Dit is niet de discussie hier

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 22:45

En als het dan over andere dingen gaat.
Ja een keer melden op een nette manier let op je binnen hand die werkt op elke foto terug dat kan.
Maar als dat 3 berichten later alleen nog maar over die binnenhand gaat en mensen gaan zeggen je sjort met die hand. Rijd hem stuk.
Vraag me af of dat ook als oké commentaar word gezien?

En zo gaat dat dus. Al jaren. Daarom de splitsing haw/itp
Daarom zo weinig foto topics.
Meestal verpest door mensen die zelf nooit foto's plaatsen.

MyWishMax

Berichten: 25287
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 22:47

ruitje schreef:
Avalanche81 schreef:
Waar het me wél om gaat is dat discussies in een fototopic imo mogelijk moeten zijn. Dat heeft iets te maken met de manier van modereren, en regels, en dat is de reden dat ik hier een topic heb geopend.


De regel is toch gewoon dat dat niet mag op ITP. Einde discussie toch? Is de regel van Bokt en daar heb je je aan te houden.

Ga lekker op HAW je ding doen, daar mag je je mening spuien zoveel je wil.


Dat is dus niet de regel. Feedback of commentaar mag juist, bashen alleen niet. Op haw ben je verplicht feedback te geven, op itp mag je gewoon oneliner schrijven, maar een discussie is niet verboden.

Avalanche

Berichten: 15963
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 22:52

DuoPenotti schreef:
En als het dan over andere dingen gaat.
Ja een keer melden op een nette manier let op je binnen hand die werkt op elke foto terug dat kan.
Maar als dat 3 berichten later alleen nog maar over die binnenhand gaat en mensen gaan zeggen je sjort met die hand. Rijd hem stuk.
Vraag me af of dat ook als oké commentaar word gezien?


Daar ben ik het mee eens hoor. En zo lomp is helemaal niet nodig, en helpt denk ik de TS ook niet, want die weet dan nog steeds niet hoe het wel moet. Maar het op een nette manier melden mag wel imo en iemand anders mag daar ook op reageren dat die het helemaal geen probleem vindt met onderbouwing uiteraard.

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dit is niet de discussie hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 22:54

En vervolgens kan iemand niet meer trots foto's laten zien want iedereen moet zijn plasje er nog eens overheen doen.
Al dan niet onderbouwd.

Toch niet leuk?

Genoeg ruimte voor discusie op algemeen of informatief enz.

Avalanche

Berichten: 15963
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Dit is niet de discussie hier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 22:58

Ik snap hoe jij denkt. Maar stel he: ik plaats een foto waarop ik een vreselijke handhouding heb, en ik heb ook nog eens een onwijs scherp bit erin hangen. Vind je dan ook dat ik trots foto's mag laten zien? Of mag daar iets van gezegd worden, ondanks dat ik dat niet leuk vind? Serieuze vraag. Waar ligt die grens?

Ik vind het ook niet nodig dat iedereen er zijn plasje overheen doet, hoor.

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 23:01

1 keer wat zeggen kan. Maar na een hulk doorgaan zeker niet. Die vele plasjes is juist de ergernis. En een hulk komt pas als er al veel gezeken is :+
Daarnaast gaat het zelden aardig.

senna21

Berichten: 11843
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 23:15

Babootje schreef:
chanicha schreef:
Maar waarvoor moet iedereen jouw mening weten dan?
Je kan hem ook gewoon voor je houden!


Dat is de dood in de pot voor elke discussie. Kom op zeg!

Telkens je eigen mening herhalen, en de anderen af te schilderen als dom of fan, is dat ook.
Bokt is een forum, geen wetgevende instantie.

Avalanche

Berichten: 15963
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 23:18

DuoPenotti schreef:
1 keer wat zeggen kan. Maar na een hulk doorgaan zeker niet. Die vele plasjes is juist de ergernis. En een hulk komt pas als er al veel gezeken is :+
Daarnaast gaat het zelden aardig.



Dat klopt hoor.
Maar ik ben echt pro onderbouwd commentaar. Ik vind dat super nuttig. Ik ben van plan om komende tijd zelf topics te gaan plaatsen, en ik hoop serieus op tips en onderbouwd commentaar. Ik krijg nu les van Amable op Bokt, en ik leer zo onwijs veel :D als in: beloon gedrag wat je wél wilt, niet alleen "nee" zeggen, maar positief. En dat werkt zo onwijs goed :D


senna21 schreef:
Telkens je eigen mening herhalen, en de anderen af te schilderen als dom of fan, is dat ook.
Bokt is een forum, geen wetgevende instantie.

Dat heeft ook geen nut, daar leert niemand van. Van een onderbouwde discussie wel.

tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 23:29

Ik vind het gewicht dingetje eerlijk gezegd zo scheef als het groot is.

Stel, je weegt 90kg en bent groot,1.80m. Dan ben je niet dit, maar gewoon groot en struis gebouwd. Je hebt een paard van 1.5 schoft. Arabiertje.
Gaat niet, te groot, te zwaar.
Want gewicht van het smalle ding is te klein, ook al is hij perfect gespierd en getraind en loopt mooi.

Geen probleem, je mest je fijne arabiertje vet tot het tonnetje wordt die meer lijkt op een obese haflinger dan op een Arabier. Je zit veel breden, dus oogt veel correcter en hij heeft 150kg vet erbij, dus past je gewicht nu wel op de pony volgens de regels, al loopt hij nu als een kameel, heeft geen bespiering meer,….

Het voorbeeld slaat natuurlijk nergens op, toont enkel dat een struise man perfect op een goed getraind kleiner paard kan en een breed, groot paard daarom echt niet altijd beter is.
Zat paarden die gereden worden door iets zwaardere, goeie ruiters en die probleemloos hoogbejaard worden. Dat is gewoon het grootste bewijs dat het wel kan, als er op een correcte manier getraind en gewerkt wordt.

Het is alles behalve zo zwart-wit als sommigen hier laten uitschijnen.

Avalanche

Berichten: 15963
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 23:43

tengeltje11 schreef:
tel, je weegt 90kg en bent groot,1.80m. Dan ben je niet dit, maar gewoon groot en struis gebouwd. Je hebt een paard van 1.5 schoft. Arabiertje.
Gaat niet, te groot, te zwaar.
Want gewicht van het smalle ding is te klein, ook al is hij perfect gespierd en getraind en loopt mooi.

Geen probleem, je mest je fijne arabiertje vet tot het tonnetje wordt die meer lijkt op een obese haflinger dan op een Arabier. Je zit veel breden, dus oogt veel correcter en hij heeft 150kg vet erbij, dus past je gewicht nu wel op de pony volgens de regels, al loopt hij nu als een kameel, heeft geen bespiering meer,….

Die regel gaat over het ideale gewicht van het paard. Anders kun je ieder paard wel vetmesten en pas je er dan gewoon op. Zo werkt dat uiteraard niet.
tengeltje11 schreef:
Het is alles behalve zo zwart-wit als sommigen hier laten uitschijnen.


Zo zwart wit is het ook niet. En dat snap ik ook wel. Een lichte ruiter die slecht zit kan voor het paard toch heel zwaar zijn omdat het paard voortdurend moet compenseren, en een zwaardere ruiter die wel goed zit, kan voor een paard prima te dragen zijn.
Maar: idealiter wil je beide niet. Want dat is een vals dilemma. De optie: goed getrainde lichte ruiter op passend paard bestaat ook.

imaudy
Berichten: 5031
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 00:34

Moderatoropmerking:
Bericht voldoet niet aan de regels van Bokt
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 16-11-21 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Dit is niet de discussie hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 04:53

Maar wat wil men dan?

Je plaatst een foto en men mag alleen zeggen; wat leuk of mooi? Ik zie ook dat topics dan doodvallen omdat mensen niet reageren, want niks zeggen is beter dan iets onaardigs.......

Op facebook bijv plaatsen mensen dingen en foto's. Als ik iets niet leuk vind, like ik niet.
Maar ik ben ook niet iemand die de hele lijst af gaat en op like drukt. Nemen mensen de moeite iets te plaatsen, neem ik vaak de moeite om ook iets te schrijven.

Maar iedereen is anders en heel veel mensen zijn juist schijnheilig. Dat heeft niks met aardig zijn te maken. Als ik zie hoeveel mensen echt slijmen bij elkaar, terwijl ze ook slecht over de ander praten als het zo uitkomt, wil ik daar niet aan meedoen.

Maar misschien is mijn; Goh, wat mooi, wel meer waard, dan iemand die de hele dag overal lieve dingen schrijft incl smilies, kusjes etc. Ook zoiets; ik zet er niet snel kusjes bij.

Dus ja, mensen zijn anders. Zowel op internet als in het echt. Bij mij is er weinig verschil, maar weten mensen ook wat ze aan je hebben en dat je oprecht bent naar de mensen die belangrijk zijn.

Maar nooit gaan alles mensen op dezelfde manier reageren en schrijven, want we zijn niet hetzelfde.

En op Bokt kennen mensen elkaar ook en er wordt ook veel per pb gekletst over andere bokkers. Dan voelen ze zich sterk om te reageren, kritiek te hebben naar andere bokkers.
Negatieve reacties komen echt nooit alleen.

Maar in mijn ogen mag de verpakking niet zoveel uitmaken. Het gaat om de boodschap en vaak is die hetzelfde, maar doet de 1 het heel liefjes met een aai er achteraan en zegt de ander gewoon zoals het is. Maar lees je goed, is het dezelfde boodschap.

Het hameren of de strijd krijg je vaak omdat mensen beledigd zijn. Men weet misschien wel dat hij/zij te zwaar is of niet zo goed zit, maar zo aangevallen, gaat men in de verdediging en dan lijkt het of het eerste, goed bedoelde commentaar niet aankomt. Het wordt weerlegd met slechte tegenargumenten, waarop iemand weer terug komt met nog duidelijker en soms harder waarom het wel verkeerd is. vaak omdat iemand denkt dat het niet begrepen wordt.

Maar eerlijk gezegd denk ik ook vaak dat veel mensen helemaal niet geschikt zijn om op Bokt te discussiëren. Je moet daar ook een beetje tegen kunnen. Het is redelijk anoniem en internet en dat weet je allemaal van tevoren.
Er zijn regels en het loopt hier echt veel minder uit de hand dan elders op internet. Dus in dat opzicht weet men inmiddels toch wel hoe internet werkt?

Bokt is informatief en heeft voordelen, maar ook nadelen.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 07:46

Citaat:
Dat is dus niet de regel. Feedback of commentaar mag juist, bashen alleen niet. Op haw ben je verplicht feedback te geven, op itp mag je gewoon oneliner schrijven, maar een discussie is niet verboden.


Ecbt joh! Nou dan heb ik het al jaren verkeer in mijn hoofd :+ :')

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 07:53

Moderatoropmerking:
De discussie over te zwaar/groot zijn voor paarden is op [FZ] Forumzaken niet op de juiste plek. In dit topic kan er gepraat worden over wat wenselijk is hoe er gereageerd wordt/mag worden in [ITP] In The Picture topics.

Voor de discussie te zwaar/groot zijn voor paarden, kan er een nieuw topic geopend worden op een forumdeel waar dat wel passend is

MyWishMax

Berichten: 25287
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 08:11

ruitje schreef:
Citaat:
Dat is dus niet de regel. Feedback of commentaar mag juist, bashen alleen niet. Op haw ben je verplicht feedback te geven, op itp mag je gewoon oneliner schrijven, maar een discussie is niet verboden.


Ecbt joh! Nou dan heb ik het al jaren verkeer in mijn hoofd :+ :')


Ik ging dus serieus twijfelen na een eerder bericht, dus ben ze gaan lezen :+ dat was ooit het probleem met haw. Er moest feedback gegeven worden, dus als je iets alleen maar mooi of goed vond moest je iets erbij zetten zodat je je aan de regels hield. Daarom kwamen er meer topics op itp, daar kon en mocht het beide.

senna21

Berichten: 11843
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 08:28

SP. Ik ben het met je eens dat goed discussiëren een hele kunst is. Dat staat of valt met wederzijds respect. Wanneer je anderen waarmee je in gesprek bent als schijnheilig bestempelt en hun argumenten als slecht, valt er weinig inhoudelijk te te bespreken.
Citaat:
Maar misschien is mijn; Goh, wat mooi, wel meer waard, dan iemand die de hele dag overal lieve dingen schrijft incl smilies, kusjes etc.

Er zijn gewoon heel veel verschillende mensen, met heel verschillende opvattingen en motieven om deel te nemen aan Bokt. Dat is niet beter of slechter.

De feedback van iemand die je op waarde schat, komt meer binnen dan van iemand die een mening te pas en te onpas wil doordrukken.
Wanneer zo iemand dan een keer een complimentje geeft, denk ik zoiets als "Goh, ze kan dus ook wel eens aardig doen".

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:40

Shadow0 schreef:
Avalanche81 schreef:
En er is ook een verschil tussen gewoon iemand zien rijden, en iemand die een topic plaatst. Iemand die een topic plaatst, wil reacties, iemand die gewoon een rondje rijdt niet per se. Als iemand om mijn mening vraagt (wat je imo doet als je een topic plaatst) krijgt die persoon die. IRL of online.


Dat is toch vanuit jouwzelf dan een andere verwachting? Iemand die foto's op ITP zet wil iets delen dat diegene leuk vindt, en nodigt mensen die dat leuk vinden uit om daarop te reageren. Er is een heel nadrukkelijk onderscheid tussen HAW waarbij je inderdaad feedback vraagt, of ITP waar iemand dat niet vraagt.

En je hebt een heel duidelijke mogelijkheid als dat topic / de ruiter / de combinatie je niet aanspreekt: niet reageren.


Ik vind dat onderscheid echt onzin. Alsof je dan ineens niets meer zou mogen zeggen, behalve positieve dingen. Daarmee zou je altijd vooraf kunnen sturen op positieve reacties; dat is niet reeel en je houd daarmee vooral jezelf voor de gek. Als je foto's plaatst in hetzij ITP, hetzij HAW dan kun je verwachten daar reacties op te krijgen en dat mogen m.i. best kritische reacties zijn. Veel dezelfde kritische reacties kunnen er inderdaad best toe leiden dat iemand toch nog eens gaat nadenken.

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:02

Cinnepin schreef:
Elisa2 schreef:
Dan nog ligt het aan de manier waarop het gebracht wordt en dat is op Bokt regelmatig behoorlijk respectloos, veroordelend en persoonlijk. Opkomen voor paarden welzijn is altijd goed.. maar de manier waarop is wat het verschil maakt.



Maar is het als je te zwaar bent voor je paard, niet respectloos voor je paard om er op te stappen en aan het werk te zetten?


Wie bepaald dat eerste? en wie bepaald dat tweede? vaak wordt er van alles bepaald door alle Bokt goeroe's waarvan iedereen denkt de wijsheid in pacht te hebben en als iemand het er niet mee eens is wordt het respectloos. Dat is imo arrogantie ten top.

Als jij denkt dat iemand te zwaar is voor een paard dan kan dat op een normale manier aangekaart worden met of een vraagstelling (oprechte interesse en geen aanval) of met een "denk je niet dat", in het uiterste geval "ik vind" en dan is een keer wel genoeg. Niet door blijven zagen. Het blijft belangrijk om zaken vanuit verschillende perspectieven te bekijken en ook open te staan voor de mening van een ander ookal denk je er zelf anders over. Zo houdt je een gesprek open.

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:05

Mindim schreef:
Elisa2 schreef:
Dan nog ligt het aan de manier waarop het gebracht wordt en dat is op Bokt regelmatig behoorlijk respectloos, veroordelend en persoonlijk. Opkomen voor paarden welzijn is altijd goed.. maar de manier waarop is wat het verschil maakt.


Verschilt per persoon, sommige mensen kunnen tegen geen enkele noot kritiek, hoe vriendelijk ook gebracht, lange tenen alom tegenwoordig denk ik wel eens.


Dat is zo, en ook de eerste menselijke reactie is om in de verdediging te schieten. Maar belangrijk is dat er na die eerste reactie nagedacht gaat worden. Dan bereik je iets volgens mij maar dan is de juiste dingen zeggen op een goede manier en niet doordrammen ook heel belangrijk anders gaat het vaak juist andersom werken.

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Dit is niet de discussie hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:17

Dit verhaal over gewicht is een taboe op bokt, waar elk punt van dierenwelzijn aangekaart mag worden kan dat bij ruitergewicht ineens niet meer. Dan ben je een bodyshamer, gemeen, niet empathisch etc. En dan heb ik t niet over een ruiter die 5kg overgewicht heeft.

Je mag iemand afbranden over niet passend zadel, te mager paard, gebruik van sporen, gevaarlijke omheining, te scherp bit en noem maar op. Maar oh wee als je het durft te hebben over de belasting van het dier zijn rug. Over een zadel waar iemand klem in zit, waar een grotere maat ook niet meer op de rug zou passen.
Soms is het gewoon heel erg duidelijk dat iemand te zwaar is voor een dier. Dat hangt niet om 5 kilo, maar we hebben allemaal ogen in ons hoofd toch?

Overigens weet ik niet welk topic hier bedoeld wordt, maar ik herken wel het meteen modden op gewicht waar elk ander commentaar op dierenwelzijn eindeloos door mag kabbelen.

pien_2010

Berichten: 43226
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:16

De regels en richtlijnen van ITP er eens bij gepakt en hieronder geplakt zodat we eens precies weten waar we over praten

Citaat:
Welkom op ITP

Motivatie en toelichting op het forum
ITP is bedoeld voor alle leuke, mooie, lieve, wilde en sprookjesachtige foto's van je paard. Ook losgooifoto's horen hier.

Vaste regels

Op foto's zit altijd copyright. Plaats dus geen foto's die je van internet gehaald hebt en/of die niet door jou gemaakt zijn, tenzij je hier toestemming voor hebt.
Hoe je foto's kunt plaatsen is hier te lezen.
Net zoals op alle fotofora mogen maximaal 15 afbeeldingen per openingspost geplaatst worden. Zorg dat deze zichtbaar zijn: alleen een link naar een fotoalbum elders is niet toegestaan. Als je meer dan 15 foto's wilt laten zien, kun je die wel als link erbij plaatsen.


Richtlijnen

We willen dat iedereen de mogelijkheid heeft om z'n foto's met de rest van Bokt te delen. Daarom vragen we je om als richtlijn aan te houden niet vaker dan één keer per week foto's op dit forum te zetten. Eventueel kan je je topic updaten met foto's, maar zorg dat je niet meer dan 15 foto's per bericht plaatst.
Vraag voordat je foto's plaatst van paarden die niet van jou zijn toestemming aan de eigenaar van de paarden. Houd er rekening mee dat de eigenaar hier misschien bezwaar tegen heeft.
Mocht je ergens negatief commentaar op willen geven, probeer het dan zo vriendelijk mogelijk te verwoorden. Ook het herhalen van commentaar wordt niet op prijs gesteld. Meer daarover kun je hier lezen
In tegenstelling tot andere subfora op Bokt mogen op ITP wel oneliners geplaatst worden.



Gerelateerde fora

JITP het ITP-forum voor foto's van bokkers onder de 16 jaar, voor alle leuke, grappige, mooie foto's.
KS-ITP forum voor al je veulenfoto's
KS-MK forum voor foto's en het volgen van drachtige merries
RT-HAW forum voor werkfoto's van je paard waar je graag rij-technisch commentaar op wilt ontvangen.
RIJ-ITP forum voor rijfoto's van je paard zoals dressuurfoto's of foto's van bosritjes, of rijfoto's die niet bij een ander ITP forum passen
EV-ITP forum voor foto's van andere ruiters die je tijdens een evenement gemaakt hebt.
Diverse disciplines hebben hun eigen fotoforum: AR-ITP (voor aangespannen rijden), WN-ITP (voor western), SGW-ITP (voor eventing) en TEN-ITP (voor endurance en TREC). Voor foto's van springen kun je terecht op SPR-ITP, voor foto's van vrijheidsdressuur kun je terecht op VD-ITP. Foto's van longeren en grondwerk mogen geplaatst worden in [TVG] Trainen vanaf de grond, let hierbij wel op dat je duidelijk in de titel zet dat het om een fototopic gaat.



Bedankt voor het lezen van deze charter. Meer informatie is te vinden in de Help. Wil je contact opnemen met een moderator van dit forum dan kun je terecht bij:
- Balance
- Melissa0304
- Neonlight
- RianneH
- Sica


Dus als je deze tekst leest dan is ITP vooral bedoeld voor bokkers die genieten van hun sport, hun lief (in dit geval met 4 benen) dit willen delen met andere bokkers die ook houden van deze sport.

In het vet staat heel duidelijk te lezen dat het niet om rij commentaar gaat, dat oneliners mogen en dat herhalen op ingegrepen wordt.

Hoe duidelijk kun je het hebben?
Kijk we zijn gast hier. Wij mogen hier met elkaar onze hobby delen en daarvoor heeft beheer regels op gesteld die door onze bokkers opgevolgd mogen worden en waar groene bokkers op toezien dat dit ook gebeurt.

1.
DUS als mensen een groene hulk zien→ dan weet je dat er over een bepaald onderwerp genoeg gezegd is. Dan weet je dat je moet stoppen. Ga je alsnog verder dan weet je bij voorbaat dat daar op gemodereerd wordt. Heel duidelijk.

2.
Als je de wereld wilt veranderen begin dan bij je zelf. Deze les is er bij mij als kind ingestampt. Wij allemaal zien de splinter wel in iemands anders oog maar niet de balk in ons eigen oog. Dat geldt voor mij dat geldt voor jullie. Dus als 2x ergens een opmerking over is gemaakt dan is het duidelijk.
Helaas niet op Bokt. Onder het mom van paardenwelzijn (wie bepaalt dat als het om gewicht gaat→ zie prachtige post Airnt blz 1 ) dan vliegen de moraal ridders er boven op. Waarom?
Blijkbaar als het om dieren welzijn gaat, wel of niet in het gedrang, maar blijkbaar mag dan opeens alles. Mensen mogen tot in het oneindig de zelfde boodschap tot zich nemen als bokkers denken dat iets niet klopt, tot zelfs de dierenbescherming toe bij mensen aan huis laten komen. 8)7 Schande.

Dus je hoeft niet de hele wereld te verbeteren. Doe eens wat vaker een stapje terug. Vind je zelf en je eigen mening eens wat minder belangrijk en vooral, jaja ik ben een oude vrouw→ doe eens wat liever voor elkaar. Daar wordt de hele sociale media wereld beter van en Bokt moderators houden dan meer tijd over voor andere zaken als het spelen van de politie agent.

Dus HAW daar mag je best wat meer kritiek hebben op zaken, zoals slechte zit, verkeerd zadel, optoming, gewicht, maar ook daar is het na 3x wel voldoende gezegd. Dan weten we het ook wel en doe dan een stapje terug. LEven en laten leven. Je kunt niet als bokker de hele wereld verbeteren en dat hoeft ook niet. Begin eerst maar eens bij jezelf, want dat kun je wel verbeteren en heb je wel in de hand.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 12-11-21 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:17

Moderatoropmerking:
'De discussie over te zwaar/groot zijn voor paarden is op [FZ] Forumzaken niet op de juiste plek. In dit topic kan er gepraat worden over wat wenselijk is hoe er gereageerd wordt/mag worden in [ITP] In The Picture topics.

Voor de discussie te zwaar/groot zijn voor paarden, kan er een nieuw topic geopend worden op een forumdeel waar dat wel passend is'

Dit is de reden dat ik deze post heb verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 12-11-21 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:18

Pien, compleet met je eens.
Duidelijk genoeg :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:31

Elisa2 schreef:
Mindim schreef:


Verschilt per persoon, sommige mensen kunnen tegen geen enkele noot kritiek, hoe vriendelijk ook gebracht, lange tenen alom tegenwoordig denk ik wel eens.


Dat is zo, en ook de eerste menselijke reactie is om in de verdediging te schieten. Maar belangrijk is dat er na die eerste reactie nagedacht gaat worden. Dan bereik je iets volgens mij maar dan is de juiste dingen zeggen op een goede manier en niet doordrammen ook heel belangrijk anders gaat het vaak juist andersom werken.


Klopt, veelal is er ook een hoop herhaling, wat sommigen misschien gedram noemen, omdat vaak het topic niet doorgelezen wordt, men leest de OP en de eerste reacties en dan post men. Vaak is dat dan een herhaling van wat al tig keer is gezegd. Iets waar ik me nog wel eens aan stoor.
Ik las laatst een topic van iemand met enorme angst en dan komt er iemand het topic binnen, die waarschijnlijk het topic dan niet leest, een enorm misplaatste post posten. Dan denk ik wel eens, joh neem eens de moeite om te lezen. Prima als een topic 50 pagina's is, maar soms is 2 pagina's doornemen al te veel moeite.

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dit is niet de discussie hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:39

Meeuwenflats.
een poster die niet leest maar wel ff wat neer komt flatsen wat hij er van denkt.
Ook al is dat al 100 keer besproken of genuanceerd ondertussen, nee flats, net als een meeuw.