iets waar ik al een tijdje op zit te kijken maar weet niet goed of het aan mij ligt of dat er gewoon een verandering is .. Ik heb het gevoel dat Bokt Bokt niet meer is.

Wat bedoel ik hiermee?
Er lijkt niet veel te veranderen qua topics, soms heb ik wel eens dat het mij een paar dagen niet lukt om (veel) op bokt te komen en dan denk ik "aah, eens fijn bijlezen nu", maar dan staan nog steeds dezelfde topics er en is er amper wat bijgekomen. Ook als ik dan apart de subfora af ga zijn er gewoon weinig nieuwe topics. Het lijkt wel alsof niemand nog iets te vertellen/vragen heeft? Als je een tijd terug een topic opende dan stond het binnen 1 dag op pagina 2, nu kan het dagenlang bovenaan (of op z'n minst op pagina 1) blijven staan, zelfs zonder reacties...

Wat me dan meteen bij het volgende puntje brengt: ik heb het gevoel (pas op, het is een gevoel) dat als je geen enorm probleem met je paard hebt of dat er geen dingen duidelijk mis gaan, dat het niet waard is om op te reageren. Vroeger (in mijn jonge tijd, haha) wanneer ik een topic opende kreeg ik altijd heel fijne reacties. Nu is dit met een beetje geluk een handvol, en vaak zelfs dat nog niet. Ik weet dat ik niet de meest interessante paarden heb, of spectaculaire dingen doe, of prachtige fotograaf-shoots heb. Maar ik denk dan: een beetje gewoons/positiefs tussen al de ellende in is wel fijn.

Topics die wel veel aandacht krijgen zijn (medische) problemen met je paard of als er duidelijk wat mis gaat, daar kan dan pagina's lang over doorgeboomd worden. Maar gewoon eens leuke foto's of gebeurtenissen met simpele paarden? Dat is geen aandacht waard .. Echt, zoals gezegd: dat is een gevoel, misschien ligt het probleem gewoon bij mij ;)

En begrijp me niet verkeerd: ik heb al veel aan Bokt gehad, veel tips en goede adviezen waar ik tot op heden nog wat mee kan. Maar ook dat was weer omdat ik (medische) problemen had met mijn pony's. Heel fijn om dan hulp en raad te krijgen natuurlijk, maar waarom alleen dan en niet gewoon leuke reacties op de goede momenten?

Toegegeven: ik reageer zelf ook niet bijster veel op topics, vanwege soms weinig tijd ed. Ik probeer het wel, maar het schiet er vaak bij in. Dus zelf ben ik er ergens ook wel schuld aan, maar ik ben uiteraard niet de enige gebruiker hier. Toch ga ik dat proberen te veranderen en meer tijd steken in het reageren op anderen.

Hoe ervaren jullie het allemaal? Wat is er voor jullie verandert dat jullie geen topics meer openen of reageren? Want een aantal jaren geleden gaf het forum mij toch een heel ander gevoel. Dan was er elke dag wel wat nieuws te lezen en als je een topic opende kreeg je snel veel (vaak fijne) reacties.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 10:08 



 
Profiel   

Ik neem vaak de moeite niet meer om ergens op te reageren.
Typ een heel verhaal en denk dan laat maar en wis alles weer.
Vaak omdat er niks mee gedaan word als je iemand advies geeft :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 10:10 



 
Profiel   

Ik voel soms een beetje te vaak negativiteit in sommige topics. Merk dat sommigen nog geen foto meer durven plaatsen, bang voor neerhalende kritiek in plaats van opbouwende kritiek. Ik heb ook al ergens op bokt gelezen dat bepaalde dingen die je in een verleden op bokt gezet hebt, tegen je gebruikt worden in het dagelijks leven. Soms merk ik in topics dat een andere mening hebben nog amper mogelijk is zonder daarbij een rel te veroorzaken. Een andere mening hebben wordt niet meer gerespecteerd. Misschien dat mede hierdoor het reageren in, en plaatsen van topics wat minder wordt.

Gelukkig is er op bokt ook nog genoeg leuks te vinden. Zo vond ik de steun na het overlijden van mijn paardje erg fijn. Er is nog veel te leren van elkaar en er is bijna altijd wel een antwoord op een vraag te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 10:20 



 
Profiel   

Ik snap wel een beetje wat je bedoelt, TS. Daarnaast vind ik dat mensen ook enorm ongenuanceerd in hun reacties kunnen zijn. Nu is dat natuurlijk ook een beetje 'paardenwereld-eigen', maar toch.
Ook wanneer je een vraag stelt in een centraal topic en mensen reageren met 'dat kun je toch googelen?'. Ja, maar waarom is dan hier dat topic? :Y) Of er wordt gewoon totaal geen antwoord gegeven.
Maar inderdaad, veel (leuke) topics met foto's of ervaringen blijven veelal stil. Tenzij het een bekende bokker is. :') Ik vind het zonde van de sfeer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 10:22 



 
Profiel   

Waar ik hier zo moe van wordt is als je een leuk topic opent je allemaal kritiek krijgen/ mensen die denken dat je een onwetend persoon bent... Heb ik dus keer gehad met een topic van mij... Mensen deden alsof ik niet wist hoe ik met mijn pony moest om gaan en dat ik geen rekening met der hield... Ik open dus eigenlijk geen topics meer omdat ik "bang" ben dat er idd alleen maar negatieve dingen komen..

En idd ook het openen van topics bv wat heeft mijn paard... of een kat bloed bij ontlasting... Open geen topic bel gewoon je DA.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 10:24 



 
Profiel   

Kimmiee_D schreef
Ik open dus eigenlijk geen topics meer omdat ik "bang" ben dat er idd alleen maar negatieve dingen komen.. .
Dit geldt voor mij ook, eigenlijk. Als ik eerlijk ben dan filter ik heel hard op wat ik plaats op Bokt en wat niet. Puur omdat de reacties hier vaak alles behalve aardig zijn.
Ik ben ook meer meelezer geworden dan een meeprater want je kan soms enorm afgerekend worden op je mening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 10:25 



 
Profiel   

Laurievc schreef
Kimmiee_D schreef
Ik open dus eigenlijk geen topics meer omdat ik "bang" ben dat er idd alleen maar negatieve dingen komen.. .
Dit geldt voor mij ook, eigenlijk. Als ik eerlijk ben dan filter ik heel hard op wat ik plaats op Bokt en wat niet. Puur omdat de reacties hier vaak alles behalve aardig zijn.
Ik ben ook meer meelezer geworden dan een meeprater want je kan soms enorm afgerekend worden op je mening.



Ja hier ook ben echt meelezer geworden...

Kan ook zo het topic van mij op zoek... Was een "penny"droom topic met pony naar strand... Gingen er mensen in reageren: Het is te zwaar voor die pony, zorg dat die vandaag wel loopt anders wordt die spierbevangen.(de dag er na dus)

Dacht ook echt hallo ben niet een idioot ofzo... Ik weet zelf heel goed wat kan en niet kan.

Ik had zelfs van iemand in de openingspost moeten zetten dat mijn pony een super conditie heeft en hoe vaak ze wordt getraind..... 8)7 8)7 Want blijkbaar dacht diegene dat mijn pony gwn een grasmaaier was....

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 10:29 



 

De negativiteit wordt vaak over gesproken inderdaad, echter ervaar ik dat zelf totaal niet.
De topics die ik open omdat ik met een (medisch) probleem zit bij de pony's daar heb ik altijd heel fijne reacties en super tips op gekregen. Nu zijn dit ook topics ter verdieping zeg maar, dus nadat de DA is geweest en er bepaalde dingen besproken zijn maar dit niet werkt of ik er meer over wil weten of dergelijke. Dus niet van "mijn pony heeft buikpijn, wat moet ik nu doen?"-topics ;)

Maar de andere topics, de gewoon leuke topics met foto's of een gebeurtenis, die blijven vaak stil. Met wat geluk een handvol mensen (vaak soort vaste volgers) die ze tegenkomen en reageren, maar verder komt er niks en ik denk als ik niet regelmatig zelf iets zou posten om te bedanken voor de reacties of iets anders dat er nog minder reacties zouden komen, want daardoor komt het met wat geluk net weer even in de aandacht en pikt weer 1 persoon het op ;)

En vooral dat laatste vind ik jammer. Waarom zijn die topics het niet waard om op te reageren? Er is al genoeg ellende in de wereld, waarom kan het hier (naast de noodzakelijke ellende) ook niet gewoon leuk zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 10:29 



 
Profiel   

[***] schreef
Nu zijn dit ook topics ter verdieping zeg maar, dus nadat de DA is geweest en er bepaalde dingen besproken zijn maar dit niet werkt of ik er meer over wil weten of dergelijke. Dus niet van "mijn pony heeft buikpijn, wat moet ik nu doen?"-topics ;)



Kijk zn topic natuurlijk geen probleem als de da al is geweest. Maar zie steeds vaker topics van wat heeft mijn paard en o ja de da is nog niet geweest/gaat niet komen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 10:33 



 

Ik reageer zelf nauwelijks meer op paardentopics. Fijne discussies zie je hier maar zelden, er wordt vaker iemand de grond in gewerkt zeg maar :D maar moet zeggen dat het altijd wel zo geweest is zoals het nu is eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 10:39 



 
Profiel   

Ik snap je wel hoor TS.

Vroeger waren er ook veel lol-met-je-knol fototopics, waar iedereen (meestal) goed op reageerden. Nu moet het alleen maar beter, beter beter, zijn er weinig fototopics, wordt er ook enorm weinig in gereageerd.

Ik hoef geen fototopics te plaatsen of vragen te stellen, omdat ik eigenlijk al weet dat er weinig / niet op gereageerd word.

En als er nu wel op gereageerd wordt is het vaak alleen maar negatief. Er hangt vaak een hele betweterige sfeer, dan hoef ik al niet meer te reageren. Vind dat zo ontzettend zonde..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 10:44 



 
Profiel   

Vaak denk ik ook dat mijn reactie niets toevoegd of dat iemand anders beter kan verwoorden wat ik bedoel, dan zie ik geen reden om iets te plaatsen en lees ik liever mee. Of dat de meer ervaren bokkers sterk hun mening later spreken en dan ga ik altijd twijfelen aan m'n eigen kennis wat eigenlijk nergens op slaat want heb toch aardig wat kennis in m'n broekzak. Maar ik zou wel wat meer kunnen reageren op leuke topics dan krijgen die toch ook weer een klein beetje meer aandacht. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 10:45 



 

EllisL schreef
Vroeger waren er ook veel lol-met-je-knol fototopics, waar iedereen (meestal) goed op reageerden. Nu moet het alleen maar beter, beter beter, zijn er weinig fototopics, wordt er ook enorm weinig in gereageerd.


Dat inderdaad!
Nu zijn er ook nog wel lol-met-je-knol fototopics, maar dit moet dan op z'n minst op een mooie locatie, met (professionele liefst) fotograaf en vrijheidsdressuur met op z'n minst steigeren en andere indrukwekkende dingen, want anders is het het reageren niet waard.

Jammer maar helaas voor degene die de locatie/fotograaf niet hebben en maar simpele paarden die ze het steigeren niet kunnen of willen aanleren. Zo voelt het in ieder geval ;)

De negativiteit wil ik eigenlijk een beetje ter zijde houden, ik weet dat dit meespeelt in het niet (willen) reageren maar ik denk niet dat dit het hoofdprobleem is, want dat is altijd zo geweest op bokt. Maar dan kreeg ik (bv.) alsnog gewoon heel leuke reacties in mijn simpele topics, en dat is nu niet meer zo, daar wringt voor mij het schoentje (in het algemeen dan, want heb het gevoel dat het voor zowat iedereen hetzelfde is, wil nu niet alles op mij persoonlijk betrekken :+ ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 11:06 



 
Profiel   

Ik open niet veel topics. Toevallig van de week één, maar niet zozeer paardgerelateerd. Reden daarvoor is dat ik zelf mijn paarden verkocht heb en daarnaast eigenlijk amper verstand heb van paardrijden zelf. Ik weet dan dat mijn commentaar er eigenlijk niet toe doet en heb dan ook niet de drang om te reageren. Omdat ik wel verstand heb van andere zaken die vaak op LZP en MSW voorbijkomen, reageer ik daar wel. Ik vind het, ondanks dat ik zelf geen paarden meer heb, hier wel erg gezellig en blijf daarom graag op Bokt rondneuzen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 11:14 



 
Profiel   

little_birdy schreef
Ik neem vaak de moeite niet meer om ergens op te reageren.
Typ een heel verhaal en denk dan laat maar en wis alles weer.
Vaak omdat er niks mee gedaan word als je iemand advies geeft :)


Precies dit dus!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 11:24 



 
Profiel   

Je kunt de kritieken natuurlijk ook als goedbedoelde adviezen zien. Het valt mij juist op dat veel mensen meteen in de verdediging schieten terwijl het juist meestal goed bedoeld is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 11:27 



 

@ little_birdy & _lotteeee : Kan ik mij iets bij voorstellen, maar langs de andere kant: wie weet is de TS er wel heel blij mee .. Ik had ook niet geweten wat ik nu weet als iedereen z'n verhalen steeds maar weer gewist had :P En die keren dat TS er dan niks mee doet, tja, misschien heeft dan iemand anders die het topic leest er nog wat aan ;)

Maar daarnaast heb je toch ook de gewone, simpele topics? Gewoon leuke foto's, of een verslagje van een gebeurtenis of noem maar op. Daar komen ook (bijna) geen reacties in, en dat heeft niks te maken met advies toch niet willen aannemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 11:28 



 
Profiel   

EllisL schreef
Ik snap je wel hoor TS.

Vroeger waren er ook veel lol-met-je-knol fototopics, waar iedereen (meestal) goed op reageerden. Nu moet het alleen maar beter, beter beter, zijn er weinig fototopics, wordt er ook enorm weinig in gereageerd.

Ik hoef geen fototopics te plaatsen of vragen te stellen, omdat ik eigenlijk al weet dat er weinig / niet op gereageerd word.

En als er nu wel op gereageerd wordt is het vaak alleen maar negatief. Er hangt vaak een hele betweterige sfeer, dan hoef ik al niet meer te reageren. Vind dat zo ontzettend zonde..

Dat vind ik ook jammer. Gelijk wordt alles gemeten aan de besten. Maar simpel iets grappigs kan niet zonder comentaar.
En of je wordt genegeerd of de grond in getrapt als je iets zegt wat niet in anderen hun straatje past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 11:30 



 
Profiel   

Er zijn toch nog wel genoeg fototopics? Ik zie regelmatig nieuwe topics op Uitgelicht stana.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 11:35 



 

Ik vind het ook opvallend stil op Bokt. Ik Bok vooral via de openingspagina en klik dan op 'laatste berichten'/'eigen berichten', maar ook als ik twee dagen niet op Bokt ben is er nauwelijks iets veranderd. Alle topics die er twee dagen geleden stonden staan er nu bij wijze van spreken nog - en dan inderdaad vaak omdat de TS zelf ook flink veel post in die topics (vaak bij foto- of volg- of probleemtopics) om ze nog een beetje omhoog te schoppen.
Voor de rest gebeurt er gewoon echt niets; niet in de topics die ik volg en er lijkt ook nauwelijks iets nieuws bij te komen op de voorpagina onder Nieuwe berichten. Laat staan iets origineels of interessants. Het enige wat inderdaad nog een beetje leeft als vanouds (als we de door TSers zelf omhoog gehouden topics even wegdenken) zijn inderdaad de grote medische problemen, maar dat is het ook wel.
Heel gek, alsof heel Bokt ineens massaal op vakantie is zonder internet. 8-)


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-10-17 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 11:36 



 

@ Cayenne : Ze zijn er nog ja, maar de reacties zijn vaak op 1 hand te tellen, met uitzondering dan van de topics die aan de voorwaarden voldoen (fotograaf, heel knappe paarden, leuke kunstjes, hoog niveau, of op een andere manier speciaal).

Verder zat ik net op een forum-onderdeel te kijken en daar staan topics op pagina 1 van juni. Dat was een paar jaar terug toch echt niet waar, dan was je topic na een dag of max. 2 dagen al verdwenen van de eerste pagina. En als je dan de reacties bekijkt zie je ook meteen wat in trek is en dat zijn niet de gewone dagdagelijkse dingen (maar ongelukken, of zieke paarden, of hier en daar eens een speciale aankoop).




Dat wat xyzutu2 zegt bedoel ik dus ook volledig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 11:37 



 
Profiel   

Er gaat ook veel via facebook of andere media

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 11:38 



 
Profiel   

little_birdy schreef
Ik neem vaak de moeite niet meer om ergens op te reageren.
Typ een heel verhaal en denk dan laat maar en wis alles weer.
Vaak omdat er niks mee gedaan word als je iemand advies geeft :)

Heel herkenbaar
Je word toch altijd afgezeken, al neem je soms een halfuur de tijd om goedbedoeld advies er neer te zetten

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 11:40 



 
Profiel   

Kimmiee_D schreef
Ja hier ook ben echt meelezer geworden...

Kan ook zo het topic van mij op zoek... Was een "penny"droom topic met pony naar strand... Gingen er mensen in reageren: Het is te zwaar voor die pony, zorg dat die vandaag wel loopt anders wordt die spierbevangen.(de dag er na dus)

Dacht ook echt hallo ben niet een idioot ofzo... Ik weet zelf heel goed wat kan en niet kan.

Ik had zelfs van iemand in de openingspost moeten zetten dat mijn pony een super conditie heeft en hoe vaak ze wordt getraind..... 8)7 8)7 Want blijkbaar dacht diegene dat mijn pony gwn een grasmaaier was....



Ik wil hier toch even op reageren, want volgens mij is zo'n reactie juist de reden waarom mensen niets/weinig meer posten in foto topics. Ik kan me dit topic nog herinneren namelijk en heb het net teruggezocht, maar er wordt ontzettend positief opbouwend commentaar gegeven die niet geheel ongegrond was en daarnaast ook nog een goede bedoeling had.

Juist door zo'n reactie (en jij bent echt niet de enige, maar wel een mooi voorbeeld nu :) ) voel ik absoluut niet de behoefte om op foto topic's te reageren, het enige wat ik mag zeggen is: WAUW, gaaf, mooie pony. Als ik daar nog wat anders naast wil zeggen dan wordt dat direct als een belediging opgevat en ben ik de bok, terwijl het eigenlijk altijd alleen maar positief bedoeld was.

Mijn punt: Als we met z'n allen positief commentaar of goedbedoeld advies als zodanig opvatten en niet direct personen in elkaar stampen dan is het weer een stuk leuker om te reageren op foto topics :) Want naast dat je dan je plezier kan delen, kan je ook nog eens iets leren voor een volgende keer. (of niet als je de tips al ging uitvoeren, helemaal top, beter gewaarschuwd zonder dat het nodig was dan achteraf spijt dat er niemand was die er wat van zei)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 11:42 



 
Profiel   

Ik herken het wel. Ik plaatste alleen foto's als ik een fotograaf had langs laten komen..

Dus nav dit topic een simpele telefoon foto's topic gemaakt.
Ik ben erg benieuwd :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 11:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 40 [ 983 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 40  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen