Ben ik nou de enige?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Ben ik nou de enige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 07:00

Mede bokkers of mod team maar net wie mij het antwoord kan geven. Eigenlijk stoort mij dit al zolang ik op bokt zit. Soms kom je op een forum een reactie van een mod tegen. In de meeste gevallen is het kort en duidelijk. Als in; verkeerde plek het wordt verplaatst. Echter valt het me op dat het soms echt volkomen onduidelijk is en alles behalve vriendelijk. Wanneer je daar dan opheldering over vraagt krijg je een antwoord als. Wij hebben het met het team overlegd en het is tegen de regels. Met een linkje naar de regels. Als je met het team moet overleggen is het toch helemaal niet zo duidelijk _-:( . Wanneer je dan een bericht stuurt dat het niet heel duidelijk is en of het nog even toegelicht kan worden hoor je helemaal niks meer. Ben ik nou de enige die dit echt niet vind kunnen? En ronduit onbeschoft vind of zijn er meer die zich hier aan storen?

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 07:19

Ik snap het probleem niet helemaal? Het maakt toch niet uit als je bericht in het goede subforum hebt gezet, het blijft gewoon in je lijst met actieve onderwerpen dus je raakt het niet kwijt ofzo.
Zelf vind ik het altijd vervelend voor de mods als ik dus niet goed heb opgelet en het topic in het verkeerde subforum start.
Laatst bijgewerkt door marley93 op 10-04-21 07:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Ben ik nou de enige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 07:27

Snap werkelijk niet wat je probleem is

7ofhearts

Berichten: 2758
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 07:32

marley93 schreef:
Ik snap het probleem niet helemaal? Het maakt toch niet uit als je bericht in het goede subforum hebt gezet, het blijft gewoon in je lijst met actieve onderwerpen dus je raakt het niet kwijt ofzo.



Ik geloof dat het niet zo zeer gaat over een mod die een topic herplaatst maar meer de invloed van een mod op een geplaatst topic?

Maar ik kan er ook naast zitten hoor!!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78508
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 07:35

Jenny01, ik stuur je even een pb omdat je het nu over een specifiek iets hebt.
Verder, we overleggen inderdaad regelmatig met elkaar, is niet omdat de regels niet duidelijk zijn maar om gezamelijk tot de goede actie te komen.
Wat betreft antwoorden op pb's, normaal gezien antwoorden we altijd, of via pb, of via TeM.

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 07:41

Jennyj01 schreef:
<knip>Echter valt het me op dat het soms echt volkomen onduidelijk is en alles behalve vriendelijk. Wanneer je daar dan opheldering over vraagt krijg je een antwoord als. Wij hebben het met het team overlegd en het is tegen de regels. Met een linkje naar de regels. Als je met het team moet overleggen is het toch helemaal niet zo duidelijk _-:( . Wanneer je dan een bericht stuurt dat het niet heel duidelijk is en of het nog even toegelicht kan worden hoor je helemaal niks meer.


Tja, als je te hard rijdt, krijg je een boete. Die regel is duidelijk.

Frauderen mag niet. Dat is ook duidelijk. Toch zijn daar soms jarenlange rechtszaken voor nodig.
De regel is toch duidelijk? Waarom nog met een heel team van opsporingsambtenaren, advocaten en rechters daar naar kijken?

Zie hier in het kort waarom er soms overleg nodig is. Ook al zijn regels duidelijk.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 20:56

Ibbel jij weet toch helemaal niet of de regel duidelijk is. Je weet niet eens over welk topic het gaat. Als het allemaal zo duidelijk is dan behoeft het geen toelichting. Voor degene die het probleem niet begrijpen even de ongecensureerde versie. Het mod team sluit of blokkeert soms topics zonder daar heel duidelijk over te zijn. Af en toe met een vage toevoeging. Als je daar dan naar vraagt krijg je een afgeblaft incompleet antwoord. Of helemaal geen antwoord meer. Ik vraag me dus af of ik de enige ben dit dit onbeschoft vind. Zeker wanneer het om een nieuwe gebruiker gaat.
Laatst bijgewerkt door Jennyj01 op 10-04-21 20:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 20:58

Neonlight schreef:
Jenny01, ik stuur je even een pb omdat je het nu over een specifiek iets hebt.
Verder, we overleggen inderdaad regelmatig met elkaar, is niet omdat de regels niet duidelijk zijn maar om gezamelijk tot de goede actie te komen.
Wat betreft antwoorden op pb's, normaal gezien antwoorden we altijd, of via pb, of via TeM.


Ik heb liever dat je het in het open forum stuurt . Gezien pb niet gepubliceerd mogen worden en er met regelmaat helemaal geen antwoord meer komt.

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:03

Ik weet niet of je de enige bent, maar ik ondervind het anders om eerlijk te zijn :)
De mods reageren misschien niet altijd meteen, maar het zijn ook maar mensen, en als ze dan reageren vind ik ze altijd wel vriendelijk en duidelijk genoeg. Ik heb toch nog nooit voorgehad dat ik een opmerking in zo'n situatie onduidelijk vind en om verheldering moet vragen, en de keren dat ik pb krijg vind ik die berichten altijd heel netjes, onderbouwd en vriendelijk.

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:04

Jennyj01 schreef:
Ibbel jij weet toch helemaal niet of de regel duidelijk is.


Jij schrijft zelf dat als de regels duidelijk zijn er geen overleg nodig zou moeten zijn voor het team.
Ook bij duidelijke regels is er soms overleg nodig. Dat was mijn punt.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 21:07

Nou prima veel plezier ermee. Volgens mij begrijp je niet waar het mij om gaat. Geeft niet want blijkbaar stoort het je niet.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6683
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:09

Als gebruiker herken ik niet wat je zegt. Als iets niet duidelijk is, kan je het inderdaad gewoon navragen bij de mods. Het is zeker de bedoeling dat zij gewoon op normale toon met je communiceren. In mijn persoonlijke ervaring doen ze dat ook.
Ik kan me echter wel voorstellen dat een korte, ietwat zakelijke benadering vervelend kan aanvoelen. Dat is niet hetzelfde als afblaffen maar bij gevoelige zaken kan dat wel zo binnen komen.

Niet antwoorden en afblaffen is zeker niet de bedoeling. Maar daar kunnen wij verder niet over oordelen, communicatie komt van 2 kanten en privecommunicatie mag niet gedeeld worden hier. Dus daar valt verder niks over te zeggen.

Ik krijg sterk de indruk dat het hier inderdaad om een specifieke situatie gaat. Ik raad je aan om dit met de bewuste mod te bespreken. Als dat niet lukt, kan je de betreffende hoofdmod aanspreken.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78508
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:10

Ik plaats het niet hier in het topic omdat die pb over een specifieke modactie gaat en het is niet toegestaan die te bespreken hier. Het algemeen bespreken of gebruikers het nodig vinden dat het moeten overlegd en onze communicatie bespreken is wel toegestaan.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 21:14

Het gaat niet om een specifiek topic. Dat topic is de aanleiding van meerdere keren. En ik weet dat privé niet openbaar gemaakt mag worden. Daarom geef ik ook de voorkeur aan een open antwoord in het topic.
De bewuste mod reageert niet meer dus dan is het lastig aanspreken.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:18

Moderatoropmerking:
Ik sluit dit topic, het bespreken van specifieke moderatoracties is niet toegestaan op het forum.
Wanneer je het niet eens bent met een moderatoractie, kun je hiervoor contact opnemen met desbetreffende moderator of de hoofdmoderator van dat forumdeel