Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 143 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Is er een ban op nieuws over de rhino uitbraak in Valencia?

 
Profiel   

Ik heb, en zoals nu blijkt uit het centrale rhino topic ook andere bokkers, de nieuwsredactie getipt over de grote ramp op rhino gebied die nu plaats vind in Valencia. Mijn bericht is gelezen, maar geen reactie op gehad terwijl dit normaal wel altijd netjes gebeurd.

Misschien denk je, waar gaat het over?
Op een groot, internationaal paardenconcours in de Spaanse stad Valencia is rhino uitgebroken. De internationale paardensportfederatie FEI spreekt van de 'heftigste uitbraak' in tientallen jaren.
Vier paarden zijn inmiddels overleden, 84 paarden vertonen ziekteverschijnselen en elf worden behandeld in klinieken.

Zelfs RTL nieuws bericht er over:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... rijdpaaden

En op bokt, paardenforum bij uitstek, wordt dit stil gehouden? Omdat?
Ben ik de enige die het raar vind?


Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 01-03-21 22:13, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 22:04 



 
Profiel   

Helemaal mee eens! Vind het sowieso belachelijk dat de nieuwstopics over rhino altijd "preventief op slot" gedaan zijn, terwijl je over wolven en Totilas wel 10 pagina's vol mag kletsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 22:09 



 
Profiel   

Heel eerlijk ik vroeg mij dus al een poosje af waarom ik er nog niks over zag in het nieuws overzicht... op de fb pagina van diverse stallen en bedrijven is er toch echt ontzettend veel over te lezen.... en de informatie op horses.nl is alleen voor Premium leden....

https://www.wendyscholten.nl/2021/02/27 ... rspaarden/

Op haar fb pagina ook berichten en verslagen van mensen die daar op dit moment aanwezig zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 22:12 



 
Profiel   

Jeetje het ziet er niet goed uit daar :( ik snap niet dat hier op bokt nog niks bekend is gemaakt... er wordt zelfs gesproken over nationale en zelfs internationale wedstrijdverboden en dat men zeer bang is voor een epidimie...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 22:21 



 
Profiel   

Het klopt inderdaad dat we hier vanuit de NR nog niet iets over gepost hebben. Wij hebben de berichten hierover die per PB of email naar de NR gestuurd zijn, zeker weten gezien. Achter de schermen zijn we nog in overleg op welke manier we dit het beste kunnen posten, in welke vorm. Vandaar dat er daar nog niks over is verschenen. Wij hopen hierover zsm duidelijkheid te hebben.


Laatst bijgewerkt door JPitty op 01-03-21 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 22:22 



 
Profiel   

Haarbal schreef
Helemaal mee eens! Vind het sowieso belachelijk dat de nieuwstopics over rhino altijd "preventief op slot" gedaan zijn, terwijl je over wolven en Totilas wel 10 pagina's vol mag kletsen.

Maar over Rhino is een centraal topic, dus het is wel makkelijker om daar de kletsen erover, hou je alles bij elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 22:24 



 
Profiel   

Okay, censuur dus. Duidelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 22:25 



 
Profiel   

eilleen333 schreef
Haarbal schreef
Helemaal mee eens! Vind het sowieso belachelijk dat de nieuwstopics over rhino altijd "preventief op slot" gedaan zijn, terwijl je over wolven en Totilas wel 10 pagina's vol mag kletsen.

Maar over Rhino is een centraal topic, dus het is wel makkelijker om daar de kletsen erover, hou je alles bij elkaar.


Idee, laten we dan van alles op bokt een centraal topic maken, zodat we 15 mega topics hebben! Ruimt lekker op, geen dubbelen meer enzo! Lekker overzichtelijk alles bij elkaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 22:26 



 
Profiel   

Jeetje wat heftig. Arme dieren.
Daarnaast verbaasde mij dat zulk groot evenement doorgang heeft nu.

En ja dit hoort zeker op de voorpagina van een paardensite

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 22:27 



 
Profiel   

Haarbal schreef
eilleen333 schreef

Maar over Rhino is een centraal topic, dus het is wel makkelijker om daar de kletsen erover, hou je alles bij elkaar.


Idee, laten we dan van alles op bokt een centraal topic maken, zodat we 15 mega topics hebben! Ruimt lekker op, geen dubbelen meer enzo! Lekker overzichtelijk alles bij elkaar!


Een centraal topic over de uitbraak van dierziekten vindt ik makkelijker dan elke dag alles af moeten zoeken of er nog nieuws is over de uitbraak in plaats X of Y. Nu stip je 1 topic en heb je alles bij elkaar. Is inderdaad knetter onhandig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 22:29 



 
Profiel   

JPitty schreef
Het klopt inderdaad dat we hier vanuit de NR nog niet iets over gepost hebben. Wij hebben de berichten hierover die per PB of email naar de NR gestuurd zijn, zeker weten gezien. Achter de schermen zijn we nog in overleg op welke manier we dit het beste kunnen posten, in welke vorm. Vandaar dat er daar nog niks over is verschenen. Wij hopen hierover zsm duidelijkheid te hebben.

Hoezo? Er zijn toch genoeg nieuwsberichten die jullie kunnen gebruiken zoals jullie dat ook doen bij andere nieuws artikelen? :o?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 22:29 



 
Profiel   

Haarbal schreef
eilleen333 schreef
Maar over Rhino is een centraal topic, dus het is wel makkelijker om daar de kletsen erover, hou je alles bij elkaar.


Idee, laten we dan van alles op bokt een centraal topic maken, zodat we 15 mega topics hebben! Ruimt lekker op, geen dubbelen meer enzo! Lekker overzichtelijk alles bij elkaar!

Ik snap op zich wel dat iedere uitbraak bij een stal in Nederland niet echt voorpagina nieuws is, en in het centrale topic besproken kunnen worden..

Maar dit is een heel groot internationaal evenement, met paarden uit vele landen.. Lijkt mij toch zeker nieuws waardig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 22:31 



 
Profiel   

Haarbal schreef
Idee, laten we dan van alles op bokt een centraal topic maken, zodat we 15 mega topics hebben! Ruimt lekker op, geen dubbelen meer enzo! Lekker overzichtelijk alles bij elkaar!

_O- _O- _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 22:32 



 
Profiel   

Dat klopt Diertjec, er zijn genoeg nieuwsberichten. Maar daarvan moeten we wel de beste kiezen om te gebruiken. En dan bedoel ik de post die de juiste informatie het beste en duidelijkste weergeeft. Bovendien is dit een andere situatie dan de rhino uitbraken in Nederland. Bij die gevallen verwijzen we inderdaad naar het centrale topic. Dit is een uitbraak bij een internationale wedstrijd, verwijzen naar het centrale topic heeft dan niet zoveel nut. Daarom moeten we even kijken hoe we dat aanpakken. Zoals gezegd, achter de schermen zijn we daar druk mee bezig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 22:33 



 
Profiel   

Zelfs rtl nieuws heeft een artikel hierover. Hopelijk is het virus snel weer onder controle.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 22:33 



 
Profiel   

Op dit tempo is er vast een nieuws topic over op bokt op het moment dat het laatste paard uit quarantaine gaat...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 22:34 



 
Profiel   

Mariska_28 schreef
Haarbal schreef


Idee, laten we dan van alles op bokt een centraal topic maken, zodat we 15 mega topics hebben! Ruimt lekker op, geen dubbelen meer enzo! Lekker overzichtelijk alles bij elkaar!

Ik snap op zich wel dat iedere uitbraak bij een stal in Nederland niet echt voorpagina nieuws is, en in het centrale topic besproken kunnen worden..

Maar dit is een heel groot internationaal evenement, met paarden uit vele landen.. Lijkt mij toch zeker nieuws waardig.

Dat zeker wel, maar daarna is een verwijzing naar het centrale topic prima lijkt me. Want daar gingen de quotes in eerste instantie over.
Ik vind ook dat er wel een bericht had mogen staan, er zijn genoeg nieuwsbronnen te vinden en meestal is het toch een verwijzing naar horses.nl ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 22:36 



 
Profiel   

WOW, heftig bericht. Ik hoorde al wat geruchten op stal maar ik had het niet helemaal door totdat ik dit topic tegen kwam. Maar als je dan ook leest dat sommige weg zijn gegaan, letterlijk uren voordat de boel op slot is gegaan. bbbrrr. Aan de andere kant lees ik ook dat sommige ruiters met hun beesten naar een wedstrijd locatie zijn gegaan waar meer dan 1200 paarden staan. Als het daar ook toeslaat ben je gewoon de sjaak.

Ben benieuwd hoe dit gaat ontwikkelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 22:36 



 
Profiel   

Er zijn ook al uitbraken gemeld in Frankrijk, België en Duitsland. In België worden er al sportstallen gesloten. Op de fb van paardenkliniek de Bosdreef (Vlaanderen) stond ook al een waarschuwing. Misschien is dit toch dringend genoeg om een nieuwsbericht te zetten? Als er in België al uitbraken zijn die te herleiden zijn tot Valencia, zullen die er in Nederland ook zijn of komen. Dan kan je maar beter gewaarschuwd zijn...

https://equnews.be/overig-nieuws/fei-wa ... k-in-jaren
https://equnews.be/overig-nieuws/centra ... o-uitbraak

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 22:37 



 
Profiel   

Het verbaasd me dat “paarden in hun eigen omgeving” terug zijn. Positief geteste dieren in Spanje laten totdat er twee negatieve testen kunnen overhandigd worden. Snap dat dat een heftige klus is, de dieren daar laten, maar het lijkt mij oliedom zulke dieren terug naar Nederland te halen. Met als kers op de taart dat men anoniem blijft vanwege privacy overwegingen en er dus “geheim” word gehouden waar zij nu staan / welke stallen er met besmetting kampen .. 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 22:40 



 
Profiel   

Ik had ook al 2 x nieuwbericht ingestuurd. Op de knhs site staat ook officiële berichtgeving

Dit is echt heftig nieuws dat zeker op de voorpagina hoort op bokt. Het heeft gevolgen voor de paardensport in Europa.

Ik snap de twijfel van publicatie niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 22:41 



 
Profiel   

eilleen333 schreef
Een centraal topic over de uitbraak van dierziekten vindt ik makkelijker dan elke dag alles af moeten zoeken of er nog nieuws is over de uitbraak in plaats X of Y. Nu stip je 1 topic en heb je alles bij elkaar. Is inderdaad knetter onhandig.



Maar waarom zijn de rhino topics letterlijk DE ENIGE topics op Voorpagina nieuws die altijd meteen 'preventief' op slot zijn zo gauw ze gepost zijn? Alleen vragen of de discussie ergens anders gevoerd kan worden lijkt mij genoeg. Als ik er "wow heftig, sterkte voor iedereen die betrokken is" onder wil zetten, dan moet dat gewoon kunnen lijkt mij. Daarvoor ga ik niet naar een centraal topic en dat dan lopen vervuilen. Je ontneemt mensen de kans om te reageren, en dat vind ik niet ok. Waarom mag ik bij een wolven-verhaal wel "wow heftig" schrijven en bij rhino niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 22:41 



 
Profiel   

Op stal hoorde ik dat het daar om de neurologische vorm gaat, maar ik heb dit nog niet in een artikel kunnen lezen. Vreselijk in ieder geval, ik hoop dat het snel beter gaat met de paarden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 22:43 



 
Profiel   

Haarbal schreef
eilleen333 schreef
Een centraal topic over de uitbraak van dierziekten vindt ik makkelijker dan elke dag alles af moeten zoeken of er nog nieuws is over de uitbraak in plaats X of Y. Nu stip je 1 topic en heb je alles bij elkaar. Is inderdaad knetter onhandig.



Maar waarom zijn de rhino topics letterlijk DE ENIGE topics op Voorpagina nieuws die altijd meteen 'preventief' op slot zijn zo gauw ze gepost zijn? Alleen vragen of de discussie ergens anders gevoerd kan worden lijkt mij genoeg. Als ik er "wow heftig, sterkte voor iedereen die betrokken is" onder wil zetten, dan moet dat gewoon kunnen lijkt mij. Daarvoor ga ik niet naar een centraal topic en dat dan lopen vervuilen. Je ontneemt mensen de kans om te reageren, en dat vind ik niet ok. Waarom mag ik bij een wolven-verhaal wel "wow heftig" schrijven en bij rhino niet?

Ja, daar heb je een punt. Goeie vraag voor de redactie :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 22:44 



 
Profiel   

Redactie; schrijft u even mee? :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 22:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 6 [ 143 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen