Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:41

Maar er staat toch al dat ze een locatie hebben en ze hebben ook aangegeven duidelijk dat ze klein willen beginnen dus ik gok dat ze nu geen andere locatie gaan pakken en eerst eens een test dag doen. En als er maar bij wijze van spreke 100 mensen mogen/kunnen komen vind ik het oneerlijk tov een actieve bokker om een kind van of man van mee te nemen.

musiqolog
Berichten: 3359
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:51

O sorry, dan heb ik niets gezegd. Althans niet alles. :) Maar dan nog: laten we wachten op concrete(re) getallen en niet nu al bekvechten over wie er wel of niet mogen komen.

Jessica
Berichten: 19840
Geregistreerd: 08-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-17 12:59

Echt super dat jullie zo meedenken! :j

Ik hoop wel dat jullie wat geduld hebben, want we willen eerst eea echt goed uitdenken en uitwerken enz voor we concrete dingen kunnen melden. :D

Storm

Berichten: 20872
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 13:03

100 man is al heel veel hoor. Ga eerst maar eens tellen. Tussen willen komen en echt komen ligt veel verschil.
En hoeveel echt actieve bokkers zijn er eigenlijk? Het is toch altijd het vaste clubje.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 13:04

Heeft het er al tussen gestaan?
Een goede zadelpasser?
Die zowel aandacht heeft voor wat passend is voor ruiter en paard.
Daar zie je vaak vragen over komen op bokt.

Inderdaad storm, echt komen is wat anders dan hier schrijven ik kom wel.
Misschien dat een kleine entreeprijs daarom zo gek niet is, dan laten mensen misschien toch minder snel verstek gaan.

janneke584

Berichten: 1913
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 13:15

sureido schreef:
Nu even iets anders... Het animo is erg groot zo te lezen en mij lijkt het ook erg leuk. Nu is de locatie niet zo groot als het animo zo te lezen. Maar het is een Bokt-dag, dan is het denk ik de bedoeling dat er alleen mensen met een bokt account komen. Is het dan niet lichtelijk un fair als een kind van of een man of vriendin een plek inneemt van iemand met wel een bokt account? Of willen jullie het +1 maken? Ik stel maar vragen he heb geen mening verder.

Verder lijken me onbekende workshops/demo’s leuk maar ook zeker 1 á 2 bekende bokkers zoals schoentje en jill huibreghts :)


Hier ben ik het eigenlijk helemaal mee eens. Gewoon alleen voor bokkers en dan niemand meenemen. Dan kan je pas echt andere bokkers leren kennen. Als iedereen al met iemand anders komt, is het niet meer van en voor bokkers vind ik...

Verder als er clinics voor het Mennen worden gegeven, zou ik eventueel paarden mee kunnen nemen. Fries is aangespannen ZZ dressuur en new forest is mijn marathon pony. Ook beschikbaar voor eventueel discipline wissel

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 13:42

bruintje123 schreef:
Heeft het er al tussen gestaan?
Een goede zadelpasser?
Die zowel aandacht heeft voor wat passend is voor ruiter en paard.
Daar zie je vaak vragen over komen op bokt.


En vervolgens in de discussieruimte "deze zadelpasser heeft mijn paard vernield!" :+

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 13:45

Haha dat vind ik ook, van bokkers voor bokkers dus alleen bokkers vind ik dan wel leuker. Op een werkborrel neem je je kinderen toch ook niet mee naar toe? Maar inderdaad even afwachten wat het gaat worden!

Vergeet niet dat er zoveel bokkers zijn die dit forum niet lezen maar toch wel willen komen als ze het evenement eenmaal zien!

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 13:47

Ik denk ook dat dit evenement de potentie heeft om zeer snel uit de klauwen te lopen (wat alleen maar positief is in mijn opinie) maar dat de locatie inderdaad wel moet gaan bepalen wie/wat wel mee kan en wat niet...

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 13:47

Wat ik een punt vind als er alleen bokkers mogen komen. Die komen ook in groepjes en die groepjes blijven ook hangen bij elkaar. Dus dan heb je altijd wel bokkers die alleen over blijven. Dus ik snap best dan mensen hun partner of kind mee willen nemen.

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:19

Maar wat wel zo is: als er een locatie is van bv maximaal 100 personen:

- Enkel bokkers: 100 bokkers hebben kans om te gaan
- + aanhang (neem partner + kind): nog maar 33 bokkers hebben kans om te gaan

Voor 100 bokkers heb je een groter aanbod nodig qua workshops dan voor 33 bokkers. Dus is imho wel een belangrijke keuze die de organisatie moet maken.

Koper

Berichten: 30339
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:20

bruintje123 schreef:
Heeft het er al tussen gestaan?
Een goede zadelpasser?
Die zowel aandacht heeft voor wat passend is voor ruiter en paard.
Daar zie je vaak vragen over komen op bokt.

Is er dan een bokker die zadelmaker is? Een verhaaltje van een zadelmaker kun je op elk evenement naar keuze doen. Bij een boktdag heb ik juist de verwachting dat het bokkers voor bokkers is.

Daarom vind ik ook dat mensen die geen account op bokt hebben niet iets op zo'n evenement te zoeken hebben. Je gaat toch onder andere om andere bokkers te ontmoeten? Een soort hele grote bokt meeting zeg maar :D

janouk
Blogger

Berichten: 17912
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:22

Geloof mij, mijn man gaat voor geen goud mee :D ;) het lijkt hem een hel........een hal vol kakelende paardenmeiden. :o?

~~}>

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34749
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:26

Mijn man heeft ook een account :)) onze dochter nog niet. Maar er zijn zat kinderen die een account hebben, en nog niet de leeftijd om zelfstandig te komen. Maar het misschien wel heel leuk vinden. Moeten die dan hun vader/moeder die wil begeleiden die dag maar thuis laten?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:30

Nee maar ik vind wel dat er vanuit de organisatie goed moet nagedacht worden hoe ze het willen doen. Een gegeven feit is dat het een kleine locatie zal zijn. Dus dan moet je inderdaad eerst duidelijk hebben of het alleen bokkers worden of ook met aanhang en hoeveel aanhang dan? Of alleen onder de 16 begeleiding en verder geen aanhang? Dit is namelijk ook belangrijk voor de workshops. Er hangen nadelen aan beide, onbeperkt aanhang > minder bokkers hebben de kans om te gaan, geen aanhang > jonge mensen kunnen niet zelfstandig komen.

Verder doe ik een hbo evenementen opleiding dus zou het wel heel leuk vinden om mee te helpen met organiseren. :)

Amado7

Berichten: 10739
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:32

Maar hoe kunnen ze controleren of jij een bokker ben? Bovendien kan iemand die per se zijn man wil meenemen even een account aanmaken.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:35

Minimale datum dat je lid moet zijn + Je moet je aanmelden met een e-mailadres waarmee je ook een bokt account hebt? Zoiets? :D

Mizora

Berichten: 18123
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:35

amado7 schreef:
Maar hoe kunnen ze controleren of jij een bokker ben? Bovendien kan iemand die per se zijn man wil meenemen even een account aanmaken.


Van tevoren kaarten kopen (1 per bokt-account) en een uiterste datum van registeren van de bokt-naam.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:49

Met uitsluiting op basis van account zorg je wel ervoor dat een paar belangrijke groepen niet kunnen komen:
- jonge mensen (geen eigen vervoer en rijbewijs)
- mensen met kinderen (en eventueel mensen met honden?)
- mensen zonder eigen vervoer

Natuurlijk kun je e.e.a. met carpool ondervangen, maar je sluit zo wel een aantal belangrijke en gewaardeerde bokkers uit.

ORGANISATOREN:
Wat verstaan jullie onder kleinschalig? Hoeveel mensen omvat dat ongeveer, en willen jullie het vrij maken voor iedereen op bokt, of omwille van de kleinschaligheid er voorwaarden aan hangen?

Wellicht is een loting voor de eerste sessie wel een idee?

Jessica
Berichten: 19840
Geregistreerd: 08-10-02

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-17 14:52

Zoals gezegd zijn we opties aan het bekijken, staat alles nog in de kinderschoenen en moeten we eerst eens goed kijken wat haalbaar is. Dit topic dient om ideeën op te doen voor de invulling van het programma en te kijken of er animo is.
Veel verder kunnen we er dus gewoonweg nog niet op ingaan.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:53

Sowieso lijkt mij honden meenemen geen goed idee.

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:56

Lijkt me superleuk en er komen ook al leuke dingen voorbij!

Wat Janouk zei vind ik ook erg gaaf, keer meekijken met andere menners en verschillende demo's.
En dan natuurlijk wat bijbehorende tips&tricks.

En voor een fotografie workshop zou ik ook zeker te porren zijn, en dan een keer een workshop waar je echt iets aan hebt. Niet alleen de basics van sluitertijd die op internet te vinden zijn. De echt nuttige dingen zeg maar :o

Qua kinderen begrijp ik sommige bokkers wel. Als ik hoor wat voor hordes kinderen er allemaal komen als nalanta in de buurt is bijvoorbeeld. Dan staat de bak de gehele dag omringt met kids, om het zo maar te zeggen.

Voeding, training en een stukje ehbo is ook super leuk! En dan kom je echt thuis met het idee dat je nu echt wat geleerd hebt :j

Ik ben benieuwd!

Mizora

Berichten: 18123
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:59

Mensen zonder eigen vervoer kunnen met het OV, dat geldt ook voor mensen onder de 18, hoewel je bij erg jonge kinderen eventueel met begeleiding zit. En de meeste mensen met kinderen zullen ook een partner hebben, of een kinderoppas. Ik gok dat honden geen bokt-account hoeven te hebben, als ze al toegelaten worden. Daarnaast kunnen een hoop honden prima alleen thuis zijn of een dag bij vrienden. Maar inderdaad, er zullen sommige mensen niet kunnen vanwege eisen. De vraag is of dat iets negatiefs is.

Ik ben voordat ik 18 was een aantal keer naar horse-event geweest, dan brachten of haalden mijn ouders me en het andere gedeelte (heenweg of terugweg) moest ik met het OV. Na mijn 18e moest ik gewoon beide keren met het OV totdat mijn moeder ook in de paarden raakte (nu gaan we samen of ga ik alleen met de auto die ik ondertussen heb). Ik heb zelf 2 honden en daar moet ik me inderdaad op aanpassen. Dat weet je als je kiest voor huisdieren, dat is niet anders dan als je paarden aan huis hebt. Idem dito met kinderen. De meeste mensen kiezen in ieder geval semi-bewust om voor kinderen, daar zitten ook consequenties aan.

Overigens gaat honden meenemen naar horse-event bijvoorbeeld prima. Mijn honden zijn daar wat minder geschikt voor, maar dat is dus aan de eigenaren om dat in te schatten.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:14

khirshanta schreef:
Met uitsluiting op basis van account zorg je wel ervoor dat een paar belangrijke groepen niet kunnen komen:
- jonge mensen (geen eigen vervoer en rijbewijs)
- mensen met kinderen (en eventueel mensen met honden?)
- mensen zonder eigen vervoer

Natuurlijk kun je e.e.a. met carpool ondervangen, maar je sluit zo wel een aantal belangrijke en gewaardeerde bokkers uit.

ORGANISATOREN:
Wat verstaan jullie onder kleinschalig? Hoeveel mensen omvat dat ongeveer, en willen jullie het vrij maken voor iedereen op bokt, of omwille van de kleinschaligheid er voorwaarden aan hangen?

Wellicht is een loting voor de eerste sessie wel een idee?


Oplossingen:
- Jonge mensen (geen eigen vervoer en rijbewijs) = Op laten halen/brengen of openbaar vervoer
- Mensen met kinderen = Neem je je kinderen ook mee naar het werk? Of kom je nergens meer zonder je kind?
- Mensen zonder eigen vervoer = Zie bovenstaande

Er wordt toch niemand buitengesloten zo? Ik vind het gewoon jammer dat mensen zich aangevallen voelen wanneer er door sommigen gesuggereerd wordt dat kinderen op zo'n evenement niet de doelgroep hoeven te zijn. Kinderen reageren ook niet op Bokt. En dat moeders hier dan een beetje zich gedragen of ze nergens meer komen zonder kind... :=

Verder is het aan de organisatie of ze een apart kinder gedeelte willen, maar dan is het ook niet meer 'voor bokkers door bokkers'. En ik snap best dat mensen het 'penny' gedoe van nalanta niet willen op een bokt dag.

Een loting is wel een goed idee wanneer er te veel aanmeldingen komen!

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:24

Nou ik zou mijn 12 jarige kind niet alleen naar zoiets laten gaan. Zeker niet met ov, 15 prima. Maar 12/13 is echt te jong en die doelgroep wil ook komen. Dus ik snap best dat ouders dan mee willen.