Na 2 weken niet meer kunnen reageren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Na 2 weken niet meer kunnen reageren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 00:10

Goedenavond iedereen!

Ik was zonet een beetje de uitgelichte topics aan het bekijken en wilde een reactie plaatsen. Dit kon alleen niet omdat er 2 week niet meer in het topic was gepraat?

Is dit nieuw? Wel erg jammer, ben niet dagelijks de ITP topics aan het kijken en vind het leuk om toch een reactie te plaatsen.

Misschien kan die grens wat verder weg? Een maand Bijvoorbeeld? Misschien een idee, misschien niet.

Ook omdat het topic wel op de voorpagina staat en er geen reacties geplaatst kunnen worden.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes :D

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Na 2 weken niet meer kunnen reageren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 00:18

Je krijgt een melding dat t een oud topic is maar die is er al jaren. Kunt nog gewoon reageren hoor.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 00:38

Iris82 schreef:
Je krijgt een melding dat t een oud topic is maar die is er al jaren. Kunt nog gewoon reageren hoor.

Nee, op sommige subfora gaan de topics ook echt dicht met 2 weken stilte.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 09:39

Afbeelding

Dit was dus gewoon op itp

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78502
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Na 2 weken niet meer kunnen reageren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 09:51

Klopt, op ITP gaan ze dicht met een onzichtbaar slotje. Het is niet gewenst om in oude topics te reageren, alleen als het een nuttige toevoeging aan het topic is. Op fotofora is het doorgaans geen nuttige toevoeging, vandaar het slotje. Dit is ook zodat de topics ook wegzakken en anderen de kans krijgen hun topic meer in het zicht te hebben.
Je kunt altijd de TS een pb sturen.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Na 2 weken niet meer kunnen reageren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 09:58

Maar wat is “oud”??
Als 2 weken al te oud is om te reageren...

Selina

Berichten: 14285
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:00

Wow, vind 2 weken wel erg kort :=
En zet ze dan ook niet in uitgelicht als je er toch niet op kan reageren.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Na 2 weken niet meer kunnen reageren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:06

Ik denk dat het aantal topics waar ze uit kunnen kiezen op dit moment (december en slecht weer)minimaal is en ze daarom het op deze manier doen.

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Na 2 weken niet meer kunnen reageren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:19


xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:20

Er was ooit de regel dat een topic van max 10 dagen oud in uitgelicht kan komen. En dat was dan ook prima aangezien je er dan ook in kunt reageren. Ik zie het nut niet van een topic uit te lichten waar je vervolgens niets meer in kunt reageren :+ dan zie ik liever topics dubbel in uitgelicht staan...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:22


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41588
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:23

Neonlight schreef:
Klopt, op ITP gaan ze dicht met een onzichtbaar slotje. Het is niet gewenst om in oude topics te reageren, alleen als het een nuttige toevoeging aan het topic is. Op fotofora is het doorgaans geen nuttige toevoeging, vandaar het slotje. Dit is ook zodat de topics ook wegzakken en anderen de kans krijgen hun topic meer in het zicht te hebben.
Je kunt altijd de TS een pb sturen.

Nou joh, wat een onzinredenatie, zeg :o .

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:29

Het is hier een samenkomst van omstandigheden geweest en iets waar we geen rekening mee gehouden hebben :o

Topics op ITP gaan automatisch op slot zoals Neonlight al uitlegt, en voor het Kerst thema van Uitgelicht is er gekozen als uitzondering eens oudere topics dan die 7-10 dagen te gebruiken. In dat enthousiasme (en de kerstdrukte) is het iedereen, mij zelf inclusief, ontschoten dat die oudere topics geen reacties kunnen ontvangen.

Volgens mij gaat dit automatische slotje enkel op de ITP topics en kan dat verklaren dat een topic op KS-ITP inderdaad wel de mogelijkheid heeft om in gereageerd te worden.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Na 2 weken niet meer kunnen reageren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:34

Maar waarom dat slotje? Het is niet alsof ITP nou zo druk is, gezien het gebrek aan uitgelicht-waardige topics. :+

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:35

Bellatrix schreef:
Cynthia82 schreef:
Waarom is er dan in dit ITP topic na 2,5 jaar nog gereageerd?

Anoukthiele @ [KS-ITP] Reedhill's BeeBee 'n Que (v. Cassanova de Bois)


Die gebruiker is nieuw zo te zien en kent de regels niet...maar na die persoon heeft niemand meer gereageerd dus zakt hij vanzelf weer weg...

Het ging mij erom dat er gezegd werd dat er in ITP topics niet meer gereageerd kan worden na 2 weken en dat is hier wel gebeurd. Maar in een KS-ITP kan het dus wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41588
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:36

Maar waarom topics al na twee weken op slot gooien? Twee weken is niet lang en het is niet zo dat topics op ITP overlopen van de reacties :? . Eerder het tegenovergestelde, me dunkt.

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Na 2 weken niet meer kunnen reageren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:37

Nou precies dat ook. Volgens mij is dit nooit een probleem geweest. Laat ze lekker open.

Mars

Berichten: 33262
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Na 2 weken niet meer kunnen reageren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:44

Wat een raar beleid.
Vroegah in mijn modtijd werd er geroepen níet met slotjes te strooien want het is een zwaar modmiddel en maakt gebruikers monddood. En nu wordt dit op ITP de standaard op een erg sneaky manier?

Want de communicatie hierover heb ik gemist, of is dit ergens aangekondigd?

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:46

Dat is destijds, ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet wanneer dit gestart is, vele jaren terug in elk geval, is dit ingesteld omdat er dus wel een probleem was zoals Neonlight hierboven aan geeft. Dit is geen handmatig slotje maar een automatisch slotje, dus in plaats van de rode waarschuwing bij twee weken stilte in een topic sluit het topic zichzelf.

Tegenwoordig zijn we de piek van heel veel ITP topics inderdaad wat voorbij, zeker met dergelijk weer zoals deze week.
Ik zal het dus meenemen in de evaluatie rond de fora, zeker naar Flarum toe, maar ook eens kijken wat de mogelijkheden zijn dit eerder al uit te zetten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41588
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Na 2 weken niet meer kunnen reageren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:01

Maar welk probleem was er dan, dat een automatisch slotje na 2 weken rechtvaardigde?

Nou ja, maakt ook niet heel veel meer uit. Het lijkt me goed dit beleid nog eens onder de loep te nemen om te zien of het gezien de huidige kwantiteit aan posts nog handig is :).

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Na 2 weken niet meer kunnen reageren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 11:06

Fijn dat het meegenomen wordt. Ik vind 2 weken persoonlijk niet “oud”. Er zijn al ontzettend weinig reacties over het algemeen in itp. Veel minder dan aantal jaar geleden in ieder geval.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 11:08

Cynthia82 schreef:
Waarom is er dan in dit ITP topic na 2,5 jaar nog gereageerd?

Anoukthiele @ [KS-ITP] Reedhill's BeeBee 'n Que (v. Cassanova de Bois)



Denk dat er inderdaad een verschil is tussen ITP en KS itp, dat zou de enige verklaring zijn. Dan krijg je natuurlijk ook een melding dat het een oud topic is. Maar kun je wel reageren. Dat kon in mijn geval bij ITP helemaal niet

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Na 2 weken niet meer kunnen reageren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:11

Nee, ik zag het. Wel een apart onderscheid ook. Maar ok, er wordt naar gekeken :)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78502
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 17:55

En een update, de slotjes zijn er als proef afgehaald. Na een paar maanden zullen we evalueren of dit blijvend is of dat we bijvoorbeeld een topic na een maand een automatisch slotje geven (bijvoorbeeld als sprokkelaars die fora gaan gebruiken en daardoor recente topics naar onderen in de lijst geduwd worden). Meer informatie komt ook in het komende BBB.

Rizette
Berichten: 4352
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 18:28

Wat is een sprokkelaar?