Account verwijderen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Palmera

Berichten: 9467
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 20:32

@Bruintje: is dat zo? Ik vrees dat ik niet zo'n oplettend lezer ben. :+

Aranel
Berichten: 20205
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 20:38

Interessant dit. Ik heb ook wel eens een verzoek ingediend om een topic te verwijderen maar dat is ook niet ingewilligd destijds.
Maar ik zou ook maar wat graag al mijn vroegere HK posts verwijderen, plus nog wat meer :+

Telpeva

Berichten: 14771
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 20:48

Als het verwijderen zo soepel zou gaan dan is het vast niet erg als ik mijn ervaring hier bij zet en een prive bericht van een mod quote. Ik had gevraagd of een bericht van mij weg kon (niemand had nog op mijn bericht gereageerd, no damage done dacht ik bij mijzelf... als ik binnen de 45 mins had gezeten had ik het zelf kunnen verwijderen, ik was een kwartier te laat dus vroeg een mod)

Mod Quote:
Citaat:
Hallo Telpeva,

Ik heb je reactie verwijderd, dit doen wij normaal gesproken niet, maar er heeft nog niemand op gereageerd en ik kan begrijpen dat je hiermee een discussie gaat uitlokken.

Hieruit lees ik helemaal niet dat het soepel gaat, ik vat dit op als: dit doen wij normaal niet, dat ik dit nu voor jou doe is heel speciaal, maak hier vooral geen gewoonte van.

Zie het ajb als opbouwende kritiek, ik vind het alleen maar prettig dat het team ook in dit topic nu weer meedenkt, maar tussen iets zeggen vanuit het team en hoe het daadwerkelijk gaat (of hoe het opgevat wordt door de user) daar zit gewoon een verschil. Ik ervaar het dus niet als soepel, ik ga ook niet nogmaals aan een mod vragen of iets verwijderd kan worden want ik vind de toon overkomen alsof zo'n verwijder verzoek als vervelend opgevat wordt door de mods.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 21:06

Suzanne F. schreef:
In 2001 toen Bokt nog een Boktje was waren de tijden ook heel anders. Ten eerste waren we allemaal jonger maar ook het internet stond nog in de kinderschoenen. Iedereen was nog erg naïef en ook was er gewoon nog niet zoveel bekend over de gevaren en de consequenties.
Ik zie dat veel mensen waar ik toen goed contact mee had inmiddels hun account hebben geanonimiseerd. Maar je kan idd via de zoekfunctie nog steeds achterhalen wie het is en posts teruglezen, al gaat het ietsje moeilijker. Ik snap ook niet waarom er zo moeilijk over wordt gedaan. Waarom moet alles blijven staan? Wat is daarvan het nut? Om over 60 jaar te kunnen teruglezen dat we nog RVS bitten hadden? Of dat Anky toen nog leefde? Of de Totilas relletjes?
Je account is niet van jezelf, het is van Bokt, net als al je Posts. Mensen kunnen misbruik maken van je oude domme posts maar er wordt niks gedaan om misbruikers op te sporen want dat mag niet vanwege de privacy..... :roll:
Maar je eigen privacy mag wel te grabbel worden gegooid omdat de berichten moeten blijven staan.
Ik ben een bokker van het eerste uur en ben hier ooit gekomen door de Horses chat. Er zijn er steeds minder zoals ik, bijna iedereen is weg. En ik snap het wel. Hoe het ooit begon is er niet meer.
Maar laten we met de tijd meegaan en mensen de mogelijkheid gunnen om fouten recht te zetten. Het anonimimiseren is niet genoeg.


_/-\o_ geen woord aan toe te voegen.

Blue_flower
Berichten: 1934
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 21:40

Ik heb gelukkig wel positieve ervaringen met oud account en privé informatie verwijderen. Ik heb daarnaast toen bij Google ook een verwijderings verzoek gedaan. Alle informatie die dus via Google nog te vinden was, is nu onvindbaar. Iemand moet flinke tijd besteden om de informatie te koppelen nu.
Tuurlijk was het toen fijner als ik het zelf kon regelen, omdat het simpelweg sneller zou gaan. maar ben zeer tevreden met de mod's destijds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 21:45

Net thuis, nog even bijlezen maar zag dit voorbij komen:

BartVB schreef:
.
Daarnaast nog redelijk goed nieuws wat betreft de ontwikkelingen; de foto's van [naam] zijn weg *\o/* Uiteindelijk had dat flink wat meer voeten in de aarde dan gedacht, ik zal jullie de details besparen maar het foto upload gebeuren zit wat ingewikkeld in elkaar. Nog wel een kleine disclaimer; door die complexiteit wordt er het e.e.a. tijdelijk opgeslagen. Als het goed is zijn ook die tijdelijke zaken weg, maar 100% zeker weten doe ik dat nog niet. Dit doublechecken staat voor volgende week op de planning.
Een verwijderknopje bij de foto's zetten zodat jullie dit zelf kunnen regelen is nu ook wat eenvoudiger geworden maar ook daar zijn nog wat, in dit geval technische, haken en ogen. Ook moet ik nog even een fatsoenlijk 'Deze afbeelding is verwijderd' plaatje regelen :)


Dus even : jeeeej *\o/* Dank je wel.
Kan ik nu even kijken hoe ik ze ook van google weg kan krijgen maar de eerste stap is al gezet doordat ze hier weg zijn ;)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 21:51

BartVB schreef:
Een groot verschil tussen Bokt (en discussiefora in het algemeen) en veel andere internetplatformen is dat je hier samen met anderen topics maakt. Als jij op wordpress.com jouw eigen blogposts weghaalt dan is dat helemaal jouw ding. De mensen die gereageerd hebben weten dat ze op jouw blog hebben gereageerd en dat jij daar bepaalt wat er wel/niet blijft staan. In een discussie op een online forum ligt dat wat anders. Een topic/discussie verliest zijn waarde als daar ineens berichten met argumenten/richting/tips uit verdwijnen. Vervelend voor de discussiegenoten, voor lezers en voor de site. Bij de verwijderverzoeken die ik in de afgelopen jaren voorbij heb zien komen gaat het eigenlijk ook maar om een handvol berichten van alle berichten die een gebruiker heeft geplaatst. Het gros zijn gewoon neutrale tips, vragen, verhalen, etc. Alles verwijderen van een specifieke gebruiker is technisch zeker te doen, maar heeft nogal wat implicaties voor discussies die niet van die specifieke gebruiker zijn. Dat is waarom we kiezen voor selectief verwijderen (bij een klein aantal oudere berichten) of anonimiseren.


Je moet bokt natuurlijk ook niet gaan vergelijken met een blog, dat heeft er toch totaal niks mee te maken?
Als je goed wil vergelijken dan kun je dat beter doen met bijv. Facebookgroepen en dan blijkt er ineens een enorm verschil te zijn qua privacy (even los van Facebook zelf) want FB groepen zijn besloten en niet openbaar (tenzij je dat instelt), je kan eeuwig je berichten verwijderen en als je je account verwijdert verdwijnen automatisch alle berichten je ooit geplaatst hebt.

BartVB schreef:
In de praktijk gaat het om een handvol verzoeken per jaar. Dat is dan weer de reden dat het verwijderen handmatig gaat. Op die manier kunnen we kijken of verwijderen/aanpassen van een paar specifieke berichten de beste oplossing is of dat anonimiseren van het hele account wenselijk is. Ook hoeven we zo geen schaarse ontwikkeltijd te stoppen in tools om dit automatisch mogelijk te maken. Iets als dat bouwen kost meer tijd dan de verzoeken handmatig afhandelen.
Als je een verwijderverzoek doet dan wordt dat gewoon netjes en soepel afgehandeld. Daarin worden ongetwijfeld af en toe fouten gemaakt, in dat geval horen we het ook erg graag.


Een hele hoop mensen weten waarschijnlijk gewoon niet dat het kan. Daarnaast doet het (mod)team al jaren hard zijn best om het verwijderen zo lastig en onaantrekkelijk mogelijk te maken, of zo komt het iig over. Dat het makkelijk zou gaan, zoals hier telkens door het team vertelt wordt, is gewoon echt niet waar. Dat blijkt keer op keer ook weer uit ervaringen van gebruikers. Hier in het topic staan inmiddels zat voorbeelden.
Niemand zit te wachten op preken van mods bij een aanvraag tot verwijderen. Ook blijkt uit de post van een mod hier dat ze eigenlijk geen tijd/zin hebben om veel posts te verwijderen. Ik snap dat dat veel werk is als het handmatig moet, maar ga dan niet doen alsof het allemaal altijd zo makkelijk gaat.

BartVB schreef:
Ook ben ik aan het kijken of we het mogelijk kunnen maken dat iedereen zelf zijn/haar berichten aan kan passen, ook berichten die b.v. jaren oud zijn. Ik kan alleen nog geen tijdpad geven omdat ontwikkeltijd erg beperkt beschikbaar is en een functie als dit minder eenvoudig is als het lijkt. We willen b.v. voorkomen dat een functie als dit wordt gebruikt om discussies te manipuleren. Het idee is dat je b.v. een plaatsnaam of foto uit je berichten kan halen, niet dat je uren/dagen/maanden na dato je standpunt in een discussie ineens kan omdraaien waardoor andere gebruikers ineens bijzonder onlogisch/onredelijk op jou lijken te reageren. Maar we zijn aan het kijken hoe we dit mogelijk kunnen maken. Ik denk dat dit 99% van de verwijderverzoeken die we binnenkrijgen op zou lossen.


Ik hoop dat het gaat lukken, iets is beter dan niets.
Ik geloof niet dat ik ooit antwoord heb gehad op mijn meermaals gestelde vraag over het verwijderen van HK topics ouder dan x jaar. Je gaat me niet vertellen dat daar zulke relevante informatie in staat dat het per se moet blijven staan. Ook is het niet iets wat omhoog komt in zoekmachines dus er is geen enkele reden om die topics aan te houden. Waarom worden die niet gewoon stelselmatig verwijderd?

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:40

Telpeva, zo'n reactie heb ik ook gehad die ene x dat ik om een verwijdering vroeg. Komt idd niet leuk over.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:07

@Dani, ik lees dan dat er berichten zijn verwijderd in een topic die amper iets van inhoud hadden, begrijp ik dat niet nee..maar als er berichten worden verwijderd door een mod omdat die vind dat dat moet en de reakties erop wel blijven staan, zelfs de quote, vraag ik mij af wat het nut ervan is. De reakties op dat bericht zijn minstens zo akelig te noemen....maar blijven wel staan..mocht een gebruiker zelf vragen om een bericht te verwijderen omdat de reakties op dat bericht akelig zijn, komt er gewoon geen reaktie en wordt er niks verwijderd.

Dus...het modteam bepaalt wat weg wordt gehaald, wat gaten geeft, de gebruiker mag dit niet omdat er gaten ontstaan, dat vind ik krom. Als een gebruiker er om vraagt, is er reden voor....Wil je dat een bericht verwijderd wordt omdat er ineens een nare discussie op gang komt omdat een andere bokker het nodig vind om te gaan bashen, dan wordt er geen gehoor gegeven...dat is mijn punt....

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78543
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:40

[***] schreef:
Dus even : jeeeej *\o/* Dank je wel.
Kan ik nu even kijken hoe ik ze ook van google weg kan krijgen maar de eerste stap is al gezet doordat ze hier weg zijn ;)


Zie https://www.google.nl/intl/nl_nl/policies/faq/, daar staat ook de link in naar het formulier wat je moet invullen. Verder heb ik er geen ervaring mee, maar hoop je zo voldoende te hebben geholpen. :)

Anoniem

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:43

Dank je, kan het eens proberen, maar vermoed dat dit alleen om "persoonsgegevens" gaat.
Het formulier wat bestaat om foto's niet meer te laten opduiken in de zoekresultaten werkt dus niet, ondanks dat de foto weg is bestaat de pagina nog en dus wordt de foto niet verwijderd...

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:58

bruintje123 schreef:
Jessica geen idee wat die doet en Oscar is rood maar wat die doet weet ik ook niet.


Mooi hè. Twee mensen die betaald worden, in dienst zijn van bokt, en het is kennelijk niet duidelijk wat ze voor hun centen doen :+

Jessica is 'community manager' - geen idee wat dat inhoudt, en wat Oscar doet weet ik ook niet, en ik heb ook nog heel wat jaartjes in het modteam gezeten. Daar ben ik dan ook uitgestapt omdat bokt Bart al jaren boven het hoofd groeit en er totaal geen schot in zit welke kant het op moet. En Bart dat gewoon ook niet weet, mét personeel en al.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:00

Haha
Nou ik ga er vanuit dat ze dat zelf wel weten, maar ik dat als gewoon bokt lid niet weet.
Maar na jou bericht nu vraag ik me af of ze het zelf wel weten }> :+

Granoek
Blogger

Berichten: 10482
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:06

Dat zijn misschien ook helemaal niet onze zaken?
Ik ben er zeker van dat ze het zelf wel weten dus die aanname vind ik niet op zijn plaats

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:09

Dat vind ik nu wel een nare post zeg Ibbel.

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:09

Nou ja, de gebruikers van bokt zorgen voor de inkomsten van bokt. Niet door zelf te betalen, maar wel doordat de hoeveelheid gebruikers het voor adverteerders interessant maakt. Indirect zorgen wij dus wel voor de inkomsten. Mag je toch wel verwachten dat je een béétje weet waar die advertentie-inkomsten voor gebruikt worden. Je zou ook kunnen kiezen voor het (betaald) uitbesteden van issues zoals het verwijderen van accounts dan voor het in dienst nemen van mensen die kennelijk andere dingen doen dan bokt zo aantrekkelijk mogelijk maken voor gebruikers.
Want geen gebruikers = geen inkomsten, hoe je het ook wendt of keert.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:10

Nee. Wij zijn niet de klant. Ook niet bij blogs, of bij Facebook of bij Google.

Wij zijn het product. De klant is de adverteerder.

Zolang mensen dit niet snappen hou je deze discussies...

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:10

poes schreef:
Dat vind ik nu wel een nare post zeg Ibbel.


Dat mag, maar het is gewoon mijn mening, gebaseerd op ervaringen uit de eerste hand.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:11

Ibbel schreef:
poes schreef:
Dat vind ik nu wel een nare post zeg Ibbel.


Dat mag, maar het is gewoon mijn mening, gebaseerd op ervaringen uit de eerste hand.


Je modpraatje zit er wel nog goed in :D ik vind het niets toevoegen aan deze discussie.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:12

Ik snap het best wel, het is een commercieel iets en blijft een winstgevend platform. Waarom dan behandelen als iets anders? Het is gewoon een heel slim model om vrijwilligers te gebruiken, maar daarvoor moet of mag je als bedrijf niet losser zijn.

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:12

poes schreef:
Nee. Wij zijn niet de klant. Ook niet bij blogs, of bij Facebook of bij Google.

Wij zijn het product. De klant is de adverteerder.

Zolang mensen dit niet snappen hou je deze discussies...


Je hoort mij niet zeggen dat wij de klanten van bokt zijn, maar wij zijn ook niet het product. Gebruikers zijn het middel om adverteerders te lokken. Het product is bokt. Maak dat aantrekkelijk voor het middel (wij dus) en je krijgt je klanten. Maak dat onaantrekkelijk, en je middel werkt niet, waardoor je klanten wegblijven.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:13

Maar geen adverteerders zonder bokkers.
En klik je op actieve onderwerpen merkt iedereen wel dat die er veel minder zijn dan een paar jaar terug.
Dan moet er wel nagedacht worden waarom dat is.
1 van de redenen is dat je hier niet zelf kunt beslissen over je account en eigen berichten.
Dat is ondertussen erg achterhaald. Heeft ook niks met de vergelijking van blogs te maken.

En het voegt wel degelijk toe aan de discussie :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:19

Ik vind bokt het middel en de forummers wel degelijk het product.

En ik vind de discussie over het totale beleid tgo een stukje ervan wel twee verschillende dingen.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:21

Dat wij het product zijn, snap ik niet helemaal....

Ik zou wel eens willen weten hoeveel bokkers op advertenties reageren en daadwerkelijk kopen...zou een mooie pol kunnen zijn..

Overigens vind ik het hoogst storend al die grote banners en zeer onzinnige advertenties, zit nu te kijken naar nepwimpers, lekker belangrijk...

Ailill

Berichten: 11671
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:27

poes schreef:
Nee. Wij zijn niet de klant. Ook niet bij blogs, of bij Facebook of bij Google.

Wij zijn het product. De klant is de adverteerder.

Zolang mensen dit niet snappen hou je deze discussies...
Als je het zo bekijkt, zou het in mijn optiek, raadzaam zijn om goed te zorgen voor - en in dit specifieke geval te luisteren naar (al heb ik het idee dat Bokt dit de laatste jaren iets beter is gaan doen) het product.

Wij, het 'product' zijn namelijk veel geld waard. Vallen vele gebruikers en dus berichten/het bereik weg, dan daalt de waarde van het product automatisch. Al denk ik niet dat het zo'n vaart gaat lopen, dan moeten vele grafieken fors gaan kelderen.