Is Bokt Bokt niet meer?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 21:44

Onbeperkt kunnen wijzigen betekent dan ook dat je de post leeg kan halen? Wat is dan het verschil met verwijderen? En hoe zit het als een reactie van jou gequote is en je wil juist die wijzigen?

In mijn geval is als motivatie opruimen misschien vaag/verkeerd gekozen. Mij gaat het er vooral om dat ik mij niet bewust was dat je via google elke letter die ik erop had gezet kon terugvinden (HK topics buiten beschouwing gelaten dan blijkbaar?) en om die reden wil ik het dus graag opgeruimd zien, zodat ik vanaf nu bewust dingen al dan niet erop kan zetten. Ookal heb ik geen grote dingen erop staan, mij gaat het om het idee/principe.

Ik heb trouwens 2 dagen geleden een mail naar support gedaan maar denk dat zij het ook niet weten. Een account verwijdereb werd niet gedaan, eventueel bepaald reacties/topics wel maar op mijn vraag of ik dan een lijst mocht doorsturen heb ik nog geen antwoord gehad. En voor de foto's moest ik bij jou (Bart dus) zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 21:48

BartVB schreef:
Nu dacht ik dat er in de afgelopen pagina's ook nog een andere suggestie voorbij kwam die niet te maken had met anonimiseren, maar dat kan ik niet meer terugvinden :oo Herhaal je zelf vooral als ik iets gemist heb :)


Deze misschien?

[***] schreef:
En als verwijderen echt, echt, echt niet kan, dan zie ik liever dat Bokt een stuk meer afgeschermd wordt, dat je zelf kan bepalen of je topic/foto bij google opduikt of niet bv. Maar dat is ook weer moeilijk want dan halen ze er ook geen inkomsten meer uit ... hoewel ik mij echt niet kan voorstellen dat er mensen zich op bokt aanmelden door bij mijn berichten/foto's op google uit te komen ...

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 22:01

Bart & team:

Meedenkend vanuit de php forum software, is het onbeperkt berichten veranderen niet echt handig als er gebruik wordt gemaakt van een of meerdere quote's in een topic.
Immers de originele tekst wordt in de software meegenomen, iets wat nu ook al gebeurd als iemand binnen het uur zijn bericht veranderd.

Je krijgt dan hele vreemde constructies om te lezen.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41685
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 22:11

Als onbeperkt wijzigen mogelijk wordt dan is het wel handig om misbruik daarvan tegen te gaan/te beperken. Niet handig als mensen daarmee in een lopende discussie b.v. hun standpunt achteraf gaan wijzigen. Of als men daarmee andere zwart maakt (b.v. voor Google). Of idd berichten helemaal leeg haalt.

Eerste vraag is vooral of dit überhaupt een oplossing zou zijn die een groot deel van het probleem oplost. Daarna kijken naar de exacte invulling.

Je verzoek klinkt als optie 2 uit het lijstje van Exitium? Alles verwijderen is geen optie om de redenen die hiervoor staan. Anonimiseren wel, maar daar ligt dan ook een taak voor jou. Wij weten niet welke namen of andere gegevens ervoor zorgen dat je account toch te herleiden is. Subtieler is doorgeven welke berichten of namen problemen kunnen geven, dan blijft je account gewoon intact.

Meer afschermen is zeker een optie, zeker voor de meer persoonlijke of sociale delen. Dat is zeker iets dat hier op de lijst staat maar is ook een erg ingewikkelde. Met de huidige software is dat vrijwel niet voor elkaar te krijgen. Maar dit zou een hoop van dit soort problemen idd oplossen of iig verminderen.

@Peetstap; goed punt. Dat is inderdaad wel een ding. In de praktijk is het wel zo dat het gros van de berichten niet gequote wordt. In dat soort gevallen zal je dan even aan moeten kloppen bij een moderator door de quote even te TeMMen. In theorie kan automatisch wijzigen van de quotes ook (binnen voorwaarden) maar dan wordt alles wat software betreft meteen flink ingewikkelder.

Exitium

Berichten: 7179
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 22:26

[***] schreef:
Nog iets wat ik me afvraag, stel dat het onmogelijke waar zou worden en er topics/posts verwijderd kunnen worden ... wat gebeurd er als een post van jou gequote is? Blijft die dan gewoon staan? Of kan die quote eruit gehaald worden? (en ja, dan heb je gaten, maar ik vraag het me gewoon af).

In de huidige techniek is een quote een deel van de post van degene die het daadwerkelijke bericht plaatst. Dus als ik jou quote, staat die quote in mijn post en kun je daar niets aan veranderen. Zou je je eigen post kunnen verwijderen, dan blijft die in de quote dus staan. Het enige wat een quote is, is een specifieke opmaak van tekst die tussen quote-tags staat. (net als dat alles wat tussen B-tags staat vetgedrukt wordt) Dat is ook vrij simpel te laten zien, ik kan je namelijk alles laten zeggen wat ik wil in quotes.

[***] schreef:
Hoi, dit is een quote van iets wat ik helemaal niet gezegd heb


Ik weet niet of PHPBB daar tegenwoordig iets voor biedt, ben er al wat jaartjes uit, maar er zal waarschijnlijk iets gemaakt moeten worden wat dit mogelijk maakt.


Remark schreef:
Daarnaast vind ik ook wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten. Dus als je dingen op het internet zet die achteraf misschien niet zo slim waren, had je in eerste instantie maar beter na moeten denken.

Ondanks dat ik geen voorstander ben, vind ik dit ook wel weer wat kort door de bocht. Iedereen doet wel eens iets waarvan de gevolgen uiteindelijk anders of groter blijken te zijn dan je vooraf in kon schatten. Als je dan gaat denken aan dingen als pesterijen, zwartmaken of stalking, niet ongewoon met gegevens die op internet terecht gekomen zijn, kun je niet zeggen "dan had je maar beter na moeten denken".


BartVB schreef:
Maar in het kader van constructief meedenken; zou het onbeperkt kunnen wijzigen van berichten een oplossing zijn voor jullie? Dan heb je zelf de controle, hebben wij minder werk en met een beetje geluk blijven de discussies dan intact omdat je zelf een naam of gênante uitspraak kan verwijderen. Dat is (denk ik :=) technisch wel te realiseren in niet bizar veel tijd.

Is dat niet simpelweg een kwestie van de editing time aanpassen, kwestie van een paar minuten? Of is Bokt zo omgebouwd dat veel standaardfeatures niet of anders werken?

Ben overigens alleen bang dat je er niet veel mee opschiet wat betreft de mensen die alles uit jaar x willen verwijderen. Die zullen alles editen naar streepjes denk ik zo. Zet er een beperking op (editen kan, maar maximaal 50% van een bericht) en beide 'kampen' zijn ontevreden: de ene omdat berichten gewijzigd kunnen worden en topics onleesbaar worden, de andere omdat ze nog steeds niet alles weg kunnen halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 22:29

Ivm het herleiden is het heel simpel: typ 1 van de namen van mijn pony's, je komt op bokt uit en met wat klikjes kan je alles lezen wat ik ooit hier heb gezegd (en alle foto's zien die ik ooit gepost heb). En dat vind ik geen fijn idee, ookal heb ik er op dit moment persoonlijk geen last van ofzo.

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:23

bruintje123 schreef:
Ik heb al heel vaak geopperd dat alles na een jaar gewoon niet meer zichtbaar moet zijn ivm privacy en verouderde topics en informatie.
Helaas willen de mensen achter de schermen niets van weten.
Maar dat het een reden is om niet te reageren kan ik me wel voorstellen. :j

Zit op een rustig tempo het topic door te lezen en heb dus nog niet alles gelezen. Maar wilde hier vast op inhaken.

Zelf zit ik al meer dan 10 jaar op Bokt maar heb een nieuw account moeten aanvragen omdat iemand door al mijn oude berichten ging. Mijn account verwijderen was echter niet mogelijk, ook de berichten die tegen mij gebruikt werden kon ik niet laten verwijderen. Enkel zoektermen.

Een tijdje terug had ik foto's via de bokt upload geplaatst die ik later weer wilde verwijderen. Toen kreeg ik een sneer via de mail dat ik al een nieuw account had en anders beter niet had kunnen posten. Het ging om foto's van kleding maar imo mag ik zelf bepalen wanneer ik mijn foto's online wil hebben en wanneer ik ze er weer af wil halen. Auteursrecht oid? Daarnaast werd dus mijn 'bokt verleden' tegen mij gebruikt ipv dat er werd meegedacht, wat ik ook niet echt kon waarderen..

Sinds dien post ik vrijwel geen foto's meer, kennelijk geef je dan gelijk het recht weg om zelf te bepalen wanneer je ze uit de bokt upload verwijdert. (Ik ga niet alles op Facebook uploaden en als ik het via mijn eigen server doe ben ik ineens met voor en achternaam vindbaar op bokt omdat mijn naam dan in de URL staat).

Wat imo ook niet meehelpt zijn alle centrale topics. Die lees ik niet eens. Daar word namelijk op pagina 22 een vraag gesteld die op pagina 55 herhaald word omdat mensen niet alle pagina's door gaan lezen..

Ik lees liever mee dan dat ik mij meng in een discussie. Dit omdat ik vaak het gevoel heb minder af te weten van onderwerpen dan anderen en dingen minder goed kan formuleren. Daarnaast ben ik vroeger vaak op spelling aangevallen terwijl ik dyslecties ben.. :+

Ik zat vroeger elke dag op Bokt. Nu kan ik gerust een maand weg blijven.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 12:38

Even snel tussen het werken door maar een tip voor foto's: maak een account aan op bijv. Flickr, als je daar een foto van verwijderd wordt hij op bokt (of andere sites) niet meer getoond maar staat er iets van "this imagine is no longer available" oid. Zo kun je dus zelf bepalen of je een foto zichtbaar wilt laten staan of niet.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 13:39

Maar dan krijg je net zo goed onvolledige berichten. Dat is de reden waarom verwijderen niet mag van het beheer door de gaten en onduidelijkheid.
Daarom is het ook zo krom daar zo aan vast te houden.

Misschien de tip, elke tekst in photoshop zetten en uploaden dmv een foto. Kan ik heb ook zelf verwijderen :D

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 14:33

BartVB schreef:
Het wordt uiteindelijk vooral een discussie over verwijderen ipv verbeteren :) Maar goed, zeker een belangrijk onderwerp :j

Ook een onderwerp waar al vaak over gesproken is en waar de afgelopen jaren erg veel in is veranderd. In de begindagen was het gewoon 'nee, we verwijderen niet'. Tijden zijn veranderd, mensen zijn veranderd, verwachtingen zijn veranderd.

Op dit moment is het zo dat we echt erg soepel zijn met verwijderverzoeken. Er staat in de help inderdaad iets over 'een goede reden' maar dat moeten we misschien anders gaan verwoorden.


Inderdaad gaat het nu vooral hierover, maar ik denk dat het dus ook echt wel een belangrijk punt is voor veel mensen zeker ook omdat de discussie al jaren terug komt :j Ik behoor ook tot de groep die oa minder is gaan posten vanwege de beperkte privacy(maatregelen) op bokt.

Zoals hier uit verschillende berichten blijkt gaat het verwijderen of aanpassen helaas niet zo gemakkelijk als men doet voorkomen, inclusief ongevraagd commentaar/preek van de mods - maar mocht dat tegenwoordig inderdaad soepeler gaan dan is dat fijn om te horen voor mij is het ook alweer een tijdje geleden :)

Verder vind ik het heel netjes dat er toch aan andere mogelijkheden gedacht wordt +:)+
Het zelf aanpassen van posts vind ik al een stap in de goede richting. Dan zit je nog met quotes, maar daarvoor kun je dan evt. een mod pb'en.
Ik denk dat het vaak vooral om bepaalde selectieve informatie/namen etc. gaat en denk dat de gatenkaas daardoor wel mee gaat vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 15:44

bruintje123 schreef:
Misschien de tip, elke tekst in photoshop zetten en uploaden dmv een foto. Kan ik heb ook zelf verwijderen :D


:)* Hahaha.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41685
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 13:23

@Aroha; ai -O- Dat klinkt inderdaad niet heel soepel, maar 2013 is ook al een flinke tijd geleden. Als dit nog steeds actueel is voor je dan zou ik je aan willen raden om nog een keer contact op te nemen met support@bokt.nl zodat we dit beter op kunnen lossen :j

En wat betreft het verschuiven van dit topic richting het kunnen verwijderen van berichten; ik snap de onderliggende vraag/behoefte :j Dat is voor ons een continue zoeken naar een balans tussen wat er 'gebruikelijk' is, wat er technisch kan, wat op de lange termijn goed is voor de site. En daarin verschuiven constant zaken. De verwachtingen rond privacy en controle waren in 2001 of 2011 heel (heeeeel) anders dan nu.

Ook zit maar een deel van de oplossing in het makkelijker verwijderen, dat is vooral iets dat je achteraf doet, het zou beter zijn als je bij voorbaat al kan zorgen dat je berichten meer 'besloten' zijn waar dir privacybehoefte er is. Dat is nogal een shift in hoe Bokt werkt met zo'n bijbehorende voor- en nadelen. Maar die lijstjes veranderen constant, ook n.a.v. topics als dit :j Food for thought :)

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:38

BartVB, ik was 12 a 13 jaar toen ik op Bokt kwam en stond toen echt niet stil bij hoe groot Bokt zou worden. Ik stond er toen ook echt nog niet bij stil dat alles zo te vinden zou zijn via google en mij jaren later nog zou achtervolgen. (Zeker niet dat er ook mensen zouden zijn die accounts zouden aanmaken om mijn berichten tot op de HK terug te kunnen lezen). Dat was in die tijd ook een veel minder groot ding dan nu. Zelf zou ik toch echt nadenken over een mogelijkheid om gebruikers zelf zulke oude berichten te laten verwijderen. Dan spreek ik echt over berichten uit... wat was het.. 2005?

Ik heb nu een compleet nieuw account moeten aanmaken wat imo vrij omslachtig is. Vooral omdat ik er meerdere mails over heb moeten sturen waarin ik de reden echt heb moeten verdedigen.

Contact met support@bokt.nl hoef ik nu niet meer. De foto's zijn uiteindelijk wel verwijdert, maar ik kreeg toen heel erg het gevoel met een belerend vingertje toegesproken te worden. Inmiddels is dit ook alweer 2 jaar terug.. :) Ik heb zelf dus niet heel fijne ervaringen met de support, dus voel ook niet heel veel behoefte om daar nu weer contact mee op te nemen. Ik probeer gewoon te voorkomen dat dit überhaupt nog nodig is :').

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:58

Ik heb het wel eens eerder opgemerkt, simpelweg door gebruikers zelf een account opheffen, met automatische anonimisering van de betreffende berichten is op veel forums een optie.
Je maakt mij niet wijs dat dat technische problemen oplevert.
Dat je daar het mod team uitgebreid onderbouwing voor moet leveren is belachelijk.

Cinnepin

Berichten: 8979
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:48

Kuggur schreef:
Ik heb het wel eens eerder opgemerkt, simpelweg door gebruikers zelf een account opheffen, met automatische anonimisering van de betreffende berichten is op veel forums een optie.
Je maakt mij niet wijs dat dat technische problemen oplevert.
Dat je daar het mod team uitgebreid onderbouwing voor moet leveren is belachelijk.



mee eens

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:10

Er zijn zelfs forums die verder gaan. Daar worden de berichten niet geanonimiseerd maar verwijderd.
Dan valt er ook niks meer aan paardennamen terug te zoeken of wat dan ook.
En ja dat zit er standaard op als functie. Puur een kwestie van aanzetten.

Maar om welke reden dan ook, bokt.nl is erg gehecht aan het zoveel mogelijk berichten sparen of het zoveel mogelijk controle houden. Het geeft een beetje een raar gevoel.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:17

Ik wil dat omdat ik vroeger wel 100 berichten geplaats heb die ik nu nooit meer zou plaatsen... Wil ik t lieste alemaal weg

nps
Berichten: 2000
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:28

bruintje123 schreef:
Er zijn zelfs forums die verder gaan. Daar worden de berichten niet geanonimiseerd maar verwijderd.
Dan valt er ook niks meer aan paardennamen terug te zoeken of wat dan ook.
En ja dat zit er standaard op als functie. Puur een kwestie van aanzetten.

Maar om welke reden dan ook, bokt.nl is erg gehecht aan het zoveel mogelijk berichten sparen of het zoveel mogelijk controle houden. Het geeft een beetje een raar gevoel.


Ik vind het helemaal niet raar voor een gratis product, niet verbonden met een groot merk (denk viva) wat alleen kan overleven met advertentieinkomsten. Ik vind het raar om van alles te verwachten van een gratis dienst met vrijwilligers, waar je vrijwillig gebruik van maakt. Dat heeft niks te maken met "controle houden", meer met het waardevol houden van informatie in topics (vermoed ik).

Ik kan me wel goed voorstellen dat het de drempel verhoogt om te posten, maar zou dan eerder denken aan een afgeschermd gedeelte voor meer "prive" dingen, die niet geindexeerd mogen worden oid. Ook het verwijderen van account en anonimiseren van de inhoud zou een optie kunnen zijn. Wil wel zeggen dat je dan op zeker niks meer te zeggen hebt over de inhoud die je ooit hebt geplaatst.

De grootste verbetering zie ik niet echt in de techniek, maar meer in de mensen. Ook al is advies goed bedoeld, sommige mensen zitten gewoon niet te wachten op advies en daar is niks mis mee. Het eindeloos blijven doorgaan op kleine dingen, de sneren als advies niet direct wordt opgevoerd, de weinige info waar een kostbaar advies op gebaseerd en doorgedramd wordt... wees gewoon eens aardig, geef ergens een positieve reactie op, slik eens een commentaar in....

Wil je je foto's niet bij bokt beheer hebben, zet ze ergens anders (Google Drive, Dropbox, Facebook, Photobucket). Wil je geen privé info op internet zetten, zet dan geen privé info op internet. Ik vind het coulant zat dat op aanvraag berichten verwijderd kunnen worden en ook niet gek dat je daar soms op moet wachten.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:32

Ik blijf erbij dat ik er niets van geloof dat er meer adverteerders komen omdat er oude berichten staan met net zoveel oude account waarvan het grootste gedeelte nooit meer online is of op gast is gezet. :)

Dat je foto's niet kon verwijderen was niet duidelijk aangegeven.

keat

Berichten: 1152
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Ergens onder de zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:36

Heb niet dit hele topic gelezen maar snap ts. Vind het ook.
Merk ook dat er nog amper gereageerd wordt als je een topic opent. En dan heb ik pas een topic geopend die toegankelijk is om te reageren. Namelijk gewoon schattige veulenfotos.
Ter illustratie:

[KS-ITP] Gelderse Melina Mera 4.5 maand oud.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:36

Bart, ik reageer niet zo vaak, maar ik zou het ook erg fijn vinden om zelf berichten te kunnen verwijderen (voor mijn part pas als er een maand niet gereageerd is in een topic, dan is het namelijk toch niet echt actief meer en zal jij zeker niet meer gequote worden) maar als snelle tussenoplossing vind ik onbeperkt kunnen wijzigen al een erg grote vooruitgang. Ik hoop dat dat snel gerealiseerd kan worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 23:40

Gedeelten die afgeschermd worden is voor mij ook al een goede oplossing. Natuurlijk kan dan nog iedereen lid worden en dingen lezen (daarom blijft kunnen verwijderen ook echt bovenaan staan) maar als het al niet opduikt bij google is dat al een grote stap. Nu kan je met 1 kleine zoekterm via google en doorklikken een hele postgeschiedenis bekijken en dat is hetgeen mij stoort, dat idee...

Misschien ook een optie dat je alleen zelf berichten kan terugkijken en niet dat iedereen via je profiel alles kan zien? Dat helpt het probleem met "meelezers" ook al verder natuurlijk, dan kan je iemand wel in een topic tegenkomen maar niet van het ene naar het andere hoppen... Lijkt me ook wel wat ;)

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 11:11

Als op oudere berichten niet gereageerd mag worden en een nieuw topic aangemaakt moet worden, is verwijderen toch niet erg? Alles wordt in al die bokt jaren al tig keren hetzelfde gevraagd en benoemd...zoeken hoeft dan al niet meer... foto’s in oudere topics doen het niet meer wat een topic ook onleesbaar maakt...

Overigens denk ik dat bv vetes en rellen een stuk minder zouden plaats vinden als men geen berichten van een ander meer kan lezen vanuit profiel....op die manier is volgen moeilijker....

Gini
Berichten: 17975
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:49

Niets zo irritant als lekker in een discussie zitten en iemand die dan achteraf zijn berichten gaat aanpassen of verwijderen.
Ik denk persoonlijk dat het nu in dit topic in theorie de ideale oplossing lijkt, maar als het in de praktijk uitgebracht zou worden, het een bron van heel veel frustratie zal zijn. Als je nu al ziet hoe mensen reageren wanneer een openingspost verwijderd wordt...dat gaat dan over 1 berichtje.

upendo

Berichten: 22312
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:53

Als ik het zo lees..

HK topics staan afgeschermd voor Google, kunnen die niet langzaam maar zeker 'opgeschoond worden'?
Ik heb daar ook dingen in staan die ik echt niet meer traceerbaar hoef te hebben (oh puberteit), dus als die topics langzaam maar zeker verwijderd gaan worden verdwijnt er weinig van informatieve waarde en wordt Bokt ook weer een beetje opgeschoond.

Zeg nou zelf, hoe vaak zoek je iets terug uit een HK topic van tig jaar geleden?