Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 20:54

Cool!!!

To war!!!

Ik bedoel to discussion of course :+

Tango1979

Berichten: 2527
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 21:01

Ik mis de like knop nu Ava ;)

Ik denk dat het voor iedereen goed is om te weten hoe jouw manier van communiceren over kan komen op anderen. Niet om jezelf en jouw manier meteen radicaal aan te passen, maar wel om het iets bij te schaven. Niks mis met zelf verbetering en iets meer inleven in een ander toch?

En dan nog kan jouw manier een ander irriteren, en dan is dat jammer maar helaas imo. En dan probeer ik maar aan Daphara's geniale bijen quote te denken, die hou ik erin!

prompter

Berichten: 11108
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 21:03

Het zit hem soms al in de woordkeuze. Ik moet soms voorlichting geven aan wethouders, dan bezig ik formele taal. Maar ik sta ook regelmatig voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Die moet ik niet lastig vallen mat "last minute risico analyse", "Lean management" of meer van dat soort fraais. Ook al bedoel ik het niet, dat komt wel belerend over bij de laatste groep.

Hier op bokt zitten mensen met allerlei achtergronden. Die spreken niet altijd elkaars taal, dat blijkt wel uit deze discussie. Ik reageer nooit vanuit mijn gevoel of emotie, en heb er moeite mee als een ander het wel doet. Maar ik moet daar vind ik wel voor open staan, want mijn manier van reageren is niet beter dan die van de ander. alleen ánders. Alleen voor persoonlijke aanvallen vanuit emotie sta ik uiteraard niet open, maar dat zullen sowieso maar weinig mensen doen denk ik :)

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:20

IMANDRA schreef:
Elisa2 schreef:


Maar dat was het probleem. Mensen waren van mening dat anderen de boeren niet steunden. Terwijl anderen van mening waren dat zij de boeren wél steunden, maar wel met wat kritische noten.

Dus zijn de reacties misplaatst of is er gewoon een verschil van mening?



Ik weet niet, als ik het vergelijk met de vele corona topics dan waren de mensen met kritische noten de wappies. Zeg het maar.. misplaatst of verschil van mening?

Nou bij beide een verschil van mening toch? Misplaatst waren ze niet.

(Ik neem trouwens even aan dat je niet bedoelt dat de mensen die kritisch zijn op het (boeren)systeem in dit onderwerp de wappies zijn? Want die term en benaming gaat qua betekenis wel dieper dan puur kritiek hebben?)

Want in de coronatopics kon en mocht je prima een ander geluid laten horen. Consequentie was echter dat anderen daar een weerwoord op hadden, maar goed, dan heb je oorzaak-gevolg. Het is allemaal ontopic.
Het werd alleen irritant als er weer de zoveelste, al zo vaak eerder debunkte, complottheorie erin geslingerd werd gedurende een interessant gesprek of discussie. Dan werd er soms wel gezegd van, ga maar in het complot theorie topic posten.

Wbt het steun-de-boeren topic wordt nu gezegd dat bepaalde reacties daadwerkelijk geweerd moeten worden, ook al zijn die ontopic en technisch gezien volgens de titel. Want “anti-boer” heb ik ze niet gezien. Wel pro-boer maar kritisch op het systeem/manier van handelen. Als je naar de titel kijkt: het steunen van boeren kan op heel veel manieren. En niet iedereen is het over elke manier eens. Daar ontstond discussie over en daarop werd gezegd dat die reacties maar geweerd moesten worden.

Persoonlijk lijkt me dat niet de bedoeling op een forumonderdeel wat ook deels bedoeld is voor discussie, en volgens mij ben jij ook niet voor censuur.


Nee ik ben absoluut niet voor censuur, maar ook niet voor het meten met twee maten en dat gevoel krijg ik er een beetje bij.

Zelf vind ik beide ook gewoon een verschil van mening, van zowel wappie als kritisch zijn naar de boer. En nee, ik vind mensen die kritisch zijn naar de boer geen wappies want dat is inderdaad een hele andere term met een hele andere inhoud. Maar het is natuurlijk wel vervelend dat als je kritisch bent op corona en het wel goed onderbouwd dat je dan weggezet wordt als wappie. Terwijl er dan mensen zijn die zo kritisch zijn op de boeren in het steun de boeren topic, dan de boeren daar juist wegjagen. Dat klinkt niet echt als: steun de boer. Ik hoop dat ik de verschillen en nuances zo duidelijk heb over kunnen brengen.

Dan even in het algemeen, ik ben nooit een corona ontkenner geweest..wel kritisch. Maar ik ben destijds in de corona topics compleet persoonlijk afgemaakt. Het maakte niet uit wat ik zei, schreef, deed of welke onderzoeken ik erbij haalde. Het was heel simpel -> kritisch op corona was je een wappie en werd je totaal niet meer in je waarde gelaten. Dus dat is geen "kaart" die gespeeld wordt maar gewoon een feit. En als ik kritisch ben nav mijn eigen medische geschiedenis en ervaringen met artsen/ medicatie etc. en dat prima kon onderbouwen dan mocht dat er dus gewoon niet zijn. Ja, op zo'n manier is er ook geen discussie mogelijk als er maar 1 waarheid mag zijn.

Dankjewel Pien!

Ava: Oke dankjewel, ik denk altijd dat als ik mijn mening al eens eerder heb gezegd in een topic dat mensen dat dan wel onthouden of eerst gelezen hebben. Maar ik besef nu dat dit misschien helemaal niet zo is en dat als ik dan zoiets zeg dat het vaag over komt. Dus dat zal ik onthouden en proberen duidelijker te zijn en te blijven. :)

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:29

Citaat:
Dan even in het algemeen, ik ben nooit een corona ontkenner geweest..wel kritisch. Maar ik ben destijds in de corona topics compleet persoonlijk afgemaakt. Het maakte niet uit wat ik zei, schreef, deed of welke onderzoeken ik erbij haalde. Het was heel simpel -> kritisch op corona was je een wappie en werd je totaal niet meer in je waarde gelaten. Dus dat is geen "kaart" die gespeeld wordt maar gewoon een feit. En als ik kritisch ben nav mijn eigen medische geschiedenis en ervaringen met artsen/ medicatie etc. en dat prima kon onderbouwen dan mocht dat er dus gewoon niet zijn. Ja, op zo'n manier is er ook geen discussie mogelijk als er maar 1 waarheid mag zijn.


Heel herkenbaar Elisa2 deze allinea. Hoe het nu is weet ik niet, maar hier is het altijd 1. Alternatief, 2. Regulier. Al meer als 40 jaar. Op Bokt was indertijd geen ruimte voor fytotherapie cq homeopathie. Ik was daar zo teleurgesteld over. Ik heb toen heel bewust gekozen om op Bokt te blijven, ondanks dat ervaringen uitwisselen over dat onderwerp onmogelijk was, en besloten om ook niet meer mee te lezen. Dus of het nu nog zo is weet ik niet.
Ik heb toen ik ooit gevraagd werd om tijdelijk een website te modereren gevraagd om daar het alternatieve topic te mogen doen. Dat mocht en ik heb iedereen die er ervaring mee had voor uitgenodigd. Dat leverde veel diepgang op en erg interessante discussie en uitwisseling. Een verademing vond ik dat!
Ik heb het altijd jammer gevonden dat alternatief er nooit heeft mogen zijn op Bokt. Misschien dat dit inmiddels veranderd is.

crazyshar

Berichten: 1985
Geregistreerd: 07-09-10
Woonplaats: z-brabant

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 23:11

Als meelezer... Ik vind sommige posts veel te lang, langdradig, herhalend en met dure woorden gooiend. Exact de reden waarom ik al meerdere jaren amper op bokt te vinden ben.

Enige reden dat ik nu reageer is dat er daadwerkelijk een oplossing gezocht lijkt te worden.

Mijn mening is dat mensen die houden van de felle discussies en weten dat ze op bepaalde onderwerpen heet worden, deze moeten voeren waar het thuis hoort. Op discussie platforms.

Als er herhalende berichten zijn van zowel dezelfde persoon als die derde vierde of zevenhonderdste mogen die van mij allemaal verwijderd worden.
Bijvoorbeeld bij itp alle berichten van ow jee dat kan niet is zielig is dit is dat.

Dat is mijn bondige reactie en mijn enige post hierover op deze plek.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 23:21

crazyshar schreef:
Als meelezer... Ik vind sommige posts veel te lang, langdradig, herhalend en met dure woorden gooiend. Exact de reden waarom ik al meerdere jaren amper op bokt te vinden ben.

Enige reden dat ik nu reageer is dat er daadwerkelijk een oplossing gezocht lijkt te worden.

Mijn mening is dat mensen die houden van de felle discussies en weten dat ze op bepaalde onderwerpen heet worden, deze moeten voeren waar het thuis hoort. Op discussie platforms.

Als er herhalende berichten zijn van zowel dezelfde persoon als die derde vierde of zevenhonderdste mogen die van mij allemaal verwijderd worden.
Bijvoorbeeld bij itp alle berichten van ow jee dat kan niet is zielig is dit is dat.

Dat is mijn bondige reactie en mijn enige post hierover op deze plek.
dit is een discussie platform :+?

imaudy
Berichten: 5047
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 23:24

Ik vind de meeste discussies op bokt ook niet meer leuk. Er wordt teveel weggehaald en daardoor wordt de discussie gestuurd. Dat was eerder niet zo erg. Maar goed, zonder dicussies zijn er zeker een heleboel leuke topics om te volgen.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 00:02

Ik reageer al een tijdje nauwelijks meer op Bokt en dit topic laat weer precies zijn waarom ik er gewoon geen zin meer in heb. Waarmee het precies uitkomt op de reden voor dit topic.

Wat je de afgelopen pagina's leest is dat, bewust of onbewust, feiten en meningen door elkaar gehaald worden. Bewust of onbewust, op de bal spelen en op de man spelen door elkaar gehaald worden. Dat bewust of onbewust, wetenschap en magisch realistisch denken door elkaar gehaald wordt. En wat ik vooral heel treffend vind, als je weerwoord krijgt, dan voelt dat alsof je de mond gesnoerd wordt en daarom vind je dat de tegenpartij de mond gesnoerd moet worden.

Als er dan ook nog eens bijkomt dat mensen vinden dat er op het discussiegedeelte van Algemeen, namelijk Nieuws en Maatschappij niet gediscussieerd mag worden. En mensen met een andere mening dus de mond gesnoerd moet worden. Dat een aantal mensen heel zelfgenoegzaam de grootste racistische en xenofobe drek kunnen plaatsen, dan denk ik dat ik mijn tijd wel beter en prettiger kan besteden dan in een discussie op Bokt.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 08:07

Ik heb nooit een foei knop gehad. Sinds een jaar wel en zitten daar enkele mensen onder. Dat vind ik raar van mijzelf. Als ik de discussies niet meer leuk vind, kan ik er beter mee stoppen. In veel onderwerpen zal je me niet meer treffen. Het geheel wordt minder.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 10:35

Echt heel jammer Karl66, ik lees je posts altijd graag. Ik snap het helaas ook wel.

Het lijkt een beetje op de actieve tijd op fokkerijzaken van een 10, misschien wel 15, jaar geleden Ook discussies op het scherpst van de snede, meestal goed onderbouwde posten en je kon er veel van leren. Dat is ook helemaal verdwenen.

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 10:39

Karl
Het bijzonder is wel, enkele blijven weg omdat er een groepje overal hun mening komt verkondigen.
Jij blijft weg omdat je niet overal je mening mag verkondigen.

Wat is er toch mis om een beetje fatsoensnormen te hebben, ja ook op discussie gedeeltes, niet vies is om te doen?
Waarom is het belangrijk overal je plasje te moeten doen? oprechte vraag :j
De wereld te redden want er staat misschien verkeerde info in het corona topic? Een topic wat aangemaakt was door en wat bedoeld was voor de mensen die het allemaal wat anders zien?
Er zijn 10 topics waar je vrijelijk je mening kan zeggen, net daar niet. Of ja dat werd toch gedaan, want dat fatsoen was er niet. Die mogen geen plekje hebben op bokt, alleen maar dezelfde denkers mogen een plekje.

Een steun de boeren, waar de boeren weg gejaagd worden, moet dat?
Is dat zoals je met andere mensen omgaat want het staat op een discussie gedeelte, dus ik mag dat!
Terwijl daar de zogenaamde feiten zo zwart wit niet zijn, want genoeg onderzoeken door hoogleraren die aangeven dat vee helemaal niet minder hoeft om te zorgen voor minder uitstoot.
Dus daar is geen redden van de wereld bij omdat er foute info staat.

Iedereen is vrij om een ander topic aan te maken , het algemene natuur of stikstof topic.
En daar kun je vrijelijk je mening geven. Maar steun de boeren, hoe moeilijk is dat om die titel e respecteren en niet te mekkeren mijn antwoord is ook steun hoor (en deze bedoel ik algemeen)

Echt oprechte vraag, waarom moet overal die mening verteld worden. (ook algemeen aan iedereen)
Ik denk steeds dat ik met mensen te doen heb die geen halve zool zijn, dus prima kunnen inschatten wanneer iets sociaal wenselijk is.
Of is sociaal wenselijk alleen een ding als je face to face met iemand staat, vervalt dat op internet?
Goed gezien ik de reacties ooit lees bij AD of NU.nl of zo wel...willen we met bokt net zo.... geen sociaal forum meer? En vervolgens mopperen, er zijn minder mensen..joh...

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 11:19

DuoPenotti schreef:
Karl
Het bijzonder is wel, enkele blijven weg omdat er een groepje overal hun mening komt verkondigen.
Jij blijft weg omdat je niet overal je mening mag verkondigen.


Mmmm, heb je gelezen wat Karl schreef? Dat is namelijk echt iets anders dan jij er hier van maakt.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 11:34

Grappig dat je in je stuk precies een aantal dingen doet, die ik aanhaal.

Ik blijf niet weg omdat ik mijn mening niet overal mag verkondigen. Ik blijf weg omdat een inhoudelijke reactie als drammen gezien wordt. En er juist een groep is die de hele tijd door blijft drammen dat mensen moeten ophouden met op de inhoud te reageren. Ik hou van een goede discussie of debat, maar dan wel op de inhoud.

Je speelt op de persoon ipv op de bal. Op het moment dat je het over fatsoensnormen hebt, dan heb je het niet over de inhoud, maar over het gedrag van een discussiepartner en impliceer je dat hun manier van discussiëren niet fatsoenlijk is, in tegenstelling tot die van jou. Je verpakt het netjes, maar het blijft gewoon op de man ipv op de bal spelen.

Ik heb het boerentopic niet gelezen, dus ik doe nu een aanname. Maar ik vermoed dat de boeren niet zijn weggejaagd. Die boeren hadden prima hun kant van het verhaal kunnen vertellen. Ze wilden het niet, misschien omdat ze geen goede tegenargumenten hadden, misschien omdat ze geen discussie, maar alleen maar blinde bewondering wilden, maar ze mochten gewoon hun berichten plaatsen en hun mening ventileren. In tegenstelling daarmee wil jij anderen wel de mond snoeren, want jij wilt dat zij niet meer mogen reageren in een discussietopic. En ja het is een discussietopic als je het op NM plaatst, dat je het als titel "Steun de boeren" geeft, verandert daar niks aan. Wil je geen discussie, dan moet je dat topic op een andere plek op Bokt openen, en daar is op Bokt ruimte genoeg voor.

Ik snap oprecht niet waarom mensen denken voor anderen te mogen bepalen wat ze zeggen, wanneer ze het zeggen en waar ze het zeggen. Zolang het binnen de regels van Bokt is, lijkt het mij dat het niet aan andere bokkers is om voor anderen te bepalen wat ze wel of niet mogen.

Het is dit gedrag wat Bokt minder leuk maakt, hou gewoon op voor anderen te bepalen wat ze wel of niet mogen.

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 11:41

Beide geven dus precies aan wat ik bedoel.
Echt precies :j
Over niet gelezen gesproken... Geen snars begrepen wat ik zeg.

Jullie vinden dat ook van mij..

Dus daarop het antwoord waarom word het rustiger...

:

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 12:11

Karl66 schreef:
Ik reageer al een tijdje nauwelijks meer op Bokt en dit topic laat weer precies zijn waarom ik er gewoon geen zin meer in heb. Waarmee het precies uitkomt op de reden voor dit topic.

Wat je de afgelopen pagina's leest is dat, bewust of onbewust, feiten en meningen door elkaar gehaald worden. Bewust of onbewust, op de bal spelen en op de man spelen door elkaar gehaald worden. Dat bewust of onbewust, wetenschap en magisch realistisch denken door elkaar gehaald wordt. En wat ik vooral heel treffend vind, als je weerwoord krijgt, dan voelt dat alsof je de mond gesnoerd wordt en daarom vind je dat de tegenpartij de mond gesnoerd moet worden.

Als er dan ook nog eens bijkomt dat mensen vinden dat er op het discussiegedeelte van Algemeen, namelijk Nieuws en Maatschappij niet gediscussieerd mag worden. En mensen met een andere mening dus de mond gesnoerd moet worden. Dat een aantal mensen heel zelfgenoegzaam de grootste racistische en xenofobe drek kunnen plaatsen, dan denk ik dat ik mijn tijd wel beter en prettiger kan besteden dan in een discussie op Bokt.


Jammer vind ik dat Karl want ik miste je al. Ik vind dat je scherp kunt zijn en wellicht soms te scherp waardoor het aanvallend kan voelen, maar vooral vind ik het een gemis voor mij en Bokt dat je weinig tot niet post meer. Je posts ervaar ik nl als goed onderbouwt.

Wat ik zelf merk, eigenlijk wat Rien ook schrijft, dat ik sinds kort mensen heb gefoeid. Dat was een hele hoge drempel overgaan, want juist op een discussie forum hoort dat niet vind ik.
Ik ben dan ook erg verbaasd dat het zo positief uitpakt en ik Bokt vele male leuker vind geworden.
Ik hoef niet meer met iedereen te discussiëren van mezelf. Sommige mensen, durf ik nu pas toetegeven, vind ik subtiel soms, te onaardig op Bokt aanwezig, cq te populistisch of gewoon te maf posten of maar blijven zuigen.
Ik heb daar zoveel tijd en energie in gestopt, en dat hoeft dus nu niet meer van mezelf. Ik heb geaccepteerd, dat net als in het gewone leven, er mensen Ijn waar ik (op dit moment) niets mee te maken wil hebben en dat dit mag.

Mìsschien voor anderen ook een idee.

prompter

Berichten: 11108
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 12:31

Ik foei niemand, maar sla bepaalde posts gewoon over. Nette inhoudelijke posts worden inderdaad als "drammen" bestempeld door een kleine groep dat vind ik jammer. Geen zin meer in racistische, xenofobe en populistische teksten. En ja, dan wordt het vanzelf stiller :)

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 13:09

Tja..weet je..soms zit je gewoon zo NIET op 1 lijn met iemand, of wordt alles wat je zegt/ schrijft juist verdraaid of verkeerd uitgelegd. Ik ben daar ook wel klaar mee, op een gegeven moment dan stop ik gewoon met de discussie als deze imo zinloos is/ wordt. Let's agreed tot disagree zonder dat je elkaar hoeft te haten lijkt me dan een hele mooie. We kunnen het toch niet altijd over alles met elkaar eens zijn of worden, en dat is ook juist het mooie van een discussie forum want daarom kun je ook nog weleens wat van een ander leren.

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 13:37

prompter schreef:
Geen zin meer in racistische, xenofobe en populistische teksten. En ja, dan wordt het vanzelf stiller
Als je het gewoon over kunt slaan is dat prima. Maar ik vond dan toch dat er een inhoudelijke post tegenover gesteld moest worden, en ik werd daar gewoon heel moe van.
prompter schreef:
Nette inhoudelijke posts worden inderdaad als "drammen" bestempeld door een kleine groep
→ precies die reden of dan komt er weer een of andere flut vraag maar zelf constant niet thuis geven of subtiel onder de gordel mensen onder uit halen etc.

Pas nu ik gefoeid heb, voel ik me dus ook niet meer verantwoordelijk over de inhoudelijke posts die kant nog wal raken. Ik laat het over aan het moderator team om de inhoud van Bokt te bewaken. Ik hoef dat niet meer te doen en als het moderator team het laat liggen, dan is Bokt vrees ik niet meer een heel lang leven beschoord want dan zal het niveau dalen en dalen en zullen meer mensen met goede inhoudelijk posts vertrekken.
Als jij ze kunt overslaan prima, ik kon dat niet. Dus is het beter om ze niet meer te zien en daarbij te erkennen dat dit beter is voor mezelf op dit moment.

Ook eens dus met Elisa2.

Gini
Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 13:51

DuoPenotti schreef:
Wat is er toch mis om een beetje fatsoensnormen te hebben, ja ook op discussie gedeeltes, niet vies is om te doen?
Waarom is het belangrijk overal je plasje te moeten doen? oprechte vraag :j


Maar dat is toch enorm subjectief?
Iemand die jouw mening deelt, mag waarschijnlijk zoveel plasjes doen als die wilt. Je voelt je waarschijnlijk zelfs een beetje trots wanneer 5 Bokkers zeggen: "eens met DuoPenotti"
Laat ze maar plassen denk je dan. :D

Ook qua fatsoensnormen ga je vergevingsgezinder zijn. Een fel bericht die wel jouw mening deelt ga je waarschijnlijk op een zachtere manier lezen dan een fel bericht met een mening die volledig haaks op die van jou staat.

Daarnaast is en blijft de gekende dooddoener toch wel overeind staan: Bokt is en blijft een discussieforum. Dus tja, mensen die geen moeite of tijd willen steken in het doen van plasjes (verkondigen van eigen mening), die ga je weinig of niet op Bokt vinden. Mensen die liever Sims spelen (ja, ik kom uit die tijd :D) of het internet vooral gebruiken om naar kattenfilmpjes te kijken, ga je weinig of niet op Bokt vinden. Het soort mensen dat op Bokt.nl komt en blijft komen en duidelijk aanwezig is, zijn uiteraard de mensen die wel tijd en moeite willen steken in het formuleren van hun mening. Die dus wel altijd klaarstaan met hun plasje. Maar is een plasje doen echt zo negatief? Als niemand meer zou plassen, zou Bokt niet meer bestaan.

En ja, tuurlijk snap ik ook wel het punt van: sommigen kunnen ook echt wel blijven doorgaan. Klopt, zeker! Maar wie ben ik, Gini, om te bepalen wanneer het doorzeuren is en wanneer het nog wel mag? Jij was er misschien al klaar mee na 5 plasjes, ik pas na 10 en Bokker Z pas na 25 plasjes. Hoe kan ik dan bepalen dat mijn grens van 10 de juiste is? Je mag 10 keer iets zeggen en dan is het goed. Maar jij was al eerder geïrriteerd en Bokker Z is zich nog van geen kwaad bewust. Wie bepaalt wanneer het genoeg is? Als je in een discussie zit en je voelt dat je gefrustreerd geraakt, is het dan niet verstandiger om zelf afstand te nemen? En niet te verwachten dat een ander dit dan maar doet?

nps
Berichten: 1984
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 14:35

Wat Gini zegt. Echt, wat de een drammen vind, ervaart de ander heel anders.

Karl66 schreef:
Ik blijf niet weg omdat ik mijn mening niet overal mag verkondigen. Ik blijf weg omdat een inhoudelijke reactie als drammen gezien wordt. En er juist een groep is die de hele tijd door blijft drammen dat mensen moeten ophouden met op de inhoud te reageren. Ik hou van een goede discussie of debat, maar dan wel op de inhoud.


Echt precies dit. Waarbij inhoudelijke reacties soms ook als aanvallend en “personen niet in hun waarde latend” worden gezien. Ik vind dat ook zonde, het slaat de discussie dood en ontaard dan weer in gezever over de manier van discussieren ipv dat het over de inhoud gaat. Wel erg jammer Karl, ik vond jou altijd een prettige en inhoudelijk goeie poster. Zelfs als ik ‘t niet met je eens was ;).

Elisa2 schreef:
Tja..weet je..soms zit je gewoon zo NIET op 1 lijn met iemand, of wordt alles wat je zegt/ schrijft juist verdraaid of verkeerd uitgelegd. Ik ben daar ook wel klaar mee, op een gegeven moment dan stop ik gewoon met de discussie als deze imo zinloos is/ wordt. Let's agreed tot disagree zonder dat je elkaar hoeft te haten lijkt me dan een hele mooie. We kunnen het toch niet altijd over alles met elkaar eens zijn of worden, en dat is ook juist het mooie van een discussie forum want daarom kun je ook nog weleens wat van een ander leren.


Absoluut, maar dan moet je dus niet gaan invullen wat wel of niet in een topic mag of “ongewenste” reacties verwijderen. Voor mij persoonlijk vind ik het toch altijd wel belangrijk om als ik iets zie staan wat ik best wel gevaarlijk vind (denk, ivectermine is gezond, ga een 5g mast in de fik steken want straling) dit zo inhoudelijk en onderbouwd mogelijk probeer te "rectificeren”. Dat is dus niet om de ander te overtuigen maar meer om informatie waarvan de algemene consensus toch wel is dat deze misschien niet helemaal klopt te rectificeren. Onderbouwd, inhoudelijk en waar mogelijk met bronnen. Ook zodat de eventuele meelezer volledig geinformeerd is over beide kanten van het verhaal.

Maar nogmaals, ik denk dat de manier van discussieren op N&M niet ervoor zorgt dat het rustiger wordt en naast temmen op mis- of desinformatie en het verwijderen van oneliners of linkdumps (wat nu al gebeurd, top!) denk ik nog steeds niet dat je dit moet willen sturen als moderatorteam.

Edit* - quote verkloot

OleJon
Berichten: 2504
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 14:46

Moderatoropmerking:
Bericht leeggehaald omdat het tegen de Boktregels is.
Laatst bijgewerkt door Dani op 12-08-22 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht leeggehaald.

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 14:53

@gini
Voor mij ligt dat aantal plasjes aan het onderwerp wat acceptabel is.
Niet perse waar het staat.

In bijvoorbeeld een algemeen waar stem jij op topic.
Daar plast men desnoods honderdduizend keer.
Algemeen topic dus iedereen gaat lekker zijn gang.
Meestal trekken die topics ook wel dat er maar 1 gedachtegoed geaccepteerd word. Maar oké.

Maar omdat er naast 500 corona topics 1 " anders denkend" topic is.
Dan denk ik. Laat ze daar lekker.
Sta ik achter wat ze schrijven. Nee.
Maar wie ben ik daar te moeten plassen?
Ja ik kan zeggen het staat niet op HK dus het mag. Klopt... Maar moet je (algemeen) alles dan maar doen omdat het mag?

Zo ga ik niet plassen over het milieu van iemand die een topic maakt over wie is er ook gek van Afrika ik vlieg er alweer heen.

Zo plas ik niet in de zwanger topics of mijn kind slaapt niet topics.
Terwijl ik er vast ook wat van vind...


Maar ik ben er wel aan uit.
Overal mag geplast worden. Hoe duidelijk ook dat het ongepast is. Het zelfs netjes is gevraagt dat niet te doen. De plasser hoeft niet te vetrekken. Want de bokt regels zeggen het mag.
De ander moet maar een HK topic aanmaken.
En ja in theorie klopt dat helemaal en heeft de zeikerd het bokt team achter zich, de regels achter zich.

Tja... Daar denk ik anders over.
Ik denk echt wil bokt blijven bestaan dat die regel handhaven mede voor de ondergang zorgt

Maar goed... ik laat het er weer bij :D

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 16:14

Ik heb gelukkig niet zo de drang om te retificeren, lijkt me doodvermoeiend. Ik lees ook zoveel wat imo niet klopt maar kan dan gelukkig gewoon 1 of 2 keer mijn mening geven en dan ben ik er wel klaar mee. Van mij mag iedereen geloven wat hij/ zij wilt...

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 16:33

DuoPenotti schreef:
Meestal trekken die topics ook wel dat er maar 1 gedachtegoed geaccepteerd word. Maar oké.


Als je dat denkt, dan mis je waarschijnlijk een heleboel nuance want dat is niet zo. Karl en ik zijn het bijvoorbeeld heel vaak niet eens, maar kunnen beide schrijven in zo'n topic. Dus er is zeker niet 'maar 1 gedachtegoed.'

Citaat:
Maar omdat er naast 500 corona topics 1 " anders denkend" topic is.


Dit is op z'n minst een beetje een misleidende weergave van de werkelijkheid, want op geen enkel moment bleef het bij dat topic. Iedere keer moesten gebruikers hun vergezochte / onware conspiracies ook aanhalen op allerlei andere plekken. En nog steeds trouwens. Keer op keer op keer op keer. En bedenk dan ook dat de Bokt-regels en het modbeleid daar heel veel ruimte aan hebben gegeven. Voor iedere keer dat andere mensen ongevraagd 'jouw' topics binnenlopen, moet je vooral ook eens tellen hoevaak de deelnemers van jouw topics ongevraagd bij andere topics naarbinnen walsen, onzin neergooien, en dan nog boos worden als ze daarop aangesproken worden ook.

Ik vind het best als daar meer grenzen in komen. Dan blijf ik wel weg uit sommige topics hoor. Maar dan zou het wel twee kanten op moeten gaan, en dus niet meteen gaan miepen als zaken door de mods offtopic worden verklaard of iemands bericht verwijderd wordt of er OW's worden uitgedeeld als mensen herhaaldelijk topics binnen blijven vallen. Durf dan ook de consequenties te dragen daarvan. Het is het een of het ander. Of je krijgt de vrijheid om dingen te schrijven, en anderen kunnen je dus weerwoord geven, of we doen dat minder maar dan zitten er ook meer beperkingen aan wat 'andersdenkenden' in willekeurige topics mogen gooien.