Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 15 [ 360 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Account verwijderen

 
Profiel   

Hoi,
ik heb een vraagje.. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn account wordt verwijderd in verband met privacy? Of hoe ik anders geband kan worden door een van de moderators..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 01:21 



 

Een account kan volgens mij niet zomaar worden verwijderd. Misschien kun je een pb sturen naar een van de moderators?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 01:26 



 

Een account zal niet zomaar verwijderd worden. Ik zou als ik jou was inderdaad contact opnemen met het moderatorteam ;)

Edit: wachtwoord veranderen (met veel cijfers en leestekens) zodat je m niet meer weet is geen idee? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 01:33 



 
Profiel   

Een account kan inderdaad niet verwijderd worden. In sommige situaties kan een account wel worden geanonimiseerd. Hiervoor kun je een verzoek doen bij support@bokt.nl

Ook is het mogelijk om privacy gevoelige berichten te laten verwijderen of aanpassen.
Hoe dit in zijn werk gaat lees je hier



Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-11-17 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

'p' toegevoegd


Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 01:37 



 
Profiel   

"In sommige situaties"?
Dus jullie als mod team matigen je aan te mogen beslissen welke informatie over gebruikers wel en niet wordt verwijderd?
Waarom niet gewoon alle verzoeken om zoiets inwilligen, wat voor reden de betreffende bokker ook heeft. Ik zie niet in waarom je je daarvoor zou moeten verantwoorden, laat staan dat het botweg geweigerd kan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 10:14 



 
Profiel   

Kuggur schreef
"In sommige situaties"?
Dus jullie als mod team matigen je aan te mogen beslissen welke informatie over gebruikers wel en niet wordt verwijderd?
Waarom niet gewoon alle verzoeken om zoiets inwilligen, wat voor reden de betreffende bokker ook heeft. Ik zie niet in waarom je je daarvoor zou moeten verantwoorden, laat staan dat het botweg geweigerd kan worden.

+:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 10:16 



 

Kuggur schreef
"In sommige situaties"?
Dus jullie als mod team matigen je aan te mogen beslissen welke informatie over gebruikers wel en niet wordt verwijderd?
Waarom niet gewoon alle verzoeken om zoiets inwilligen, wat voor reden de betreffende bokker ook heeft. Ik zie niet in waarom je je daarvoor zou moeten verantwoorden, laat staan dat het botweg geweigerd kan worden.

Goede post! Helemaal mee eens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 10:21 



 
Profiel   

Kuggur schreef
"In sommige situaties"?
Dus jullie als mod team matigen je aan te mogen beslissen welke informatie over gebruikers wel en niet wordt verwijderd?
Waarom niet gewoon alle verzoeken om zoiets inwilligen, wat voor reden de betreffende bokker ook heeft. Ik zie niet in waarom je je daarvoor zou moeten verantwoorden, laat staan dat het botweg geweigerd kan worden.


_/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 10:22 



 

Kuggur schreef
"In sommige situaties"?
Dus jullie als mod team matigen je aan te mogen beslissen welke informatie over gebruikers wel en niet wordt verwijderd?
Waarom niet gewoon alle verzoeken om zoiets inwilligen, wat voor reden de betreffende bokker ook heeft. Ik zie niet in waarom je je daarvoor zou moeten verantwoorden, laat staan dat het botweg geweigerd kan worden.


Dat dus ..
Maarja, je kan dat wel vinden, de praktijk wijst anders uit. Mijn verzoek is ook geweigerd en de vraag tot het verwijderen van de foto's ligt ook nog steeds open .. Zou wel gaan gebeuren maar is nog steeds niet gebeurt ... Dus ik heb er momenteel een hard hoofd in (nog een pb gestuurd in het begin van de week, ze moeten niet rennen en springen maar het duurt nu toch wel al een hele tijd...).

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 10:38 



 
Profiel   

Er wordt niets verwijderd van bokt 'want dan vallen er gaten in de informatie'. Dus ook alle hk topics blijven staan. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 10:41 



 
Profiel   

Daarom zouden ze gewoon de mogelijkheid moeten geven dat bokkers zelf in niet lopende topics hun berichten kunnen verwijderen.
Geen extra werk voor de mods en de bokkers zelf kunnen kiezen wat er blijft staan. En er vallen geen gaten in lopende topics.
Maar om niet nader uitgelegde reden is BoktBeheer helemaal geil van zoveel mogelijk berichten en mag er niets weg. Privacy van gebruikers is niet belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 10:42 



 
Profiel   

Exact. :j
Want ik wil graag een hoop dingen verwijderen die ik op mijn veertiende te zeggen had. Want zo informatief was dat nou ook weer niet. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 10:43 



 
Profiel   

[***] schreef
verwijderen van de foto's

Daar is wel een mouw aan te passen. Foto's buiten Bokt op het www zetten en de link naar de foto in het topic zetten ipv bokt upload gebruiken. Mocht je de foto weg willen dan haal je die weg op de andere site. In het bokt topic zie dan alleen dat er ooit een foto heeft gestaan (het woord "Afbeelding")

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 10:49 



 

Nooit geweten dat je geen foto's van de Bokt upload kan verwijderen.... Slechte zaak.

Als volwassene wordt het wel steeds onaantrekkelijker om openlijk op Bokt te discussiëren als verwijderen zo moeilijk is. Of inderdaad, uit de jeugd/pubertijd zouden posts gewoon verwijderd moeten kunnen worden, lijkt me weinig informatiefs aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 10:52 



 
Profiel   

Een anonimiseringsverzoek wordt vaak gedaan uit privacy-overwegingen. Als we het dan kunnen oplossen door bepaalde informatie uit berichten te verwijderen, is dat minder ingrijpend dan anonimiseren. De TS houdt dan ook toegang tot het account. Daarom bekijken we vaak eerst of dat een oplossing kan zijn. Overigens is anonimiseren iets anders dan verwijderen. Alle berichten blijven bij anonimiseren in principe staan, alleen het account is niet meer herkenbaar en toegankelijk. Dat is vooral een fijne oplossing als iemand een nieuwe start wil maken op Bokt, en zo'n verzoek gebeurt ook meestal in die context. En dan gaan we daar zorgvuldig mee om, het heeft immers geen zin om te anonimiseren als iemand met een nieuw account direct de identiteit verraadt.

Het verwijderen van informatie of berichten, of zelfs hele topics, doen we zeker wel. :j Recent is dat ook binnen het team nog besproken, en we gaan daar nu behoorlijk soepel mee om. Het antwoord is veel vaker ja dan nee.

Sabine, bij jou gaat het om foto's die dubbel in de upload staan, toch? Of heb ik dat verkeerd onthouden? Dat is wel een andere situatie dan informatie die op het forum zelf staat, al snap ik dat het irritant is.

Een groot deel van deze discussie is ook in dit topic al naar voren gekomen: [FZ] Is Bokt Bokt niet meer? Misschien is het handiger dit gesprek daar verder te voeren, het is wat dubbelop om in 2 topics dezelfde discussie te hebben denk ik?


bruintje123 schreef
Maar om niet nader uitgelegde reden is BoktBeheer helemaal geil van zoveel mogelijk berichten en mag er niets weg. Privacy van gebruikers is niet belangrijk.

Ik zou het prettig vinden als je iets vriendelijker blijft, schrijven dat wij 'geil worden van zoveel mogelijk berichten' vind ik geen fijne beschuldiging. Het klopt ook niet. We voldoen meestal aan verwijderverzoeken en, zoals ik in het andere topic aangaf, zijn we achter de schermen ook in gesprek gegaan over privacy en verwijdermogelijkheden. Sterker nog, Bart heeft al aangegeven te kijken naar de mogelijkheid om onbeperkt wijzigen in te voeren. We nemen jullie feedback serieus, we zijn ermee bezig. Het lijkt me weinig constructief om dan te discussiëren met als uitgangspunt dat wij nooit luisteren en niks doen met jullie opmerkingen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 10:56 



 

Rex_Rolfo schreef
[***] schreef
verwijderen van de foto's

Daar is wel een mouw aan te passen. Foto's buiten Bokt op het www zetten en de link naar de foto in het topic zetten ipv bokt upload gebruiken. Mocht je de foto weg willen dan haal je die weg op de andere site. In het bokt topic zie dan alleen dat er ooit een foto heeft gestaan (het woord "Afbeelding")


Ja, behalve het feit dan dat ze nog tijden na het verwijderen bij google blijven opduiken omdat ze zogezegd nog op bokt staan. Hoewel ik wel het idee heb dat er ondertussen (= weken later) al foto's verdwenen zijn dus er is nog hoop, haha.

Alleen kan je dus zelf niks aan de bokt upload doen en daar staan er nog altijd en die wil ik ook graag weg ;)



@ Dani : ach, misschien helpt een nieuw topic ook wel ... heb nu niet het idee dat er met het andere topic nog veel gebeurd, ook was dit onderwerp niet het oorspronkelijke onderwerp van het andere topic (iets met offtopic enzo, niet?) ;)

Hier ging het niet om dubbele foto's neen, dat was iemand anders. Hier zouden die van mij door Bart verwijderd worden maar hij was bezig met een tool of dergelijke om dat makkelijk in 1 keer te kunnen doen ipv elke foto handmatig. Maar verder dan dat zijn we nog niet geraakt, heb nu gevraagd om ze dan toch maar handmatig te verwijderen maar nog geen reactie op gehad...


Fijn dat het recent nog besproken is, maar ik heb toch nog steeds een neen gehad op mijn verzoek. En ja, dat gaat om veel topics, maar is waarschijnlijk alsnog maar gewoon een paar klikjes en er gaat geen haan naar kraaien als die weg zijn. Maar neen, dat ging niet ... Anonimiseren en een nieuwe start maken inderdaad wel, maar denk niet dat dat de oplossing is, beetje slim persoon linkt alles toch zo aan elkaar ... En als je dan om dat te voorkomen helemaal niks meer kan vertellen kan je ook net zo goed niet meer op bokt aanwezig zijn ;)


Edit; laat ook maar ivm die hoop dat ze op termijn bij google verdwijnen, had blijkbaar niet goed gekeken ... ze staan er nog steeds -O-


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-11-17 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 11:03 



 

Sorry hoor Dani, hartstikke fijn dat het nu allemaal wel kan maar toen ik een paar maanden geleden in emoties een topic maakte over mijn ex waarna ik me besefte dat hij het ook gewoon kon lezen omdat hij weet dat ik op dit forum zit en zelfs daar altijd ingelogd was kreeg ik ook te horen we verwijderen niet zomaar een topic je moet je ww maar veranderen dan kan hij iig niet meer in je account. En tot op de dag van vandaag bestaat het topic nog..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 11:07 



 
Profiel   

Sorry Sabine, dan heb ik het niet goed onthouden! Heb je alleen met Bart contact gehad? Hij is erg druk, het zou kunnen dat het er per ongeluk bij ingeschoten is. In dat geval mag je mij, of een andere mod, ook even pb'en met het verzoek want handmatig verwijderen uit berichten is iets wat wij als mods ook kunnen doen.

Annet_Dottie: individuele gevallen bespreken we niet openbaar, dat doen we nooit. Dus ik kan niet ingaan op jouw situatie. Via PB kan je wel om een toelichting vragen aan de mod met wie je destijds contact hebt gehad, of aan diens hoofdmoderator als je dat prettiger vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 11:19 



 
Profiel   

Dani schreef
Een anonimiseringsverzoek wordt vaak gedaan uit privacy-overwegingen. Als we het dan kunnen oplossen door bepaalde informatie uit berichten te verwijderen, is dat minder ingrijpend dan anonimiseren. De TS houdt dan ook toegang tot het account. Daarom bekijken we vaak eerst of dat een oplossing kan zijn. Overigens is anonimiseren iets anders dan verwijderen. Alle berichten blijven bij anonimiseren in principe staan, alleen het account is niet meer herkenbaar en toegankelijk. Dat is vooral een fijne oplossing als iemand een nieuwe start wil maken op Bokt, en zo'n verzoek gebeurt ook meestal in die context. En dan gaan we daar zorgvuldig mee om, het heeft immers geen zin om te anonimiseren als iemand met een nieuw account direct de identiteit verraadt.

Het verwijderen van informatie of berichten, of zelfs hele topics, doen we zeker wel. :j Recent is dat ook binnen het team nog besproken, en we gaan daar nu behoorlijk soepel mee om. Het antwoord is veel vaker ja dan nee.

Sabine, bij jou gaat het om foto's die dubbel in de upload staan, toch? Of heb ik dat verkeerd onthouden? Dat is wel een andere situatie dan informatie die op het forum zelf staat, al snap ik dat het irritant is.

Een groot deel van deze discussie is ook in dit topic al naar voren gekomen: [FZ] Is Bokt Bokt niet meer? Misschien is het handiger dit gesprek daar verder te voeren, het is wat dubbelop om in 2 topics dezelfde discussie te hebben denk ik?


bruintje123 schreef
Maar om niet nader uitgelegde reden is BoktBeheer helemaal geil van zoveel mogelijk berichten en mag er niets weg. Privacy van gebruikers is niet belangrijk.

Ik zou het prettig vinden als je iets vriendelijker blijft, schrijven dat wij 'geil worden van zoveel mogelijk berichten' vind ik geen fijne beschuldiging. Het klopt ook niet. We voldoen meestal aan verwijderverzoeken en, zoals ik in het andere topic aangaf, zijn we achter de schermen ook in gesprek gegaan over privacy en verwijdermogelijkheden. Sterker nog, Bart heeft al aangegeven te kijken naar de mogelijkheid om onbeperkt wijzigen in te voeren. We nemen jullie feedback serieus, we zijn ermee bezig. Het lijkt me weinig constructief om dan te discussiëren met als uitgangspunt dat wij nooit luisteren en niks doen met jullie opmerkingen. :)


Ik krijg altijd een deja-vu gevoel als ik lees dat "jullie ermee bezig zijn".
Hoeveel keer heb ik dat al niet gehoord, maar zijn loze woorden als er geen actie wordt ondernomen. Is dan meer een zoethoudertje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 11:21 



 
Profiel   

Je kan ook gewoon een paar rel topics openen :Y) :Y) Heb je ook zo een ban te pakken..

(gaat alvast popcorn halen :Y) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 11:21 



 
Profiel   

Ik vind het sowieso een kwalijke zaak dat je op je knieën moet om iets verwijderd te krijgen.
Voor mij een reden om bokt nauwelijks iets openbaar op bokt te zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 11:22 



 

Dani schreef
Sorry [naam], dan heb ik het niet goed onthouden! Heb je alleen met Bart contact gehad? Hij is erg druk, het zou kunnen dat het er per ongeluk bij ingeschoten is. In dat geval mag je mij, of een andere mod, ook even pb'en met het verzoek want handmatig verwijderen uit berichten is iets wat wij als mods ook kunnen doen.


Maakt niet uit, begrijp wel dat je niet alles kan onthouden ;)
Bij Bart moest ik zijn voor de foto's in de upload, want dat kunnen mods niet. De rest heb ik via support gevraagd maar het was voor hun teveel om te verwijderen en kon enkel geanonimiseerd worden.

Maar uiteindelijk aan het einde van de rit heb ik dus nog niks, Bart is er mee bezig, zal nu ongeveer een kleine maand geleden zijn dat die vraag is geweest ... Begrijp dat mensen het druk hebben maar het begint nu toch wel erg lang te duren...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 11:27 



 
Profiel   

Nou; in die geval een openbaar verzoek om alle hk topics waar ik in heb gepost tot 2014 te verwijderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 11:33 



 

Dat gaat ook niet werken vrees ik :P
Ik heb zelfs een lijst met topics doorgestuurd en dat was nog teveel werk ... ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 11:34 



 
Profiel   

Heel bijzonder..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 11:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 15 [ 360 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen