Is TS verplicht om tips en advies op te volgen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:58

Laatst gaf iemand advies en werd boos omdat het niet werd opgevolgd.Dan denk ik oke gaanwe nu zelfs die kant al op.

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Is TS verplicht om tips en advies op te volgen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:59

Oh, dat is niet nieuw hoor Marleen :) dat is volgens mij altijd al zo geweest :)

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 15:07

Gini schreef:
J_emma schreef:
Vergelijk het even met situaties in real life. Ga jij als je ergens een vraag stelt, bv in een winkel,bij een informatiebalie of wat dan ook, zodra je een antwoord hebt doodleuk weer de andere kant op zonder enige vorm van reactie? Lijkt me niet. Dat is namelijk tamelijk onbeleefd.


:') :') Stel je voor.


En geloof me, er zijn mensen die dit doen, waar er niet eens een bedankje vanaf kan :')

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 20:33

Tjee zeg, ook nu weer kunnen een aantal personen het niet laten om de bal op de man te spelen? Wellicht eerst de OP grondig doorlezen en dan inhoudelijk reageren op mijn vraag?

marleen_usar schreef:
Laatst gaf iemand advies en werd boos omdat het niet werd opgevolgd.Dan denk ik oke gaanwe nu zelfs die kant al op.


Idd heel herkenbaar. Je hoeft het uiteraard niet met elkaar eens te zijn, maar omdat op deze manier te uiten dat is nogal krom. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen normen en waarden.
_San87_ schreef:
Geen idee om welk topic het gaat. Maar nee, natuurlijk is een TS niks verplicht. Houd op zeg.


Dat schept een hoop duidelijkheid

J_emma schreef:
Ik vind dat je niet altijd op alles hoeft te reageren, en zeker niet binnen drietiende seconde.
Maar als iemand 15-16 topics opent met vragen en letterlijk nooit reageert op alle mensen die moeite nemen om advies te geven, ben ik daar wel klaar mee. Dat vind ik onbeschoft.

Ik heb ook weleens een topic geopend en dan vind ik het wel zo netjes om even te reageren, mensen te bedanken voor hun moeite en te laten weten wat ik ga doen.

Vergelijk het even met situaties in real life. Ga jij als je ergens een vraag stelt, bv in een winkel,bij een informatiebalie of wat dan ook, zodra je een antwoord hebt doodleuk weer de andere kant op zonder enige vorm van reactie? Lijkt me niet. Dat is namelijk tamelijk onbeleefd.

En als je een forum als dit leuk en gezellig wil houden, denk ik dat je houden aan dat soort heel basale omgangsconventies een goed begin is.


Ik ben het in grote lijnen met je eens Emma, alhoewel er imo twee partijen ervoor nodig zijn om de sfeer gezellig te houden!

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Is TS verplicht om tips en advies op te volgen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 20:40

Het is net doordat de vraag van jou komt, dat er bepaalde uitgesproken reacties volgen. Je oogst wat je zaait. In je reactie nu blijkt dat er nog steeds geen belletje gaat rinkelen. Lees je eigen OP misschien nog eens grondig door, want ik zie eigenlijk bijna geen enkele andere Bokker doorgaans zo reageren als hoe jij dat doet, en je bent zelf bijna de enige die telkens datgene doet wat je schrijft niet te willen.

Ging jij laatst niet een Bokker privéberichten sturen nadat ze je zelfs vroeg om je niet meer te mengen in haar topic? Terwijl je bleef doordrammen? Steek je hand eens in eigen boezem voor je een wijzend vingertje naar anderen opsteekt. Want hoe vaak anderen het je ook proberen uit te leggen: je snapt er echt zelf helemaal niks van.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Is TS verplicht om tips en advies op te volgen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 20:46

Ts is hier al zo vaak door zo veel bokkers op gewezen.

Misschien een beetje aandacht nodig.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Is TS verplicht om tips en advies op te volgen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 20:49

Ik zal dit natuurlijk nooit kunnen bewijzen maar sommige mensen kicken op aandacht en als het geen positieve is, negatieve aandacht is ook aandacht. Elke keer weer met topics komen die gewoon overduidelijk bedoelt zijn om maar zoveel mogelijk reacties te krijgen en dan in een hoekje gaan zitten jammeren voor een week en hoppa, ze begint weer. Mens, er zit een ban jezelf van bokt knop op je account, gebruik hem eens een paar maanden, goed voor je bloeddruk.

Vrijbuiter34

Berichten: 239
Geregistreerd: 03-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 20:51

upendo schreef:
Een mooiere wereld begint bij jezelf...... ;)


Niks meer aan toe te voegen!

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 20:52

Wel grappig dat degene die er over begint, zelf degene is die tot vervelends aan toe zelf in topics reageert dat er niks met adviezen wordt gedaan die er worden gegeven. :o Vind dit dan ook niet een toepasselijk topic en denk dat iedereen dat prima voor zichzelf kan bepalen.

Xritt
Berichten: 605
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: Is TS verplicht om tips en advies op te volgen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 21:11

Een oprechte vraag ts. Waarom open je dit topic. Ja ik heb je op gelezen. Maar wat is je bedoeling precies of wat is de achterliggende reden? Ik ben vooral een meelezer en reageer af en toe een keer. Jou heb ik twee keer getemd vanwege niet gepaste opmerkingen. Vandaar dat ik me afvraag “waarom”, waarom dit topic :?

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 21:15

upendo schreef:
Een mooiere wereld begint bij jezelf...... ;)


Dat. :j

Ik dacht even dat dit geen serieus topic was. Gezien dat het blijkbaar wel is, een serieus antwoord.
Nee natuurlijk ben je niet verplicht om ieder advies dat op een blauw schermpje staat op te volgen. Het zou wat zijn.

Het is wel zo netjes om als je om advies vraagt, netjes met die adviezen om te gaan.

karijn

Berichten: 5404
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 14:34

bigone schreef:
Ik zal dit natuurlijk nooit kunnen bewijzen maar sommige mensen kicken op aandacht en als het geen positieve is, negatieve aandacht is ook aandacht. Elke keer weer met topics komen die gewoon overduidelijk bedoelt zijn om maar zoveel mogelijk reacties te krijgen en dan in een hoekje gaan zitten jammeren voor een week en hoppa, ze begint weer. Mens, er zit een ban jezelf van bokt knop op je account, gebruik hem eens een paar maanden, goed voor je bloeddruk.


Je slaat de spijker op z’n kop.

Nu in het algemeen:
Als je oprecht een topic opent om tips en adviezen te krijgen, en als je die dan ook krijgt, dan mag men ook verwachten dat je er iets mee gaat doen of op zijn minst wel reageert. Ja, sommige tips en adviezen worden in duizendvoud gepost. Je kan zeggen “ik weet het nu wel” of je kan nadenken over het feit dat als iets in duizendvoud wordt gezegd, het iets is wat heel vaak voorkomt en wat door heel veel mensen ervaren is als zijnde een passende oplossing. Als je al op voorhand al die adviezen in de wind gaat slaan, waarom vraag je dan om advies?

Je mag het ook niet met elkaar eens zijn. Fijn is het dan wel dat een ieder zijn of haar mening kan onderbouwen. En dan nog hoef je het niet met elkaar eens te zijn maar je kan wel iemand in zijn waarde laten. En dat is veelal het probleem hier op bokt (en heel veel andere fora): gewoon ongezouten je pijnlijke mening geven en doordrammen. Lekker “anoniem”, niemand zal immers op je stoep staan met een knokploeg toch?

Het leuk en gezellig houden, begint bij jezelf.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 15:37

upendo schreef:
Een mooiere wereld begint bij jezelf...... ;)


In dit geval mis ik op bokt echt een knopje om aan te geven dat je het helemaal eens bent met een reactie, want hier kan ik weinig aan toevoegen. :)

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 18:41

Het valt of staat met de reactie van de TS.
Al vaker gezien dat een TS aanmerkingen of tips krijgt op haar foto’s of filmpjes en dat die dan reageert met bedankt of ik zal het meenemen en het topic verloopt gewoon normaal maar als er bot gereageerd wordt dan kan je verwachten dat er bot terug gereageerd wordt, iets van wie kaatst.....!

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 19:22

Anoniemk2 schreef:
[...] Ik ben het in grote lijnen met je eens Emma, alhoewel er imo twee partijen ervoor nodig zijn om de sfeer gezellig te houden!


Met deze zin denk ik dat je eigenlijk zelf ook al een beetje samenvat wat de kern is van een goede sfeer in het topic. Als iemand om advies of meedenken vraagt, en anderen doen dit vervolgens, dan zijn dat de twee partijen met hun invloed. Dat houdt dus in dat zowel de bokkers die reageren, als de TS zelf, invloed hebben op de sfeer. Als mensen reageren/meedenken, dan is het vriendelijk om daar ook op te reageren. Dat betekent niet dat je een volledig essay hoeft te schrijven met waarom je wel of niet iets ermee gaat doen. Past het advies niet? Dan is een simpel dankjewel ook voldoende. Dat het advies niet past doet niets af aan het feit dat iemand de moeite nam het advies te schrijven.

En ja, andersom geldt het ook. Schrijf je een advies, wees je dan bewust dat geschreven taal op heel veel verschillende manier gelezen kan worden. Ook al voorkom je miscommunicatie op een forum natuurlijk nooit. En wat die miscommunicatie betreft, het zou voor alle partijen in zo'n geval altijd een optie kunnen zijn om even te checken of je het goed begrepen hebt. Zowel wanneer je als bokker een reactie schrijft, als wanneer je als TS een reactie ontvangt.

Sfeer- en omgangsvormen zijn toch dingen waar we allemaal heel makkelijk een mening over kunnen hebben, maar die veel meer een kwestie van vooral "doen" zijn, en dat is nu eenmaal niet zo makkelijk.

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 23:06

Anoniemk2 schreef:
Ik ben het in grote lijnen met je eens Emma, alhoewel er imo twee partijen ervoor nodig zijn om de sfeer gezellig te houden!

Ware woorden :)

Het helpt echt als de TS vriendelijk reageert op de adviezen die ze krijgt, en zelf ook een duidelijk verhaal vertelt. Het helpt ook enorm als een TS van te voren niet bedenkt dat ze vooral wil horen dat het allemaal goed is wat ze doet, maar ook met kritiek kan omgaan :)