Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Overleden bokkers.

 
Profiel   

FrNo schreef
maitestar23 schreef
Op een ander forum krijgen overledenen de titel 'Erelid'. Zoiets dergelijks zou misschien ook kunnen? Dan is het voor een ieder duidelijk.
Alle andere dingen zoals tekentjes, data e.d zijn toch algauw persoonlijk qua voorkeur.
Mijn nabestaanden zouden er in ieder geval niet aan denken om hier hun voorkeur door te komen geven.


Dat ken ik niet op die manier.
Ik zou bij een erelid echt niet weten dat deze persoon overleden is. Maar er van uit gaan dat deze veel voor de vereniging (of forum) betekent heeft.


Zoals ik al aangeef hoeft het niet perse de term 'Erelid' te zijn, je kan daar ook makkelijk een andere term voor verzinnen.
Daarbij moet iedereen gewoon 'leren' wat de term inhoudt, maar dat heb je met een andere kleur ook. Kun je toch gewoon ergens beschrijven.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 13:24 



 
Profiel   

Ik vind de eerder genoemde in memoriam mooi. Het initiatief is ook erg mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 14:01 



 
Profiel   

Mooi initiatief. En mochten mensen hier moeite mee hebben? Dan kan bokt het misschien in de profielinstellingen als vraag plaatsen? Dus dat iedere bokker met een vinkje kan aangeven wat hij/zij zelf zou willen mochten ze overlijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 14:32 



 
Profiel   

marley93 schreef
pien_2010 schreef
Ik vind het een mooi idee! Mijn nabestaanden hebben niets met Bokt. Het rommelen in profiel valt mee vind ik. Je plaatst alleen overlijdingsdatum erbij. Kaarsje weet ik niet of dat kan op verjaardag. Is wel mooi. Inhoudelijk verandert er niets alleen weten mensen mochten ze per ongeluk via oude berichten in het profiel terecht komen dat de persoon is overleden. Dat vind ik wel zo netjes.


Helemaal mee eens. Ik vind het ook een mooi initiatief.

En heel eerlijk denk ik dat het pijnlijker is om terloops eens het profiel van een overleden naaste tegen te komen met een oudere leeftijd dan die behaald is, dan een kruisje/bevroren leeftijd...


Voor alles valt wat te zeggen natuurlijk.....

Al denk ik persoonlijk niet dat nabestaanden het zo hoog zullen opvatten, als er op subtiele wijze in een profiel wordt verwezen naar/gewezen op het feit dat betreffende persoon inmiddels is overleden.
Tenminste, helemaal bij degenen waarvoor, in overleg met de nabestaanden, een condoleance topic werd geopend, en/of een nieuwsbericht is geweest met melding "bokker x is overleden".


Is het nog mogelijk dan, om een overleden persoon een pb te sturen? Dat lijkt me een technisch dingetje wat evt nog opgelost kan worden?

Persoonlijk haal ikzelf er veel steun uit, om af en toe het profiel en evt. Posts terug te lezen van bepaalde, inmiddels overleden bokkers.

Is voor iedereen natuurlijk anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 14:54 



 
Profiel   

Paloedie schreef
Mars schreef
Ik vind dat aan familie of nabestaanden en volgens mij is dat ook waar bokt voor gekozen heeft. Familie/nabestaanden kunnen cadeautje bvb uitzetten of de geboortedatum verwijderen etc.

Zulke dingen zijn zo persoonlijk, de ene nabestaande zal dit willen en de ander dat. Niet aan bokt om te bepalen vind ik.



Mits die op de hoogte zijn. Ik vind persoonlijk een subtiele verandering in het profiel (kruisje, kaarsje bij verjaardag oid) een mooi idee om te standaardiseren. Met de optie dat familie/nabestaanden hier hetzelfde in kan doen als nu.

Mijn nabestaanden zijn niet echt op de hoogte van mijn 'forumleven', laat staan dat ze mijn gebruikersnaam zouden weten of eraan zouden denken iets met mijn profiel te doen. In mijn profiel mag dan een kruisje/kaarsje of iets.
Als jouw nabestaanden al niet van jouw forumleven weten, hoe verwacht je dan dat Bokt achter jouw overlijden gaat komen? En van wie mogen ze jouw overlijdensbericht voor waar aannemen? Telt het als een naast familielid (Wie? Hoe authenticeer je diegene?) de boodschap doorgeeft?
Hoe voorkom je dat iemand bij wijze van cyberpesten bijvoorbeeld een klasgenoot overleden kan melden bij het beheerteam?

Vergeet niet dat het forum alleen gebruikersnamen kent en geen enkele manier heeft om die betrouwbaar aan een natuurlijk persoon te koppelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:02 



 
Profiel   

Een kaarsje met vlam zou ik persoonlijk heel mooi vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:18 



 
Profiel   

Er zijn ook Bokkers die elkaar ook buiten bokt kennen. Die kunnen ook melding maken. En de controle kan via PB. En het hoeft ook geen volledig register te zijn. De beheerders hoeven natuurlijk niet actief te controleren of alle bokkers nog leven. Pas als er iets gemeld wordt wordt het geregistreerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:20 



 
Profiel   

axel_1997 schreef
Er zijn ook Bokkers die elkaar ook buiten bokt kennen. Die kunnen ook melding maken. En de controle kan via PB. En het hoeft ook geen volledig register te zijn. De beheerders hoeven natuurlijk niet actief te controleren of alle bokkers nog leven. Pas als er iets gemeld wordt wordt het geregistreerd.


Actief van alle geregistreerde gebruikers controleren of ze nog leven zou wel next level sociale controle zijn! Kon het niet laten om even om dit beeld te gniffelen. Anderzijds zou zelfs dat nare verrassingen op kunnen leveren, er zullen genoeg minder/niet actieve leden (voor bokt) ongemerkt overlijden.

OT: bij actieve gebruikers is makkelijker te checken of het klopt als er een overlijdensmelding komt. Er is dan immers te zien wanneer iemand nog online is geweest, en een pb'tje sturen is ook zo gedaan.

Bij een niet actieve gebruiker is dat iets anders, maar hoe groot is de kans dat iemand daar melding maakt van overlijden, en hoe groot is de kans dat dat onterecht is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 00:06 



 
Profiel   

Wat bijzonder attent van je om dit topic aan te maken. Denk dat iedereen goede argumenten aandraagt om het wel/niet te doen. “Bokt testament” nalaten lijkt mij een prima optie. Kan mij ook voorstellen dat sommige mensen het juist niet prettig vinden.

Mijn vriend weet dat ik op bokt zit maar weet niet of hij mijn gebruikersnaam weet. Alleszins spreekt hij geen Nederlands dus ik verwacht niet dat hij iets zal doen met mijn profiel doet mocht dat nodig zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 01:21 



 
Profiel   

Mijn partner weet van bokt maar ik heb ook mijn vriendinnenclub hier en zij weten dat ik bij overlijden niks op bokt wil. Geen topic, geen afscheid, alleen account op anoniem en klaar.

Ts, heel mooi idee, ik ben voor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 03:18 



 
Profiel   

MarcoBorsato schreef
Mijn partner weet van bokt maar ik heb ook mijn vriendinnenclub hier en zij weten dat ik bij overlijden niks op bokt wil. Geen topic, geen afscheid, alleen account op anoniem en klaar.

Ts, heel mooi idee, ik ben voor!


Waarvan akte meis. Ik hoop en verwacht wel dat jij me overleefd. Ik denk als ik het zie aankomen dat ik iets met mijn zoon regel, die dan contact opneemt met bokkers en vrienden hier in de buurt . Zij kunnen het dan doorgeven.
Een IM doen we toch nooit en dat is goed. Heb je ook niet dat gezeur, voor wie wel of wie niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 08:01 



 
Profiel   

Goed topic en genoeg stof tot nadenken.

Hebben langere tijd geleden een speciale procedure gemaakt wanneer het om overleden Bokkers gaat. Als we weten dat een Bokker overleden is, dan proberen we altijd in contact te komen met de nabestaanden. Soms lukt dat snel via andere Bokkers, maar soms lukt dat niet altijd. Logisch ook want de nabestaanden hebben vaak wel iets anders aan hun hoofd. We proberen wel altijd contact te zoeken en zoveel mogelijk de wensen te respecteren. Dat is ook de reden waarom er soms wel een speciaal topic geopend wordt, of dat er geen ruchtbaarheid aan gegeven wordt. Daarbij is de wens van de nabestaanden altijd leidend.

In principe geldt dat ook voor het profiel. Als er contact is geweest met (nabije) naasten dan geeft het team daarbij ook aan wat de wensen zijn. Dat kan zijn dat een profiel leeg gehaald wordt, of juist dat het blijft is zoals het was, of alles wat daar tussenin.

Ik denk ook dat het goed is om hier individueel eens goed over na te denken. We hebben het nu over Bokt, maar er zijn natuurlijk heel veel sites waar mensen actief zijn. Goed om eens na te denken over wat je wilt en ook om eens vast te leggen hoe/wat en wie dat voor je wil en kan beheren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 10:57 



 
Profiel   

Ik vind een tekentje/symbool naast de naam of op het profiel wel een goed initiatief :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 11:06 



 
Profiel   

Op LinkedIn zie je tegenwoordig ook een tekentje waardoor je weet dat de gebruiker overleden is.
Ik zal eens kijken.
Ik denk dat dat ook aangegeven kan worden per gebruiker, het is namelijk niet bij alle overledenen zo..


Edit: ik heb mijn LinkedIn bekeken en zie dat dat waarschijnlijk door nabestaanden zelf gedaan is.
Bij sommige staat er 'overleden', 'overleden 1-1-1900' of 'in memoriam'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 11:27 



 
Profiel   

En als ondertitel: in memoriam ? Dan ga je alle tekentjes uit de weg en weten mensen toch dat betreffende Bokker is overleden.
Ik denk dat bij mij niemand het te weten komt, ook wel een ontnuchterende conclusie :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 12:05 



 
Profiel   

Danique_G schreef
Wat bijzonder attent van je om dit topic aan te maken. Denk dat iedereen goede argumenten aandraagt om het wel/niet te doen. “Bokt testament” nalaten lijkt mij een prima optie. Kan mij ook voorstellen dat sommige mensen het juist niet prettig vinden.

Mijn vriend weet dat ik op bokt zit maar weet niet of hij mijn gebruikersnaam weet. Alleszins spreekt hij geen Nederlands dus ik verwacht niet dat hij iets zal doen met mijn profiel doet mocht dat nodig zijn.


Een Bokt-testament, dat is er wel een hele mooie term voor zeg.


Oscar schreef
Goed topic en genoeg stof tot nadenken.

Hebben langere tijd geleden een speciale procedure gemaakt wanneer het om overleden Bokkers gaat. Als we weten dat een Bokker overleden is, dan proberen we altijd in contact te komen met de nabestaanden. Soms lukt dat snel via andere Bokkers, maar soms lukt dat niet altijd. Logisch ook want de nabestaanden hebben vaak wel iets anders aan hun hoofd. We proberen wel altijd contact te zoeken en zoveel mogelijk de wensen te respecteren. Dat is ook de reden waarom er soms wel een speciaal topic geopend wordt, of dat er geen ruchtbaarheid aan gegeven wordt. Daarbij is de wens van de nabestaanden altijd leidend.

In principe geldt dat ook voor het profiel. Als er contact is geweest met (nabije) naasten dan geeft het team daarbij ook aan wat de wensen zijn. Dat kan zijn dat een profiel leeg gehaald wordt, of juist dat het blijft is zoals het was, of alles wat daar tussenin.

Ik denk ook dat het goed is om hier individueel eens goed over na te denken. We hebben het nu over Bokt, maar er zijn natuurlijk heel veel sites waar mensen actief zijn. Goed om eens na te denken over wat je wilt en ook om eens vast te leggen hoe/wat en wie dat voor je wil en kan beheren.


Fijn om te horen dat hier al een procedure voor bestaat.
In dat geval zet ik denk ik een Bokt-testament in spoilervorm bij Persoonlijke info.
Edit: Ik zou het persoonlijk nog wel waarderen als de leeftijd bevroren kan worden.


Fitzroy schreef
En als ondertitel: in memoriam ? Dan ga je alle tekentjes uit de weg en weten mensen toch dat betreffende Bokker is overleden.
Ik denk dat bij mij niemand het te weten komt, ook wel een ontnuchterende conclusie :+


Dat is ook wel een goed idee. Dat zet ik er ook bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 13:12 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
En als ondertitel: in memoriam ? Dan ga je alle tekentjes uit de weg en weten mensen toch dat betreffende Bokker is overleden.
Ik denk dat bij mij niemand het te weten komt, ook wel een ontnuchterende conclusie :+

In memoriam is denk ik voor iedereen duidelijk en correct.

Ik geloof ook niet dat mijn vriend er aan zal denken het hier te melden.
En of een andere bokker het zal doen?
Weet je als ik er niet meer ben zal het me ook weinig uitmaken :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 13:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen