Overleden bokkers.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ibbel

Berichten: 49102
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:11

Er is een miniem aantal nabestaanden (nog wel eens) aanwezig en dan altijd om waardering uit te spreken voor het feit dat bokt hun geliefden niet vergeten is. De rest is - denk ik - onbekend bij bokt (en waarschijnlijk omgekeerd ook).

Ik weet van jaren geleden nog wel dat de man/partner van Dorine nog eens een onaardige PB (van een jonge/nieuwe bokker die op een oeroud bericht reageerde) uit Dorine's inbox heeft gevist en daar wat ontdaan van was. Ik dacht dat daarna de mogelijkheid om overleden bokkers PBs te sturen onmogelijk was gemaakt, maar ik kan me vergissen.

Het lijkt me niet echt een probleem om een kruisje te plaatsen in het profiel - of nog duidelijker - de overlijdensdatum met kruisje onder de boktnaam, zolang je de nabestaanden voor zover ze bekend zijn informeert, en ze de mogelijkheid geeft eea ongedaan te maken als ze er bij toeval toch op stuiten.

Verder is het misschien niet gek om à la FB in het profiel een optie te geven wat met het account gedaan moet worden na overlijden.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:32

pien_2010 schreef:
Ik vind het een mooi idee! Mijn nabestaanden hebben niets met Bokt. Het rommelen in profiel valt mee vind ik. Je plaatst alleen overlijdingsdatum erbij. Kaarsje weet ik niet of dat kan op verjaardag. Is wel mooi. Inhoudelijk verandert er niets alleen weten mensen mochten ze per ongeluk via oude berichten in het profiel terecht komen dat de persoon is overleden. Dat vind ik wel zo netjes.


Ik zit daar dus helemaal niet op te wachten, dus wat iemand gerommel vind is heel persoonlijk denk ik. Ik zou dan laatst genoemde optie hierboven, dat je zelf mag aangeven wat je wil het mooiste vinden.

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Overleden bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:34

Ik zou geen kruizen plaatsen bij iemand waar je de geloofsovertuiging niet van weet.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:40

Ik vind het een mooi idee.
Alleen wel lastif om te weten of een bokker overleden is. Of zou het dan alleen bij de gene waarbij familie het kenbaar heeft gemaakt zijn?

Zou wel voor een ander teken dan een kruisje gaan. Iets wat niet voor een geloof staat.
Zelf zou ik dat vreselijk vinden, ik ben absoluut niet geloving en zelfs een beetje tegen (in politiek/scholing enzo). Welk symbool neutraal is en wel duidelijk kom ik nu even niet op

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:41

Het idee op zich vind ik sympathiek.
Echter vraag ik me af of het nuttig is. Als de nabestaanden bokt informeren dan kunnen ze zelf via de mods ook in het profiel neem ik aan.
Als de nabestaanden niet aan bokt denken dan weet bokt ook niet perse dat iemand overleden is.
Misschien zijn er al diverse inactieve accounts waarvan de eigenaar er niet meer is en niemand dat weet?
Als ik onverwacht kom te overlijden dan wordt ik waarschijnlijk ook gewoon zo‘n inactief account waarvan de ongelezen pbs zich stapelen.

Mars

Berichten: 33260
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Overleden bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:53

Als er al contact is met nabestaanden kan natuurlijk meteen even geïnformeerd worden wat zij zouden willen mbt het profiel. Indien niet het geval vind ik het echt niet aan bokt om zomaar overlijdensdatum of kaarsjes en kruisjes toe te gaan voegen. Hooguit de pb functie uitzetten wellicht.

Mensen vantevoren de keuze geven zou ik wel een heel goed idee vinden.

MarliesV

Berichten: 15178
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Overleden bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:00

Ik vind het een mooi idee, mits die keuze bij de nabestaanden ligt of je dit zelf aan kan geven bij leven zeg maar.

Dus horen ze niets; dan niets veranderen en laten zoals het nu is.

Maar wel de mogelijkheid bieden tot het plaatsen van een overlijdensdatum/kaarsje of wat dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:03

kosseh schreef:
Ik vind het een mooi idee.
Alleen wel lastif om te weten of een bokker overleden is. Of zou het dan alleen bij de gene waarbij familie het kenbaar heeft gemaakt zijn?

Zou wel voor een ander teken dan een kruisje gaan. Iets wat niet voor een geloof staat.
Zelf zou ik dat vreselijk vinden, ik ben absoluut niet geloving en zelfs een beetje tegen (in politiek/scholing enzo). Welk symbool neutraal is en wel duidelijk kom ik nu even niet op

Men gebruikt ook wel eens een vlindertje.

8nnemiek

Berichten: 43391
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:17

Ik vind het ook een mooi idee.
Persoonlijk zie ik liever een subtiel kruisje/obelisk in plaats van de tekst 'overleden' iod, ook als atheïst zou ik daar zelf totaal geen problemen mee hebben.
Of als alternatief symbool, dat mooi binnen een paardenforum past, misschien een pegasus?

Of iets als de boktnaam in het grijs ipv zwart?

axel_1997

Berichten: 1790
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-21 09:22

kosseh schreef:
Ik vind het een mooi idee.
Alleen wel lastif om te weten of een bokker overleden is. Of zou het dan alleen bij de gene waarbij familie het kenbaar heeft gemaakt zijn?

Zou wel voor een ander teken dan een kruisje gaan. Iets wat niet voor een geloof staat.
Zelf zou ik dat vreselijk vinden, ik ben absoluut niet geloving en zelfs een beetje tegen (in politiek/scholing enzo). Welk symbool neutraal is en wel duidelijk kom ik nu even niet op


Even gegoogeld: een lus van zwart lint lijkt een gebruikelijk en redelijk neutraal symbool te zijn.

fjordjes

Berichten: 12027
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:24

Ja de bokt naam in een andere kleur vind ik het mooiste en het duidelijkste.

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:39

Wat een mooi initiatief TS dit topic :j .

fjordjes schreef:
Ja de bokt naam in een andere kleur vind ik het mooiste en het duidelijkste.

Ik ook. Is, denk ik, ook redelijk eenvoudig te realiseren. En er hoeft verder niet "gerommeld" te worden in het profiel.

Als dit te combineren is met dat de bokker zelf kan aangeven wat er met het profiel en de berichten moet gebeuren na het overlijden is het compleet lijkt mij.

Het idee van 8nnemiek vind ik ook mooi:
Citaat:
Of als alternatief symbool, dat mooi binnen een paardenforum past, misschien een pegasus?
Laatst bijgewerkt door Roodvos op 15-10-21 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:40

Ik vind het wel een mooi idee TS. Nou ben ik niet zo actief op bokt maar al was ik dat wel, dan zouden mijn nabestaanden echt er niet aan denken iets met mijn boktprofiel te doen. En als ze er wel aan zouden denken zouden ze niet weten hoe.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 10:01

Dit is op zich een goed idee met het denken aan fleury die zou zoiets wel gewaardeerd hebben denk ik. Evt een ster achter de naam en een ander kleur naam lijkt mij een mooie optie.

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Overleden bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 10:04

Roby (Quera) zou dat ook erg mooi gevonden hebben, vooral een vlinder.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 10:05

ik vind het ook een net idee!

Ibbel

Berichten: 49102
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 10:13

candalisa schreef:
Dit is op zich een goed idee met het denken aan fleury die zou zoiets wel gewaardeerd hebben denk ik. Evt een ster achter de naam en een ander kleur naam lijkt mij een mooie optie.


Een ster (asterisk) is het internationale Westerse symbool voor geboorte, dat lijkt me wat verwarrend, denk je niet?

Net zoals een kruis dat is voor overleden. Heeft niets met geloof of kerk meer te maken, een kruis is gewoon het internationaal (h)erkende symbool daarvoor.

8nnemiek

Berichten: 43391
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 10:18

Klopt :j De asterisk (sterretje) en de obelisk (kruisje), zijn symbolen uit de griekse (of was het romeinse?) tijd die eigenlijk niks met het christendom te maken hebben.

CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Overleden bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 10:32

Ik vind dit echt een heel mooi gebaar er moet inderdaad even naar de juiste uitvoering gekeken worden. Ideeën daarover staan er al genoeg in dit topic ik hoop dat de mods er eens overgaan brainstormen om te kijken hoe ze dit het beste mogelijk kunnen maken.

Kookaburra

Berichten: 5386
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 10:48

Mooi idee om met een subtiel tekentje, of een andere kleur gebruikersnaam, dit zichtbaar te maken.

Sterfdatum hoeft er van mij niet bij. Tenzij nabestaanden aangeven (of de bokker eerder heeft aangegeven) dat dit oke is.

Persoonlijk zou ik voor een duidelijk symbool gaan. Zodat ook nieuwe bokkers, mochten ze eens langs het profiel of berichten van een overleden bokker komen, ook weten wat het betekent.
Anders krijgen we topics of FZ met 'wat betekent dat tekentje bij bokker y?'.

maitestar23

Berichten: 657
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 11:46

Op een ander forum krijgen overledenen de titel 'Erelid'. Zoiets dergelijks zou misschien ook kunnen? Dan is het voor een ieder duidelijk.
Alle andere dingen zoals tekentjes, data e.d zijn toch algauw persoonlijk qua voorkeur.
Mijn nabestaanden zouden er in ieder geval niet aan denken om hier hun voorkeur door te komen geven.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Overleden bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 11:50

Mooi initiatief, ik zou ipv kruis eerder gaan voor 'in memoriam'.

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 12:25

maitestar23 schreef:
Op een ander forum krijgen overledenen de titel 'Erelid'. Zoiets dergelijks zou misschien ook kunnen? Dan is het voor een ieder duidelijk.
Alle andere dingen zoals tekentjes, data e.d zijn toch algauw persoonlijk qua voorkeur.
Mijn nabestaanden zouden er in ieder geval niet aan denken om hier hun voorkeur door te komen geven.


Dat ken ik niet op die manier.
Ik zou bij een erelid echt niet weten dat deze persoon overleden is. Maar er van uit gaan dat deze veel voor de vereniging (of forum) betekent heeft.

DuoPenotti

Berichten: 29414
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Overleden bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 12:28

Erelid zou ik ook niet koppelen aan een overleden persoon, net als FrNo al aangeeft.

Misschien dat een andere kleur van naam makkelijk is om in te voeren.

marley93

Berichten: 6031
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 12:53

pien_2010 schreef:
Ik vind het een mooi idee! Mijn nabestaanden hebben niets met Bokt. Het rommelen in profiel valt mee vind ik. Je plaatst alleen overlijdingsdatum erbij. Kaarsje weet ik niet of dat kan op verjaardag. Is wel mooi. Inhoudelijk verandert er niets alleen weten mensen mochten ze per ongeluk via oude berichten in het profiel terecht komen dat de persoon is overleden. Dat vind ik wel zo netjes.


Helemaal mee eens. Ik vind het ook een mooi initiatief.

En heel eerlijk denk ik dat het pijnlijker is om terloops eens het profiel van een overleden naaste tegen te komen met een oudere leeftijd dan die behaald is, dan een kruisje/bevroren leeftijd...