Is er een ban op nieuws over de rhino uitbraak in Valencia?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43223
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Is er een ban op nieuws over de rhino uitbraak in Valencia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 15:00

Oeps, gauw PB verwijderd met link naar dit nieuwsbericht voor de NR. Ik heb er blijkbaar overheen gelezen, dus ik ga eens zoeken op het Bokt nieuws.

oji

Berichten: 4244
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:06

Daihyo schreef:
Zo bijzonder. Rood komt zich melden, er worden excuses gemaakt en de discussie is klaar.

Persoonlijk begreep ik aanvankelijk deze opmerking niet....rood/groen is kennelijk een hierarchie in modjes?

Voor mij geldt inderdaad dat de posts van Jpitty en Marjo voor mij vooral vragen opriepen, we hebben alle meldingen wel gelezen maar weten nog niet welke vorm we hieraan gaan geven en er zijn richtlijnen mbt tot Rhino nieuws. Dat geeft te denken dat er dus inderdaad flink censuur op Rhino nieuws is.

Post van Oscar is helder, rood of groen maakt mij iig niet uit.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:33

Oscar schreef:
Daihyo, ik heb ook nog even een balletje opgegooid over die newsfeed want daar weet ik het fijne niet van. Wel goed om het nog eens te bespreken want het kan zeker een toegevoegde waarde zijn.

De NR probeert zich al meer te focussen op communitynieuws omdat dat echt 'van Bokt en door Bokt' is, daarin zijn we uniek. We proberen ook om nog wat meer eigen verhalen en verslagen te maken. Alleen met de wedstrijdverslagen wil het nog niet zo lukken, for obvious reasons......
Dat is trouwens wel iets waar we meer mee aan de slag willen zodra het weer kan.

[edit] Wetenschappelijk onderzoek mag! Bij gebrek aan andere uitdagingen....... :)) [/edit]

:))

Ik vind dat wat je hier noemt echt de potentie en kracht van Bokt. Laat de betaalde redacties van Horses, Equnews en/of Hoefslag het nieuws verslaan en richt je met de eigen NR op de eigen community, bezoeken van evenementen of andere interessante paardendingen, achtergrond artikelen, interviews, enz.
Dat kost tijd, maar als je de tijd al niet hoeft te besteden aan nieuws, dan heb je dus tijd om aan je eigen redactie te besteden.

Ik heb geen idee wat dat zou kosten overigens, maar ik kan me voorstellen dat een nieuwsfeed voor een nieuwssite ook meer views oplevert en dus meer adverteerders, enz. Dus misschien is daar best een leuk dealtje te sluiten.
En het is wel vaker ter sprake gekomen, maar nooit echt uitgewerkt.

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:35

Daihyo schreef:
Oscar schreef:
Daihyo, ik heb ook nog even een balletje opgegooid over die newsfeed want daar weet ik het fijne niet van. Wel goed om het nog eens te bespreken want het kan zeker een toegevoegde waarde zijn.

De NR probeert zich al meer te focussen op communitynieuws omdat dat echt 'van Bokt en door Bokt' is, daarin zijn we uniek. We proberen ook om nog wat meer eigen verhalen en verslagen te maken. Alleen met de wedstrijdverslagen wil het nog niet zo lukken, for obvious reasons......
Dat is trouwens wel iets waar we meer mee aan de slag willen zodra het weer kan.

[edit] Wetenschappelijk onderzoek mag! Bij gebrek aan andere uitdagingen....... :)) [/edit]

:))

Ik vind dat wat je hier noemt echt de potentie en kracht van Bokt. Laat de betaalde redacties van Horses, Equnews en/of Hoefslag het nieuws verslaan en richt je met de eigen NR op de eigen community, bezoeken van evenementen of andere interessante paardendingen, achtergrond artikelen, interviews, enz.
Dat kost tijd, maar als je de tijd al niet hoeft te besteden aan nieuws, dan heb je dus tijd om aan je eigen redactie te besteden.

Ik heb geen idee wat dat zou kosten overigens, maar ik kan me voorstellen dat een nieuwsfeed voor een nieuwssite ook meer views oplevert en dus meer adverteerders, enz. Dus misschien is daar best een leuk dealtje te sluiten.
En het is wel vaker ter sprake gekomen, maar nooit echt uitgewerkt.


Bokt haalt nu haar nieuws uit andere bronnen. Als ze het nieuws zelf gaan schrijven zal dat ook
geld gaan kosten, net als bij andere nieuwssites. Dan zal het dus ook niet gratis blijven

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Is er een ban op nieuws over de rhino uitbraak in Valencia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:38

Waarom? Bokt werkt nog steeds met vrijwilligers, in tegenstelling tot de meeste nieuwssites. Dus ik ga er dan vanuit dat de eigen artikelen nog steeds onderdeel van het forum blijven, zoals nu.
De newsfeed zal mogelijk geld gaan kosten, dat bedoel ik ook met mijn laatste alinea. Het idee achter de newsfeed is juist dat de mensen van Bokt dan geen nieuws meer hoeven te schrijven wat ergens anders al gepubliceerd is.

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:43

Daihyo schreef:
Waarom? Bokt werkt nog steeds met vrijwilligers, in tegenstelling tot de meeste nieuwssites. Dus ik ga er dan vanuit dat de eigen artikelen nog steeds onderdeel van het forum blijven, zoals nu.
De newsfeed zal mogelijk geld gaan kosten, dat bedoel ik ook met mijn laatste alinea. Het idee achter de newsfeed is juist dat de mensen van Bokt dan geen nieuws meer hoeven te schrijven wat ergens anders al gepubliceerd is.

Dat er met vrijwilligers gewerkt wordt is ook de reden dat ze minder “nieuw” nieuws hebben. Betaalde journalisten zijn de hele dag actief op zoek naar nieuws. Dat kun je van vrijwilligers niet verwachten.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Is er een ban op nieuws over de rhino uitbraak in Valencia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:45

Nee precies. Daarom de newsfeed. Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik bedoel. Juist met de newsfeed hoeft de nieuwsredactie dus niets meer te doen aan het nieuws verslaan omdat je direct doorlinkt vanaf een nieuwssite als Hoefslag, Equnews, Horses, enz. Dan dus is er voor de NR (de vrijwilligers van Bokt) tijd om eigen berichten te maken, zonder die deadline van nieuwsfactor. Dan is het minder urgent.

Winged

Berichten: 33018
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:52

Daihyo schreef:
Nee precies. Daarom de newsfeed. Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik bedoel. Juist met de newsfeed hoeft de nieuwsredactie dus niets meer te doen aan het nieuws verslaan omdat je direct doorlinkt vanaf een nieuwssite als Hoefslag, Equnews, Horses, enz. Dan dus is er voor de NR (de vrijwilligers van Bokt) tijd om eigen berichten te maken, zonder die deadline van nieuwsfactor. Dan is het minder urgent.

Precies. Plus bijkomend voordeel: ze hoeven niet meer de sites af te gaan naar nieuws en hoeven zich alleen maar te richten op bokt zelf. Scheelt ook zeker in tijd.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:53

oji schreef:
Daihyo schreef:
Zo bijzonder. Rood komt zich melden, er worden excuses gemaakt en de discussie is klaar.

Persoonlijk begreep ik aanvankelijk deze opmerking niet....rood/groen is kennelijk een hierarchie in modjes?


ik denk dat die hierarchie zeker een rol speelt, maar dan andersom. Gezien de rol van Oscar verwacht ik dat ze meer mogelijkheid heeft om 'namens Bokt' dit soort mededelingen te doen, waar de NR dit zal moeten afstemmen met de dagelijkse leiding (beheerders etc) en niet op eigen houtje kan communiceren. Uit een grijs verleden weet ik dat dergelijke afstemming niet altijd even vlot verliep, en ik heb niet de indruk dat dat sterk verbeterd is.

tienus63

Berichten: 12049
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:55


imaudy
Berichten: 5031
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:56

Maar het gaat hier toch niet om een stal, maar om een groot internationaal concours. Dan is het toch door en door bevestigd dat er Rhino heerst? Of heeft het te maken met Nederlandse ruiters die daar zijn?

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:57

Daihyo schreef:
Nee precies. Daarom de newsfeed. Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik bedoel. Juist met de newsfeed hoeft de nieuwsredactie dus niets meer te doen aan het nieuws verslaan omdat je direct doorlinkt vanaf een nieuwssite als Hoefslag, Equnews, Horses, enz. Dan dus is er voor de NR (de vrijwilligers van Bokt) tijd om eigen berichten te maken, zonder die deadline van nieuwsfactor. Dan is het minder urgent.

Nu snap ik hem :j toch vraag ik me af of dat meerwaarde heeft. Ik denk dat mensen die serieus geïnteresseerd zijn in nieuws binnen de paardenwereld elke dag horses.nl wel even openen. Ik doe dat in ieder geval wel. Die €2,99 per maand betaal ik dan ook met liefde

tienus63

Berichten: 12049
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:02

imaudy schreef:
Maar het gaat hier toch niet om een stal, maar om een groot internationaal concours. Dan is het toch door en door bevestigd dat er Rhino heerst? Of heeft het te maken met Nederlandse ruiters die daar zijn?

Huren morssinkhof en Greveling geen stallen bij Lichtenvoorde?
Van deze ruiters zijn er in ieder geval paarden ziek.

En je moet niet vergeten dat er veel ruiters en paarden al terug gereisd zijn naar hun eigen stallen cq landen.
Er zijn al uitbraken in andere landen te linken aan Valencia.

tienus63

Berichten: 12049
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Is er een ban op nieuws over de rhino uitbraak in Valencia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:05

Afbeelding
Afbeelding

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:06

tienus63 schreef:
imaudy schreef:
Maar het gaat hier toch niet om een stal, maar om een groot internationaal concours. Dan is het toch door en door bevestigd dat er Rhino heerst? Of heeft het te maken met Nederlandse ruiters die daar zijn?

Huren morssinkhof en Greveling geen stallen bij Lichtenvoorde?
Van deze ruiters zijn er in ieder geval paarden ziek.

En je moet niet vergeten dat er veel ruiters en paarden al terug gereisd zijn naar hun eigen stallen cq landen.
Er zijn al uitbraken in andere landen te linken aan Valencia.

De accommodatie is van Morssinkhof.

imaudy
Berichten: 5031
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:31

996981 schreef:
tienus63 schreef:

Huren morssinkhof en Greveling geen stallen bij Lichtenvoorde?
Van deze ruiters zijn er in ieder geval paarden ziek.

En je moet niet vergeten dat er veel ruiters en paarden al terug gereisd zijn naar hun eigen stallen cq landen.
Er zijn al uitbraken in andere landen te linken aan Valencia.

De accommodatie is van Morssinkhof.


Aha, ik zie het! Daarom extra voorzichtig met de berichtgeving?

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:34


Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:35

Daihyo schreef:
Nee precies. Daarom de newsfeed. Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik bedoel. Juist met de newsfeed hoeft de nieuwsredactie dus niets meer te doen aan het nieuws verslaan omdat je direct doorlinkt vanaf een nieuwssite als Hoefslag, Equnews, Horses, enz. Dan dus is er voor de NR (de vrijwilligers van Bokt) tijd om eigen berichten te maken, zonder die deadline van nieuwsfactor. Dan is het minder urgent.

In mijn beleving van dit al regelmatig gepitchte idee levert een newsfeed geld op. Immers ik ga naar Hoefslag/Paardenkrant/Horses whatever en lees daar artikels en zie advertenties. Of ik heb een Bokt-nieuwsabonnement waardoor ik ook enkele plusartikelen kan lezen (deel van de opbrengst dan ook naar paardennieuwssite, en dus een deel naar Bokt).

Misschien hartstikke naïef van mij, maar wie weet.

Waar ik benieuwd naar ben is wat er nou echt met het RSS-feed achtige idee gedaan is of wordt. Het is zo vaak gezegd inmiddels dat het wat mij betreft wel geland zou moeten zijn. Vraag is waarom er dan niet op in wordt gegaan. En misschien hoeft dat ook helemaal niet. Bokkers komen toch wel terug :))