Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[TECH] Nieuwsberichten met foto lezen raar op telefoon

 
Profiel   

Sorry modjes, ik wist geen andere titel haha :+

Het valt me op dat nieuwsberichten/voorpagina berichten soms een beetje raar lezen op mobiel. Het is me al eerder opgevallen en denk dat het vooral met staande foto's gebeurd.

Zie onderstaande printscreen, dan snappen jullie vast meteen wat ik bedoel.

[ img ]

Misschien een idee om in te stellen dat de tekst met mobiele weergave onder de foto geplaatst word ipv er naast?

Ik bok mobiel op een Galaxy s7 in Chrome :)



Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-11-17 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

[TECH] tag toegevoegd

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 22:46 



 
Profiel   

Ik heb precies hetzelfde, al lange tijd overigens.

Ik heb een Android (sony XZ premium).

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 22:48 



 

Dat leest toch prima? :+

Grapje uiteraard, ik heb even hetzelfde topic opgezocht met mijn eigen mobiel en ook ik krijg het zo te zien :j Ik ga even de Technische TAG toevoegen aan je titel en ik zal het gelijk doorgeven bij de NR, zodat zij ook op de hoogte zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 22:52 



 
Profiel   

Top! Sorry, plaats eigenlijk nooit een topic als deze haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 22:54 



 

Dat geeft niet! :) De TAG bestaat nog niet zo heel lang en kleine moeite.

Zou je misschien kunnen kijken of je bij deze ook problemen hebt? Dit is ook een rechtopstaande foto, maar geen foto van Facebook.

[VN] Topic van de week: Handpaardrijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 22:56 



 
Profiel   

Ik kan geen foto's uploaden via de bokt upload op t moment.. Deze problemen misschien gerelateerd aan elkaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 22:58 



 

Dat denk ik niet := De foto's die erop staan zijn niet via de Bokt Upload erop gezet, volgens mij is er wel een lopend topic over de Bokt Upload, zal even zoeken voor je :j

Edit: [FZ] Geen foto's uploaden mogelijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 22:59 



 
Profiel   

[***] schreef
Dat geeft niet! :) De TAG bestaat nog niet zo heel lang en kleine moeite.

Zou je misschien kunnen kijken of je bij deze ook problemen hebt? Dit is ook een rechtopstaande foto, maar geen foto van Facebook.

[VN] Topic van de week: Handpaardrijden


Daar gaat het goed!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 23:00 



 

Hmmm, heb je toevallig nog meer topics tegen waarbij dit speelt? Ik heb een aantal aangeklikt en alleen diegene in je OP doet raar bij mij. :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 23:02 



 
Profiel   

Ik kan nu helaas ook niks anders vinden, maar ben het wel een aantal keer tegen gekomen. De nieuwsberichten kijk ik eigenlijk nooit, kijk meer naar de actieve berichten waarbij ik dan soms ineens een nieuwsbericht aan klik dus t is niet dat ik het heel vaak tegen kom..

Kan het komen doordat de foto uit het topic in de OP een printscreen is op Facebook en daarna bijgesneden is en de andere foto's losse afbeeldingen zijn? Imo zijn de afmetingen van een printscreen anders dan een normale foto? Helemaal als deze bijgesneden word. (Randje Facebook eraf, balkje bovenin telefoon eraf...) Ik gok dat de eerste foto een met de telefoon gemaakte printscreen is?


Laatst bijgewerkt door LoveUggs op 05-11-17 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 23:14 



 

Nou mocht je toevallig wat tegenkomen (of iemand anders) plaats dan vooral de link hier :j Altijd handig om wat vergelijkingsmateriaal te hebben.

Ik heb het nu iig doorgegeven, misschien is het heel simpel te verhelpen hoor, dat weet ik niet :D

Edit:
Dat zou in principe niet moeten uitmaken, want een foto is een foto :D Dit is alleen zo dat je dan door kunt klikken naar de FB pagina.
Dit topic heeft dat ook en ik heb daar geen problemen mee, jij wel?
[VN] Helgstrand Dressage naar Florida

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 23:16 



 
Profiel   

Nee ik ook niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 23:22 



 

Gelukkig! Dan is het echt tot nu toe alleen dat eerste topic, mijn kennis houdt verder hier op := Ik heb de formaten proberen aan te passen, maar dat maakt allemaal niks uit. Ook een extra enter bij de tekst maakt niet uit, dus het zal wel iets technisch zijn waar ik geen verstand van heb.

Dan ligt het nu bij de techneuten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 23:29 



 
Profiel   

Zou met een code zo opgelost moeten kunnen zijn. Maar dan zou je er in de mobiele versie aan mee moeten geven dat ie met alle foto's de tekst eronder plaatst ipv ernaast. Als het goed is (2 jaar html en PHP gehad haha) heb je een normale versie en mobiele versie. Voor een site als deze vast nog veel meer haha, maar dit kan je los van elkaar een code mee geven. Sws met liggende foto's gaat het goed omdat deze breder zijn en eigenlijk ten alle tijden de breedte van je mobiele scherm in beslag nemen. Staande foto's blijkbaar niet altijd en dan krijg je dus die gekke tekst haha.

Zal idd een klusje zijn voor de techneuten om dit aan te passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 23:40 



 
Profiel   

Volgens mij heeft het te maken met of er na de foto een witregel zit of niet. Zelf doe ik altijd bron - tag - foto - witregel - artikel, maar soms worden de foto en de witregel omgedraaid. Of er zit geen enter na de foto? Ik ga het even nakijken in het betreffende artikel!

Edit: er was inderdaad geen witregel tussen foto en artikel maar dat lijkt het probleem niet te zijn :+ jammer..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 00:22 



 
Profiel   

In dit nieuwsbericht is het ook raak:


[ img ]

[ img ]

Hopelijk word het nu duidelijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-17 22:46 



 
Profiel   

Ja, hier ook!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-17 23:38 



 
Profiel   

Gaat dit nu beter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-17 18:07 



 
Profiel   

Nee, helaas..
Printscreen van nu;
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-17 19:04 



 
Profiel   

[ img ]

Bij mij ook echter ik ben net alle nieuwsberichten op de voor pagina aangeklikt en het is alleen bij deze :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-17 19:13 



 
Profiel   

Dat had ik vorige keer idd ook, alleen bij het bericht uit de OP, en ik ben toen de hele eerste pagina nieuwsberichten afgegaan :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-17 20:33 



 
Profiel   

Oops, zie nu dat ik deze nog niet beantwoord had.

Als het goed is werkt dit al een flinke tijd beter op telefoons :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-18 17:31 



 
Profiel   

BartVB schreef
Oops, zie nu dat ik deze nog niet beantwoord had.

Als het goed is werkt dit al een flinke tijd beter op telefoons :j


Bij de overleden pony in Delft doet hij het idd weer normaal!
Wat was de oorzaak nu? (Gewoon nieuwsgierig haha)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-18 18:37 



 
Profiel   

In het nieuwsbericht over het leukste oude paard doet hij dit ook :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-18 22:36 



 
Profiel   

@Steeph; bedoel je dat dit bij jou nog steeds mis gaat? Welke telefoon gebruik je?

@LoveUggs; De oorzaak was dat foto's in nieuwsberichten vaak rechts staan uitgelijnd. Als ze dan b.v. 80% van de breedte van het scherm hebben dan blijft er links van de foto nog net een beetje ruimte over voor tekst.
Nu is het zo dat op telefoons de foto 100% van de breedte van het scherm wordt gemaakt, daardoor is de foto beter zichtbaar en past er geen tekst meer naast.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-18 22:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen