Hoe zit t met Flarum/community?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Hoe zit t met Flarum/community?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-21 22:49

Want uhh... ik wacht nu al een tijdje... :)ddd

Ben wel benieuwd naar een update over zowel Flarum als het 'community '-voornemen.

Ik heb even teruggelezen. Het communityconcept is in 2014 voor het eerst ter sprake gebracht. We hadden toen ook een tijdje een communitymanager. Nu hebben we deze niet meer. Er is nooit officieel afstand gedaan van het concept maar er is ook nooit iets van de grond gekomen.

Flarum. Daar wordt nu 2 jaar aan gebouwd maar ook op dat vlak is het nog erg stil. Hoe gaat het daar mee?

Oja. Nu ik toch de aandacht heb.... statjes? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de gemiddelde aantallen bezoekers per maand over de jaren heen.

Dank alvast.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Hoe zit t met Flarum/community?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 01:04

Forum + wiki + nieuws = community
lijkt mij

Niobe

Berichten: 7984
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Hoe zit t met Flarum/community?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 01:29

Ik dacht dat Flarum de toenmalige 1 april grap, maar dat er wel een nieuw forum in ontwikkeling was idd

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:44

Statjes zijn altijd welkom natuurlijk! *\o/*

Niobe

Berichten: 7984
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 12:38

Suzanne F. schreef:
Statjes zijn altijd welkom natuurlijk! *\o/*


Eens!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Hoe zit t met Flarum/community?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:32

Wat TurdusMerula zegt idd :j Bokt is al jaren een 'community'. Maar ik snap de verwarring, want we denken ook al heel lang (al ruim voor 2014) na over het opdelen van 'de' community in kleinere stukjes. Noem het communities, noem het groepen, clubs of cirkels. In het kort komt dat neer op minder 'forums van Bokt' en meer ruimte voor losse 'delen' op Bokt voor specifieke groepen. Bijvoorbeeld voor alle fans van de Ghanese paars-wit gevlekte stippelpony of iedereen met een paard in Staverden. Een opzet als dat geeft heel veel mogelijkheden, maar zorgt ook voor heel grote wijzigingen en een flinke lijst aan bijkomende uitdagingen. Het huidige plan is; first things first. eerst zorgen dat makkelijker nieuwe dingen kunnen bouwen dan met phpBB.

Over naar Flarum dus en Flarum lijkt wel een IT project; het kost altijd een heel stuk meer tijd en gepuzzel dan je van te voren, ook in je meest pessimistische scenario, verwacht.

Er wordt heel hard gewerkt aan Flarum, maar het vervelende is dat dit vooral veel zaken aan de 'basis' zijn, niet heel specifiek voor Bokt en daardoor ook niet heel erg zichtbaar voor Bokt. Die basis komt nu behoorlijk op orde, daarna kunnen we de focus weer meer gaan verschuiven naar Bokt specifieke dingen zodat we ook (eindelijk) het e.e.a. kunnen laten zien en kunnen gaan testen. Gaat vooruit dus, maar langzamer dan we zouden willen.

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:02

Heb je een beetje een prognose wanneer Flarum in een (publieke) beta terecht komt? Ik ben reuze nieuwsgierig, maar wil ook niet weer té ongeduldig zijn. In dit geval kan ik me voorstellen dat jullie liever wat langer sleutelen om alles soepel te laten verlopen, dan dat jullie een vroege versie met bugs de wereld in sturen. Een beetje alsof je nu een auto kunt bouwen met een motor en vier wielen, maar dat je eigenlijk ook eerst de richtingaanwijzer, koppeling en veiligheidsgordel er in wil bouwen voordat je het de fabriek uit laat rollen.

Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Hoe zit t met Flarum/community?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:25

Hier ook nieuwsgierig, zeker als er een dark mode optie in zit :')

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Hoe zit t met Flarum/community?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:21

Darkmode heb ik al voorbij zien komen :)

Ik heb de voorkeur om snel (maar beperkt) beschikbaar te maken. Dat had eigenlijk vorig jaar al gemoeten maar dat loopt anders dus. Op dit moment vooral bezig met het beter/sneller/stabieler krijgen van Flarum zelf, zo snel mogelijk ook weer testen met het team zodat we daarna kunnen beginnen met een kleine gebruikerstest.

De basis moet daarin goed werken (inloggen, lezen, posten) maar in het begin zullen nog redelijk wat andere zaken missen of niet helemaal werken. Op die manier hebben we in ieder geval de kans om het e.e.a. te laten zien en in een Bokt context te testen. Dat is voor ons (of ja, vooral Luceos) ook prettiger. Fijner om te werken aan een product dat ook echt gebruikt wordt.

Prognose durf ik me echt niet aan te wagen :o

Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 14:46

BartVB schreef:
Darkmode heb ik al voorbij zien komen :)

Bokt is één van m'n veelbezochte sites waar ik het nog mis. Heb zelf wel wat aangepast via Stylus waardoor de belangrijkste forumpagina's nu donker zijn, maar een centraal ontwikkelde en complete stijl is toch een stuk prettiger :+