Account verwijderen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:56

Indestal schreef:
Dan heb je topics waar stevig de gum wordt/werd gebruikt, en dus op hetzelfde neerkomt.....soms zie ik een quote waarvan ik het oorspronkelijke bericht niet eens kan terug vinden en denk, heee heb ik wat gemist? Of reageert er een bokker op een bericht, waarvan ik het bericht niet eens kan vinden, laat staan de naam van de berichtschrijver, ook iets wat ik raar vind.

[...]

Ik vind het een stukje macht, maar ik denk dat de echte reden is: GEEN zin om dit klusje uit te voeren! En die gatenkaas is in mijn ogen een mooi excuus...

Begrijp ik nu goed dat je in één bericht zowel commentaar hebt op hoe wij omgaan met verwijderverzoeken én op hoe vervelend het is als er gaten vallen in een topic? Want dan snap ik je niet, als we berichten verwijderen is het toch logisch dat je ze niet meer terug kunt vinden?


[***] schreef:
Hoe moeilijk is het om tegemoet te komen aan de wensen van je "klanten", zelfs al moet het wettelijk niet? Zeker als er geen grote gevolgen voor zijn, waar zit dan het probleem?

Verreweg de meeste verwijderverzoeken gaan we al in mee. Jullie komen hier met het gatenkaas-argument, met dat je 'op de knieën' moet, of dat we vre-se-lijk moeilijk doen ... maar dat is niet mijn ervaring vanaf de andere kant. Een enkele keer zeggen we nee, meestal zeggen we ja is goed. Althans, dat is wat ik het afgelopen jaar heb gezien, hoe het daarvoor ging weet ik niet. :)

Nu weet ik dat niet iedereen zo'n verzoek doet, omdat ze niet weten dat het kan of bij voorbaat denken dat het kansloos is. Want inderdaad, 'verwijder al mijn berichten van ouder dan een jaar want dat wil ik nou eenmaal' doen we niet. Dat is praktisch op dit moment onhaalbaar, omdat het handmatig moet en je kunt bedenken hoeveel tijd het kost als we honderden/duizenden berichten moeten verwijderen. Dat is dus geen onwil om iets te doen, maar de wens om nog tijd te hebben voor alle andere modtaken die van ons verwacht worden. :D Als ik geen zin had om iets te doen voor jullie was ik geen moderator geworden, hoor. ;)

Omdat we zien dat deze vraag telkens terugkomt, we ook weten dat online privacy een belangrijker onderwerp is geworden en we jullie behoefte best begrijpen, zijn we erover in gesprek en heeft Bart aangegeven de mogelijkheid voor zelf onbeperkt wijzigen te onderzoeken. Ik snap dat jullie graag willen dat het nú ingevoerd wordt, maar er is een lange lijst met wensen en soms komt er onverwacht een technisch probleem tussendoor fietsen. Het kost tijd. Dat is misschien niet het antwoord wat jullie willen, maar meer kan ik er ook niet van maken.

Ik denk dat we ook niet moeten vergeten dat lang niet iedereen hier meepraat. Dat er hier fanatiek gepleit wordt voor meer verwijdermogelijkheden, betekent niet dat alle gebruikers die wens delen. Jullie zijn niet per sé representatief voor de hele groep. Dat betekent niet dat we het dús niet serieus nemen, maar houd in gedachten dat de meningen forumbreed wellicht genuanceerder zijn dan hier naar voren komt.

Als laatste wil ik nog iets persoonlijks kwijt. Ik doe mijn best om in gesprek te gaan en antwoorden te geven, en om jullie vragen ook binnen het team aan te kaarten. Ik ben moderator geworden om te helpen Bokt leuk(er) en gezellig(er) te houden(/maken), en ik denk dat elk teamlid dat zo voelt. Het is dan niet leuk om beschuldigd te worden van luiheid, onwelwillendheid of zelfs 'berichtengeilheid.' Dat maakt de discussie er niet prettiger op. Ik wil graag meedenken over oplossingen, maar niet als ik mij steeds moet verdedigen tegen onterechte verwijten. We kunnen hier prima over discussiëren zonder dat soort opmerkingen, toch? :)

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:00

Maar een discusie voeren als je telkens hoort dat er aan gewerkt wordt maar er niets wordt aan gedaan, is niet echt zinvol.
Krijg je echt gevoel van zoethoudeffect van.

Suzanne F.

Berichten: 49327
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:02

Dani schreef:
Ik denk dat we ook niet moeten vergeten dat lang niet iedereen hier meepraat. Dat er hier fanatiek gepleit wordt voor meer verwijdermogelijkheden, betekent niet dat alle gebruikers die wens delen. Jullie zijn niet per sé representatief voor de hele groep. Dat betekent niet dat we het dús niet serieus nemen, maar houd in gedachten dat de meningen forumbreed wellicht genuanceerder zijn dan hier naar voren komt


Oh die durf ik wel aan hoor. Ik weet wel zeker dat 90 procent van Bokt er zo in staat.
Ik zou zeggen: houd een enquete of een bokt referendum. :D
Is simpel te organiseren en geeft meteen weer hoe Bokt hier tegenover staat.
Maar ik vermoed dat dit niet wordt gehouden omdat ze er dan iets mee moeten.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:02

Citaat:
Het is dan niet leuk om beschuldigd te worden van luiheid, onwelwillendheid of zelfs 'berichtengeilheid

Sinds wanneer ben jij bokt beheer waar mijn verwijzing naartoe ging? En waar ik nog steeds achter sta met mijn 2 berichten daarover.

Maar denk je niet dat bokt.nl het niet over zichzelf heeft afgeroepen dat men niet meer geloofd dat er iets gaat gebeuren als er al 10 jaar of langer achter de schermen over gepraat word zonder resultaat.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:11

Suzanne F. schreef:
Dani schreef:
Ik denk dat we ook niet moeten vergeten dat lang niet iedereen hier meepraat. Dat er hier fanatiek gepleit wordt voor meer verwijdermogelijkheden, betekent niet dat alle gebruikers die wens delen. Jullie zijn niet per sé representatief voor de hele groep. Dat betekent niet dat we het dús niet serieus nemen, maar houd in gedachten dat de meningen forumbreed wellicht genuanceerder zijn dan hier naar voren komt


Oh die durf ik wel aan hoor. Ik weet wel zeker dat 90 procent van Bokt er zo in staat.
Ik zou zeggen: houd een enquete of een bokt referendum. :D
Is simpel te organiseren en geeft meteen weer hoe Bokt hier tegenover staat.
Maar ik vermoed dat dit niet wordt gehouden omdat ze er dan iets mee moeten.

Eens.
En laat die enquette ook invullen door alle "gasten" .
Die hadden om een of andere reden ook geen zin meer in bokt maar kregen ook geen andere optie.

En ik denk dat dat er best veel zijn, want als er een oud topic omhoog schopt word zie je dat altijd meteen omdat er verschillende gasten in staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:26

Dani schreef:
Nu weet ik dat niet iedereen zo'n verzoek doet, omdat ze niet weten dat het kan of bij voorbaat denken dat het kansloos is. Want inderdaad, 'verwijder al mijn berichten van ouder dan een jaar want dat wil ik nou eenmaal' doen we niet. Dat is praktisch op dit moment onhaalbaar, omdat het handmatig moet en je kunt bedenken hoeveel tijd het kost als we honderden/duizenden berichten moeten verwijderen. Dat is dus geen onwil om iets te doen, maar de wens om nog tijd te hebben voor alle andere modtaken die van ons verwacht worden. :D Als ik geen zin had om iets te doen voor jullie was ik geen moderator geworden, hoor. ;)


Deze is even voor mij dan ...
Hoe moeilijk is het om een topic te verwijderen? Moet je dan elk bericht apart verwijderen of is dat 1 druk op de knop per topic?

Ik begrijp dat mods wel andere dingen te doen hebben, maar dan kan je als oplossing bieden dat de gebruikers het zelf kunnen. Dit gaat dan om eigen topics (waarbij dus het volledige topic verdwijnt), ouder dan 2 jaar (of iets anders) en die niet meer actief zijn (dus langer dan 2 weken niet in gereageerd). Dan zijn er al heel veel mensen blij en hebben de mods er geen werk aan.

Over de andere topics/berichten kunnen dan nog andere oplossingen voor gezocht worden.

Als er toch gedacht wordt over onbeperkt wijzigen kan dit even even goed (misschien wel makkelijker) bij. Ik voorzie meer problemen met zelf kunnen wijzigen dan zelf oude topics verwijderen...

The_Cat

Berichten: 7293
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:29

Kan iemand dat niet gewoon doen met een query?

Remove all from somethingdatabase where userid = id and date is blabla? :) moet toch perfect lukken lijkt me

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:31

Ik kan me ook niet voorstellen dat het zo moeilijk is.
Wat in mijn geval uiteindelijk wel kon is dat de paardennamen geanonimiseerd worden en ik zelf een nieuw account mocht beginnen. Toen vroeg ik ook of dat niet ontzettend veel werk is om al die berichten met namen te gaan veranderen (leek me meer werk dan de topics te verwijderen, maar ik ken er niks van), maar daar had Bart blijkbaar een tool voor zodat dit allemaal in 1 beweging kon.

Hij is ook bezig met een tool om alle foto's van de upload in 1 keer te verwijderen. Dus een tool om bepaalde topics van bepaalde gebruikers voor een bepaalde datum te verwijderen zal dan ook wel een optie zijn. Gok ik zo :+

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:33

Waar een wil is is een weg, toch?
Vermoed dat die wil er alleen nooit is geweest.
Maar misschien dat die nu komt omdat het in 1018 Europees moet?

Granoek
Blogger

Berichten: 10482
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:34

Als we allemaal dan aan het meedenken zijn;
misschien een tweede 'Bart' ? Ik ga me verder niet moeien met lonen ed want dat zijn mijn zaken niet,
maar indien mogelijk op alle vlakken lijkt het mij dat Bart best een helpende hand kan gebruiken :)

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:34

Nee...niet dus...als mijn 1e zin nu weg is. Je kunt toch gewoon zelf berichten aanpassen? Als je dan tekst weghaalt en er bijv blabla neerzet is het ook opgelost toch?
Laatst bijgewerkt door IHN op 03-11-17 14:35, in het totaal 2 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:35

Oscar is er toch ook?

edit:
Nog mee dan Oscar
Citaat:
BartVB is eigenaar van Bokt.nl. Samen met Jessica, Oscar en Anca is hij verantwoordelijk voor het dagelijkse beheer van de site

The_Cat

Berichten: 7293
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:37

IHN schreef:
Nee...niet dus...als mijn 1e zin nu weg is. Je kunt toch gewoon zelf berichten aanpassen? Als je dan tekst weghaalt en er bijv blabla neerzet is het ook opgelost toch?


maar dat frame staat maar open voor een bepaalde tijd

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:37

IHN schreef:
Nee...niet dus...als mijn 1e zin nu weg is. Je kunt toch gewoon zelf berichten aanpassen? Als je dan tekst weghaalt en er bijv blabla neerzet is het ook opgelost toch?

je lu.lt inderdaad onzin, want probeer dat eens in een ouder bericht :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10482
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:41

Ohhh excuses, ik ging er van uit dat Bart het technische brein was!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:43

Granoek schreef:
Ohhh excuses, ik ging er van uit dat Bart het technische brein was!

Geen idee wat die andere doen hoor :)
Anca is Shadow toch? Want daar staat wat onder de naam.
Die zal technisch wel wat kunnen vermoed ik.
Jessica geen idee wat die doet en Oscar is rood maar wat die doet weet ik ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:48

Hier moeilijk zitten doen als je gewoon alles kan wijzigen zou een beetje overbodig zijn hé :+

Daar wordt nu wel over nagedacht, om dat in de toekomst mogelijk te maken maar of ze zo blij gaan zijn als overal "blabla" opduikt weet ik zo nog niet. En wat met reacties op "blabla" en quotes?

Denk dat je met kunnen verwijderen aan het einde van de rit de minste problemen hebt (en een leuker, interactiever forum).

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:12

*Breekt in*

Indd! Ik zou het ook zeer prettig vinden om berichten te kunnen verwijderen.
Kleine 10 jaar geleden, was ik fanatiek, deed ik niets anoniem. Nu heb ik mijn foto topic al laten verwijderen. En mijn echte naam voluit ook. (Lang leven zoekfunctie) Alleen mensen die goed zoeken. Zullen weten wie ik ben. (Al is het geen groot geheim)
Vroeger, vond ik het leuk om me in rijtopic te bemoeien en men te vertellen hoe het beter moest. Terwijl ik toen net een volte kon rijden :')
Graag wil ik van die imago af.
Naam veranderd kan, maar ik heb zon gevoel dat mensen me volgen. Dus als je dan bij ‘vrienden’ staat, weten zij zo wie je bent.

Ander account aanmaken en opnieuw beginnen mag niet, want als ze daar achterkomend word je geband.



Daarbij ander punt.
Ik was gisteren iets aan het googelen over medicijnen voor katten, Google kwam meteen met oude bokt topics. Zeker 5 jaar oud, waarvan die informatie niet meer relevant is, omdat de “ingrediënten” niet meer het zelfde zijn. Ik bedoel zulke dingen veranderen ook.. en toch blijven die topics bestaan..... een nieuw topic openen zou dan niet mogen, want er zijn er al meerdere maar er in reageren mag ook niet.. :7 (te oud)

Wattan...?

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:18

Dani schreef:
Indestal schreef:
Dan heb je topics waar stevig de gum wordt/werd gebruikt, en dus op hetzelfde neerkomt.....soms zie ik een quote waarvan ik het oorspronkelijke bericht niet eens kan terug vinden en denk, heee heb ik wat gemist? Of reageert er een bokker op een bericht, waarvan ik het bericht niet eens kan vinden, laat staan de naam van de berichtschrijver, ook iets wat ik raar vind.

[...]

Ik vind het een stukje macht, maar ik denk dat de echte reden is: GEEN zin om dit klusje uit te voeren! En die gatenkaas is in mijn ogen een mooi excuus...

Begrijp ik nu goed dat je in één bericht zowel commentaar hebt op hoe wij omgaan met verwijderverzoeken én op hoe vervelend het is als er gaten vallen in een topic? Want dan snap ik je niet, als we berichten verwijderen is het toch logisch dat je ze niet meer terug kunt vinden?


[***] schreef:
Hoe moeilijk is het om tegemoet te komen aan de wensen van je "klanten", zelfs al moet het wettelijk niet? Zeker als er geen grote gevolgen voor zijn, waar zit dan het probleem?

Verreweg de meeste verwijderverzoeken gaan we al in mee. Jullie komen hier met het gatenkaas-argument, met dat je 'op de knieën' moet, of dat we vre-se-lijk moeilijk doen ... maar dat is niet mijn ervaring vanaf de andere kant. Een enkele keer zeggen we nee, meestal zeggen we ja is goed. Althans, dat is wat ik het afgelopen jaar heb gezien, hoe het daarvoor ging weet ik niet. :)

Nu weet ik dat niet iedereen zo'n verzoek doet, omdat ze niet weten dat het kan of bij voorbaat denken dat het kansloos is. Want inderdaad, 'verwijder al mijn berichten van ouder dan een jaar want dat wil ik nou eenmaal' doen we niet. Dat is praktisch op dit moment onhaalbaar, omdat het handmatig moet en je kunt bedenken hoeveel tijd het kost als we honderden/duizenden berichten moeten verwijderen. Dat is dus geen onwil om iets te doen, maar de wens om nog tijd te hebben voor alle andere modtaken die van ons verwacht worden. :D Als ik geen zin had om iets te doen voor jullie was ik geen moderator geworden, hoor. ;)

Omdat we zien dat deze vraag telkens terugkomt, we ook weten dat online privacy een belangrijker onderwerp is geworden en we jullie behoefte best begrijpen, zijn we erover in gesprek en heeft Bart aangegeven de mogelijkheid voor zelf onbeperkt wijzigen te onderzoeken. Ik snap dat jullie graag willen dat het nú ingevoerd wordt, maar er is een lange lijst met wensen en soms komt er onverwacht een technisch probleem tussendoor fietsen. Het kost tijd. Dat is misschien niet het antwoord wat jullie willen, maar meer kan ik er ook niet van maken.

Ik denk dat we ook niet moeten vergeten dat lang niet iedereen hier meepraat. Dat er hier fanatiek gepleit wordt voor meer verwijdermogelijkheden, betekent niet dat alle gebruikers die wens delen. Jullie zijn niet per sé representatief voor de hele groep. Dat betekent niet dat we het dús niet serieus nemen, maar houd in gedachten dat de meningen forumbreed wellicht genuanceerder zijn dan hier naar voren komt.

Als laatste wil ik nog iets persoonlijks kwijt. Ik doe mijn best om in gesprek te gaan en antwoorden te geven, en om jullie vragen ook binnen het team aan te kaarten. Ik ben moderator geworden om te helpen Bokt leuk(er) en gezellig(er) te houden(/maken), en ik denk dat elk teamlid dat zo voelt. Het is dan niet leuk om beschuldigd te worden van luiheid, onwelwillendheid of zelfs 'berichtengeilheid.' Dat maakt de discussie er niet prettiger op. Ik wil graag meedenken over oplossingen, maar niet als ik mij steeds moet verdedigen tegen onterechte verwijten. We kunnen hier prima over discussiëren zonder dat soort opmerkingen, toch? :)



Als ik tot 3 maal toe een nee krijg voor het verwijderen van een topic en het uiteindelijk pas gebeurd nadat ik aangeef (ik was in rechtszaak verwikkeld) de advocaat eens te laten kijken naar jullie "wij verwijderen het niet beleid" dan vind ik dat behoorlijk lijken op op je knieën moeten.
Nu is dit al enkele jaren terug, maar dat heeft wel gemaakt dat ik veel minder actief ben op de voorgrond van bokt. Ik gebruik vrijwel altijd de pb button.

En eigenlijk vind ik het raar dat je spreekt over het niet nu te kunnen invoeren.
Het is immers al jaren onderwerp van gesprek in in al die jaren is er niets mee gedaan.
Al jaren geven gebruikers aan dat ze hier niet content mee te zijn.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41663
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 18:22

Ik heb een paar dagen vrij gehad ivm een verhuizing, loop nogal achter, volle week. Heb tegen mijn gewoonte in ook niet heel dit topic gelezen. Hoop dat ik met onderstaande de belangrijkste punten te pakken heb, als dat niet zo is; laat het aub weten.

Een groot verschil tussen Bokt (en discussiefora in het algemeen) en veel andere internetplatformen is dat je hier samen met anderen topics maakt. Als jij op wordpress.com jouw eigen blogposts weghaalt dan is dat helemaal jouw ding. De mensen die gereageerd hebben weten dat ze op jouw blog hebben gereageerd en dat jij daar bepaalt wat er wel/niet blijft staan. In een discussie op een online forum ligt dat wat anders. Een topic/discussie verliest zijn waarde als daar ineens berichten met argumenten/richting/tips uit verdwijnen. Vervelend voor de discussiegenoten, voor lezers en voor de site. Bij de verwijderverzoeken die ik in de afgelopen jaren voorbij heb zien komen gaat het eigenlijk ook maar om een handvol berichten van alle berichten die een gebruiker heeft geplaatst. Het gros zijn gewoon neutrale tips, vragen, verhalen, etc. Alles verwijderen van een specifieke gebruiker is technisch zeker te doen, maar heeft nogal wat implicaties voor discussies die niet van die specifieke gebruiker zijn. Dat is waarom we kiezen voor selectief verwijderen (bij een klein aantal oudere berichten) of anonimiseren.

In de praktijk gaat het om een handvol verzoeken per jaar. Dat is dan weer de reden dat het verwijderen handmatig gaat. Op die manier kunnen we kijken of verwijderen/aanpassen van een paar specifieke berichten de beste oplossing is of dat anonimiseren van het hele account wenselijk is. Ook hoeven we zo geen schaarse ontwikkeltijd te stoppen in tools om dit automatisch mogelijk te maken. Iets als dat bouwen kost meer tijd dan de verzoeken handmatig afhandelen.

Maar feit is dat de verwachtingen op dit gebied in de afgelopen jaren flink zijn veranderd. Toen Bokt net bestond vond niemand het raar dat er een 'er wordt niets verwijderd. Punt.' beleid was. Zo werkte dat op internet. Inmiddels zijn we nogal wat jaren verder en is dat beleid enorm veel soepeler geworden. Er hoeft echt niet door hoepels te worden gesprongen. Wel horen we graag waarom je een verzoek doet om de eenvoudige reden dat we je op die manier beter kunnen helpen. Overigens is er wel een flink verschil tussen een verwijderverzoek dat betrekking heeft op je eigen berichten en een verwijder verzoek dat over een compleet topic gaat. In dat laatste geval vraag je namelijk of we berichten van andere gebruikers verwijderen. In het verwijderen van berichten die niet van jou zelf zijn zijn we nog steeds erg terughoudend.

Als je een verwijderverzoek doet dan wordt dat gewoon netjes en soepel afgehandeld. Daarin worden ongetwijfeld af en toe fouten gemaakt, in dat geval horen we het ook erg graag. Ook ben ik aan het kijken of we het mogelijk kunnen maken dat iedereen zelf zijn/haar berichten aan kan passen, ook berichten die b.v. jaren oud zijn. Ik kan alleen nog geen tijdpad geven omdat ontwikkeltijd erg beperkt beschikbaar is en een functie als dit minder eenvoudig is als het lijkt. We willen b.v. voorkomen dat een functie als dit wordt gebruikt om discussies te manipuleren. Het idee is dat je b.v. een plaatsnaam of foto uit je berichten kan halen, niet dat je uren/dagen/maanden na dato je standpunt in een discussie ineens kan omdraaien waardoor andere gebruikers ineens bijzonder onlogisch/onredelijk op jou lijken te reageren. Maar we zijn aan het kijken hoe we dit mogelijk kunnen maken. Ik denk dat dit 99% van de verwijderverzoeken die we binnenkrijgen op zou lossen.

Daarnaast nog redelijk goed nieuws wat betreft de ontwikkelingen; de foto's van Sabine zijn weg *\o/* Uiteindelijk had dat flink wat meer voeten in de aarde dan gedacht, ik zal jullie de details besparen maar het foto upload gebeuren zit wat ingewikkeld in elkaar. Nog wel een kleine disclaimer; door die complexiteit wordt er het e.e.a. tijdelijk opgeslagen. Als het goed is zijn ook die tijdelijke zaken weg, maar 100% zeker weten doe ik dat nog niet. Dit doublechecken staat voor volgende week op de planning.
Een verwijderknopje bij de foto's zetten zodat jullie dit zelf kunnen regelen is nu ook wat eenvoudiger geworden maar ook daar zijn nog wat, in dit geval technische, haken en ogen. Ook moet ik nog even een fatsoenlijk 'Deze afbeelding is verwijderd' plaatje regelen :)

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 18:31

Goh, allemaal zó ingewikkeld en moeilijk.
Verbazingwekkend, ik heb op fora met aanzienlijk oudere software probleemloos zelf mijn account kunnen opheffen en anonimiseren. Één knopje in het profiel.
Enfin, de hele discussie hier, en de ervaringen van gebruikers als moyra bevestigen mijn gewoonte hier een absoluut minimum aan persoonlijke informatie te plaatsen ( nota bene een mod heeft eens jaren oude informatie opgegraven om me een steek te kunnen verkopen in een discussie, dat was wel een "eye-opener"), en principieel geen foto's van personen.
Je geeft alle controle daarop uit handen.

Fitzroy

Berichten: 25149
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 18:41

Hier een bokker van het eerste uur die het alleen maar leuk vindt om berichten van vroeger terug te lezen. Ik doe dat echt nog op regelmatige basis. En vind het idd zonde dat er dan in topics gaten zijn gevallen en ik van gasten 123456 posts zie zonder dat ik nog weet welke usernaam van destijds erbij hoorde.

Maar ik snap het zeker voor de Bokkers van het eerste uur wel. Van tevoren hadden we nooit kunnen vermoeden hoe groot Bokt zou worden in de loop der tijd.
Ik plaats nu ook weinig te achterhalen prive informatie meer. Je weet gewoon dat bij zoveel google opdrachten Bokt naar boven komt.

Voor wat betreft topics die voorzien zou zijn van oude informatie: daar ben ik het dan weer niet mee eens.
Sommige dingen veranderen echt niet en dan is het nuttig om die topics nog na te lezen.

Al met al heb ik er totaal geen problemen mee en behoor ik waarschijnlijk tot de 10% (of de zwijgende Bokkers ;) ) die niet wil dat oude topics automatisch verwijderd worden.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 20:02

bruintje123 schreef:
IHN schreef:
Nee...niet dus...als mijn 1e zin nu weg is. Je kunt toch gewoon zelf berichten aanpassen? Als je dan tekst weghaalt en er bijv blabla neerzet is het ook opgelost toch?

je lu.lt inderdaad onzin, want probeer dat eens in een ouder bericht :D


Nou ben ii dus zo eigenwijs dat ik dat zelf wilde proberen, maar je hebt gelijk :)

Palmera

Berichten: 9467
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 20:10

Wat mij verbaasd met dat anonimiseren in gastxxxx is dat de echte gebruikersnaam van de betreffende bokker nog wel in quotes staat. Dus slaat dat anonimiseren de plank helemaal mis.

Dan weten we alsnog dat gastxxxx bokker YYY is.

Imo is dit dus iets wat moet veranderen. Dan kun je een profiel veranderen in gast xxx en weet op een enkeling na niemand meer wie dat is. Dan hoeven er ook geen gaten in discussies te vallen want alles wat bokker YYY gezegd heeft blijft staan. Onder een gastnaam.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 20:14

IHN schreef:
Nou ben ii dus zo eigenwijs dat ik dat zelf wilde proberen, maar je hebt gelijk :)

:D
Je moet je anders ook niet alles wijs laten maken, gewoon uitproberen :P


Palmera schreef:
Wat mij verbaasd met dat anonimiseren in gastxxxx is dat de echte gebruikersnaam van de betreffende bokker nog wel in quotes staat. Dus slaat dat anonimiseren de plank helemaal mis.

Dan weten we alsnog dat gastxxxx bokker YYY is.

Imo is dit dus iets wat moet veranderen. Dan kun je een profiel veranderen in gast xxx en weet op een enkeling na niemand meer wie dat is. Dan hoeven er ook geen gaten in discussies te vallen want alles wat bokker YYY gezegd heeft blijft staan. Onder een gastnaam.

Maar als gastxxx dan eens een naam heeft gebruikt of van zijn paard of iets dergelijks weet je nog te linken.