Bizarre vergeijkingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-21 16:10

MarlindeRooz schreef:
Dat het pijnlijk is voor mensen betekent niet dat je (als Bokt zijnde) mensen mag verbieden hun mening te uiten. :)

Nee maar tegen een andere bokker zeggen dat ze gek zijn mag niet

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 16:11

Echwel schreef:
Men mag op bokt topics openen over de meest vreemde dingen kijk maar eens bij mensenwelzijn

Maar over iets wat werkelijk krenken en pijnlijk is zeuren jullie


Definieer "jullie"?

IMANDRA

Berichten: 9804
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 16:14

MarlindeRooz schreef:
Dat het pijnlijk is voor mensen betekent niet dat je (als Bokt zijnde) mensen mag verbieden hun mening te uiten. :)


Mwah. Vrijheid van meningsuiting daar zitten grenzen aan.
Zo mag je de holocaust ook niet ontkennen volgens de wet (en je zou kunnen stellen dat dat ook een mening is).

Dat gaat natuurlijk verder dan hetgeen waar bovenstaande post over gaat, maar ik ben het met anderen hier eens dat daar wel strenger op gemodereerd mag worden. Dat je dat niet zomaar mag zeggen, want het is A) kwetsend en B) meen je voor een groep te spreken waar jij niet bijhoort.

Vind het anders als zoiets gezegd zou worden inclusief link naar een interview met (bijvoorbeeld) een grote joodse gemeenschap die hetzelfde sentiment verwoord.

Maar de scheidslijn is en blijft lastig hierin. Want hoe ver mag jouw eigen mening gaan, ook al is deze niet juist of kwetsend?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33786
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 16:16

Echwel schreef:
MarlindeRooz schreef:
Dat het pijnlijk is voor mensen betekent niet dat je (als Bokt zijnde) mensen mag verbieden hun mening te uiten. :)

Nee maar tegen een andere bokker zeggen dat ze gek zijn mag niet

Dat is iemand beledigen en persoonlijk aanvallen.

Je mag wel zeggen: Voor mij voelt de QR-code net als de segregatie van Joden in WO2.
Je mag niet zeggen: Als je voor de QR-code bent dan ben je net een Nazi die Joden vervolgt.

Het verschil tussen je mening uiten en iemand beledigen. :)

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 16:47

Bij ons in het dorp is een joodse vrouw 2de generatie na de WO2. Zij was een rabbijn, en heeft een paar weken terug een vergelijking met de WO2 en de maatregelen die er momenteel zijn gemaakt. Tijdens een speech. Zij is door het CDA op de vingers getikt en CDA eiste een rectificatie. Daar heeft Zij de middelvinger naar opgestoken en is afgetreden. 1 van haar ouders zaten bij die transporten. En ze heeft duidelijk gezegd. Elke oorlog begint met uitsluitingen. Zegt mij genoeg lijkt mij. Dan kun je wel zeggen dat je niet mag vergelijken, maar deze vrouw weet wel waar ze over praat.
En het is de realiteit, kun je je de kop in het zand steken. Maar het is wel zo. En als er mensen zijn die het niet vinden. En op 4 mei met de dodenherdenking er bij stil staan. Die moeten hun kapot schamen. Want de geschiedenis herhaalt zich op bepaalde manieren, en daar word door zulke mensen aan mee gewerkt.


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door OleJon op 06-12-21 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33786
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 16:48

OleJon schreef:
Bij ons in het dorp is een joodse vrouw 2de generatie na de WO2. Zij was een rabbijn, en heeft een paar weken terug een vergelijking met de WO2 en de maatregelen die er momenteel zijn gemaakt. Tijdens een speech. Zij is door het CDA op de vingers getikt en CDA eiste een rectificatie. Daar heeft Zij de middelvinger naar opgestoken en is afgetreden. 1 van haar ouders zaten bij die transporten. En ze heeft duidelijk gezegd. Elke oorlog begint met uitsluitingen. Zegt mij genoeg lijkt mij. Dan kun je wel zeggen dat je niet mag vergelijken, maar deze vrouw weet wel waar ze over praat.
En het is de realiteit, kun je je de kop in het zand steken. Maar het is wel zo. En als er mensen zijn die het niet vinden. En op 4 mei met de dodenherdenking er bij stil staan. Die moeten hun kapot schamen. Want de geschiedenis herhaalt zich op bepaalde manieren, en daar word door zulke mensen aan mee gewerkt.

Maar komt er nou een derde wereldoorlog of een great reset? Je bent niet heel duidelijk in je voorspellingen.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 16:50

Er is één zin die direct in me boven kwam bij het lezen van de OP: wat je aandacht geeft, groeit.
Door hier een topic over te openen, vestig je des te meer de aandacht op het feit dat dit gebeurt. Probeer ook te accepteren dat je het niet altijd met elkaar eens kunt zijn en dat er altijd mensen zullen zijn wiens meningen jou kwetsen.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 16:51

Wat is dat nu voor kromme vergelijking.

De jodenster/jodenvervolging was omwille van iets waar mensen niets konden aan veranderen. Etnische afkomst, huidskleur, geloofsovertuiging, politieke mening.

Hier wordt er alleen gevraagd om als volwassenen personen mee in te staan voor de bescherming van de maatschappij. En je te houden aan regels. Net zoals er een reden is dat je een boete krijgt voor het rijden door het rood, rijden onder invloed. Ter bescherming van andere of jezelf. Echt. Hoe krom kan je zijn. Er zit GEEN HAAT achter de coronpas, er zit geen regel tot opsluiting. Er zit alleen een regel ter bescherming van de bevolking en de maatschappij.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-21 16:52

Nee zij is geen echte rabijn en is gedwongen afgetreden
Als haar moeder en mijn tante deze uitspraak had gehoord was ze het er niet mee eens geweest.
Haar moeder is werkelijk helemaal verknipt de oorlog uit gekomen en Tamara is echt een 2de generatie groot gebracht in de smeulende resten van de oorlog
En die heeft ook haar vreselijke demonen

Maar zolang wij ongevaccineerden geen oranje plaatje op de jas laten naaien is het vergelijk bizar

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 16:53

MarlindeRooz schreef:
OleJon schreef:
Bij ons in het dorp is een joodse vrouw 2de generatie na de WO2. Zij was een rabbijn, en heeft een paar weken terug een vergelijking met de WO2 en de maatregelen die er momenteel zijn gemaakt. Tijdens een speech. Zij is door het CDA op de vingers getikt en CDA eiste een rectificatie. Daar heeft Zij de middelvinger naar opgestoken en is afgetreden. 1 van haar ouders zaten bij die transporten. En ze heeft duidelijk gezegd. Elke oorlog begint met uitsluitingen. Zegt mij genoeg lijkt mij. Dan kun je wel zeggen dat je niet mag vergelijken, maar deze vrouw weet wel waar ze over praat.
En het is de realiteit, kun je je de kop in het zand steken. Maar het is wel zo. En als er mensen zijn die het niet vinden. En op 4 mei met de dodenherdenking er bij stil staan. Die moeten hun kapot schamen. Want de geschiedenis herhaalt zich op bepaalde manieren, en daar word door zulke mensen aan mee gewerkt.

Maar komt er nou een derde wereldoorlog of een great reset? Je bent niet heel duidelijk in je voorspellingen.


3de oorlog gaat het niet over, gaat over vergelijking WO2

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 16:55

Het zijn wel dezelfde mensen die Joodse mensen kennen die het wel vervolging vinden... :+

En daarnaast denk ik ook dat het weer aandacht genereert , wat jammer is. En daarnaast denk ik ook dat we hier nog vrijheid van meningsuiting hebben (met grensgevallen) en dat dat, hoe kwetsend het soms kan overkomen, het wel een vrijheid is.
Dat bepaalde mensen dat misbruiken om achterlijke dingen te verkondigen, dat hoort daar helaas bij.
Ik weet niet of bokt dan toch wel een soort censuur moet gaan toepassen...

chanicha

Berichten: 12150
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 16:56

Jolien87 schreef:
Er is één zin die direct in me boven kwam bij het lezen van de OP: wat je aandacht geeft, groeit.
Door hier een topic over te openen, vestig je des te meer de aandacht op het feit dat dit gebeurt. Probeer ook te accepteren dat je het niet altijd met elkaar eens kunt zijn en dat er altijd mensen zullen zijn wiens meningen jou kwetsen.


Dit dus.

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 16:57

Ik ga misschien een heel leger bokt over me heen krijgen, maar ik vind mensen die de 'pasjesmaatschappij' goedkeuren eigenlijk even gestoord als antivaccers :=

Notabene: ik vind de vergelijking ook nergens op slaan, maar mensen die zeggen dat je laten vaccineren een keuze is en het daarom in zoveel mate verschilt van uitsluiting in de tweede wereldoorlog is ook niet helemaal correct in mijn ogen. Inderdaad, hoe je geboren bent (seksualiteit, geslacht of afkomst), daar kan je helemaal niks aan doen. Maar er worden wel degelijk mensen uitgesloten vanwege hun keuze. Of die keuze nu juist of fout is daar hebben wij als pro-vaxers eigenlijk niks op te zeggen, het vaccin is nog in een testfase, het is het eerst MRna-vaccin op de markt, big pharma verdient hier bakken geld aan, er zijn genoeg redenen om dit alles in twijfel te trekken, ik vind het dan ook ieders recht om daar wel/niet voor te gaan. Maar ik vind de uitsluiting op dit moment gewoon niet oké, of toch zeker niet de manier waarop het gebeurd.

Voor degene die mij nu met de grond gelijk willen maken, ja ik heb zelf corona gehad en in het ziekenhuis gelegen. Ja ik ben gevaccineerd en neen ik heb geen spijt van mijn keuze om me te laten vaccineren. :wave:

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 16:59

CalipsoLover schreef:
Voor degene die mij nu met de grond gelijk willen maken, ja ik heb zelf corona gehad en in het ziekenhuis gelegen. Ja ik ben gevaccineerd en neen ik heb geen spijt van mijn keuze om me te laten vaccineren. :wave:

Alleen door deze zin zet je jezelf imo buiten spel..

(met nog wat andere zinnen ook, maar imo is dit zo sneu :j )

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15108
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:00

Cer schreef:
CalipsoLover schreef:
Voor degene die mij nu met de grond gelijk willen maken, ja ik heb zelf corona gehad en in het ziekenhuis gelegen. Ja ik ben gevaccineerd en neen ik heb geen spijt van mijn keuze om me te laten vaccineren. :wave:

Alleen door deze zin zet je jezelf imo buiten spel..

(met nog wat andere zinnen ook, maar imo is dit zo sneu :j )


Gaat 'ie lekker? :)

Volgens mij is dit precies waar het om draait. Laat elkaar gewoon in zijn of haar waarde, elkaar sneu (of iedere andere vergelijking of bijnaam) noemen is niet de oplossing.

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:01

Cer schreef:
CalipsoLover schreef:
Voor degene die mij nu met de grond gelijk willen maken, ja ik heb zelf corona gehad en in het ziekenhuis gelegen. Ja ik ben gevaccineerd en neen ik heb geen spijt van mijn keuze om me te laten vaccineren. :wave:

Alleen door deze zin zet je jezelf imo buiten spel..

(met nog wat andere zinnen ook, maar imo is dit zo sneu :j )

En waarom dan? Omdat ik vind dat mensen nog steeds een eigen keuze mogen maken omtrent een vaccin dat nog in een testfase is? Ook voor een vaccin dat gewoon niet genoeg bestand is tegen varianten? Wat met mensen die niet gevaccineerd mogen worden ivm medische redenen? Je creëert polarisatie en uitsluiting.

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:03

Muurp schreef:
Gaat 'ie lekker? :)
Volgens mij is dit precies waar het om draait. Laat elkaar gewoon in zijn of haar waarde, elkaar sneu (of iedere andere vergelijking of bijnaam) noemen is niet de oplossing.

Ja hoor, best prima.. maar onder een bericht al gaan klagen zonder dat er iemand nog over je heen gevallen is, maar daar dus wel alvast vanuit gaan, is IMO een zwaktebod :j Elkaar in waarde laten is denk ik ook niet vantevoren ervan uit gaan dat mensen wat van je bericht vinden. Dat weet je op dat moment nl helemaal nog niet zeker..

En nee, Calipso, niet omdat jij vind dat mensen een eigen keus mogen maken.. maar iets over die testfase... :)
Laatst bijgewerkt door Cer op 06-12-21 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33786
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:03

Je vrijheid houdt op wanneer het de vrijheid van anderen beperkt.

En dat maakt deze kwestie zo lastig. Ik vind die QR-codes ook niks, maar ik snap het wel. Het is net als met de democratie. Er is genoeg op aan te merken maar zolang er niks beters is moeten we het er maar mee doen.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Bizarre vergeijkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:05

CalipsoLover schreef:
Ik ga misschien een heel leger bokt over me heen krijgen, maar ik vind mensen die de 'pasjesmaatschappij' goedkeuren eigenlijk even gestoord als antivaccers :=

Notabene: ik vind de vergelijking ook nergens op slaan, maar mensen die zeggen dat je laten vaccineren een keuze is en het daarom in zoveel mate verschilt van uitsluiting in de tweede wereldoorlog is ook niet helemaal correct in mijn ogen. Inderdaad, hoe je geboren bent (seksualiteit, geslacht of afkomst), daar kan je helemaal niks aan doen. Maar er worden wel degelijk mensen uitgesloten vanwege hun keuze. Of die keuze nu juist of fout is daar hebben wij als pro-vaxers eigenlijk niks op te zeggen, het vaccin is nog in een testfase, het is het eerst MRna-vaccin op de markt, big pharma verdient hier bakken geld aan, er zijn genoeg redenen om dit alles in twijfel te trekken, ik vind het dan ook ieders recht om daar wel/niet voor te gaan. Maar ik vind de uitsluiting op dit moment gewoon niet oké, of toch zeker niet de manier waarop het gebeurd.

Voor degene die mij nu met de grond gelijk willen maken, ja ik heb zelf corona gehad en in het ziekenhuis gelegen. Ja ik ben gevaccineerd en neen ik heb geen spijt van mijn keuze om me te laten vaccineren. :wave:


Ik kan begrijpen wat je zegt. Maar genoeg mensen van de wereldbevolking effectief vaccineren werkt wel. Kijk naar de pokken. Dat is ook alleen maar uitgeroeid als ziekte omdat men iedereen over de hele wereld gevaccineerd heeft. De mazelen was een ziekte die ook amper nog voor kwam, en nu terug aan het opkomen is omdat mensen minder vaccineren. Dus laat je het egoïsme van mensen dan altijd voor op het welzijn van de maatschappij? (en nu laat ik mensen omwille van medische redenen echt buiten beschouwing)

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-21 17:08

Citaat:
En waarom dan? Omdat ik vind dat mensen nog steeds een eigen keuze mogen maken omtrent een vaccin dat nog in een testfase is? Ook voor een vaccin dat gewoon niet genoeg bestand is tegen varianten? Wat met mensen die niet gevaccineerd mogen worden ivm medische redenen? Je creëert polarisatie en uitsluiting.


Maar het gaat hier niet over
Het gaat over vergelijken van deze periode met een tijd waarin men de gaskamers in ging vanwege afkomst of politieke overtuiging enz

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:10

The_Cat schreef:
CalipsoLover schreef:
Ik ga misschien een heel leger bokt over me heen krijgen, maar ik vind mensen die de 'pasjesmaatschappij' goedkeuren eigenlijk even gestoord als antivaccers :=

Notabene: ik vind de vergelijking ook nergens op slaan, maar mensen die zeggen dat je laten vaccineren een keuze is en het daarom in zoveel mate verschilt van uitsluiting in de tweede wereldoorlog is ook niet helemaal correct in mijn ogen. Inderdaad, hoe je geboren bent (seksualiteit, geslacht of afkomst), daar kan je helemaal niks aan doen. Maar er worden wel degelijk mensen uitgesloten vanwege hun keuze. Of die keuze nu juist of fout is daar hebben wij als pro-vaxers eigenlijk niks op te zeggen, het vaccin is nog in een testfase, het is het eerst MRna-vaccin op de markt, big pharma verdient hier bakken geld aan, er zijn genoeg redenen om dit alles in twijfel te trekken, ik vind het dan ook ieders recht om daar wel/niet voor te gaan. Maar ik vind de uitsluiting op dit moment gewoon niet oké, of toch zeker niet de manier waarop het gebeurd.

Voor degene die mij nu met de grond gelijk willen maken, ja ik heb zelf corona gehad en in het ziekenhuis gelegen. Ja ik ben gevaccineerd en neen ik heb geen spijt van mijn keuze om me te laten vaccineren. :wave:


Ik kan begrijpen wat je zegt. Maar genoeg mensen van de wereldbevolking effectief vaccineren werkt wel. Kijk naar de pokken. Dat is ook alleen maar uitgeroeid als ziekte omdat men iedereen over de hele wereld gevaccineerd heeft. De mazelen was een ziekte die ook amper nog voor kwam, en nu terug aan het opkomen is omdat mensen minder vaccineren. Dus laat je het egoïsme van mensen dan altijd voor op het welzijn van de maatschappij? (en nu laat ik mensen omwille van medische redenen echt buiten beschouwing)

Ja, daar ga ik zeker akkoord mee. Het probleem is dat we hier met een relatief onbekend virus zitten dat zich nog volop aan het muteren is, of de vaccins tegen de varianten werken weten we op dit moment gewoon nog niet voldoende. Dat is vooral het probleem van de maatschappij denk ik op dit moment en hopelijk werken die boosters. Maar tot die tijd zal dat voeding zijn voor antivaxxers om zich niet te laten vaccineren, wat ik langs een kant ook wel begrijp.

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:10

Echwel schreef:
Citaat:
En waarom dan? Omdat ik vind dat mensen nog steeds een eigen keuze mogen maken omtrent een vaccin dat nog in een testfase is? Ook voor een vaccin dat gewoon niet genoeg bestand is tegen varianten? Wat met mensen die niet gevaccineerd mogen worden ivm medische redenen? Je creëert polarisatie en uitsluiting.


Maar het gaat hier niet over
Het gaat over vergelijken van deze periode met een tijd waarin men de gaskamers in ging vanwege afkomst of politieke overtuiging enz

Dit was een reactie op wat Cer zei, niet op de OP :)

kiki1976

Berichten: 16849
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:11

Ik snap wat ze met die vergelijking willen zeggen. Maar ik vind die vergelijking persoonlijk niet kunnen.

Avalanche

Berichten: 15952
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:12

Jolien87 schreef:
Er is één zin die direct in me boven kwam bij het lezen van de OP: wat je aandacht geeft, groeit.
Door hier een topic over te openen, vestig je des te meer de aandacht op het feit dat dit gebeurt. Probeer ook te accepteren dat je het niet altijd met elkaar eens kunt zijn en dat er altijd mensen zullen zijn wiens meningen jou kwetsen.

Ben ik het niet helemaal mee eens.
Negeren is niet altijd de oplossing. Een tumor negeren bijvoorbeeld is niet zo'n heel goed idee.

En zonder te willen censureren, want daar ben ik geen voorstander van, is het wel denk ik heel goed om je er over uit te spreken, hoe bizar deze vergelijking eigenlijk is. Ik vind hem ook kwetsend, ik vind het ook gewoon dom. Je wel of niet vaccineren is een keuze, als Jood geboren zijn is dat niet.

Jezelf een stok tussen de spaken steken, en dan klagen dat jij valt, en de rest nog fietst is min of meer vergelijkbaar.

Overigens is dit niet zozeer een mening, als wel een misreprentatie van de feiten. Het is niet omdat iemand víndt dat die uitgesloten wordt, dat dat ook zo is.
Als iemand een gerecht niet lekker vindt, dan is dat een mening, en dat is prima, die mag je uiten. Iemand kan vossen niet mooi vinden, ook prima. Iemand kan vinden dat Bokt een leuk forum is. Dat zijn meningen.

Maar er zijn ook dingen zoals objectieve feiten, waaraan een mening niets verandert. En als je dan een bepaald feit presenteert alsof het iets heel anders is, valt dat onder een onwaarheid of misinformatie. Als er dan vervolgens iets geroepen wordt op basis van misinformatie, dan valt dat niet meer onder een mening, dan is dat gewoon een onwaarheid.

CalipsoLover schreef:
Notabene: ik vind de vergelijking ook nergens op slaan, maar mensen die zeggen dat je laten vaccineren een keuze is en het daarom in zoveel mate verschilt van uitsluiting in de tweede wereldoorlog is ook niet helemaal correct in mijn ogen. Inderdaad, hoe je geboren bent (seksualiteit, geslacht of afkomst), daar kan je helemaal niks aan doen. Maar er worden wel degelijk mensen uitgesloten vanwege hun keuze.

Correct. Keuzes hebben namelijk consequenties.
Als ik ervoor kies om mijn hond mee te nemen, ben ik niet welkom in een hotel waar honden niet welkom zijn. Dat is heel vervelend, maar ik kan er prima voor kiezen om de hond niet mee te nemen, en dan kan ik gewoon inchecken. Maar ik kan niet klagen over uitsluiting op het moment dat ik de hond meeneem.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:17

CalipsoLover schreef:
Ja, daar ga ik zeker akkoord mee. Het probleem is dat we hier met een relatief onbekend virus zitten dat zich nog volop aan het muteren is, of de vaccins tegen de varianten werken weten we op dit moment gewoon nog niet voldoende. Dat is vooral het probleem van de maatschappij denk ik op dit moment en hopelijk werken die boosters. Maar tot die tijd zal dat voeding zijn voor antivaxxers om zich niet te laten vaccineren, wat ik langs een kant ook wel begrijp.


Maar zo relatief 'nieuw' is dit virus niet. Dat is de reden ook van de globale paniek begin 2020. De daarvoor gekende variant van COVID-19 was SARS. En wereldwijd had SARS een sterftepercentage van om en bij de 9 a 10%, met hogere pieken in China. Daarom ook de globale paniek, gooi alles dicht begin 2020. Men zag mensen sterven bij de bosjes, en het enige wat men wist was SARS. Nu kunnen we gelukkig concluderen dat COVID-19 geen SARS is, en dat het sterftepercentage gelukkig lager ligt. Maar ik denk dat het overduidelijk is dat dit iets is wat we gaan moeten proberen te vaccineren of tja