[Dienstmededeling] Kleine test nieuwe forumsoftware

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 23:39

Zie dit topic nu pas :oo

Na al 14 lange jaren op bokt ben ik aardig gehecht eraan :oo , maar is mede daarom ook een stap terug in de tijd en niet 2020 . Ben heel benieuwd :D

tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 00:06

merijn06 schreef:
Ik heb vandaag de hele dag Bokt amper tot niet kunnen laden. Enig idee of dat hier mee te maken heeft? Ik zit op Safari, verder werkte alle andere sites wel gewoon soepel.


Had ik ook met Safari

prugelpiet

Berichten: 12592
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [Dienstmededeling] Kleine test nieuwe forumsoftware

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 00:14

Ik had het ook, maar ik heb gewoon Google :)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23528
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 00:14


merijn06

Berichten: 183
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:00


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 11:35

Inmiddels een tijd verder en het werkt voor mij verwarrend. -O- Iedere keer andere letters ertussen de in flarum geposte letters zijn echt veel groter en staat er nog minder op een regel. De flarum posts zijn hier dus veel langer, hoe meer flarum hoe meer ik moet scrollen omdat er zo weinig op een regel en pagina past.

De verschillende smileys (die standaard niet bokt dingen vind ik persoonlijk spuuglelijk) ook zijn die hier regelmatig alleen maar een kruisje of een vage vlek.

De @ nog wat meldingen staan de ene keer blauw de andere keer zwart maar dan nog moet ik terug zoeken waar ze op slaan. Ook aan mij gericht kennelijk een keer maar ik moet dus echt terug scrollen om te zien waar het voor bedoeld was. En quotes ontbreken helemaal erin? Of toont dat bij mij onzichtbaar?

Kortom de testfase is hier nog geen succes in leesbaarheid van bokt.

Op dit voorbeeld waren de @ opmerkingen toevallig blauw maar ik heb ze ook al zwart gehad.

Afbeelding

Afbeelding

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16196
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: [Dienstmededeling] Kleine test nieuwe forumsoftware

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:00

Karuna, volgens mij is er voor de zwarte gebruikers helemaal niets verandert. Het enige wat je inderdaad kunt zien is Richie die het @ gebruikt. Bij hem zie je deze blauw worden.
Blijft het zwart betekend het gewoon dat iemand een @ voor een naam heeft gezet, maar nog zonder dat die functie werkt.
Net als lettertypes en smileys, die zijn ook niet verandert.
Kortom alles zou voor jou nog vertrouwd moeten zijn.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:02

Ja dat bedoel ik. Staat dan in zwarte letters @ naam gebruiker.

Het door elkaar staan van de posten bedoel ik ene reactie is die layout, de volgende is weer anders met andere smileys. Die voor mij soms getoond worden door een x of een vage vlek zijn en geen enig idee geeft wat de smiley zou kunnen zijn. En de ene keer is er een quote zichtbaar de andere keer niet.

Dus twee dingen eigenlijk, het naast elkaar gebruiken van twee besturingssystemen geeft bij mij verwarring omdat de layout zo uit elkaar ligt met verschillende smileys lettertypes en de verschillende manieren van iemand willen quoten of antwoorden

Daarnaast lijkt de flarum ook geen logica te hebben. De ene keer is de @ blauw de andere keer zwart sommige smileys geven alleen ene rood kruisje of zijn een vage vlek ipv iets leesbaars. De ene keer is de quote rand er wel de andere keer niet.

Kortom voor mij heel lastig leesbaar en niet fijn. -O- en door de veel grotere letter staat er nog minder op een regel en moet ik nog meer scrollen om alles te kunnen lezen. Jou post smeert zich bij mij uit over 6 regels, die vooral leeg zijn lijkt wel. Als je een aantal van die postst onder eLkaar hebt is hier soms na 3 reacties mijn scherm alweer vol. En moet ik doorscrollen. Voor het overzicht niet echt fijn

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door karuna op 21-02-20 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:10

Ik had het nog niet gezien maar als ik dat van Karuna zie vind ik het top! Leuk dat je nu ook whats app smileys kan gebruiken en dat je iemand kan ‘taggen’

Kortom de testfase hier vind ik zeker een succes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:15

Karuna je leest niet goed, Esther geeft aan dat wanneer iemand @Essie schrijft dat niet in het nieuwe forum is. Dat schrijft men gewoon zelf :j Dat heeft niks met Flarum te maken. Ook die zinnen die je laat zien in je screenshot. Dat zijn gewoon enters na de zin.

De een doet dat na elke zin, de ander niet. Kortom weer niks met Flarum te maken.

Voor de schermen zou je eigenlijk nog niet zoveel merken. Want wij testen vooral achter de schermen, met hier en daar 1 of 2 berichten voor de schermen.

De smileys worden bekeken en de quote randen ook.

Een test is juist bedoeld om deze fouten eruit te halen, dus dan is het niet direct geen succes. Gelukkig zijn ze er nog hard mee bezig :D

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23528
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:18

Karuna, er zijn ook mensen die uit automatisme al @Karuna typen omdat dat op andere sociale media wel al werkt, dat het dan bij sommige posts (zoals de mijne) zwart blijft is omdat de schrijver van de posts dan niet in flarum werkt, dat heeft dus niks te maken met flarum maar wel met degene die de post typt :)

Edit: wat Miranda schrijft dus, groot deel van de opmaak word bepaald door de poster. Net zoals dat je mensen hebt die schrijven zonder interpunctie, heel irritant maar ook dat word niet uit zichzelf verbeterd.

leeslampje

Berichten: 1128
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:19

In de screenshots van Karuna zie je wel dat de posts van Ricie in een groter lettertype zijn.

Heb ik geen problemen mee trouwens, maar ik zie dat verschil wat Karuna aanhaalt wel op haar screenshots.

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] Kleine test nieuwe forumsoftware

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:20

Die van Ricie inderdaad, dat werd ook al bevestigd :j
Die schrijft af en toe vanaf Flarum, maar Essie niet dat probeerde ik uit te leggen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:25

Dan ligt dat van Essie aan de opmaak. En Ricie aan flarum

Aangezien ik me niet begeef op andere sociale media is het hele @ nogwat me compleet nieuw. Ja ik ken het van een mailadres en daar blijft het ook bij. :+ Voor mij verwarrend.

Als de link wel werkt dan weet je zo nog niet waar het op doelt En nog scrollen om te weten waarop er gereageert wordt. Aanklikken is niet echt zinvol om in iemands profiel terecht te komen. :') Misschien is dit dan een leeftijdsiets. Maar het maakt het voor mij er niet duidelijker op. Wat ik jammer vind. -O-

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:27

Inderdaad al zoals hierboven.

Wat wellicht het probleem is met de smileys, kan zijn dat je besturing systeem van computer/telefoon if je browser niet helemaal up to date is.

ik heb dit ook weleens. Als iemand een nieuwe besturing systeem heeft op zijn telefoon zijn daarbij soms nieuwe smileys geïnstalleerd. Als ik dan nog een ouder besturing systeem heb geeft hij ook lege blokjes weer.

dit is niet alleen hier dan, maar heb ik op whatsapp etc dan ook last van. Dus wellicht dat iets niet helemaal up to date is?

Is maar een hersenspinsel hoor. Kan zo zijn, hoeft niet. Maar dat is waar ik weleens tegenaan loop dus wat me te binnen schiet.


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:29

Ipad is volledig op orde met updates. Maar geeft alleen met die niet fijne smileys een probleem. Ik heb die ook onder toetsenbord zitten maar gebruik ze dus ook niet ivm niet fijn en soms onleesbaar, maar ik heb zelf nooit een kruisje als smiley. Alleen op bokt dus. Whats app heb ik niet.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23528
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:30

Ik zie de helft van de smiley die via WhatsApp binnenkomen van een familielid met een iPhone niet op mijn (up to date) Android telefoon...

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:38

@polly

> @polly Ik zie de helft van de smiley die via WhatsApp binnenkomen van een familielid met een iPhone niet op mijn (up to date) Android telefoon...

Jaaa precies, dat dus. Dat vroeg ik me ook af. Geen idee waar dat hem in zit op Bokt. Maar dat heb ik dus ook geregeld. Weet niet of de smileys op Flarum niet op to date kunnen zijn. (Weet niet hoe dat technisch zit). Maar dat weet @luceos vast wel of dat een optie is.

Is maar een hardop brainstorm hoor. Maar wat Polly zegt heb ik prive idd ook last van. En dat was wat ik bedoelde 😅


Luceos
Developer

Berichten: 509
Geregistreerd: 19-10-18
Woonplaats: Nijmegen

Re: [Dienstmededeling] Kleine test nieuwe forumsoftware

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 22:24

Er zijn een aantal dingen die nog niet goed gaan en daar zijn we ons bewust van. Jullie hebben al gemerkt dat het al een tijdje hier niet veranderd is, dat komt omdat ik midden in een verhuizing zit en daarvoor even een weekje verlof opgepakt heb.

Als ik terug ben ga ik weer vol er tegenaan om alle inzet van Ricie (die al vol enthousiasme aan het testen is) waar te maken. De quotes worden dan weer goed weergegeven, ik zal zorgen dat de lettertypes wat beter overeenkomen en dat de @gebruiker mentions beter gestyled zullen zijn.

Dank jullie voor deze terugkoppeling! Zo en nu zsm richting bed voor de grote dag (wasmachine, droger en kasten sjouwen is niet mijn favoriete bezigheid).

Sokje_6
Berichten: 3929
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 23:05

Voor mensen die graag een darkmode willen. Bij Android is dat gewoon instelbaar op je algemene browser. Dat werkt prima op Bokt :j

Beetje laat nadat het werd gezegd misschien maar goed, misschien heeft iemand er nog wat aan.

Afbeelding

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: [Dienstmededeling] Kleine test nieuwe forumsoftware

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 23:15

@Bart als jullie nog testers nodig hebben, dan help ik graag.
Heb jaren geleden als website / software tester gewerkt.

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 00:47

Sokje_6 schreef:
Voor mensen die graag een darkmode willen. Bij Android is dat gewoon instelbaar op je algemene browser. Dat werkt prima op Bokt :j

Beetje laat nadat het werd gezegd misschien maar goed, misschien heeft iemand er nog wat aan.

[ [url=m/PP4hY2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Chill! Maar hoe doe je dat dan? Waar stel je dat in? :)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23528
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Dienstmededeling] Kleine test nieuwe forumsoftware

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 00:57

In Chrome : instellingen (puntjes rechtsboven)-> thema's -> donker

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:10

Polly schreef:
In Chrome : instellingen (puntjes rechtsboven)-> thema's -> donker

Ik krijg het dan zo:
Afbeelding

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23528
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Dienstmededeling] Kleine test nieuwe forumsoftware

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:12

hmm oke.. verder gaat mijn technische kennis ook niet geloof ik -O-