Modereren op misinformatie en "fake news" op Bokt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karl66

Berichten: 29748
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Modereren op misinformatie en "fake news" op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:37

Nee, want discriminatie is bij de wet verboden en Bokt dient zich aan de wet te houden. Dus sorry Arabesk, dat was een dom voorbeeld.

pien_2010

Berichten: 43230
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:46

Zoals ik al eerder schreef vind ik dat we vooral zelf als gebruikers moeten reageren op berichten die niet kloppen. Ik vind de grens tussen censuur en modereren op fake nieuws te smal.
Ik vind als er posts naar jouw idee echt niet door de beugel kunnen dan tem je. Als dan die tem niet naar genoegen wordt opgepakt, zoals ik onlangs mee maakte, dan ga ik daarover in discussie. Als dat niet oplevert wat je zelf vindt dat moet gebeuren, dan moet je gewoon zelf een besluit nemen hoe je omgaat met dat gegeven. Je kunt het gewoon laten gaan. Je kunt door gaan met temmen. Of en die keuze heb ik gemaakt, ik tem in principe niet meer, maar reageer zelf op de post die ik niet vind kunnen.
Uiteindelijk geeft dat nog de meeste bevrediging. En mocht iemand temmen en het bericht wordt verwijderd→ dan kan mijn bericht mee genomen worden.

Dit is eigenlijk meer een post voor Arabesk. Ik zie in jou een hele betrokken bokker (dat ben ik ook) , je hebt duidelijke opvattingen over wat heurt en wat niet heurt en daar laat je jezelf door leiden. Dat is prima.
Dus mijn advies aan je, kijk gewoon eens hoe je hier op de minst frustrerende manier voor jezelf mee kunt omgaan.
Ik heb mijn manier gevonden.
Ik vind Bokt te leuk om te vertrekken. Maar het moet nog wel heel heel erg zijn (en ik had de lat om te temmen al zeer hoog gelegd) wil ik nog eens temmen. Dus ik reageer zelf op de post die ik niet vind kunnen. Netjes en beleefd en soms scherp. Dan ben je ook niet afhankelijk zoals jij vindt dat het moderator team moet reageren en loopt minder het risico om later met een rot cq boos gevoel te zitten. Ik vind nu alles prima, want ik reageer zelf zoals ik vind dat het heurt :j

CharleyT
Berichten: 3989
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:09

Karl66 schreef:
Nee, want discriminatie is bij de wet verboden en Bokt dient zich aan de wet te houden. Dus sorry Arabesk, dat was een dom voorbeeld.


Je was me voor :-). Beetje teleurgesteld in de reactie van Arabesk, en geen antwoord op mijn vragen. .

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:24

secricible schreef:
CharleyT schreef:
Arabesk schreef:
Ik heb de mod's voorzien van een lading berichten die écht niet door de beugel kunnen. Variërend van verwijzen naar de uiterst betrouwbare alternatieve bronnen die we kennen :+, tot corona ontkenning, leugens, onwaarheden en complotideeën


Het is natuurlijk jouw mening! Al een reactie gekregen, ben nieuwsgierig of dit zin heeft en hoe de mods er over denken, zowel de actie van het doorgeven, als de artikelen zelf.


Ik ben niet arabesk, maar had ook een mail gestuurd en heb niks gehoord. Nog geen dankjewel voor je bericht ofzoiets. Beetje jammer wel...

Hee echt, ben ik dat vergeten? Ik dacht dat ik op iedereen had gereageerd. Sorry!

Ik ga alles wat is doorgestuurd achter de schermen delen, zodat we met het A1-team kunnen bekijken of we daar anders hadden moeten ingrijpen. Daar ben ik alleen niet aan toegekomen nog, overdag is 't druk en 's avonds werk ik nog tot 21.00 vaak. Wordt dus nog vervolgd en dan zal ik hier ook een terugkoppeling geven. :j

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Modereren op misinformatie en "fake news" op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:26

Fijn Dani, dankjewel!