Mag je kritisch zijn op Bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niqui

Berichten: 2188
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:12

Citaat:
Het kan zijn dat ik er helemaal naast zit, maar ik ben dus in de veronderstelling dat bokt een forum is waar men meningen uitwisselt. En ik ben dus elke keer enorm verbaasd dat mensen geen meningen willen horen of zich afvragen waarom je je mening geeft.
Wat is dan de bedoeling van bokt? :? :o?
Bokt is een discussieforum inderdaad. Maar dat betekent toch niet dat je voortdurend (en ongezouten) je mening hoeft te geven? Ook al kun je als TS nog zo goed tegen kritiek, het werkt bepaald niet motiverend als half Bokt over je heen dendert en je je op een gegeven moment zelfs moet gaan verdedigen. Over zaken waar je in de OP helemaal niet om gevraagd had. Ik geef eerlijk toe dat dat de reden is dat ik vaak heel goed nadenk of ik wel een reactie plaats.

Edit: ik vind zeker dat iedereen recht heeft op zijn mening. Ook als die afwijkt van wat de rest zegt. Maar soms is het gewoon niet het moment om zoiets te roepen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:18

Voor mij wel ja. Sociaal contact. Ooit begonnen als vraagbaak, raadgever voor mij en mijn kennis doorgeven aan anderen. Inmiddels ken ik best aantal mensen persoonlijk en dat bevalt wel. Dus vandaar dat ik blijf hangen.

Maar zoals eerder vandaag in dit topic is nu idd typisch waarom ik afhaak langzaam. Een grapjas begint en veel mensen blijven dan over elkaar heen bieden met een "nog leukere" grap of bewegende plaatjes (niet dus). Voor mij erg storend en afleidend van een serieus onderwerp. Komt helaas mogelijk door mijn oververhitte hersens. En ben ook blij dat Shadow beter verwoord wat ik wil zeggen.

Ben ook geen fan van flauwe tv series die leuk moeten zijn om het leuk zijn. Saai? Misschien wel maar anders is de concentratie hier gewoon weg. Of wat vaak gebeurd het topic onderwerp sneeuwd onder. Iemand leest daarna keer topic start, scrolt naar laatste pagina, ziet alleen slap ge oh en denkt. Ok serieus reageren heeft geen zin/geen zin meer.

Maar van mij mag het veel strenger gemod worden. Desnoods met verwijdering van de mij storende bewegende plaatjes.

BigOne
Berichten: 38420
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Mag je kritisch zijn op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:26

Ligt dat dan aan mijn instellingen Karuna? Ik zie de bewegende plaatjes alleen wanneer ik ze aanklik?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:30

Hier meteen al. Geen idee waar aan ligt maar ook spoilers doen het vaak niet. (Dat ligt aan bokt variant die ik heb) Tel daarbij op grote scherminstelling van ipad ivm slechter zicht dus ze vullen bij mij hele scherm in een keer bewegend.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:31

Maar waarom moeten mensen die een bewegend plaatje plaatsen wijken voor jou? Is het niet veel makkelijker om gewoon lekker door te scrollen?

mirjamalvaro

Berichten: 14659
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:32

bigone schreef:
Ligt dat dan aan mijn instellingen Karuna? Ik zie de bewegende plaatjes alleen wanneer ik ze aanklik?

Volgens mij is het op mobiel *klikken* maar op laptop/computer wel direct afbeelding.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:34

Vervelend, misschien kan er een tooltje gemaakt worden voor jou zodat je automatisch gifs blokkeert. Ik ga niet stoppen met gifjes omdat iemand er last van heeft.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:34

Shaggy09 schreef:
Maar waarom moeten mensen die een bewegend plaatje plaatsen wijken voor jou? Is het niet veel makkelijker om gewoon lekker door te scrollen?


Karuna schreef:
Probeer eens voor te stellen in het echt, je ben met een groep mensen een serieus onderwerp aan het bespreken of je wilt iets heel graag vertellen omdat je blij bent. Er komen een paar mensen aanlopen, wurmen zich tussen jou en je gesprekspartners en beginnen flauwe moppen te vertellen tegen elkaar en over mensen die in de groep aanwezig zijn. Hoe zou je je dan voelen?

Hierom
Laatst bijgewerkt door luxx op 02-10-19 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:39

En vervolgens blijven mensen er continu over doorgaan, terwijl er al lang weer serieus gereageerd werd. Het is zo storend, maar moet wel telkens omhoog gehaald worden. Ja, zo worden hele topics om zeep geholpen, niet alleen door gifjes of grapjes, maar ook door degene die zich er zo aan storen dat er continu opnieuw over begonnen moet worden en niet meer serieus ingaan op een onderwerp.

Ik vind het omhoog halen vele malen vervelender, de grapjes waren binnen een paar berichten al voorbij. Ik kan er om lachen, passend in dit topic? Nee, dat niet, maar ik scroll verder en reageer op inhoudelijke berichten. Sowieso vind ik een paar off topic berichten niet erg, als er daarna weer on topic gereageerd wordt. Als er dan 20 berichten komen die alleen melden dat het off topic is, dan vind ik het topic al niet meer prettig.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 02-10-19 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:41

Ik ga me verder niet meer mengen binnen dit topic en ontstippen.

Excuses sta ik niet achter dus die maak ik ook niet, wel wil ik uitspreken dat het oprecht niet mijn bedoeling is geweest om mensen zó tegen de haren in te strijken/dit topic zo'n wendig te laten nemen.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Mag je kritisch zijn op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:43

Ik zie ook niks waar je je excuses voor moet aanbieden?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:46

Niqui schreef:
Citaat:
Het kan zijn dat ik er helemaal naast zit, maar ik ben dus in de veronderstelling dat bokt een forum is waar men meningen uitwisselt. En ik ben dus elke keer enorm verbaasd dat mensen geen meningen willen horen of zich afvragen waarom je je mening geeft.
Wat is dan de bedoeling van bokt? :? :o?
Bokt is een discussieforum inderdaad. Maar dat betekent toch niet dat je voortdurend (en ongezouten) je mening hoeft te geven? Ook al kun je als TS nog zo goed tegen kritiek, het werkt bepaald niet motiverend als half Bokt over je heen dendert en je je op een gegeven moment zelfs moet gaan verdedigen. Over zaken waar je in de OP helemaal niet om gevraagd had. Ik geef eerlijk toe dat dat de reden is dat ik vaak heel goed nadenk of ik wel een reactie plaats.

Edit: ik vind zeker dat iedereen recht heeft op zijn mening. Ook als die afwijkt van wat de rest zegt. Maar soms is het gewoon niet het moment om zoiets te roepen.


Het hoeft niet, maar je moet toch ook niet raar staan te kijken als het gebeurt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:47

Ik ook niet verder. :(:) Gebeurd, niks meer aan te doen, klaar. :)

Maar ik haalde aan omdat ik weg ben geweest groot deel van de dag en dacht, juist een verloop zo (gelukkig ook heel snel weer klaar :j ) is zo typerend voor de laatste jaar/2jaar.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:52

MyWishMax schreef:
En vervolgens blijven mensen er continu over doorgaan, terwijl er al lang weer serieus gereageerd werd. Het is zo storend, maar moet wel telkens omhoog gehaald worden. Ja, zo worden hele topics om zeep geholpen, niet alleen door gifjes of grapjes, maar ook door degene die zich er zo aan storen dat er continu opnieuw over begonnen moet worden en niet meer serieus ingaan op een onderwerp.

Ik vind het omhoog halen vele malen vervelender, de grapjes waren binnen een paar berichten al voorbij. Ik kan er om lachen, passend in dit topic? Nee, dat niet, maar ik scroll verder en reageer op inhoudelijke berichten. Sowieso vind ik een paar off topic berichten niet erg, als er daarna weer on topic gereageerd wordt. Als er dan 20 berichten komen die alleen melden dat het off topic is, dan vind ik het topic al niet meer prettig.


Eens _/-\o_

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:00

MyWishMax schreef:
En vervolgens blijven mensen er continu over doorgaan, terwijl er al lang weer serieus gereageerd werd. Het is zo storend, maar moet wel telkens omhoog gehaald worden. Ja, zo worden hele topics om zeep geholpen, niet alleen door gifjes of grapjes, maar ook door degene die zich er zo aan storen dat er continu opnieuw over begonnen moet worden en niet meer serieus ingaan op een onderwerp.


Maar... dit is het onderwerp hier. Of althans een deel ervan. Wat moet kunnen in topics en wat niet? Dat het hier lang over doorging was niet alleen omdat ik vroeg of die gifjes konden worden overgeslagen (en een verzoek waar ik nog achtersta) maar vooral omdat het zo goed illustreert dat het idee dat een deelnemer of een TS kan vragen aan andere deelnemers om een beetje rekening met ze te houden niet werkt.

Citaat:
Als er dan 20 berichten komen die alleen melden dat het off topic is, dan vind ik het topic al niet meer prettig.

Klopt, bijna elke stapeling is storend. Maar dat gebeurde hier niet op de manier waarop jij het omschrijft.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:06

Shadow0 schreef:
Dat het hier lang over doorging was niet alleen omdat ik vroeg of die gifjes konden worden overgeslagen (en een verzoek waar ik nog achtersta) maar vooral omdat het zo goed illustreert dat het idee dat een deelnemer of een TS kan vragen aan andere deelnemers om een beetje rekening met ze te houden niet werkt.


Dat hangt toch vooral af van wie het vraagt. Ik merk dat er bokkers zijn die geen krediet hebben bij anderen en die dus ook niet op sympathie hoeven te rekenen en er zijn bokkers die ontzettend gewaardeerd worden en waar mensen wel rekening mee houden.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Mag je kritisch zijn op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:13

Dat gebeurde hier wel op een storende manier, Shadow. Voor mij storend in ieder geval en laat ook zien wat IK storend vind ik andere topics. Het is niet meteen de waarheid omdat jij het zo ziet. Zo schrijf je al meerdere reacties en als ik aangeef dat ik het heel anders zie komt er geen reactie meer. Je schrijft jouw mening steeds als feit in reacties, terwijl er ook mensen het heel anders zien.

En daarbij, het werkt wel. Er zijn twee gifjes gepost. Eén voor jouw vraag, dus die mag je niet meerekenen. En één daarna, is dat flauw? Ik vind van wel, ja. Maar daarna is het gestopt, dus werkt het toch?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:14

Dat is toch eigenlijk merkwaardig. -O- Toch de ben je een bb of niet? Jantje vinden mensen leuk dus daar doen ze alles voor, Pietje kan in de stront zakken en krijgt er nog een lading extra overheen? Moet ik dat zo zien?

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:15

MarcoBorsato, je bedoelt een soort incrowd of een systeem van matties, of misschien wel kampen ofzo? Of dubbele maatstaven? Voorkeursbehandeling? Zeg maar alles waarvan men ontzettend verontwaardigd is als je aan de ontvangende kant is, maar zolang je aan de uitdelende kant zit het wel ok is?

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Mag je kritisch zijn op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:25

Ja joh, kamp Noord en kamp Zuid. Hoe heet het kamp waar jij woordvoerder van bent?

Wat is er merkwaardig aan? Sommige mensen vind ik aardig, sommige mensen niet. Dat geldt voor een hoop mensen hier op bokt.

In het fenomeen bekende bokkers geloof ik niet.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 21:27

Jeetje, dagje weg en tig berichten bij moeten lezen :')

Gifjes gaan bij mij ook altijd direct lopen trouwens.

Maar weet je wat me nu stoort in dit topic?

Het “IK ga me niet aanpassen omdat een ander er last van heeft”
“Dan scroll je toch lekker door?”

Verplaats je eens in een ander, al is het maar een klein beetje.... de wereld draait niet enkel om jou.
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 02-10-19 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:27

Tsja in het echte leven is dat ook zo. Iemand mogen of niet. Alleen als iemand me iets vraagt omdat ze er hinder van hebben doe ik het als dat mogelijk is. Of bied ik excuses aan als ik het niet meer kan veranderen. Ongeacht of ik de persoon mag of niet. Als ik aangesproken word op mijn gedrag of reactie die kennelijk niet prettig is. Doe ik dat er probeer er daarna rekening mee te houden. Wijk ik dan af van standaard?
Laatst bijgewerkt door karuna op 02-10-19 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Mag je kritisch zijn op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:28

Geen idee, misschien wijk ik wel af van de standaard, wat kan mij die standaard schelen?

Niobe

Berichten: 7993
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:29

LadyMadonna schreef:
Jeetje, dagje weg en tig berichten bij moeten lezen :')

Gifjes gaan bij mij ook altijd direct lopen trouwens.

Maar weet je wat me nu stoort in dit topic?

Het “IK ga me niet aanpassen omdat een ander er last van heeft”
“Dan scroll je toch lekker door?”

Verplaats je eens in een ander, al is het maar een klein beetje.... de wereld draait niet enkel om jou.



Nee, maar dat geldt andersom natuurlijk ook.
Ik vind ook niet alles en iedereen leuk, maar een ander wel, dan is het toch simpel om er overheen te scrollen?

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Mag je kritisch zijn op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:30

Inderdaad Niobe, dat mes snijdt natuurlijk aan 2 kanten.