Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 137 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Privacy: hoe ga jij ermee om?

 

Een beetje in lijn met de andere nu lopende topics, maar toch ook weer een apart onderdeel waar ik nieuwsgierig naar ben hoe anderen erover denken. Vandaar ook de keuze voor een apart topic, gaat het over dingen verwijderen of over de manier van reageren dan verwijs ik graag door naar [FZ] Account verwijderen / [FZ] Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl of [FZ] Is Bokt Bokt niet meer?

Maar dus.. privacy .. iets waar ik de laatste weken heel erg mee bezig ben, maar waar ik nu op een punt kom dat ik misschien toch ook wel een beetje aan het overdrijven ben :+ Dus vraag ik me af hoe jullie daarover denken en hoe jullie dingen zelf aanpakken. Wat plaats je wel of niet op Bokt? Waarom? En in hoeverre verschilt dit van wat je wel of niet op Facebook/Instagram plaatst?

Plaats jij foto's op Bokt? Waarom wel/niet? En upload je die via Bokt zelf (= permanent tot nu toe) of via een externe uploadsite? Verwijder je ze dan na een tijdje weer (en vraag je dan aparte verwijdering bij Google aan) of blijven ze gewoon staan?

Maakt het je uit wat je er op de foto's staat? Kijk je bv. of er herkenbare gebouwen op te zien zijn, een weide, longeerpiste, poetsplaats, andere mensen/paarden? Of trek je je dat niet aan? Maakt het je bv. uit als mensen herkennen op welke stal je (paard) staat?

Gebruik jij de namen van je paard(en) gewoon in elke post die je maakt? Ben je je ervan bewust dat alles op die manier heel makkelijk terug te vinden is via Google? Maakt je dat uit? Let je ergens bepaald op? Deel je hele levensverhalen of medische problemen van je paard (of jezelf) of let je wel op wat je plaatst?

Dat soort antwoorden wil ik naartoe, denk dat de strekking wel duidelijk is ..
Ben eens benieuwd of iedereen zich bewust is van wat er allemaal op internet terug te vinden is (1 woordje en je hele boktgeschiedernis ligt voor het rapen) en of dit je dan wel of niet uitmaakt.

Dus barst los zou ik zeggen, ik weet het op dit moment niet goed hoe ik het moet aanpakken, dus ben wel benieuwd hoe anderen erover denken :Y)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 14:48 



 
Profiel   

Ik ben vanwege de boktregels erg terughoudend met de informatie die ik hier plaats. Geen foto's van personen, geen namen, absoluut geen persoonlijke informatie van derden, en erg summier van mezelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 14:53 



 
Profiel   

Ik let in zoverre op met alles wat ik plaats of het mij uitmaakt dat iets jaren later nog terug te vinden is.
Persoonlijke dingen zet ik alleen maar dat wat iedereen mag weten.
Dat wat (bijna) niemand aangaat plaats ik ook niet.
Met foto's idem dito, of men daardoor weet waar ik sta maakt mij niet uit, of dat iemand alles van mijn paarden terug kan vinden.
Facebook hetzelfde. Ik zet daar alleen maar iets op waarvan het mij niet uitmaakt wie het weet, let daarom wel goed op hoe ik iets formuleer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 15:00 



 
Profiel   

Ik ben enorm makkelijk op te sporen, waar de paarden staan ook, hoe ze heten etc. Maar dat maakt me niet zo ontzettend veel uit. Ik post op bokt wel andere zaken dan bijvoorbeeld op IG. Daar heb ik een bewust openbaar profiel. Bedoeling is om mijn "kennis" en "avonturen" te delen en misschien mensen op die manier ideetjes te geven over het werken met paarden, hoeveel variatie je daarin kan brengen, bekijken hoe we groeien door de tijd heen... Veel zaken die op FB niet gewaardeerd worden. Mijn paard-minded vrienden vinden zo'n dingen wel eens fijn, maar mensen die er niets mee hebben zeuren er wel eens over. FB is wat dat betreft meer afgeschermd. Je kan me geen verzoek sturen of toevoegen als we geen gemeenschappelijke vrienden hebben, beperkt inzicht in foto's, alle tags gaan via tijdlijncontrole/melding.
Vandaar IG. Daar kan ik spammen wat ik wil en mijn twisted mind wat meer los laten rondfladderen :))

Vroeger was ik op fora een type "flap maar uit". Nu probeer ik me meer gereserveerd op te stellen, al zijn er natuurlijk nog steeds persoonlijke dingen te vinden. Zolang mensen met vragen/problemen mij daarover aanspreken is het allemaal prima. Maar ze moeten de boel niet gaan verdraaien en rondzeiken achter de rug om. Dat geldt in het dagelijkse leven ook hoor, daar waardeer ik het ook niet. Ik wil gerust uitleg bij mijn mening geven, maar dan wel op een nette manier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 15:02 



 
Profiel   

Ik ben behoorlijk anoniem op Bokt. Ik besef dat wat je hier neerzet door iedereen te lezen is en dat ik geen verdere regie heb over de tekst of foto's. Als mensen iets persoonlijks van mij willen weten kan dat via PB.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 15:07 



 

Ik plaats vrijwel geen persoonlijke foto's, heb geen profiel en ben terughoudend met persoonlijke info. Als ik makkelijker zou kunnen verwijderen wat ik plaats, zou ik misschien wat meer paardgerelateerde berichten posten.

Over persoonlijke zaken (gezondheid, relaties, werk) plaats ik niets. Vanwege privacy, maar ook omdat ik geen behoefte heb aan de mening of advies van bokkers over dat soort aangelegenheden.

Ik sta er af en toe van te kijken hoeveel zeer persoonlijke info mensen hier van zichzelf prijsgeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 15:09 



 
Profiel   

Hetgene wat ik vertel zijn geen dingen die ik in het dagelijkse leven zou verzwijgen. Maar dat wil niet zeggen dat ik ze ronduit overal ga verkondigen. Vragen ze ernaar, dan zal ik antwoorden. Vragen ze er niet naar, dan zeg ik er niks over. Maar iig niks dat niet geweten mag zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 15:28 



 
Profiel   

Ik vind privacy heel belangrijk.

Op bokt heb ik daarom een verzonnen naam, een leeg profiel en let ik op dat ik ik via mijn berichten voor vreemden niet makkelijk traceerbaar ben.

Verder doe ik niet aan facebook, linkedin en al dat andere uit privacyoverweging. Plus dat vind ik hypes waar vooral anderen over mijn rug (financieel) beter van worden. Ik ben denk ik niet zo meutegevoelig en ik miis er niets aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 15:31 



 

Degene die hier bewust geen foto's plaatsen: doen jullie dat dan ook niet op facebook/instagram? Of daar wel? Afgeschermd of openbaar? Verwijder je daar ook weer dingen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 15:36 



 
Profiel   

(Trekt even haar groene jasje uit)
De naam van mijn paard en waar hij gestald staat doe ik niet moeilijk over. Dat vind ik geen privé onderwerp.
Zaken die mijn gezin aan gaan plaatst ik nooit op Bokt, maar ook niet op social media. Ik blijf me er altijd van bewust dat op internet alles terug te vinden is.
Situaties en privé gevoelige problemen bespreek ik liever met mijn vriendinnen/ familie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 15:45 



 

[***] schreef
Degene die hier bewust geen foto's plaatsen: doen jullie dat dan ook niet op facebook/instagram? Of daar wel? Afgeschermd of openbaar? Verwijder je daar ook weer dingen?


Ook daarover treed ik hier niet in detail. :D

Ik vind het wel belangrijk dat je dingen weer kunt verwijderen en dat je kunt beslissen wat je met wie deelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 15:51 



 
Profiel   

Ik ben erg voorzichtig in wat ik plaats, inderdaad vanwege het feit dat het er in principe voor altijd blijft staan. Mijn naam of de naam van mijn dieren plaats ik bewust niet. Ook foto's waar herkenbaar dingen opstaan, plaats ik niet. Mensen die mij kennen, zouden me wel kunnen herkennen als ze mijn posts afgaan maar in principe kan een vreemde dit niet (als het goed is :Y) ). Overigens weten veel mensen in mijn omgeving ook niet dat ik op bokt zit/een account heb. En mijn gebruikersnaam vertel ik al helemaal niet snel :o
Ik denk ook wel eens dat ik wellicht wat overdrijf met het niet plaatsen van dingen enzo, vooral als je ziet dat zoveel anderen dat wel gewoon doen. Maar ik ben liever voorzichtig dan dat ik er later spijt van krijg. Ook omdat ik niet weet wat ik over bijv. 10 jaar doe en of het dan wellicht niet handig is dat men mij kan terugvinden.

Ik heb geen Instagram, wel Facebook. Daar plaats ik vrijwel nooit iets en mijn profiel staat ook afgeschermd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 15:56 



 

Zou bokt een veel levendiger forum worden als mensen zelf kunnen beslissen wat online blijft staan en wat niet?

Ik lees toch wel erg vaak dat mensen niet zoveel posten omdat het eeuwig online blijft staan en je het nooit meer weg kan halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 16:00 



 
Profiel   

Voor mijn job maakt het niet uit (of wie weet ooit toekomstige werkgevers) omdat dat in een hele andere branche zit. Wanneer ik ga jureren net hetzelfde: voor mij maakt de naam niet uit, het is de proef die ik zie die telt.
Als mensen echt behoefte hebben om je hele privéleven te gaan uitspitten en op te snorren wat je uitvreet op het internet zegt dat veel meer over hen dan over jou. Dan heb ik het over privépersonen, niet over toekomstige werkgevers of dergelijke.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 16:08 



 
Profiel   

Privacy wat is dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 16:11 



 
Profiel   

Ik heb geen idee of mijn echte achternaam via bokt te vinden is. Ik zou zeggen, als iemand het denkt te weten hoor ik het graag :D

Ik plaats nu bijna geen foto s meer van mezelf, heel af en toe. Mensen mogen van mij weten waar mijn pony staat maar het hoeft ook niet open en bloot overal op. Het is dus geen geheim maar hoeft ook niet heel de wereld te weten. Ik gebruik wel de echte namen van de pony s.

