Is Bokt Bokt niet meer?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 13:02

Gini schreef:
Niets zo irritant als lekker in een discussie zitten en iemand die dan achteraf zijn berichten gaat aanpassen of verwijderen.
Ik denk persoonlijk dat het nu in dit topic in theorie de ideale oplossing lijkt, maar als het in de praktijk uitgebracht zou worden, het een bron van heel veel frustratie zal zijn. Als je nu al ziet hoe mensen reageren wanneer een openingspost verwijderd wordt...dat gaat dan over 1 berichtje.


Maar het opschonen zou ook alleen maar moeten kunnen waar al x tijd niemand meer heeft gereageerd. Niet in lopende topics.

Anoniem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 13:19

Dat is inderdaad wel de bedoeling ja, dat het alleen in "oude'" topics kan (en wat oud dan is kan ook nog over gepraat worden) en niet a volonté waar en wanneer je maar wil ;)

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 13:21

2 weken vinden ze al oud.....

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 14:26

Behalve bij verwijderen, dan is jaren niet eens oud :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:33

Goed weekend gehad iedereen? Haha :Y)

Zat me af te vragen of er nog over dit alles nagedacht is. Zijn er dingen die op korte termijn kunnen veranderen? Bv. afschermen/niet meer vindbaar via google lijkt me niet zo heel moeilijk toch? Dan kunnen nog de informatieve gedeelte open blijven (aangezien je daar de meeste info op vindt) maar als bv. de foto-gedeelten en 'kletspraat' (VVDD, Mangepraat, Verzorgerspraat, Paardenpraat bv.) al niet meer vindbaar zijn dan is er ook al veel winst denk ik.

Weet niet hoe iedereen dit ziet, maar dacht: geef maar wat tips, haha.

Ik wil ook nog even duidelijk stellen dat ik zeker nog wil posten op bokt, zelfs foto's laten zien heb ik geen problemen mee, maar ik zou wel graag "opnieuw" beginnen zodat ik veel bewuster kan posten en niet elk dingetje meteen op google terecht komt indien mogelijk.

Gwenvd

Berichten: 1736
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:38

Ik denk wel dat het goed is om aan 2 kanten te kijken. Wellicht kan Bokt wat oploosingen bieden maar de Bokkers zelf kunnen ook weer meer posten.

Door dit topic ben ik mij weer wat bewuster geworden dat het leuk is om te reageren op foto topics enz. Als we met zijn alle daar wat bewuster van worden groeit het vanzelf weer, dat in combi met wat aanpassingen van Bokt zelf zal het forum toch wel weer doen opbloeien!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:39

Gwenvd schreef:
Ik denk wel dat het goed is om aan 2 kanten te kijken. Wellicht kan Bokt wat oploosingen bieden maar de Bokkers zelf kunnen ook weer meer posten.

Door dit topic ben ik mij weer wat bewuster geworden dat het leuk is om te reageren op foto topics enz. Als we met zijn alle daar wat bewuster van worden groeit het vanzelf weer, dat in combi met wat aanpassingen van Bokt zelf zal het forum toch wel weer doen opbloeien!


:j _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:41

Ik denk het ook :j Het is natuurlijk niet dat het kunnen verwijderen van topics of whatever het probleem op gaat lossen als niemand extra gaat posten, maar denk wel dat het ervoor kan zorgen dat men zich veiliger voelt om iets neer te zetten op de 1 of andere manier (waarmee ik duidelijk wil stellen dat het voor mij niet de bedoeling is dat je posts uit nog lopende topics kan halen! En misschien zelfs geen posts uit andermans topics, alleen je eigen topics die je kan verwijderen).

Zoals gezegd wil ik zelf zeker nog blijven posten, en mijn best doen om meer te posten en te reageren, maar voorlopig kijk ik nog even de kat uit de boom omdat ik even wil afwachten hoe alles zich gaat ontwikkelen. En zo zijn er misschien wel meer mensen ;)

Gwenvd

Berichten: 1736
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:44

Snap ik wel maar je hoeft toch niet overal met persoonlijke zaken op te reageren? Of discussies te starten? Dan kun je genoeg dingen plaatsten waarmee je niet bang hoeft te zijn dat het tegen je wordt gebruikt.

De persoonlijke topics snap ik heel goed dat je daar wat langer over nadenkt. Doe ik ook!
Laatst bijgewerkt door Gwenvd op 09-10-17 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:50

Is zeker zo :j Zat ik me ook net te bedenken, dus zal wel weer wat meer gaan reageren :Y)


Exitium

Berichten: 7168
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:06

Verbeterpuntje voor mij persoonlijk is een pagina als 'actieve onderwerpen' / 'eigen berichten' waar je de berichten van specifieke forums kan zien. Een beetje de huidige 'favoriete forums', maar dan qua weergave als 'actieve onderwerpen' / 'eigen berichten'. Vind de huidige weergave, als smal balkje naast je 'eigen berichten', erg onoverzichtelijk.

Telpeva

Berichten: 14812
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:49

druppeltje schreef:

Dit kan je tot op zekere hoogte zelf ook al filteren bij je favoriete fora. Dan kan je subforums aanvinken of juist wegvinken, en dan krijg je op je 'eigen berichten' pagina alleen de fora te zien die jou aanspreken. Zo zie ik bijvoorbeeld niks van rassenpraat, geen young riders, en de nare verhalen door schaduwaccounts gaan ook aan mij voorbij. Ik kijk daarom dus ook nooit bij actieve onderwerpen maar alleen maar bij 'eigen berichten'.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:38

Gwenvd schreef:
Ik denk wel dat het goed is om aan 2 kanten te kijken. Wellicht kan Bokt wat oploosingen bieden maar de Bokkers zelf kunnen ook weer meer posten.

Door dit topic ben ik mij weer wat bewuster geworden dat het leuk is om te reageren op foto topics enz. Als we met zijn alle daar wat bewuster van worden groeit het vanzelf weer, dat in combi met wat aanpassingen van Bokt zelf zal het forum toch wel weer doen opbloeien!


Weet niet of groei van een bokt te maken heeft met kwantiteit van topics & hoeveelheid wat er wordt gepost.

Weet een ding wel zeker; dat er de afgelopen 3 a 5 jaren er veel diepgang en kunde in de topics is weg gegaan op dit forum.
Kan talloze namen opnoemen, die giga veel kennis hebben, daar hun best voor hebben gedaan die kennis over te brengen op bokt, maar keer op keer worden teleur gesteld.
Die zijn vertrokken als actief bokt lid.


Kan met zekerheid zeggen dat (paard gerelateerd) inhoudelijk bokt wegzakt, ten koste van "piet-praat"
Men wil veel dingen gewoon niet meer horen ??, men hoort liever "ooh en aaah"
Tja , uiteindelijk is bokt ook een afspiegeling van de maatschappij en daarin mag men elkaar ook niet meer aanspreken op gedrag of misgedrag.
Men weet het blijkbaar allemaal wel. 8)7

Niniane

Berichten: 6447
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:36

Ik kom hier even lekker binnenvallen. :D
Ben sinds circa 2006 lid van Bokt, waarvan jaren afwezig i.v.m. een ban en ook niet meer bijgelezen in die tijd. Had anderhalf jaar geleden de drang om weer terug te komen en zo geschiedde. Er zijn mij in die tijd ook dingen op gaan vallen en of dat ligt aan het feit dat ik toen een beginnend pubertje was en nu volwassen, of dat je merkt dat we in een tijd leven waarin alles en iedereen digitaal leeft, daar kan ik vooralsnog niet helemaal de vinger op leggen. Qua sfeer en topics vind ik het echt veranderd. Waar je in die tijd echt grote HK groepen hadden en iedereen het redelijk goed met elkaar kon vinden, er veel gezellige gekletst werd, heb ik nu juist het idee dat je meer kliekjes hebt die buiten Bokt om ook ontzettend veel roddelen over andere Bokkers. Heb daar een beetje een zure bijsmaak van gekregen.

Dat terzijde vind ik ook dat Bokt te weinig meer over paarden gaat. Als je ziet hoeveel topics er wel niet worden geopend over allerlei (relatie)problemen, zwangerschappen e.d. waarop tientallen pagina's bijna standaard ontaarden in een fikse discussie (met slotje als gevolg) en dat afzet tegenover de paarden gerelateerde topics waarbij iemand die niet in de ''vaste kern'' zit blij mag zijn met meer dan 5 opmerkingen, dan denk ik af en toe wel waarom we überhaupt nog Bokt heten terwijl het tegenwoordig meer Viva is.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:52

Een punt waar ik nu bij uitkom.
Dierenmishandeling mag niet besproken worden want het is of topic want dat was niet de specifieke vraag van de ts. Die had zich al ingedekt omdat ze waarschijnlijk de antwoorden al wel weet.
Maak dan de regel, direct bij op gaat het al op slot, bokt wil zich distantiëren van mishandeling.

_Reneee

Berichten: 5790
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:25

Het is dan gewoon de bedoeling dat er een nieuw topic wordt geopend. Dat zijn de regels.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:34

Dat kan een regel zijn, maar dat kaart ik nu juist net aan, laat de regel komen, als er vragen gesteld worden over marteltuig gaat het topic op slot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 15:19

:wave:

Iemand al een idee dat er iets verandert is? O:)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 16:41

Je verwacht dat dat in twee weken gaat gebeuren?

Anoniem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 16:50

Neen, wilde gewoon het topic niet laten wegzinken ;)

Anoniem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:32

Ik heb eigenlijk nog een (technisch) vraagje over het fotogedeelte... Er wordt gezegd als je controle wil houden dat je dan op externe websites moet plaatsen want dan kan je ze verwijderen wanneer je wil. Dat klop natuurlijk, maar ze duiken wel nog steeds via google op als zijnde "op bokt aanwezig". Als je doorklikt staat er dan wel dat de foto verwijderd is maar je kan de foto dus nog zien.

Nu kan je op google zelf foto's (laten) verwijderen die niet meer werken. Echter gaat dat bij deze foto's niet omdat de webpagina waar je ze op staan (het bokttopic dus) nog steeds bestaat. Is daar nog een oplossing voor? Want zo gaat de hele veiligheid van "zet je foto's elders en je houdt controle" ook de mist in natuurlijk...

Frummels

Berichten: 7031
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:41

[***] schreef:
Ik heb eigenlijk nog een (technisch) vraagje over het fotogedeelte... Er wordt gezegd als je controle wil houden dat je dan op externe websites moet plaatsen want dan kan je ze verwijderen wanneer je wil. Dat klop natuurlijk, maar ze duiken wel nog steeds via google op als zijnde "op bokt aanwezig". Als je doorklikt staat er dan wel dat de foto verwijderd is maar je kan de foto dus nog zien.

Nu kan je op google zelf foto's (laten) verwijderen die niet meer werken. Echter gaat dat bij deze foto's niet omdat de webpagina waar je ze op staan (het bokttopic dus) nog steeds bestaat. Is daar nog een oplossing voor? Want zo gaat de hele veiligheid van "zet je foto's elders en je houdt controle" ook de mist in natuurlijk...


Vind ik ook wel een goede vraag :j

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:28

Ik wil hier toch wel graag eens terug een schop geven over het feit van de foto's te verwijderen. Dit weekend de bokt upload wat vreemd gehad, een hoop dubbels op mijn account. Aan de hand van dit topic heb ik dus een pb gestuurd naar de eerste beste mod die online was om te vragen of het weg kon. Blijkbaar is dit dan toch niet zo bekend dat dit 'mag'? Want die mod gaf een negatief antwoord

Frummels

Berichten: 7031
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:43

The_Cat schreef:
Ik wil hier toch wel graag eens terug een schop geven over het feit van de foto's te verwijderen. Dit weekend de bokt upload wat vreemd gehad, een hoop dubbels op mijn account. Aan de hand van dit topic heb ik dus een pb gestuurd naar de eerste beste mod die online was om te vragen of het weg kon. Blijkbaar is dit dan toch niet zo bekend dat dit 'mag'? Want die mod gaf een negatief antwoord


Misschien even het bericht van Bart uit dit topic in een quote als antwoord sturen? :)