Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 27 van de 27 [ 663 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27
Plaats een nieuw onderwerp

Mag je kritisch zijn op Bokt?

 
Profiel   

MarcoBorsato schreef
Ik snap je en ik vind het naar voor je. Maar tegelijkertijd heeft het topic op slot gestaan omdat jij een nare persoonlijke reactie plaatste die de discussie stoorde en dat kan ik dan niet helemaal lijmen met elkaar.

Grappig, dat heb ik anders meegekregen, maar omdat die berichten verdwenen zijn is dat nidt meer terug te halen. Zoals ik mee gekregen heb haalde iemand heel flauw een topic van Karuna aan zonder dat daadwerkelijk te benoemen waarop Karuna het gewoon over haar eigen topic heeft gehad, maar het is weg, dus niet meer terug te halen. Was jij dat niet ook, die dat aanhaalde, of was dat iemand anders? Ik weet het helaas niet meer
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 13:29 



 
Profiel   

luxx schreef
Ik heb ergens een mening over, en wel dat er trollen aanwezig zijn, wanneer die mensen zich op een dusdanige manier manifesteren dat dat 1 op 1 textbook trol gedrag is dan spreek ik dat uit. Dat is ook waar het over gaat, ik zie dat niet als persoonlijk worden. "je gaat nu niet meer zo lekker" "ik heb al mijn respect voor je verloren" en ga lekker in je Webcam koekeloeren " is persoonlijk worden. Mijns inziens heb ik dat niet gedaan, maar wanneer je met met een voorbeeld kunt verbeteren zie ik dat graag



Het feit dat je dus echt niet objectief naar je eigen bijdrage in dit topic (kunt) kijken geeft aan dat het niet uit maakt waar mensen je op wijzen, je wentelt jezelf in onschuld en het zijn altijd de anderen die het gedaan hebben.
Mijn broer is precies zo en daar is geen normaal gesprek mee te voeren dus dat doe ik ook niet meer.
Is een aangeboren iets bij hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 13:31 



 
Profiel   

Nee maar Pien, in het geval van Karuna snap ik het echt. Maar ook dat mes snijdt aan 2 kanten.

luxx schreef
Grappig, dat heb ik anders meegekregen, maar omdat die berichten verdwenen zijn is dat nidt meer terug te halen. Zoals ik mee gekregen heb haalde iemand heel flauw een topic van Karuna aan zonder dat daadwerkelijk te benoemen waarop Karuna het gewoon over haar eigen topic heeft gehad, maar het is weg, dus niet meer terug te halen. Was jij dat niet ook, die dat aanhaalde, of was dat iemand anders? Ik weet het helaas niet meer


Nee, dat was ik niet en dit was een mod besluit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 13:31 



 
Profiel   

Shaggy09 schreef
luxx schreef
Dat heb ik allemaal niet gezegd maar in mijn bericht lezen dat ik denk dat mensen geen leven hebben is wel in de slachtoffer rol kruipen, just saying. Ik zeg dat jij een trol bent, of in ieder geval ik ervaar jouw gedrag als trollen, zoals ook omschreven op de Wikipedia, en in de link die Shadow eerder aanhaalde

Als jij dat persoonlijk worden vind dan zal dat misschien zo zijn, zelf zie ik dat niet zo. Zeg er ook achteraan dat ik zijn gedrag zo ervaar, dat had je ook wel even dik kunnen doen dan

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 13:34 



 

Jongens, dat mensen zo lang blijven doordrammen over iets wat een aantal pagina's geleden gepost is. Ik snap het echt niet. De (voor sommige ongewenste) lolletjes zijn al lang gestopt, maar men blijft maar bekvechten over die enkele posts. Iedereen die dit in stand houdt, is schuldig aan het ontsporen van dit topic. Er hoeft echt niemand met de vinger naar een ander te wijzen.

Maar goed, de posts bewijzen ondertussen wel dat je niet (ongevraagd) kritisch mag zijn op bokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 13:36 



 

luxx schreef
MarcoBorsato schreef
Ik snap je en ik vind het naar voor je. Maar tegelijkertijd heeft het topic op slot gestaan omdat jij een nare persoonlijke reactie plaatste die de discussie stoorde en dat kan ik dan niet helemaal lijmen met elkaar.

Grappig, dat heb ik anders meegekregen, maar omdat die berichten verdwenen zijn is dat nidt meer terug te halen. Zoals ik mee gekregen heb haalde iemand heel flauw een topic van Karuna aan zonder dat daadwerkelijk te benoemen waarop Karuna het gewoon over haar eigen topic heeft gehad, maar het is weg, dus niet meer terug te halen. Was jij dat niet ook, die dat aanhaalde, of was dat iemand anders? Ik weet het helaas niet meer

Oh wat bijzonder hoe jij het meegekregen hebt dan. De feiten lagen namelijk flink anders.
Het ging niet om MB. Het ging niet op een topic van Karuna. Het is niet meer terug te halen omdat er iets tegen de regels geplaatst is. Maar je bent inmiddels zelf onwijs lekker aan je trollskills aan het werken niet?


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-10-19 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 13:39 



 
Profiel   

Volgens mij hebben MB en luxx het nu over twee verschillende berichten. Er zijn meerdere berichten verwijderd namelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 13:40 



 

Dani schreef
Volgens mij hebben MB en luxx het nu over twee verschillende berichten. Er zijn meerdere berichten verwijderd namelijk.

Ahhhh ja dat maakt het wel wat verwarrend dan. :+ _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 13:42 



 
Profiel   

MarcoBorsato schreef
Nee maar Pien, in het geval van Karuna snap ik het echt. Maar ook dat mes snijdt aan 2 kanten.
Zoals gewoonlijk.
Wat ik wel nog wil aanvullen is dat ik het wel heel sneu vindt dat er blijkbaar zoveel pijn wordt ervaren dat we zelfs over cyberpesten praten. Dat vind ik oprecht heel erg naar :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 13:57 



 
Profiel   

Eens, je weet natuurlijk nooit hoe het er aan de andere kant v.h. scherm aan toe gaat. En o.b.v. dit topic kan dat best nog weleens heftig zijn voor sommige personen, vermoed ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 13:59 



 
Profiel   

Dani schreef
Volgens mij hebben MB en luxx het nu over twee verschillende berichten. Er zijn meerdere berichten verwijderd namelijk.


Oh. Nou dat weet ik dan niet verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 14:00 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Gisteren keek ik naar Pauw. Gesproken werd daar dat mensen zich tegenwoordig enorm snel gekwetst voelen en dat dit gevoel vele male is toegenomen vergeleken met vroeger. Hoe dit komt weet men niet, maar de herkenning aan de tafel was groot.


Ik heb Pauw niet gezien, maar 'men weet niet hoe het komt maar het gevoel van herkennng is groot' is meestal wel de manier waarop het onderwerp ge-niet-besproken wordt.

Anderen, die zich erin verdiept hebben, weten wel hoe het komt:
- enerzijds wordt een boel wat allang aanwezig was nu veel explicieter zichtbaar gemaakt. Dan denk ik zeker in de VS aan meer bekendheid van racistische structuren (zoals bij de politie.) Niet mijn mening he: dit is onderzocht door actievoerders, journalisten maar uiteindelijk ook door onderzoekers bij de politie zelf, en die kwamen tot de conclusie dat er veel racisme speelde.
Mensen leren dat ze zich ergens over uit kunnen spreken omdat je je niet zonder meer maar hoeft te schikken in allerlei situaties. (Dan 'voel' je je dus niet sneller gekwetst, maar spreek je je uit over -deels goed aantoonbaar- onrecht.)

Anderzijds wordt verdeeldheid en pestgedrag actief aangewakkerd. De 'slachtofferrolbeschuldiging' is daarin enorm functioneel: als je geen zin hebt om het over een bepaald onderwerp te hebben, dan is dat een hele effectieve manier om de discussie te veranderen. Niet kijken naar de werkelijkheid, maar doen alsof het alleen maar gevoelens zijn, en eigenlijk niet eens gevoelens maar overgevoeligheden (lees: aanstellers.)

Ik haal nog maar eens dat boek aan wat ik eerder linkte: pestgedrag vanuit een online subcultuur versmolt moeiteloos met pestgedrag in de samenleving. Het versterkt elkaar over en weer. Media verkopen het verhaal dat iedereen overgevoelig is graag, want het is een stuk makkelijker dan inhoudelijk onderzoek doen, en je spreekt er een veel groter publiek mee aan.

Citaat
Hoe komt het bijvoorbeeld dat ik me zelden of nooit gekwetst voelt hier op Bokt en iemand als Karuna zich gepest voelt net als Luxx hier op Bokt en zij hebben het zelfs over cyberpesten dat toch echt wel een heel erg groot woord is.


Ik denk eigenlijk dat ze allebei volkomen gelijk hebben en dat ze inderdaad gepest worden. Het fanatisme waarmee kleine 'fouten' in hun manier van reageren worden opgeblazen om steeds weer aan te halen, is volgens mij echt klassiek pesten.

Maar, zoals altijd bij pesten, komt pesten kant en klaar met een verhaal waarin het de schuld is van het slachtoffer. Die had maar dit of die had maar dat. (Maar eigenlijk is de enige manier die toegestaan is, om te niet-zijn. De enige manier die Luxx en Karuna nog hebben om eea te voorkomen, is door niet te reageren. Maar een eerlijke, open, nieuwe kans om hun eigen fouten te maken krijgen ze niet.

Citaat
Dat betekent dus dat zij vinden dat zij:
1. Vinden dat de dader hun bewust wil kwetsen;
2. De dader meer macht heeft als zijzelf;
3. Dit negatieve gedrag vaak voor komt.


Wat betreft 1; ik denk niet dat pesten altijd gaat om een slachtoffer bewust te kwetsen, maar wel om een slachtoffer bewust buiten de groep te stellen, weg te pesten, te laten niet-zijn op deze plek. Pesten is groepsgedrag en het hoeft helemaal niet om degene te gaan die gepest wordt. Volgens mij gaat het, zeker hier op Bokt, ook heel erg om wat je toont aan de anderen. "Kijk mij iemand belachelijk maken die het verdient, wij snappen elkaar, wij weten dat we dat samen belachelijk vinden."
Het verbindt, zoals onderlinge grappen verbinden, alleen wel nadrukkelijk ten koste van iemand.

Wat betreft macht: ja. Niet de macht de mods hebben, om berichten te verwijderen, maar wel een diffuse macht om te bepalen wie verstoord kan worden en wie niet. En dat hoeft dus helemaal niet te gaan via vooraf afgesproken werk of mensen die onderling pb'tjes sturen om elkaar op te roepen ergens nog extra op in te gaan (al wil ik benadrukken dat dit in het verleden wel degelijk is gebeurd!)

Maar in elk geval de macht om mensen 'mee' te krijgen in een bepaalde actie, of juist het gebrek aan macht daarover. (Nogmaals: diffuus.)

3. ja, het komt veel voor.

Citaat
Wat als iemand zich gekwetst voelt ook al was dat niet zo bedoeld? en het antwoord is dan

Dat is eerder een (uit de hand gelopen) plagerij, grap, misverstand of ruzie.



De 'bedoelingen' zijn lang niet altijd zo belangrijk. Om een of andere reden lijkt dat een soort aflaat, oh, als het zo niet bedoeld was, dan houdt alle discussie op. Terwijl het zo natuurlijk niet werkt.

Ten tweede wordt er voor die bedoelingen wel erg makkelijk vertrouwd op de woorden van degene die de ander wel degelijk kwetste. Maar als je iets verder gaat, zoals ik in dit topic heb geprobeerd, zie je wel degelijk dat of het nou wel of niet de bedoeling was om iemand echt te kwetsen, maar dat de gevoelens van de anderen ook nadrukkelijk niet belangrijk gevonden worden ('interesseert me geen reet' kwam een paar keer langs meen ik.) En soms wordt het in elk geval wel expres gedaan om iemand te irriteren, opzettelijk. (Maar dat is gewoon een woordenspelletje.)

Besef ook dat dat het verhaal is wat verteld wordt. Voor de pesters was het altijd een uit de hand gelopen plagerij of grap. (Ik durf echt de weddenschap wel aan dat er niet 1 situatie is waar het pesten niet op zeker moment langs dat station kwam, waar men roept 'het was alleen maar een grap'. Niet 1.)

Citaat
Tevens valt er te lezen:
Een onbekende stuurt mij beledigende berichten. Word ik dan gecyberpest?

Meestal noemen we dat 'trolling'. Dat gebeurt wanneer een onbekende beledigende berichten over jou verspreidt op het internet. Bij cyberpesten gaat het meestal om iemand die je kent, maar die anoniem of onder een valse naam berichten stuurt.


Cyberpesten is zo een groot woord, dat ik daar deze relativerende kanttekening bij wil plaatsen. Het is dus maar de vraag of hier sprake is van cyberpesten. Ik denk eerder een ruzie, misverstand cq trollen.


Het werd al eerder trollen genoemd, en ik denk dat dat in zoverre niet klopt, omdat dat vaak gaat om mensen die van buitenaf een groep willen verstoren of mensen willen uitlokken.
Dit gaat om gebruikers van Bokt onderling, waarbij het bovendien om gebruikers gaat die echt actief zijn op Bokt en die reageren op de situatie op Bokt.
(Bij trolling denk ik bv toen er op een ander forum een aantal jongens afspraken om 'die paardenmeiden' eens even te gaan zieken met valse accounts. Dat is al weer jaren terug. Maar dat was echt een actie van buiten, het ging om gebruikers die hier verder niet kwamen. Dat was trolling.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 15:01 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Ik ben absoluut geen BB (wat een stomme term eigenlijk :') ), zit niet in een kliekje/groepje of wat dan ook. Toch heb ik hier meerdere keren inhoudelijk gereageerd en geprobeerd aan te tonen dat het niet alleen aan één groep ligt. Degene die de gifjes leuk vinden zijn soms inderdaad irritant en neit passend, maar degene die daar op in moeten gaan dat het irritant is en niet passend ook. Dát wordt aangetoond in dit topic. Er wordt na de vraag nog één plaatje gepost, verder ontopic weer gegaan, maar vervolgens komen er weer mensen op terug. De inhoudelijke reacties worden ook door die mensen genegeerd, maar die zien blijkbaar niet in dat zij ook een aandeel hebben in een topic volledig off topic te laten gaan. Er is naar mijn mening niet aangetoond dat een gifje/plaatje/geintje een topic laat ontsporen en ook niet dat er niet gereageerd wordt op vragen. Wel dat degene die het irritant vinden er tegen blijven mopperen en daarbij zelf ook absoluut niet meer ontopic reageren. Ja, zo escaleert een topic, niet alleen door de 'geintjes'.


Hier sluit ik me volledig bij aan.
Ik erger me zelden aan een grapje of gifje, maar we aan het eindeloos er op terugkomen dat iets niet gepast was. Soms als de discussie allang weer was hervat.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 17:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 27 van de 27 [ 663 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen