Is TS verplicht om tips en advies op te volgen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Is TS verplicht om tips en advies op te volgen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 13:22

Hallo bokker,

Ik heb deze vraag nog niet eerder voorbij zien komen dus mijn 'excuses' als dat wel zo is.
Zowel in mijn eigen topics als in die van andere forumgebruikers valt het mij op; dat wanneer de TS niet snel terug heeft gereageerd op een bepaalde reacties (het zei spontaan vergeten terug te antwoorden) het zei niet relevant, dat de sfeer dan vrijwel direct negatief omslaat in het topic terwijl de TS de reacties leest maar niet verplicht is om overal op te reageren of met elk gegeven advies verplicht aan de slag moet. Het is een advies en volgens mij mag TS dan nog steeds zelf weten wat ze ermee doet. Drammen heeft niet echt veel zin en werkt alleen maar averechts. Het is ieder zijn keus om wel of niet iets met advies te doen. Imo komt het over dat men tegenwoordig een verantwoording moet afleggen bij het niet reageren op tips? Dit topic is niet bedoeld om iemand tegen het zere been te schoppen, maar om ervaringen met elkaar uit te wisselen of diegene dat zelf ook zo ervaart als ik?

Laten we met zijn allen bokt mooier maken:

-geef elkaar complimentjes in het topic i.p.v. op de man in te spelen:

- door elkaars mening en advies te respecteren

- voel jezelf niet aangesproken als iemand niet op je geposte reactie reageert

Wie volgt:

Alle suggeties en ideeën zijn welkom!

LadyUrsy

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Re: Is TS verplicht om tips en advies op te volgen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 13:33

Ik denk dat kritiek prima is, gevraagd of ongevraagd. TS kan er mee doen wat ze wil, vaak is het goed bedoeld. Maar kritiek blijven herhalen, dat is niet echt nodig en zorgt er vaak voor dat TS defensiever gaat reageren. Best logisch, maar vooral jammer.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Is TS verplicht om tips en advies op te volgen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 13:34

Een mooiere wereld begint bij jezelf...... ;)

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Is TS verplicht om tips en advies op te volgen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 13:37

Ik ben het er mee eens dat het netter kan, maar als mensen veel moeite steken in de reactie, zou ik het mooi vinden om te zien dat de TS dus ook uitlegt wat ze van je advies vindt en of ze er wel/niets mee gaat doen en zo nee, waarom ze er niets mee gaat doen :) Wel vind ik dan dat andere bokkers dan weer vrede moeten hebben met de reden die ts geeft voor het niet aannemen van het advies.

MarliesV

Berichten: 15188
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 13:38

Eerlijk, ik vind het onzin.

In het bewuste topic suggereer je dat we maar niet meer moeten reageren met tips en adviezen. Dus geen reactie van de TS, geen reactie van Bokt meer posten. Dat is toch krom.

De TS gaf daarnaast duidelijk aan, dat ze alles leest, maar per pb vaak antwoord.
Als je dan niet meer reageert, dan kan ze dus ook niets meer leren van de reacties.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Is TS verplicht om tips en advies op te volgen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 13:45

Hangt er vanaf. Sommige mensen lezen OP's en eerdere reacties van een TS zo ontzettend slecht dat ze met ronduit onzinnig en dom advies komen.
Als een TS daar dan ook nog op moet gaan reageren zakt de moed op een topic te openen toch wel in de schoenen. ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110676
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 13:47

Ik denk dat een beter Bokt bij jezelf begint.
In diverse topics van jezelf reageer je heel giftig op goedbedoelde adviezen. Ook niet bepaald netjes, toch?

En nee, natuurlijk hoeft een TS niets op te volgen, maar netjes en vriendelijk blijven is wel zo fijn.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 22-11-19 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 13:48

Geen idee om welk topic het gaat. Maar nee, natuurlijk is een TS niks verplicht. Houd op zeg.

neetoch
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-06-19

Re: Is TS verplicht om tips en advies op te volgen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 13:55

Ik ben helemaal niet van het geloof maar vind deze wel ijzersterk en ontzettend van toepassing op de ts; Degene zonder zonde werpt de eerste steen...

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Is TS verplicht om tips en advies op te volgen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:01

Ik denk dat het vaak wel zo is dat de TS maar één soort antwoord wil horen, en de rest opzij gooit. Ik merk ook dat ik dat zelf nog wel eens doe hoor. Als je een advies krijgt wat je niet had verwacht of dat je de waarheid liever niet wilt horen, kun je als TS ervoor kiezen om dat te negeren of te verwerpen. Ik denk dat dat ook meespeelt.

Daarnaast blijft het tuurlijk ieder zijn eigen keus wat ermee te doen en vind ik het niet netjes om iets te gaan doordrammen.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:02

Eerst de hand in eigen boezem steken, ts ;)

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Is TS verplicht om tips en advies op te volgen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:04

Je kunt nooit iemand iets verplichten. Ik zal in zo geval zeggen veel succes :wave:

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Is TS verplicht om tips en advies op te volgen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:12

Topic 10008866 over dit onderwerp. En de topicstarters zijn vaak zelf ook niet de gezelligste. Hmmm.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:13

Wanneer heel veel bokkers, waarvan sommigen zeker wel verstand hebben van paarden en hun problemen dezelfde tips aandragen en er word niets mee gedaan, tja waarom open je dan nog topic denk ik dan. Kijk naar je eigen topics, prima dat je ze opent maar jij hebt overal een weerwoord op en diegene die een goede tip geeft is jaloers, kan niet rijden, blabla. In geen enkele van je topics heb je iets gedaan met de vele adviezen en dan stel je hier deze vraag?? Onbegrijpelijk.

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:17

@ meerdere bokkers hierboven: zullen we niet op de man maar op de bal (blijven) spelen?
Anders doe je hetzelfde wat je een ander verwijt.

Nee, natuurlijk hoeft een TS niets te doen met de adviezen. Aangezien iedereen achter een beeldscherm zit en (neem ik maar aan) niet de exacte situatie kent kan een advies redelijkerwijs niet meer dan een denkrichting zijn. Aan de TS om al deze goedbedoelde adviezen te filteren op toepasbaarheid.

Verder eens met Palmera. En in elk geval de 2e helft van de post van Marco Borsato (de eerste helft kan ik niet over oordelen, heb niet geteld :Y) ).

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Is TS verplicht om tips en advies op te volgen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:25

Eindelijk weer eens een topic waar ik heel hard mee kan lachen. Al was dat vast de intentie niet :')

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:27

Roodvos schreef:
@ meerdere bokkers hierboven: zullen we niet op de man maar op de bal (blijven) spelen?
Anders doe je hetzelfde wat je een ander verwijt.

Nee, natuurlijk hoeft een TS niets te doen met de adviezen. Aangezien iedereen achter een beeldscherm zit en (neem ik maar aan) niet de exacte situatie kent kan een advies redelijkerwijs niet meer dan een denkrichting zijn. Aan de TS om al deze goedbedoelde adviezen te filteren op toepasbaarheid.

Verder eens met Palmera. En in elk geval de 2e helft van de post van Marco Borsato (de eerste helft kan ik niet over oordelen, heb niet geteld :Y) ).


Natuurlijk, je hebt gelijk behalve dat de ts het ook op haar eigen topics betrekt en daar dus ook gewoon op gereageerd mag worden. Maar ik zal ongetwijfeld op de foeilijst staan dus hoeft ze zich niet druk te maken om mijn opmerkingen.

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Is TS verplicht om tips en advies op te volgen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:32

Je hoeft niks met de post te doen. Maar een duidelijk antwoord geven is fijn.

Als je geen negatieve reacties wilt, post dan niet.
Simpel. Hoe moeilijk kan het zijn?

En ja, betere wereld begint bij je zelf.
Als ik met de botte bijl sla, mogen anderen dat ook bij mij doen.
Eerder kon ik dat echt niet hebben, maar tegenwoordig zie ik mijn eigen gedrag ook in.

Spiegeltje spiegeltje aan de wand... Ben ik nou stom of is er iets anders aan de hand.

Werkt

Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:40

upendo schreef:
Een mooiere wereld begint bij jezelf...... ;)

+1

En echt verder niks aan toe tevoegen

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:43

Ik vind dat je niet altijd op alles hoeft te reageren, en zeker niet binnen drietiende seconde.
Maar als iemand 15-16 topics opent met vragen en letterlijk nooit reageert op alle mensen die moeite nemen om advies te geven, ben ik daar wel klaar mee. Dat vind ik onbeschoft.

Ik heb ook weleens een topic geopend en dan vind ik het wel zo netjes om even te reageren, mensen te bedanken voor hun moeite en te laten weten wat ik ga doen.

Vergelijk het even met situaties in real life. Ga jij als je ergens een vraag stelt, bv in een winkel,bij een informatiebalie of wat dan ook, zodra je een antwoord hebt doodleuk weer de andere kant op zonder enige vorm van reactie? Lijkt me niet. Dat is namelijk tamelijk onbeleefd.

En als je een forum als dit leuk en gezellig wil houden, denk ik dat je houden aan dat soort heel basale omgangsconventies een goed begin is.

Anoniem

Re: Is TS verplicht om tips en advies op te volgen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:47

Wel jammer dat TS niet meer reageert :')

Grapje natuurlijk :+

Ik denk dat alles wel gezegd is, begin bij jezelf :)

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:51

J_emma schreef:
Vergelijk het even met situaties in real life. Ga jij als je ergens een vraag stelt, bv in een winkel,bij een informatiebalie of wat dan ook, zodra je een antwoord hebt doodleuk weer de andere kant op zonder enige vorm van reactie? Lijkt me niet. Dat is namelijk tamelijk onbeleefd.


:') :') Stel je voor.

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:51

MarliesV schreef:
Eerlijk, ik vind het onzin.

In het bewuste topic suggereer je dat we maar niet meer moeten reageren met tips en adviezen. Dus geen reactie van de TS, geen reactie van Bokt meer posten. Dat is toch krom.

De TS gaf daarnaast duidelijk aan, dat ze alles leest, maar per pb vaak antwoord.
Als je dan niet meer reageert, dan kan ze dus ook niets meer leren van de reacties.


Ik denk dat je twee TS'en door elkaar haalt. Er lopen nu twee topics van jonge meiden die hanessen met een eigen paard. De één reageert wel maar luistert niet :+
De ander reageert meestal gewoon niet en áls ze het doet niet inhoudelijk. Die zei dat ze reageerde in pb's, maar niemand in dat topic heeft ooit een pb gezien..

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:52

Ik heb het er een beetje moeilijk mee dit topic serieus te nemen.

Practice what you preach.

Wel ben ik het er mee eens dat het weinig zin heeft iemand negatief te benaderen op bokt. Dat geloofde ik ervoor al, maar ik heb zelf ook de fout gemaakt op enkele bokkers herhaaldelijk gefrustreerd te reageren en dat brengt je nergens. Ongeacht of het terecht was of niet.

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Is TS verplicht om tips en advies op te volgen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:56

Als deze TS advies geeft, neem je dat beter serieus, blijkbaar...... en zo niet....... wel zie OP.

Als een ander deze TS advies geeft zijn ze onwetend........

Ik zeg: behandel een ander zo je zelf behandeld wilt worden.