Is Bokt Bokt niet meer?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:44

Maar dat zou toch achter de schermen gewoon gecommuniceerd horen te worden? :)

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:44

Die mod had gezegd dat ik het maar aan Bart moest vragen, dus dat heb ik ook maar gedaan :')

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:48

The_Cat schreef:
Die mod had gezegd dat ik het maar aan Bart moest vragen, dus dat heb ik ook maar gedaan :')

Dat klopt ook. :j
Wij kunnen wel foto's uit berichten verwijderen, maar we kunnen ze niet uit de upload zelf weghalen, dat kan alleen Bart nu nog doen. Ik begrijp niet helemaal waarom je dan denkt dat wij niet weten dat het mag? Zoals ik het lees heb je geen 'nee' te horen gekregen, alleen dat je het verzoek even bij iemand anders moet doen. Een andere mod zegt misschien 'ja hoor, ga ik voor je regelen' maar die stuurt het dan ook gewoon door naar Bart, enige verschil is dan met wie jij het contact hebt. :)

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:00

Dani schreef:
The_Cat schreef:
Die mod had gezegd dat ik het maar aan Bart moest vragen, dus dat heb ik ook maar gedaan :')

Dat klopt ook. :j
Wij kunnen wel foto's uit berichten verwijderen, maar we kunnen ze niet uit de upload zelf weghalen, dat kan alleen Bart nu nog doen. Ik begrijp niet helemaal waarom je dan denkt dat wij niet weten dat het mag? Zoals ik het lees heb je geen 'nee' te horen gekregen, alleen dat je het verzoek even bij iemand anders moet doen. Een andere mod zegt misschien 'ja hoor, ga ik voor je regelen' maar die stuurt het dan ook gewoon door naar Bart, enige verschil is dan met wie jij het contact hebt. :)


Wel dan was mijn interpretatie van 'verwijderen van foto's' inderdaad mis :) Is het dan niet handiger om gewoon te plaatsen stuur het maar naar Bart? Want zoals ik het dan nu zie is het dubbel werk?

Ik stuur naar een mod want ik denk dat die dat kan, maar die moet dan op mij antwoorden en/of nog eens verder sturen.

Ik zat in de foute veronderstelling dat jullie dat konden

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:05

Ik denk omdat het meestal om foto's in zowel berichten als de upload gaat, en dan is het logischer dat het bij één van ons terecht komt. Volgens mij komt het niet vaak voor dat iemand foto's uit alleen de upload weg wil hebben. :)

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:06

Bugs he _-:(

Blij dat we dat misverstand voor mij althans weer uit de weg hebben kunnen ruimen +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 19:03

Zijn de foto's ook daadwerkelijk al weg? Of heb je het alleen nog maar gevraagd?

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 07:57

Ik had het gevraagd, maar het is blijkbaar meer werk dan het waard is, dus voorlopig blijven ze maar even staan :')

Telpeva

Berichten: 14812
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:41

The_Cat schreef:
Ik had het gevraagd, maar het is blijkbaar meer werk dan het waard is, dus voorlopig blijven ze maar even staan :')

Als ik dit zo lees ben ik weer blij dat ik mijn spullen op mijn eigen website kan uploaden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:45

@ The_Cat : Dat had ik al gedacht ... ;)
Ik had gevraagd om al mijn foto's hier te verwijderen, kan in theorie gewoon gevraagd worden, ze staan er nog altijd. Net hetzelfde als mijn verzoek om (veel) topics te verwijderen, dat is ineens (na lang overleg) ook niet meer mogelijk. Kan wel alles anoniem laten maken en (paarden)namen uit laten halen, maar dan nog kan de oplettende lezer het zo linken aan mij dus dat is ook totaal zinloos.

En zo lijken ze wel heel erg mee te werken, maar verandert er op het einde van het verhaal nog niks, net zoals dat ze volgens mij wachten tot dit topic weer doodbloed en iedereen het weer vergeet ;)

@ Telpeva : en je zet de foto's dan via daar hier op bokt? Moet je mijn eerdere reactie eens lezen, dat helpt dus totaal niet ... Eénmaal op google blijven ze gewoon zichtbaar zolang het bokttopic bestaat, zelfs al verwijder je ze terug van je website ... In het topic zijn ze dan niet meer zichtbaar, maar via google wel nog gewoon.

Telpeva

Berichten: 14812
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:55

[***]: Ja ik had je bericht gezien en ik wacht eigenlijk op antwoord daarop, want ik vind dat ook niet kunnen inderdaad :)

Anoniem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:58

Denk niet dat daar antwoord op komt, je hebt ze zelf op bokt gezet ;)

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:58

Het valt me ook op dat een zaak die technisch doodsimpel te organiseren zou zijn ( account zelf kunnen opheffen met automatische anonimisering van berichten) ook luid genegeerd wordt.

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:16

Ik vraag me alleen af of die foto probleem misschien geen google cache probleem is en niet persé een bokt probleem. Kan je eens zo'n voorbeeld aanhalen? Misschien heeft het wat nu om wat rond te zoeken via google :)

Anoniem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:20

Ik heb geprobeerd om een foto, waarvan ik zeker weet dat die niet meer geüpload is, te verwijderen uit de cache van google. Dit kan je tegenwoordig namelijk zelf, als je zeker bent dat een foto niet meer bestaat maar wel nog via google te vinden is. Maar als je dan de URL doorgeeft zegt de website dat de foto nog steeds bestaat en dat je dus voor het verwijderen bij de beheerder van de website moet zijn. Ik ben zeker dat de foto niet meer bestaat, immers heb ik hem zelf verwijderd, maar het topic bestaat wel nog dus denkt google dat de foto ook nog steeds zichtbaar is. Of zo heb ik het toch begrepen ;)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:35

Citaat:
net zoals dat ze volgens mij wachten tot dit topic weer doodbloed en iedereen het weer vergeet ;)

Precies dat. -O-

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:48

Kuggur schreef:
Het valt me ook op dat een zaak die technisch doodsimpel te organiseren zou zijn ( account zelf kunnen opheffen met automatische anonimisering van berichten) ook luid genegeerd wordt.


Klinkt eenvoudig , maar is binnen de standaard software niet eens zo (dood)simpel.
En vergt altijd meerdere ingrepen van beheerder.


Wil het echter niet gaan invullen voor team, en weet niet in hoeverre de php scripts zijn aangepast vanuit de standaard forum software.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:52

De standaard functie heeft zover ik weet verwijderen van account en als je een vinkje aanklikt met berichten.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:55

bruintje123 schreef:
Citaat:
net zoals dat ze volgens mij wachten tot dit topic weer doodbloed en iedereen het weer vergeet ;)

Precies dat. -O-

Ach, er is gelukkig wel het een en ander verbeterd in de afgelopen jaren, anders had er allang een slotje op gestaan met:
"hier een slotje voor nader overleg" en dat blijft er dan jaar in jaar uit opstaan, zonder het "overleg" :D
Gezien het aflopende succes van Pp, neemt het bokt team kritiek wel meer serieus.

Ik vindt de vlakkere inhoud & oppervlakkigheid van bokt groter probleem worden.
Of mijn eigen kennis neemt toe met de jaren :') ??

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 12:00

Peetstap schreef:
Kuggur schreef:
Het valt me ook op dat een zaak die technisch doodsimpel te organiseren zou zijn ( account zelf kunnen opheffen met automatische anonimisering van berichten) ook luid genegeerd wordt.


Klinkt eenvoudig , maar is binnen de standaard software niet eens zo (dood)simpel.
En vergt altijd meerdere ingrepen van beheerder.


Wil het echter niet gaan invullen voor team, en weet niet in hoeverre de php scripts zijn aangepast vanuit de standaard forum software.

Wel ik ben op forums actief geweest met aanzienlijk oudere en minder geavanceerde software dan hier op bokt waar dit geen probleem was, en geen enkele ingreep van de beheerder voor nodig was. Simpelweg door gebruikers zelf, één knop op je account.

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:03

bruintje123 schreef:
Citaat:
net zoals dat ze volgens mij wachten tot dit topic weer doodbloed en iedereen het weer vergeet ;)

Precies dat. -O-

Nee hoor. :)

Ik ben heus geen moderator geworden om gebruikers vervolgens te negeren en jullie vragen niet serieus te nemen. En volgens mij geldt dat voor alle mods. Wij stoppen elke dag tijd in Bokt om het voor jullie een fijne plek te maken. Dan zou het nogal raar zijn om niets te doen met ergernissen en verzoeken vanuit de gebruikers. We hebben achter de schermen ons beleid over centrale topics en over verwijderverzoeken nog eens besproken. En Bart heeft al aangegeven dat hij gaat kijken naar mogelijkheden voor onbeperkt wijzigen. Dus volgens mij nemen we het zeker serieus, en ik zie nergens een plan om dit expres dood te laten bloeden.

Vergeet ook niet dat lang niet iedereen hier reageert, en dat het soms lijkt of er consensus is over een onderwerp, terwijl er veel gebruikers een andere mening hebben maar gewoon niet meeschrijven. Vaak is het genuanceerder dan hier in zo'n topic lijkt. :)

Sabine: Als je ontevreden bent over de afhandeling kan je sowieso vragen om extra uitleg. Maar individuele gevallen bespreken we nooit in een topic, dus verder kan ik daar niks over zeggen.

Wat betreft de foto's, daar kan ik jullie geen antwoord op geven. Bart waarschijnlijk wel, maar het kan even duren voordat hij tijd heeft te reageren.

Anoniem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:11

Ach, ik ben niet ontevreden over de afhandeling, ben vriendelijk te woord gestaan en noem maar op. Het ging mij er gewoon om dat hetgeen ze zeggen te doen, uiteindelijk niet doen (want teveel werk & teveel gaten), gewoon steeds hetzelfde cirkeltje. Dus daar valt niks over te vragen, dat is gewoon hoe het is.

Het maakt uiteindelijk ook allemaal niet meer uit, want of je de foto's nu hier upload of elders, zolang de topics niet verdwijnen gaan de foto's ook niet weg. En de topics zullen niet verdwijnen, dat is wel duidelijk. Anoniem maken is wel een optie, maar dat lost uiteindelijk niks op want als je iemand een beetje kent weet je nog steeds aan de hand van het verhaal dat het van die persoon is ...

Dus het is wat het is waarschijnlijk, had alleen liever gehad dat ik dat vroeger had beseft, niet dat er vreselijke dingen staan maar gewoon uit principe.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:56

Ik heb het hele topic gelezen en ik snap iets niet zo goed; voor mij is bokt soms een grote chaos (kan aan mij liggen) en ik zou het veel overzichtelijker vinden als alles van (ik noem maar even wat) vijf jaar geleden en ouder zou worden verwijderd. Het lijkt me dat er dan nog voldoende informatie te vinden blijft?

Ik vind het irritant als er een topic wordt geopend en ik ben ook benieuwd naar het antwoord op de vraag maar er wordt direct verwezen naar een oud topic. Dan haak ik af, ik heb geen zin om een oud topic van tig pagina's door te worstelen.

Ik vind het ook ontzettend ergerlijk als mensen een topic openen en in de op aangeven dat ze geen negatieve reacties willen en geen advies over dit of dat, maar alleen één bepaald straatje. En als er dan toch een bredere discussie ontstaat dan komt de mod melden dat het niet on-topic is, omdat het buiten het straatje van ts valt :roll:

Medische topics in de zin van "mijn paard loopt kreupel, wat zou het zijn?" tja, niemand die daar iets zinnigs over kan zeggen dus die lees ik ook niet meer.

Ik vind het ook jammer dat discussies niet een beetje pittig mogen zijn. Ondanks dat ik inhoudelijk blijf word me dan gezegd (door de mods) dat ik vriendelijker moet zijn. In mijn ogen krijg je dan een non-discussie. Waarom mag een discussie niet wat emotioneel of fel zijn, zolang er niet op de persoon wordt gespeeld? Het lijkt wel of "niemand" meer met feedback on kan gaan tegenwoordig.
Dan lees ik weer eens dat Bruintje te onaardig reageert, wat een flauwekul! Bruintje is nou juist iemand met een duidelijke eigen mening waarmee je prima kunt discussiëren. En ik ben het op sommige thema's totaal niet met haar eens, maar ik waardeer haar als discussie partner enorm. Maar dan komt er altijd weer een slotje voor overleg. En dan vraag ik de mod die dat slotje plaatst om tzt te laten weten wat er uit het overleg gekomen is, maar ik hoor nooit meer wat. Dan is het topic op slot en niemand weet waarom. Heel jammer.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:59

Ik was al je punten aan het lezen en in gedachte had ik bij alles, ja vind ik ook, ja vind ik ook.
En dan je latere opmerking over mij persoonlijk, dank je wel :)

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:08

Nikas, ik ga even op jou reageren, met wat quotes, want je hebt wel punten!

Citaat:
Ik heb het hele topic gelezen en ik snap iets niet zo goed; voor mij is bokt soms een grote chaos (kan aan mij liggen) en ik zou het veel overzichtelijker vinden als alles van (ik noem maar even wat) vijf jaar geleden en ouder zou worden verwijderd. Het lijkt me dat er dan nog voldoende informatie te vinden blijft?


Hier ben ik het volledig mee eens. Soms zoek je ook en denk je iets gevonden te hebben, komt het uit 2009. Waar sinds dat jaar ook niet meer gereageerd is. En dan vind ik het persoonlijk heel verwarrend van is een nieuw topic nu wel of niet toegestaan, wat er uiteindelijk voor zorgt dat ik voor safe ga, en het maar niet doe.

Citaat:
Ik vind het ook ontzettend ergerlijk als mensen een topic openen en in de op aangeven dat ze geen negatieve reacties willen en geen advies over dit of dat, maar alleen één bepaald straatje. En als er dan toch een bredere discussie ontstaat dan komt de mod melden dat het niet on-topic is, omdat het buiten het straatje van ts valt :roll:


Hier deels mee eens. Het zou niet nodig moeten zijn. Maar ik denk dat het komt door dat iedereen tegenwoordig een oordeel klaar heeft staan.

Klein voorbeeldje, ik als fotograaf heb een topic geopend, om mijn foto's te laten zien van een meeting. Omdat ik er simpel gezegd trots op ben.
Maar de paarden vallen niet onder mijn verantwoordelijkheid, en de situatie staat er ook niet compleet uitgelegd, want anders word het wel een boek.
Krijg ik een reactie van een bokker, dat een van de paarden geen pad onder een zadel heeft liggen, en als we de rug behouden moeten dat we dat moeten doen. Al met al, heeft het zadel er nog geen 30 min op dat paard gelegen, en zoals ik van de eigenaar hoorde komt dat zadel er ook niet meer op.
En dat vind ik jammer, want de paarden heb ik niks over te zeggen als fotograaf, en zijn de verantwoordelijkheid van de eigenaar, plus dat het zadel echt alleen voor de shoot was, en verder niks.

Door zulke reacties voel ik me dan wel weer rot, van tja, ik ben trots op mijn foto's ik heb op een dag zoals die goed gepresteerd en dan komt er zo iets van negatief commentaar. En dat vind ik jammer, want dat was niet waarom ik het topic opende. En ik kan er ook niks aan doen, dat de eigenaar het zo wilde.
Medische topics in de zin van "mijn paard loopt kreupel, wat zou het zijn?" tja, niemand die daar iets zinnigs over kan zeggen dus die lees ik ook niet meer.

Citaat:
Ik vind het ook jammer dat discussies niet een beetje pittig mogen zijn. Ondanks dat ik inhoudelijk blijf word me dan gezegd (door de mods) dat ik vriendelijker moet zijn. In mijn ogen krijg je dan een non-discussie. Waarom mag een discussie niet wat emotioneel of fel zijn, zolang er niet op de persoon wordt gespeeld? Het lijkt wel of "niemand" meer met feedback on kan gaan tegenwoordig.
Dan lees ik weer eens dat Bruintje te onaardig reageert, wat een flauwekul! Bruintje is nou juist iemand met een duidelijke eigen mening waarmee je prima kunt discussiëren. En ik ben het op sommige thema's totaal niet met haar eens, maar ik waardeer haar als discussie partner enorm. Maar dan komt er altijd weer een slotje voor overleg. En dan vraag ik de mod die dat slotje plaatst om tzt te laten weten wat er uit het overleg gekomen is, maar ik hoor nooit meer wat. Dan is het topic op slot en niemand weet waarom. Heel jammer.


Feit! Maar wanneer je tegenwoordig je mening geeft, word het al als aanvallend en boos beschouwd. Even terug te komen op het voorbeeld van mij hier boven. De Bokker in kwestie heeft het niet slecht bedoeld maar echt in het welzijn van het paard. Maar het word wel meteen negatief op gepakt. En dat komt door dat het internet is, en omdat tegenwoordig de mensen steeds minder kunnen hebben. En iets negatief op pakken is makkelijker dan positief, en ook sneller gedaan. En ik denk dat het daarom uit de hand loopt telkens.
En dat vind ik ook jammer, want je moet wel iets van elkaar kunnen hebben!

Met dat van bruintje ben ik het ook eens. Heel vaak lees ik het en dan denk ik, tja onaardig? Waar dan?! Het is gewoon een mening geven!