Account verwijderen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14749
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:53

Stel nou dat je uit een beklemmende relatie wilt stappen. Je wilt aan de andere kant van het land een nieuw leven opbouwen. Je wist zoveel mogelijk vanuit je verleden, je gaat nieuwe vriendschappen aan. Je stop met social media, want ex is nogal zoekerig. Dan moet je Bokt account toch te verwijderen zijn?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:02

Dani
Als je de zoekfunctie gebruikt is dit al een issue van zeker al 10 jaar.
Dan denk ik niet dat zoiets verkeerds gezegd heb dat het Bokt beheer blijkbaar geil is op veel berichten.
Want ook nu kom jij niet met een antwoord waar het dan wel goed voor is alles maar te bewaren.

Wat al aangehaald werd een zoethoudertje: "we zijn er achter de schermen mee bezig."
Ben eens transparant en verplaats dat topic naar hier en zullen we er met "zijn allen" samen over gaan discuseieren. Beheer, mods en bokkers.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:04

CharmingS schreef:
Je kan ook gewoon een paar rel topics openen :Y) :Y) Heb je ook zo een ban te pakken..

(gaat alvast popcorn halen :Y) )

Wat heeft dat voor nut?
Dan staat je naam er nog steeds bij en alle berichten blijven staan.


rien10 schreef:
Stel nou dat je uit een beklemmende relatie wilt stappen. Je wilt aan de andere kant van het land een nieuw leven opbouwen. Je wist zoveel mogelijk vanuit je verleden, je gaat nieuwe vriendschappen aan. Je stop met social media, want ex is nogal zoekerig. Dan moet je Bokt account toch te verwijderen zijn?

Nope.
Met wat geluk gaat je bericht op gast1234
Maar dat is via de quotes ook snel te herleiden wie daar bij past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:05

Ik zat te denken ... De uitleg is altijd "dan vallen er gaten in de topics en dat mag niet". Dit gaat dan om topics van 5 of 10 jaar geleden .. Ik vraag me af hoe erg het zou zijn als die zouden verdwijnen. Er kunnen trouwens geen gaten in topics vallen die gewoon volledig verdwijnen ... Mij persoonlijk gaat het puur om mijn eigen geplaatste topics van in de jaren stilletjes, reacties in andere topics heb ik het nog niet eens over.

Is het geen optie om eens een handvol mensen uit te kiezen wie graag z'n topics wil verwijderd zien, dit te proberen en dan te kijken of het echt zo'n ramp is? Want dat wordt altijd wel gezegd, maar ik zie het niet. Dus misschien is testen dan wel een ideale optie? Zijn er een aantal mensen blij en jullie weten hoeveel invloed het wel of niet op het forum heeft...

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:07

Ik ben wel benieuwd hoe Bokt dan om gaat met GDPR - The right to erasure (per mei 2018)? Oprechte vraag overigens :)

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:10

Ik vind het wel een goed idee om gewoon alle topics van 2 jaar en ouder automatisch te verwijderen. Als er al iets bruikbaars in stond, is het verouderd en kan er een nieuw topic over dat onderwerp gemaakt worden, wat vaak toch al gebeurd

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:12

antje_vip schreef:
Ik vind het wel een goed idee om gewoon alle topics van 2 jaar en ouder automatisch te verwijderen. Als er al iets bruikbaars in stond, is het verouderd en kan er een nieuw topic over dat onderwerp gemaakt worden, wat vaak toch al gebeurd

Helemaal mee eens hoor. :j
Maar dan gaan er bokkers miepen dat ze nog graag een topic van hunzelf terug lezen uit 2004 waarin ze iets schreven over hun paardje.
Waar de foto's het niet eens meer van doen.
Ik zou zeggen, sla dat topic op en klaar.
En dat weegt blijkbaar zwaarder dan recht op privacy.

The_Cat

Berichten: 7293
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:13

antje_vip schreef:
Ik vind het wel een goed idee om gewoon alle topics van 2 jaar en ouder automatisch te verwijderen. Als er al iets bruikbaars in stond, is het verouderd en kan er een nieuw topic over dat onderwerp gemaakt worden, wat vaak toch al gebeurd


Mee eens, want vaak ben ook nog niet veel mee met die oude dingen. De helft van de informatie is al achterhaald of links zijn stuk etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:13

Dat dus antje_vip :j
Dat vinden veel mensen ideaal .. Alles wordt/blijft opgeruimd en mensen maken nieuwe topics en krijgen tips over een bepaalde situatie op dat moment (ipv: zoek het maar uit in een topic van 5 jaar geleden en 300 pagina's, en dat is als je geluk hebt, als je pech hebt is het een topic van 5 jaar geleden met 3 reacties :+ ). Veel meer bokt-verkeer en dan heb je pas echt een leuk en interactief forum. In plaats van zoals het nu is dat mensen afhaken en niet meer posten omdat ze zo moeilijk over alles doen.

Maar dat willen ze niet om 1 of andere reden.



Bij facebook kan je ook kiezen om (bepaalde) dingen op te slaan .. lijkt me dat je dit voor bokt ook kan inbouwen. Liefst dan wel dat je enkel je eigen topics kan opslaan, anders krijg je misschien dat je toch nog een topic van 10 jaar geleden om je oren krijgt als je iets post ("toen heb je gezegd dat ..." ) :+

DreamUp

Berichten: 1616
Geregistreerd: 14-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:15

antje_vip schreef:
Ik vind het wel een goed idee om gewoon alle topics van 2 jaar en ouder automatisch te verwijderen. Als er al iets bruikbaars in stond, is het verouderd en kan er een nieuw topic over dat onderwerp gemaakt worden, wat vaak toch al gebeurd

Eens... En anders in ieder geval de hk topics van 2 jaar en ouder.

Telpeva

Berichten: 14771
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:17

Of een geautomatiseerde waarschuwings pb verturen naar de ts van een topic, een maand oid voordat een topic een paar jaar oud is: uw topic is nu bijna x jaar oud en staat op de nominatie om verwijderd te worden, wilt u dit topic graag bewaren klik op deze knop en dan blijft het staan. Bij geen gehoor doen wij automatisch verwijderen.

Iris82

Berichten: 39856
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:17

Ik zou dat persoonlijk wel heel jammer vinden want ik lees mn HK posts nog graag terug van een jaar of 5 geleden.


edit: wel zou het bijvoorbeeld fijn zijn als ze in een soort archief komen waardoor bijvoorbeeld gebruikers die in die tijd nog geen lid waren, ook niet kunnen lezen. :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:18

DreamUp schreef:
antje_vip schreef:
Ik vind het wel een goed idee om gewoon alle topics van 2 jaar en ouder automatisch te verwijderen. Als er al iets bruikbaars in stond, is het verouderd en kan er een nieuw topic over dat onderwerp gemaakt worden, wat vaak toch al gebeurd

Eens... En anders in ieder geval de hk topics van 2 jaar en ouder.

Juist in Mwz of LZP word gevoelige informatie gedeeld.
Weg ermee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:19

Iris82 schreef:
Ik zou dat persoonlijk wel heel jammer vinden want ik lees mn HK posts nog graag terug van een jaar of 5 geleden.


edit: wel zou het bijvoorbeeld fijn zijn als ze in een soort archief komen waardoor bijvoorbeeld gebruikers die in die tijd nog geen lid waren, ook niet kunnen lezen. :)


Ieder z'n eigen wensen natuurlijk ;)

Dan blijft er de optie over om zelf te kunnen verwijderen, dit dus als een topic bv. 2 jaar oud is en niet meer actief. En uiteraard alleen je eigen topics (posts?). Dat mag van mij ook :j

Iris82

Berichten: 39856
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:20

Of je zou kunnen zeggen: van alles dat ouder is als een jaar krijg je zelf de mogelijkheid om het te verwijderen. Is het jonger dan een jaar dan via het modteam.

The_Cat

Berichten: 7293
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:23

Of gewoon de optie geven inderdaad. Mensen die graag hun rommel willen verwijderen kunnen dat dan, en de rest kan het houden :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:24

Dat is gewoon het gemakkelijkste :j
En wel graag meer dan 1 bericht tegelijk aan kunnen vinken. :D

En dan niet dat er nog een naam achterblijft aan de linkerkant of een gastnummer, nee gewoon weg, hoogstens met een melding "verwijderd", maar zonder enige verwijzing naar wie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:29

Iris82 schreef:
Of je zou kunnen zeggen: van alles dat ouder is als een jaar krijg je zelf de mogelijkheid om het te verwijderen. Is het jonger dan een jaar dan via het modteam.


Dat mag van mij inderdaad ook :j
Ik wil gerust zelf het werk doen, dat hoeft voor mij echt niet iemand anders te doen. Is ook fijner voor de mods, kunnen die zich met nuttige dingen bezig houden (hoewel dat verwijderen voor mij nuttig is, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk) ;)



Voor mij mag het zelfs zo zijn dat je die optie, zelf verwijderen, alleen kan voor eigen topics, en dat individuele reacties via een mod moeten. Want door dat laatste vallen gaten natuurlijk, volledige topics gaat geen haan naar kraaien..

rien10
Berichten: 14749
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:30

Ik denk dat je vraag hier is: wie is eigenaar van de posts en wie is eigenaar van het account.
Is dat Bokt, of is dat de account houder. Dat zal juridisch wel het een en ander uitmaken.
Volgns mij zitten er een paar juristen hier op Bokt. Misschien weten zij het.

Ilse_Ven

Berichten: 156
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Nijmegen en Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:32

[***] schreef:
Dat dus antje_vip :j
Dat vinden veel mensen ideaal .. Alles wordt/blijft opgeruimd en mensen maken nieuwe topics en krijgen tips over een bepaalde situatie op dat moment (ipv: zoek het maar uit in een topic van 5 jaar geleden en 300 pagina's, en dat is als je geluk hebt, als je pech hebt is het een topic van 5 jaar geleden met 3 reacties :+ ). Veel meer bokt-verkeer en dan heb je pas echt een leuk en interactief forum. In plaats van zoals het nu is dat mensen afhaken en niet meer posten omdat ze zo moeilijk over alles doen.

Maar dat willen ze niet om 1 of andere reden.



Bij facebook kan je ook kiezen om (bepaalde) dingen op te slaan .. lijkt me dat je dit voor bokt ook kan inbouwen. Liefst dan wel dat je enkel je eigen topics kan opslaan, anders krijg je misschien dat je toch nog een topic van 10 jaar geleden om je oren krijgt als je iets post ("toen heb je gezegd dat ..." ) :+


Hier ben ik het helemaal mee eens. Als je een vraag over een bepaald onderwerp hebt waar al een topic van 300+ pagina's over is, nou ga daar dan maar eens in zoeken.... Ik zou het persoonlijk veel fijner vinden om dan gewoon een nieuw topic te openen, zodat je een antwoord krijgt wat aansluit bij je vraag. Zo kun je ook alle tips meekrijgen zonder dat je er honderden misloopt :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:35

Volgens de wet hoeft bokt alleen maar duidelijke prive gegeven te verwijderen, dus op verzoek je naam.
Omdat er anders gaten vallen in topics. Vandaar dat ook bokt daar mee schermt.
Maar de wet houd geen rekening met bijvoorbeeld paardennamen en dat je op die manier heel vaak iemand in 3 tellen gevonden hebt.
Nu zegt beheer dat op verzoek dat verwijderd kan worden, maar lees de voorbeelden hier al maar weer dat daar gewoon in de praktijk erg moeilijk over gedaan word.
Daarnaast is de wet van de persoon gegevens niet echt meer van nu, houd geen rekening dat er topic bestaan van 5 jaar oud en al lang niet meer lopen. En gaten dus totaal geen effect meer hebben.
Bokt beheer zou dus zelf kunnen zeggen, laat ons eens wat minder star zijn, minder een dictatuur en wat minder moeilijk doen over het verwijderen van accounts en/of berichten.
Vele forums zijn hun voor gegaan.
De reden waarom bokt er zo aan vasthoud is totaal niet duidelijk.

The_Cat

Berichten: 7293
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:41

Daarom ook wel dat de GDPR aangehaald wordt in dit topic, dat vanaf mei gaat ingaan. Maar de vraag is dan natuurlijk, wat rekenen we onder persoonlijke data. Gaat ook nog vaag worden denk ik

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:42

Ik heb daar net over zitten lezen en ik denk dat dat niet verder gaat.
Helaas.

The_Cat

Berichten: 7293
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:42

Goh, ik denk verder dan verwijder account & namen zal het ook niet kunnen gaan.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:44

Ik bedoel daarmee dat bokt niet verder gaat dan nu, een paar berichtjes verwijderen waar per ongeluk je naam in staat.
Niet het hele account verwijden, want stel je toch voor dat er een paar duizend berichten verdwijnen. help :roll: