Foto’s van dode paarden

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gini
Berichten: 17975
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 18:25

huricane schreef:
In de openingspost staat dat de foto’s waar heel dit topic over gaat, niet in IM staat!
Het topic is later ook niet verplaatst naar IM, dit heeft een mod in dit topic bevestigd.

Misschien toch eerst even goed lezen voordat we weer met z’n allen over TS vallen.



Dan is TS ook wel niet echt duidelijk in haar communicatie. Want onderstaande stellingen deden mij vermoeden dat het om afscheidstopics ging. Je kan dan inderdaad de lezer beschuldigen van slecht lezen of je kan proberen je boodschap te verduidelijken.

LadyMadonna schreef:
Dat je er tegenwoordig er dus kennelijk vanuit moet gaan als een topic over een dood paard gaat, er foto’s bij staan van het dode paard, vind ik storend.


LadyMadonna schreef:
Maar goed, kennelijk ben ik de enige die er moeite mee heeft, dus ik zal afscheids topics voortaan uit voorzorg overslaan.
Dat je foto’s van een dood paard kan verwachten in een afscheids topic... kennelijk....

beert
Berichten: 2451
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Foto’s van dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 18:36

Maar heel even over dat probleem. Als ik mobiel kijk op bokt, moet ik altijd een foto aanklikken voordat alle foto's zichtbaar worden. Je kan dan toch een IM-topic lezen zonder de foto's aan te klikken?

Jessix

Berichten: 16497
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 18:50

huricane schreef:
In de openingspost staat dat de foto’s waar heel dit topic over gaat, niet in IM staat!
Het topic is later ook niet verplaatst naar IM, dit heeft een mod in dit topic bevestigd.

Misschien toch eerst even goed lezen voordat we weer met z’n allen over TS vallen.

Maar het topic waar hier nu steeds over wordt gesproken staat wel in IM. En daar staat het ook al vanaf het begin zoals de mod in dit topic ook aangeeft. Misschien heeft TS zich vergist? Of zijn er nog meer foto’s gepost gisteren in bijvoorbeeld een huiskamer topic? Ik ben dan wel benieuwd over welke foto’s TS het heeft. :)

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:47

Jessix schreef:
huricane schreef:
In de openingspost staat dat de foto’s waar heel dit topic over gaat, niet in IM staat!
Het topic is later ook niet verplaatst naar IM, dit heeft een mod in dit topic bevestigd.

Misschien toch eerst even goed lezen voordat we weer met z’n allen over TS vallen.

Maar het topic waar hier nu steeds over wordt gesproken staat wel in IM. En daar staat het ook al vanaf het begin zoals de mod in dit topic ook aangeeft. Misschien heeft TS zich vergist? Of zijn er nog meer foto’s gepost gisteren in bijvoorbeeld een huiskamer topic? Ik ben dan wel benieuwd over welke foto’s TS het heeft. :)

Het is nu juist de bedoeling dat er geen specifiek topic besproken wordt dus dat doet er niet toe en moet hier in het topic verder ook niet benoemd worden anders gaat het gewoon op slot. Zoals door een mod aangegeven is er ook een volgtopic waar een afscheidsbericht staat met foto's. Dan kun je net als op IM foto's van het afscheid en eventueel het ingeslapen paard te zien krijgen, genoeg waarschuwing op voorhand dus.

Gini
Berichten: 17975
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:55

Nu, op zich is het natuurlijk wel relevant om duidelijk te hebben waar het topic staat. Ik denk dat de meesten namelijk hier reageren op het feit dat er foto's van dode paarden in afscheidtopics geplaatst worden. Als TS het heeft over een doodnormaal discussietopic elders op het forum waar iemand dan opeens heel onverwacht foto's van dode paarden ingooit, dan kan het zijn dat de meningen diverser zijn.
Zonder dus het specifiek over 1 topic te hebben, moet het onderwerp wel gespecificeerd zijn 'dode paarden op IM' of 'dode paarden op het forum'.

Shadow0

Berichten: 43540
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:01

Gini schreef:
Als TS het heeft over een doodnormaal discussietopic elders op het forum waar iemand dan opeens heel onverwacht foto's van dode paarden ingooit, dan kan het zijn dat de meningen diverser zijn.


Zou kunnen maar dat is niet aan de orde.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:11

Gini schreef:
Als TS het heeft over een doodnormaal discussietopic elders op het forum waar iemand dan opeens heel onverwacht foto's van dode paarden ingooit, dan kan het zijn dat de meningen diverser zijn.


:list:


GDG schreef:
Maar het topic Zoals door een mod aangegeven is er ook een volgtopic waar een afscheidsbericht staat met foto's [geplaatst door de TS]. Dan kun je net als op IM foto's van het afscheid en eventueel het ingeslapen paard te zien krijgen, genoeg waarschuwing op voorhand dus.

Je volgt dus het wel én wee van dat paard/die paarden en dan kan er dus een afscheidsbericht komen. Dan begin je dat te lezen en kun je ervoor kiezen er voorbij te scrollen als je het risico op een 'onprettige' foto wil vermijden.

MyWishMax

Berichten: 25510
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Foto’s van dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:16

Dit is weer gericht op 1 topic ipv algemeen wat al een paar keer aangegeven wordt dat niet de bedoeling is. Ik heb al eerder gereageerd dat ik tegenwoordig im oversla, maar heb het daarbuiten ook al eens gezien. En dan niet in volgtopics, want die volg ik amper.

Dus op het forum in bijvoorbeeld een itp of iets dergelijks.

Jessix

Berichten: 16497
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:43

GDG schreef:
Het is nu juist de bedoeling dat er geen specifiek topic besproken wordt dus dat doet er niet toe en moet hier in het topic verder ook niet benoemd worden anders gaat het gewoon op slot. Zoals door een mod aangegeven is er ook een volgtopic waar een afscheidsbericht staat met foto's. Dan kun je net als op IM foto's van het afscheid en eventueel het ingeslapen paard te zien krijgen, genoeg waarschuwing op voorhand dus.

Ja maar we weten allemaal over wie we het hebben... inmiddels het volgtopic gevonden. En ook nog in een ander topic in een spoiler.

Maar goed, ik vind het prima om het hier bij te laten.

Ibbel

Berichten: 49250
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Foto’s van dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:49

Maar hadden jullie nu echt aan die foto gezien dat het een dood paard was als je dat niet had geweten?
Daar geloof ik gewoon niets van.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:51

Laatst zo’n grote discussie geweest op FZ, een van de bekendste regels van Bokt is dat personen niet besproken mogen worden. Dat topic werd het getolereerd, inmiddels zie ik de laatste tijd meerdere topics waar gewoon duidelijk verteld wordt om wie het gaat? Zijn we deze regel precies allemaal vergeten of is het niet meer belangrijk? Inmiddels weet iedereen om wie het gaat, en nee het zal niet om juist die persoon zijn, maar ze is wel besproken in dit topic. Ik hoop dat mod’s hier weer wat actiever op kunnen modereren want vind het niet heel chique zo. Moet je voorstellen, net je paard verloren en krijg je dit te lezen.


Daarnaast, ik heb er geen moeite mee om dode paarden te zien. Ik vind het op IM thuis horen, dat wel!
Een TS kan er zelf voor kiezen om het in een spoiler te zetten maar als het geen wrede foto’s zijn zie ik daar geen nood toe. Je kunt gewoon voorbij de foto scrollen als je het niet wilt zien, en daarnaast zijn de foto’s op IM vaak heel mooie door een prima fotograaf gemaakt dus niets lugubers aan.
Het verbieden van deze foto’s zou ik raar vinden.

Edit: ik zie dat ik weer spuit 11 ben, sorry. :)

Gini
Berichten: 17975
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:55

GDG schreef:
Gini schreef:
Als TS het heeft over een doodnormaal discussietopic elders op het forum waar iemand dan opeens heel onverwacht foto's van dode paarden ingooit, dan kan het zijn dat de meningen diverser zijn.


:list:


GDG schreef:
Maar het topic Zoals door een mod aangegeven is er ook een volgtopic waar een afscheidsbericht staat met foto's [geplaatst door de TS]. Dan kun je net als op IM foto's van het afscheid en eventueel het ingeslapen paard te zien krijgen, genoeg waarschuwing op voorhand dus.

Je volgt dus het wel én wee van dat paard/die paarden en dan kan er dus een afscheidsbericht komen. Dan begin je dat te lezen en kun je ervoor kiezen er voorbij te scrollen als je het risico op een 'onprettige' foto wil vermijden.


Ik kan lezen hoor. Ik vroeg wat TS dan in deze discussie bedoelde, omdat zij het wel een paar keer specifiek over afscheidstopics heeft. En aangezien je niet TS bent, staat die vraag nog steeds. :)

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 01:35

anjali schreef:
Wat erg van jullie babies Superpony en Jessix.


Lief, dank je wel!

Ik weet niet om welk topic het gaat of welke bokker.

Maar ik heb ook ooit weleens in een hk gezeten waar een paardje overleed en iemand een mooie foto plaatste van na zijn dood. Juist om daar onder elkaar wat steun te vinden denk ik.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Foto’s van dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 07:59

Ik denk wel dat het is wat Ibbel aangeeft, als je het niet wist zou je het dan zien?
Er is ook een topic, weet zo de titel niet meer, waar dieren slapen maar liggen alsof ze dood zijn.
Daar staan er een paar tussen waar je echt een hartverzakking van krijgt als je zo je dier aantreft, springlevend.
Dat zou dan ook niet mogen, want betreft aanzicht is het zeker zo erg.

Niemand staat te springen om de dood. Maar helaas komen we er allemaal mee in aanraking.
Misschien is het via een foto zien dan wel een goede manier om over de angst van ik zie iets dood overheen te komen, want meestal is het echt niet te zien maar het weten.

Anoniem

Re: Foto’s van dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 14:48

Wauw, al hebben er 1000 mensen geen last van, de TS heeft dat wel. Hoe kunnen anderen voor haar bepalen of zij er wel of geen last van mag hebben?
Vreemd die reacties..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:07

Humpiedumpie schreef:
Wauw, al hebben er 1000 mensen geen last van, de TS heeft dat wel. Hoe kunnen anderen voor haar bepalen of zij er wel of geen last van mag hebben?
Vreemd die reacties..

Niemand bepaald dat voor TS, ze opent echter een topic erover en ieder geeft zijn mening. Wat moeten we dan doen, op ons handen zitten en niks zeggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:47

Mindim schreef:
Humpiedumpie schreef:
Wauw, al hebben er 1000 mensen geen last van, de TS heeft dat wel. Hoe kunnen anderen voor haar bepalen of zij er wel of geen last van mag hebben?
Vreemd die reacties..

Niemand bepaald dat voor TS, ze opent echter een topic erover en ieder geeft zijn mening. Wat moeten we dan doen, op ons handen zitten en niks zeggen?


Bijvoorbeeld. Of reageren met respect voor de ts.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:49

Humpiedumpie schreef:
Wauw, al hebben er 1000 mensen geen last van, de TS heeft dat wel. Hoe kunnen anderen voor haar bepalen of zij er wel of geen last van mag hebben?
Vreemd die reacties..


Er wordt gewoon respectvol gereageerd, het zijn alleen niet de meningen die ze wilt horen. Daarnaast vind ik het persoonlijk zeer hypocriet dat je blijkbaar foto's van vredige liggende paarden hetzij dood naar vindt maar die foto's in haar profiel van mishandelde honden is dan geen probleem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:01

Amandavd schreef:
Er wordt gewoon respectvol gereageerd, het zijn alleen niet de meningen die ze wilt horen. Daarnaast vind ik het persoonlijk zeer hypocriet dat je blijkbaar foto's van vredige liggende paarden hetzij dood naar vindt maar die foto's in haar profiel van mishandelde honden is dan geen probleem?


De ts heeft moeite met Foto’s van dode paarden en blijkbaar niet Met Foto’s van mishandelde honden. Mag jij hypocriet vinden maar ook jij kan niet voor ts bepalen waar ze wel of niet tegen moet kunnen.
De ts opent een topic over paarden, niet over honden.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58058
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:07

Humpiedumpie schreef:
Amandavd schreef:
Er wordt gewoon respectvol gereageerd, het zijn alleen niet de meningen die ze wilt horen. Daarnaast vind ik het persoonlijk zeer hypocriet dat je blijkbaar foto's van vredige liggende paarden hetzij dood naar vindt maar die foto's in haar profiel van mishandelde honden is dan geen probleem?


De ts heeft moeite met Foto’s van dode paarden en blijkbaar niet Met Foto’s van mishandelde honden. Mag jij hypocriet vinden maar ook jij kan niet voor ts bepalen waar ze wel of niet tegen moet kunnen.
De ts opent een topic over paarden, niet over honden.

Maar jij mag dus wel voor anderen bepalen of ze het daar mee eens zijn of niet en of ze dat wel of niet mogen uiten of wat is je doel precies met deze reacties?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:12

Humpiedumpie schreef:
Wauw, al hebben er 1000 mensen geen last van, de TS heeft dat wel. Hoe kunnen anderen voor haar bepalen of zij er wel of geen last van mag hebben?
Vreemd die reacties..


Volgens mij schrijft niemand dat.

TS heeft er moeite mee en misschien helpen andere inzichten juist om het van een andere kant te bekijken.
Wie weet klikt ze nu gewoon alles weg, leest ze niet meer op Im of kan ze er straks beter mee omgaan door aan woorden te denken die hier geschreven zijn.

Je kan je hele leven leren...........

Juut

Berichten: 6908
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:17

Ja, ik zie in de afgelopen jaren steeds meer post moterm foto's van paarden. Maar we zijn met zn allen ook steeds meer beeldmateriaal gaan delen met elkaar over de kleinste dingen in het leven. Zo iets groots als het verlies van je beste maatje wordt dan ook veel makkelijker vastgelegd en gedeeld, denk ik.
Ik persoonlijk vind het leven bij de dood horen, en heb geen moeite met deze foto's. Ik vind het vaak enorm mooi en respectvol vast gelegd.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:19

TS heeft haar kant van het verhaal toegelicht, het delen van haar mening is prima maar je kan dan niet verwachten dat je allemaal ja knikkers tegen komt. De mensen die hier gevoelig voor zijn kunnen dit soort foto's ook prima vermijden daar hoef je geen tot weinig moeite voor te doen.

Ibbel

Berichten: 49250
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:27

Humpiedumpie schreef:
Wauw, al hebben er 1000 mensen geen last van, de TS heeft dat wel. Hoe kunnen anderen voor haar bepalen of zij er wel of geen last van mag hebben?
Vreemd die reacties..


TS vraagt letterlijk in haar tweede post dit:
Citaat:
Maar het kan natuurlijk zijn dat ik de enige ben die er zo over denkt...


En dan komen er idd een helemaal reacties van bokkers die zich er niet aan storen. En een paar die hetzelfde gevoel hebben.
Niks mis mee toch? TS wil weten of zij de enige is. Nee, er zijn er nog een handvol, maar het merendeel heeft geen probleem.

Dat kan en dat mag en heeft niet te maken met of anderen voor haar bepalen waar ze wel of niet tegen kan. Het heeft er wel alles mee te maken dat anderen er wél tegen kunnen en dat aangeven.

TS weet nu dat de verhouding ongeveer 80-20 is.

noviceh

Berichten: 4816
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:20

Ik vind het ontzettend leuk om drachtige merries te volgen. Maar de tiet-foto’s en foto’s van de bevalling vind ik :r In het topic óf open ik deze foto’s niet óf scroll ik er snel voorbij. Dat zou ts misschien ook kunnen doen bij foto’s van overleden paarden.