Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 22:44

Wat is er moeilijk aan het OV? Een 14-jarige kan prima >1 uur met de trein. Het is een evenement, geen een-op-een afspraak met een vreemde..

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 22:45

Wat is daar niet vriendelijk aan? Het is toch gewoon zo?
Als je niet met ov kan of met een bokker mee kan rijden heb je wel eens pech.
Om leren gaan met tegenslag of zo :)

En je bedoel ik niet persoonlijk.

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 22:49

Ik denk dat het helemaal niet aan de orde is hóé een minderjarige op het evenement gaat komen. Als dat ook nog overlegd moet worden, wordt het wel een heel groot gedoe. Vervoer dient zelf geregeld te worden, en heb je het niet of mag het niet, is het gewoon jammer.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 22:52

Precies dat.

Maar verder naar ideeën.
Kraampjes met dingen die Bokkers zelf maken is zeker een goede.

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 22:56

Wellicht is er een mogelijkheid voor het trekken van aandacht voor goede doelen? Misschien dat een 'goed doel' wilt komen vertellen?

Posh

Berichten: 1687
Geregistreerd: 24-08-08
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 23:01

ual_95 schreef:
Wellicht is er een mogelijkheid voor het trekken van aandacht voor goede doelen? Misschien dat een 'goed doel' wilt komen vertellen?



Eens met bruintje dat je wel zelf over vervoer moet nadenken, is met elk evenement zo. Maar wie weet is er wat te regelen!

Wat 'een goed doel' betreft, ik weet niet of ik al terug in NL ben tegen de tijd dat het Bokt event zal plaatsvinden maar ik kom anders graag over mijn (paarden)rescue vertellen :j Kan altijd meer aandacht gebruiken zoiets. Verder misschien Stichting Paard in Nood?


Misschien ook leuk voor de kids/tieners om een prijsvraag te doen? Met als prijs een meet & greet of samenwerking met één van de bekende Bokkers die genoemd zijn?

Koper

Berichten: 30279
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 23:06

lovelyfiefy schreef:
bruintje123 schreef:
Asm als jij kunt komen zou ik het probleem niet zien. Verplicht een niet bokker mee nemen omdat het anders niet kan maakt het uiteindelijk geen bokt evenement meer.


wanneer je 1 ouders van iemand van 12/14 uitsluit omdat je dat niet wilt
gun je die mensen dus ook geen bokt evenement (12/14 jarige)
en dan moet je dus een leeftijd grens & sluit je dus eigenlijk weer mensen uit.

Dus eigenlijk..
ga je altijd iemand uitsluiten dan :+

Wat kunnen de mensen van 30 er aan doen als een bokker van 12 iets niet mag van haar ouders? Waarom zou een wildvreemde ouder een plek moeten innemen die anders voor een bokker zou kunnen zijn geweest?

Je bokkende kind veilig naar een locatie brengen: alle begrip voor. Toegang tot boktdag: ik zie niet in waarom. Ga iets voor jezelf doen in de buurt en haal aan het einde van de dag je boktkind weer op. Ofzo.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 23:14

Heb je er nog zin in Jessica? Tot zover je leuk bedoelde topic om ideetjes in te zamelen.

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 23:15

lieveli schreef:
Heb je er nog zin in Jessica? Tot zover je leuk bedoelde topic om ideetjes in te zamelen.


Valt best wel mee toch?
Je moet niet alles te serieus nemen, dan is het wel een dramatisch topic.

Over de regeltjes komen ze zelf wel uit neem ik aan

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 23:16

Dat dus, heel bokt loopt elkaar af te zeiken

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 23:18

Af zeiken?
Gewoon aangeven dat diverse mensen het alleen voor bokt leden toegankelijk willen is gelijk aan af zeiken?

Kabayo

Berichten: 14048
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 23:20

Ik noem dit niet afzeiken
Ik noem dit discussiëren. En ik vind het heel netjes gaan :)

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 23:22

Het is vreselijk offtopic, er is meerdere malen aangegeven wat het doel is van dit topic maar mensen blijven verzanden in oeverloze discussies over hypotetische kinderen en hun toegang.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 16-11-17 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 23:26

Resistance schreef:
Ik heb nog een idee! Alleen kraampjes van bokkers zelf die iets maken (en verkopen)! :)


bruintje123 schreef:
Kraampjes met dingen die Bokkers zelf maken is zeker een goede.


Mag ik me aanmelden? :-) *\o/* :D

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 23:27

Ik heb al een pb gekregen dat ik liep te zeiken, daar ging het meer over.

maar goed laten we maar on topic gaan

Koper

Berichten: 30279
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 23:27

Dabo schreef:
Mag ik me aanmelden? :-) *\o/* :D

Jaaaaaa, een Dabokraam!! *\o/* *\o/*

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 23:28

Koper schreef:
Dabo schreef:
Mag ik me aanmelden? :-) *\o/* :D

Jaaaaaa, een Dabokraam!! *\o/* *\o/*
:D :D :D

lovelyfiefy

Berichten: 5110
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 06:07

Koper schreef:
Dabo schreef:
Mag ik me aanmelden? :-) *\o/* :D

Jaaaaaa, een Dabokraam!! *\o/* *\o/*


en wat wordt dat dan precies? :+ :+

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 07:02

En de grap van alles: een iemand zei alleen ‘misschien iets voor kinderen’ en er zijn al zoveel pagina`s aan aanhang en kinderen besteed :')

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 08:55

mavantos schreef:
Lau schreef:

Maar in dit geval zou je je kind niet willen beperken. Want al de vriendinnetjes gaan wel die hebben bijv een bokkende mama, maar jou kind mag niet omdat je niet wil dat ze met vreemden afspreekt zonder dat jij erbij bent.


Maar er is een groot verschil tussen kinderen die bokken waarvan de moeder mee moet. In dat geval lijkt mij dat prima, maar een bokkende moeder waarvan het kind niets met bokt heeft kan toch net zo goed bij de oppas/vader/opa/oma blijven? Daar zijn Horse Event, Paarden Youtubers Live Event e.d. voor.

Edit: uiteraard, als er een groepje moeders komen uit een huiskamer topic die allemaal 1 kind meeneemt omdat ze dan elkaars kinderen kunnen zien. Dan lijkt mij wel relevant, alleen een moeder waarvan het kind écht helemaal niets te maken heeft met bokt, vind ik persoonlijk dat die beter thuis kunnen blijven. Net zoals kinderen van een jaar of 2, die hebben daar toch niks aan.


Waar is dat huiskamer topic? Als dat de enigste manier is waardoor ik mijn kind mee zou mogen nemen ga ik mij daar snel aanmelden.

nee ik ben blij dat bokt zelf een groep heeft die dit organiseerd en die waarschijnlijk niet aan buiten sluiten doet.

Oh en ik ben ook blij dat mijn vriend ooit een bokt account aangemaakt heeft, mag hij tenminste mee haha

Koper

Berichten: 30279
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 08:57

Koper schreef:
Dabo schreef:
Mag ik me aanmelden? :-) *\o/* :D

Jaaaaaa, een Dabokraam!! *\o/* *\o/*

lovelyfiefy schreef:
en wat wordt dat dan precies? :+ :+

Ken je Dabo niet?? :oo

Hint: er staat een link in haar onderschrift

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 09:05

Mavantos; nog even een laatste vraag nav je edit, want dat is gewoon een oprechte vraag omdat ik hem niet helemaal snap.

Je geeft aan; moedergroepjes (want combi) vanwege huiskamer daar kan je inkomen en dat kind dan meekomt. Máár tegelijkertijd zeg je 'nee geen kinderen van 2 want die hebben er niks aan'.

Heb je wel eens in zo'n moederhuiskamer gekeken op bokt? Je raadt het nooit; de gemiddelde leeftijd van de kinderen is namelijk.. jawel.. twee! Het topic waar ik in zit / zat / wat ik verwaarloos (sorry grijze wolkers) is de gemiddelde leeftijd iig twee. Stel dát we willen komen met kinderen; mag het dan wel of niet? En op basis waarvan bepaal je of het kind dan wel of niet mag? Volgens mij heerst er een beeld dat kinderen de boel bij elkaar gillen, overal poepluiers uitdoen en dat de ouders ook tokkies zijn die koste wat het kost op het evenement blijven. FYI; mijn zoontje weet zich prima te gedragen, zal hooguit 'halloooo paardje!' roepen en dan weer netjes zitten. En als hij écht niet te houden is, ga ik al-tijd naar huis. Dát is een afweging die ik dan maak. Maar hij gaat ook mee uit eten, dagjes uit, en weet ook z'n mond te houden tijdens een bruiloft. Dan denk ik dat een evenement ook wel lukt, al is het maar voor een dagdeel. Dus op basis waarvan sluit je een tweejarige dan uit ten opzichte van een vierjarige? Die vierjarige (of sommige 40 jarigen...) kunnen een pak vervelender en drukker zijn hoor.. ;)

Afijn. Dat is het laatste wat ik erover zeg, maar ik vroeg het me gewoon oprecht af.

Qua ideetjes voor de bokt-dag:

Er zijn best wat (ex) ruiters met angst. Misschien leuk om daar ook een workshop / clinic voor en door te doen?

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:30

Een soort ruiltent oid zou ook leuk zijn (heb niet alles meegekregen wat is gezegd), dan kun je je oude dekjes, peesjes etc. daarnaartoe meenemen en ruilen. Alleen dan heb je het meezeulprobleem :')

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:32

Is er geen bokker die mensen psychisch coacht. Als je bijv veel stress hebt en hoe je er mee om moet gaan.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15113
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:54

Moderatoropmerking:
Zullen we de discussie over het wel of niet uitsluiten van bepaalde groepen achterwege laten? Dit topic is bedoeld om met z'n allen tot een enorm toffe dag te komen die speciaal voor Bokkers is, het lijkt me dan ook niet nodig om de discussiëren wie er wel of niet welkom zijn :)

We hebben al jullie ideeën meegenomen achter de schermen, maar nieuwe inbreng is zeker nog welkom! Dus schroom vooral niet om nog met nieuwe ideeën te komen!