Verder let ik wel op wat ik plaats want ik weet dat ik meelezers heb, helaas...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 16:16 



 
Profiel   

amado7 schreef
Ik heb geen idee of mijn echte achternaam via bokt te vinden is. Ik zou zeggen, als iemand het denkt te weten hoor ik het graag :D



Zo snel geen achternaam gevonden met Jolande. Ja toch wel, de eerste die ik met 2 seconden had gevonden klopt toch wel denk ik. Begint met een P en eindigt op een L.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 16:28 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door zandvangers op 14-07-22 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 16:34 



 
Profiel   

Ik denk dat mensen (zoals Jolande een voorbeeld hiervan is) niet beseffen hoeveel informatie ándere instanties over hen online zetten. Dan denk je met wat je hier op bokt zet niet terug te vinden te zijn terwijl de info die alleen al bij haar huidige bericht staat al genoeg is voor een achternaam (als het klopt, maar daar ben ik vrij zeker van). Laat staan wat je vandaaruit weer kunt vinden.

Zelf probeer ik geen herkenbare dingen te posten. Ook op facebook post ik niets trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 16:36 



 
Profiel   

Nou inmiddels ben ik heel voorzichtig geworden in wat ik deel. Maar daar heb ik eerst wat harde lessen in moeten leren. Nu geen foto's meer, geen profielinformatie, geen persoonlijke informatie meer. Helaas blijft alles wat je voorheen gepost hebt staan dus daar kan ik niks meer aan doen. Ik hoop dat dit nog veranderd. Ik zou wel wat zien in een frisse nieuwe start.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 16:53 



 

Suzanne F. schreef
Nou inmiddels ben ik heel voorzichtig geworden in wat ik deel. Maar daar heb ik eerst wat harde lessen in moeten leren. Nu geen foto's meer, geen profielinformatie, geen persoonlijke informatie meer. Helaas blijft alles wat je voorheen gepost hebt staan dus daar kan ik niks meer aan doen. Ik hoop dat dit nog veranderd. Ik zou wel wat zien in een frisse nieuwe start.


Hier idem dito. Zou heel fijn zijn als je zelf je berichten kunt gaan opschonen. Mocht dat gaan gebeuren zou ik na eea verwijderd te hebben veel opener worden in wat ik deel hier op bokt. Nu deel ik vrijwel geen foto's of namen oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 16:57 



 

Zolang je berichten voor eeuwig blijven staan, zou je ook misleidende info kunnen plaatsen over jezelf. Zeggen dat je Jolande heet ipv Chantal. ;) En dat je 25 bent ipv 35 (als je toch liegt, doe het dan goed :+ ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 17:19 



 
Profiel   

Ik zal wel weer naïef gevonden worden, maar ik leef nog steeds onder het mom “ik heb niks te verbergen”.
Als mensen op mijn website kijken zien ze al direct waar ik woon, hoe ik heet, en m’n tel nr... tja...

Ik denk dat het denken dat je privacy hebt een soort schijnveiligheid is

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 17:27 



 
Profiel   

LadyMadonna schreef
Ik zal wel weer naïef gevonden worden, maar ik leef nog steeds onder het mom “ik heb niks te verbergen”.
Als mensen op mijn website kijken zien ze al direct waar ik woon, hoe ik heet, en m’n tel nr... tja...


Dat dacht ik ook jarenlang, tot er een keer heel vuil misbruik van mijn identiteit werd gemaakt en dat tegen mij werd gebruikt op een heel gevoelige manier. Probeer dan je onschuld maar eens te bewijzen, onmacht is een verschrikkelijke emotie. Een van de meest slopende.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 17:30 



 

LadyMadonna schreef
Ik zal wel weer naïef gevonden worden, maar ik leef nog steeds onder het mom “ik heb niks te verbergen”.
Als mensen op mijn website kijken zien ze al direct waar ik woon, hoe ik heet, en m’n tel nr... tja...

Ik denk dat het denken dat je privacy hebt een soort schijnveiligheid is




Schijnveiligheid? Er zijn mensen op dit forum waarvan jan en alleman kan achterhalen hoe ze heten, waar ze wonen en wat hun telefoonnummer is. Maar ook waar ze ruzie over maken met hun vriend, welke anticonceptie ze gebruiken, voor welke stoornissen ze zijn behandeld, welke intieme lichamelijke ongemakken ze hebben, welke drugs ze gebruiken, welke ziektes ze hebben etc etc. Dat heb je toch echt zelf in de hand.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 17:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 6 [ 137 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen