Is er een ban op nieuws over de rhino uitbraak in Valencia?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:45

JPitty schreef:
Dat klopt Diertjec, er zijn genoeg nieuwsberichten. Maar daarvan moeten we wel de beste kiezen om te gebruiken. En dan bedoel ik de post die de juiste informatie het beste en duidelijkste weergeeft. Bovendien is dit een andere situatie dan de rhino uitbraken in Nederland. Bij die gevallen verwijzen we inderdaad naar het centrale topic. Dit is een uitbraak bij een internationale wedstrijd, verwijzen naar het centrale topic heeft dan niet zoveel nut. Daarom moeten we even kijken hoe we dat aanpakken. Zoals gezegd, achter de schermen zijn we daar druk mee bezig.

Dat zou, zoals tegenwoordig nieuwsberichten in elkaar gezet worden, niet zo heel moeilijk moeten zijn zou je denken...

[FZ] [Bokt nieuws] alleen nog maar koppen in nieuwsberichten

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:47

Bokt wil gewoon geen indianenverhalen, speculatie en paniekzaaierij. Maar daar wil niemand voor uitkomen. Daarom zijn topics meteen op slot en is er nu geen nieuwsbericht. Kom daar dan ook gewoon voor uit, ipv te zeggen dat je niet weet hoe je het op moet schrijven, want dat is mijns inziens bullcrap. Normaliter worden er ook gewoon 1-2 regels gekopieerd en gepost met een link naar het originele bericht, waarom dan inderdaad nu niet?

Diertjec

Berichten: 4623
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:49

luxx schreef:
JPitty schreef:
Dat klopt Diertjec, er zijn genoeg nieuwsberichten. Maar daarvan moeten we wel de beste kiezen om te gebruiken. En dan bedoel ik de post die de juiste informatie het beste en duidelijkste weergeeft. Bovendien is dit een andere situatie dan de rhino uitbraken in Nederland. Bij die gevallen verwijzen we inderdaad naar het centrale topic. Dit is een uitbraak bij een internationale wedstrijd, verwijzen naar het centrale topic heeft dan niet zoveel nut. Daarom moeten we even kijken hoe we dat aanpakken. Zoals gezegd, achter de schermen zijn we daar druk mee bezig.

Dat zou, zoals tegenwoordig nieuwsberichten in elkaar gezet worden, niet zo heel moeilijk moeten zijn zou je denken...

[FZ] [Bokt nieuws] alleen nog maar koppen in nieuwsberichten

Nou inderdaad Luxx.

En ik snap dat er nagegaan moet worden of de nieuwberichten okee zijn. Maar kom op, als er weet ik hoeveel websites de berichten delen, notabene de KNHS zelf, dan lijkt mij dat redelijk betrouwbaar.

Ik vind het best ernstig dat hier zo lang mee gewacht wordt om het te delen, eigenlijk.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:50

Haarbal schreef:
Okay, censuur dus. Duidelijk.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:56

Begrijp echt niet waar bokt nou zo bang voor is? Wanneer iets ongewenst uit de hand loopt kun je daar toch op modereren? Oh, ja, nee, wacht... Daar loopt hier ook nog een topic over, modereren schijnt heel moeilijk te zijn, tenminste, hier dan toch. Beetje een bangepoeperige manier om een forum te bestieren in mijn ogen

imaudy
Berichten: 5063
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:56

Inderdaad vreemd dat er nog geen nieuwsbericht van is. Moet eerlijk zeggen dat ik wel denk hoe dan? Zo superbesmettelijk is rhino toch ook niet?

Zinzi_jewel

Berichten: 8820
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:58

Ja bijzonder dat bokt niets gedeelt heeft ! Zeker na t openbaar te lezen bericht van Wendy Scholten
Zij deelde openbaar omdat horses.nl een link deelde van paardenkrant wat een premium ( betaalde abbonee) artikel was .
Vreselijk daar in valencia.
Ook de sunshine tour in oliva is nog bezig , zonder beperkingen.
Er zijn paarden vertrokken uit valencia voor duidelijk was dat het idd Rhino was .

Sentower park opglabeek heeft shows stil gelegd/ afgelast voor zeker 14 dagen.
Willen geen risico lopen op besmetting aldaar

Brandje_04

Berichten: 186
Geregistreerd: 02-04-13
Woonplaats: Het Brabantse land!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:58


Zinzi_jewel

Berichten: 8820
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:59

imaudy schreef:
Inderdaad vreemd dat er nog geen nieuwsbericht van is. Moet eerlijk zeggen dat ik wel denk hoe dan? Zo superbesmettelijk is rhino toch ook niet?


Heel besmettelijk is Rhino
Helaas geen meldplicht als t op je stal zit maar stallen gaan wel op slot . Lockdown om in bekende termen te spreken

janouk
Blogger

Berichten: 17881
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 00:02

Horses.nl meldt nu
De FEI heeft vanavond besloten om alle evenementen op het Europese vasteland in tien landen, waaronder ook Nederland, stop te zetten vanwege de rhino-uitbraak in Valencia. En daarmee is ook de Dutch Masters – gepland van 12 tot 14 maart – van de baan.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Is er een ban op nieuws over de rhino uitbraak in Valencia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 00:05

Bijzonder dat vaccinatie tegen Rhino nog niet verplicht is.

tamary

Berichten: 29194
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 00:07

elnienjo schreef:
Bijzonder dat vaccinatie tegen Rhino nog niet verplicht is.

Citaat:
De FEI is na risico-analyse gekomen tot dit besluit omdat het gaat om een zeer aggressieve virusstam van de neurologische variant van rhinopneumonie.
Helpt vaccinatie niet tegen, al is het wel gebruikelijk om te vaccineren bij wedstrijdpaarden.
Persbercht FEI :
https://inside.fei.org/system/files/FEI ... ch2021.pdf

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 00:10

tamary schreef:
elnienjo schreef:
Bijzonder dat vaccinatie tegen Rhino nog niet verplicht is.

Citaat:
De FEI is na risico-analyse gekomen tot dit besluit omdat het gaat om een zeer aggressieve virusstam van de neurologische variant van rhinopneumonie.
Helpt vaccinatie niet tegen, al is het wel gebruikelijk om te vaccineren bij wedstrijdpaarden.
Persbercht FEI :
https://inside.fei.org/system/files/FEI ... ch2021.pdf

Vreselijk! Dat is echt een grote klap voor de wedstrijdsport. |(

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 00:12

elnienjo schreef:
Bijzonder dat vaccinatie tegen Rhino nog niet verplicht is.

De vaccinatie helpt niet/beperkt tegen de neurologische vorm. Dus dat krijg je er dan nooit door. Van influenza weten we dat vaccineren helpt tegen de verspreiding, maar bij Rhino zit dat helaas anders. Er zijn wel stallen die het verplichten. Vaak zijn dat stallen waar ook gefokt wordt. De vaccinatie tegen Rhino helpt namelijk wel goed tegen de abortusvorm.

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 00:13

Nou wat absurd dat ik er via dit topic zo achter moet komen.. Wat een rotsituatie! En wat jammer van Indoor Brabant, ik dacht daar eens lekker naar te gaan kijken in deze pandemie tijden..

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Re: Is er een ban op nieuws over de rhino uitbraak in Valencia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 03:07


friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Is er een ban op nieuws over de rhino uitbraak in Valencia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 03:47

En nog steeds vind bokt het niet belangrijk genoeg om er iets over te plaatsen?! Het is niet dat zij zelf een stukje journalistiek er op los laten gezien zij altijd maar een paar zinnen neerzetten en dan een link erbij zo van: zoek het maar uit, hier lees je de rest. Dan lijkt mij dit niet zo moeilijk en belachelijk dat er hier zo veel overleg over nodig is. Het is NIEUWS, dus POST DAT NIEUWS dan ook. Veel bokkers willen het blijkbaar weten anders sturen niet zo veel bokkers het bericht is.

Echt van de zotte dit...

Danielleeee_
Berichten: 3175
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 06:57


Jolien87

Berichten: 17472
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 07:19

Hoezo moet er nog nagedacht worden over de vorm van het nieuwsbericht? Willen jullie er soms een limerick van maken? Of een ABC?

Kom op redactie, maak het nou niet moeilijker dan het is want dit krampachtige gedoe zorgt juist voor onnodig speculeren.

Suzanne F.

Berichten: 49269
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 07:45

Ik las het gisteren bij RTL nieuws en daarna bij NOS. Toen dacht ik nog; waarom heb ik dat niet gelezen op Bokt? Er komen hier vaak zoveel onzin ‘nieuws’ berichten voorbij waarvan ik echt denk, waarom? Maar nu is er echt echt echt paardennieuws en nu moet ik het ergens anders lezen.....

oji

Berichten: 4257
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Is er een ban op nieuws over de rhino uitbraak in Valencia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 07:50

Bizar dit. Vraag me werkelijk af waarom hier zo spastisch door de nieuwsredactie over gedaan wordt?
Wat is toch dat heilige taboe op Rhino. Ik snap er niets van.

Er voltrekt zich een ware paardenramp in Valencia en Bokt durft hier niet over te verslaan en moet dagen nadenken over de vorm??? Te zot voor woorden dit. Alle niet paardenmedia springen er bovenop omdat dit belangrijk en ernstig nieuws is, maar op HET paardenforum bij uitstek wordt er gezwegen in alle talen. 8)7

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 07:57

Suzanne F. schreef:
Ik las het gisteren bij RTL nieuws en daarna bij NOS. Toen dacht ik nog; waarom heb ik dat niet gelezen op Bokt?

Dit dus. Ik las het op nos.nl en ging er blind vanuit dat ik eroverheen gelezen moest hebben op de voorpagina van bokt.
clipmyhorse staat hier dagelijks aan, dus iets als het cancellen van de wedstrijden is voor mij eerlijk gezegd heel wat belangrijker nieuws dan 99 % van het nieuws op bokt. :o

Suzanne F.

Berichten: 49269
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 07:57

oji schreef:
Bizar dit. Vraag me werkelijk af waarom hier zo spastisch door de nieuwsredactie over gedaan wordt?
Wat is toch dat heilige taboe op Rhino. Ik snap er niets van.

Er voltrekt zich een ware paardenramp in Valencia en Bokt durft hier niet over te verslaan en moet dagen nadenken over de vorm??? Te zot voor woorden dit. Alle niet paardenmedia springen er bovenop omdat dit belangrijk en ernstig nieuws is, maar op HET paardenforum bij uitstek wordt er gezwegen in alle talen. 8)7


Het was net zelfs op het Tv nieuws op RTL4. Het werd heel creatief uitgesproken trouwens. :')

oji

Berichten: 4257
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Is er een ban op nieuws over de rhino uitbraak in Valencia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:07

Ja het is vrijwel op media te vinden/horen/zien. Geeft te denken over de waarde van de nieuwsitems op Bokt. Het meest onzinnige flutnieuws wat soms jaren oud is of maar zijdelings iets met paarden te maken heeft, komt op de voorpagina, maar nu er ECHT nieuws is, wat de hele wereld zich realiseert en wat iedereen met een paardenhart raakt, is er niets op te vinden.

Ik kan hiermee Bokt als paarden-nieuwsmedium echt niet meer serieus nemen. Leuk om wat te ouwenhoeren over paarden, maar zeker niet als bron voor belangrijke zaken mbt paarden.

lizy29

Berichten: 6242
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:07

Een ding is zeker, tegen de tijd dat het op bokt staat is het in ieder geval geen nieuws meer :x