Is Bokt Bokt niet meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:45

Indestal schreef:
Als je op bokt iets post, dan moet je weegschaal van goud zijn omdat anders de moraalridders een virtuele bijl in je nek gooien, dat is de sfeer tegenwoordig...deze bokkers voelen zich moddies, verzieken een topic, verpesten de sfeer en denken ook nog even dat ze via PB je terecht kunnen wijzen....schering en inslag!

Dit is besmettelijk, wordt nl steeds erger....en oooo zo irritant, dat het de algehele sfeer is geworden...

Er valt een moraalridder over een woord of zinnetje, valt je aan in het topic, hups meerdere vinden dat ze ook even pliesie moeten spelen, dan gaan ze bpen, de toon is weer gezet.

Dit was echt niet in de begin jaren van bokt...wat heb ik veel gelachen om al die humor en zinspelingen en er was wel eens katter hier en daar, maar als een topic NU zonder katten, zuremerriegekat, pagina’s doorloopt, chapeau! Daar zijn er weinig van.....

Ik denk nl dat het rare beleid van het toenmalige boktteam dat een paar jaar geleden is begonnen deze toon zelf heeft gezet....nu hoeven ze amper te moderaten, de bokkers zelf doen het nu voor hen...


Nou ik weet niet wat jij of ik dan anders doen, maar dit herken ik totaal niet hoor. := En ik ben echt niet de meest subtiele persoon.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:50

ik herken het wel

Telpeva

Berichten: 14757
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:16

Ik heb nog nooit vervelende pb's gehad van mensen, zijn dat bepaalde delen op het forum oid waar zulke mensen zitten?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:26

Ik heb ze wel gehad. Zelfs ooit van een teamlid.
Ik herken ook wel wat indestal schrijft.

Anoniem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:30

Jep. Of moderators die zichzelf heel wat vinden en je pbs sturen alsof ze het tegen n kleuter hebben.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:01

Anoniem schreef:
Jep. Of moderators die zichzelf heel wat vinden en je pbs sturen alsof ze het tegen n kleuter hebben.

Wat vooral vermakelijk is als je ruim oud genoeg bent hun vader te zijn ( en de vermeende "overtreding" geen fluit voorstelt).

Anoniem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:06

Of moeder.
Maar point taken.
Hilarisch.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:45

Dat van die mods herken ik wel idd. Heb ook vaker een pb gekregen en dat een mod echt iets volledig verkeerd gelezen had. En dan vooral ook niet toegeven he, dan krijg je gewoon ineens geen reactie meer.
En ben echt de beroerdste niet want heb heus ook genoeg opmerkingen gehad die inderdaad op z’n plaats waren.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:48

Indestal schreef:
Dit was echt niet in de begin jaren van bokt...wat heb ik veel gelachen om al die humor en zinspelingen en er was wel eens katter hier en daar, maar als een topic NU zonder katten, zuremerriegekat, pagina’s doorloopt, chapeau! Daar zijn er weinig van.....

Ik denk nl dat het rare beleid van het toenmalige boktteam dat een paar jaar geleden is begonnen deze toon zelf heeft gezet....nu hoeven ze amper te moderaten, de bokkers zelf doen het nu voor hen...



Beginjaren BokT? Zo lang ben je toch nog geen lid? ;)

Ik hou niet van temmen, ik ben vooral voor zelfregulering. Zolang er niet bedreigd wordt of gescholden, mag een discussie van mij heel ver gaan.

Er is een goedlopend topic "nieuw paard kopen, deel XXI" dat door temgedrag niet meer loopt. De uitleg van het Bokt-team wordt door het grootste deel van de lezers van dat topic niet begrepen, maar door enkele temmers wordt dat topic verziekt. Onbegrijpelijk.

mika11

Berichten: 11112
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 01:47

Er is nog een dingetje wat niet erg is, maar ik vind het wel raar.
Dat je maar 1 x je naam mag veranderen :+
En mocht je het nog een 2e keer willen, dan kun je via moderators, smeekbedes etc toch bij heeeeeele grote uitzondering nog een 2e keer je naam veranderen.

Dat heb ik altijd heel vreemd gevonden, waarom deze regel bestaat.

Palmera

Berichten: 9466
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 02:11

En, verbazingwekkend om te zien, dat sommige bokkers na een aantal foutieve posts, wél hun naam mogen veranderen voor de zoveelste keer. Dan heb ik het ik het over 'kan er niets aan doen, want.....' situaties.

Maar als ik een aantal beledigende posts plaats met mijn gezonde (?) verstand moet ik maar leven met de gevolgen op bokt.

Er wordt, imo, met zeer veel maten gemeten tegenwoordig. Ik word wel eens op mijn vingers getikt, posts van mij worden weleens verwijderd, en 4 topics later zie ik ongeveer vergelijkbare situaties wat wel kan. PB contact met mods over de situaties leverd (een enkele goede die weet wat onderbouwen is na) weinig meer op dan 'volgens de regels......'.
Ik ben geen bokker van het eerste uur, maar in mijn 9 jaar bokt, met break, zie ik een groot verschil in het modereren.

The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 09:12

Ik heb persoonlijk het idee soms dat er soms niet altijd even neutraal gewerkt wordt. Sommige mensen reageren vaak waar (al dan niet bedoeld) halve relletjes op volgen, maar onder het excuus van ja maar gebruiker heeft x lijkt het goed. Terwijl er soms bij andere mensen strenger opgetreden wordt lijkt me sosm

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:48

Nou die 2 maten meter heb ik weer in de pb box hangen van een groene.
Mensen komen de boel opkloppen, ik zeg daar wat van omdat ze dat vaker doen, wie krijgt de pb?
Juist. Je moet dat maar stiekem per pb doen is het advies.
Dat maakt de sfeer beter :j

En nu moet ik knikkende knieen krijgen want een dreigement van een 27 jarige dat ze anders maatregelen gaan nemen.
_O-

Misschien eens lezen wie er nu echt de boel aan het opkloppen was en daar eens een pb heen sturen, dat maakt het wat beter voor de sfeer.

En ja in deze topics hebben we natuurlijk "commentaar" op het beleid, dat zal vast ook wel meespelen.

Anoniem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:57

Hahahaha zooooo herkenbaar allemaal.

rien10
Berichten: 14733
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:00

Anoniem schreef:
Of moeder.
Maar point taken.
Hilarisch.

Yup. :D

Anoniem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:10

Wat mij net te binnen schiet, is dat ik persoonlijk al duidelijk vind dat bokt bokt inderdaad niet meer is nu ik de afgelopen maanden 1 maar volgens mij meerdere van de grote namen op bokt heb zien zeggen we gaan afstand doen want bokt is niet meer wat het geweest is en sluit niet meer aan bij mij of mijn leven.
Ik moet zeggen dat ik dit zelf ook ervaar. Voor zover ik nog niet bekend sta op bokt als de licht ontvlambare persoon hier merk ik toch echt dat ondanks dat alles me voor de wind gaat en ik voor een paar jaar terug oprecht veel issues had met emoties onder bedwang houden en makkelijk uit mijn bol kon schieten hier. Ik ben niet voor niets terug toegelaten natuurlijk en dat was omdat ik oprecht heel veel veranderd ben. Helaas moet ik zeggen dat als ik mezelf van een afstandje observeer hier op bokt ik toch soms nog wel trekken van die oude persoon zie die pittig kon doen. Voor veel mensen zal dat aan mij liggen, maar in mijn ogen niet. Gezien ik in het dagelijks leven niks meer aan problemen heb met mijn licht ontvlambare karakter zoals het was en juist de rust zelve ben geworden blijf ik op bokt toch echt dat harnas om me heen hebben om hoe bizar mensen kunnen reageren en elkaar makkelijk kunnen kleineren van achter een computer scherm.. En dat trek ik gewoon slecht..

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 08:45

Annet-dottie, ik snap helemaal wat je bedoelt....bokt heeft internettrollen en dat willen ze niet zien...

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:12

Doei doei jongens, tot over een week :D
Bovenstaande commentaar mag niet.

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:30

_O-

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:00

bruintje123 schreef:
Doei doei jongens, tot over een week :D
Bovenstaande commentaar mag niet.

Heb je dáár een weekban voor gekregen? Dat is hilarisch.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:13

Misschien tijd om een paar mods te vervangen.. Lekker makkelijk zo iedereen een ban gaan geven. Nog even en er is geen bokt meer. Dit forum is dood aan het bloeien.

Mag toch hopen dat er iets meer gedaan gaat worden dan alleen maar mensen te bannen, en misschien eens bij de organisatie gaan kijken.

mika11

Berichten: 11112
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:23

Zo dramatisch is het toch helemaal niet wat Bruintje123 heeft opgeschreven?
Met sommige dingen had ze best een punt, vind ik.

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:33

Wat ik het meest vervelend vind aan het bokt van nu is dat je geen lol meer schijnt te mogen hebben. Zodra een topic ook maar iets te lollig en te rellerig gaat hij dicht.
Zodra je een keer op de man speelt en niet op de bal zoals hun dat zo mooi zeggen krijg je al een pb. Zodra je je mening uit maar hij niet naar hun wensen voldoet krijg je een pb. En zodra je ze iets vraagt niet eens specifiek naar een persoon. Krijg je te horen dat ze geen uitspraak doen over de sancties van anderen. Terwijl mijn vraag gewoon was hopelijk hebben meer mensen deze pb ontvangen. Een ja of nee was goed genoeg geweest. Waar is toch de tijd van de groentesoep en mods die dingen door de vingers zagen. De tijd dat je nog een grapje kon maken. Of waar je iemand persoonlijk kon aanspreken op het gedrag. Er word zo actief getemt en gemod dat het bijna eng is. Waar is de tijd dat snitches get stitches iets betekende. Natuurlijk mag je een topic temmen als het helemaal fout gaat. Maar zelfs een beetje mag al niet meer. Het is gewoon niet gezellig meer. Vroeger kreeg je op je trotse foto topic 200 positieve reacties. En nu net 4 waarvan 2 dat je niet met bit moet rijden en 1 dat je paard zo sielugh is met jou als baas. Wanneer gaan de mods de waarde zien van een positieve aanpak. Wanneer mogen wij weer vrij zijn in wat we zeggen. Ik vind dat sommige mods hun taal veel te serieus nemen. We zijn geen kinderen en onze reacties zijn goed doordacht. Het is een discussie en geen rel. En we zijn een forum dus laat ons een discussie hebben.


drops microphone

Anoniem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:36

Sorry maar als je daar een weekban voor krijgt?
Triest.

Daihyo

Berichten: 88069
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:37

Zolang wij niet weten waar de ban exact voor is gegeven kun je daar niet over oordelen.
bruintje123 schreef:
En nu moet ik knikkende knieen krijgen want een dreigement van een 27 jarige dat ze anders maatregelen gaan nemen.
_O-

En eerlijk gezegd vind ik bovenstaande opmerking ook bijzonder denigrerend en onnodig. Dramatisch? Nee. Sympathiek? Ook niet. En ik gok zomaar dat de ban echt niet alleen vanwege deze post is. Het geven van een ban gebeurt niet zomaar. Maar nogmaals, zolang wij niet weten waar die ban voor is gegeven, kun je daar niet over oordelen.

Om weer ontopic te gaan: wat ik vooral heb zien gebeuren in de tijd dat ik op Bokt rondloop is dat Bokt in relatief korte tijd explosief gegroeid is. Wat begonnen is als een leuk forumpje als tijdverdrijf, is inmiddels gewoon een bedrijf. Een uniek bedrijf, want hier zijn er niet veel van in Nederland. Wie had bijna 17 jaar geleden bedacht dat Bokt nu zo groot zou zijn? Niemand denk ik. En hoe ga je hier dan mee om?

In de loop van de tijd zijn er dingen ontwikkeld om het forum zo goed mogelijk te laten lopen. En omdat het zo snel groeide, was dat soms acteren op dingen die gebeurden, zonder duidelijke richtlijnen. Achter de feiten aanlopen, van daaruit dingen ontwikkelen, maar nooit de mogelijkheid om echt naar de toekomst te kijken. Ik denk dat we nu op een kantelpunt daarin zitten. Door de ontwikkelingen van 17 jaar, is er een soort onoverzichtelijk web/netwerk ontstaan van regels en acties. Allemaal heel begrijpelijk. En ik denk dat het goed is om eens stil te staan en te kijken naar: wat is er nu, hoe is het ontstaan en vooral ook: hoe kunnen we verder? Wat werkt wel goed? Wat moet rigoreus anders? Of juist verdwijnen? Moet er iets nieuws toegevoegd worden? Vraagstukken die het beheer moet gaan oppakken. Samen met het team of gebruikers. Of niet. Dat weet ik ook niet. Dat is een zoektocht die nog in de kinderschoenen staat. En in de tussentijd moet het forum wel gewoon door blijven draaien. Geen gemakkelijke opgave denk ik :)