Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:19

Ik vind het grote open van bokt, dus niet alleen in je eigen kring denken, wel fijn. Daarvoor is meer input echter wel nodig: sommigen drukken een erg grote stempel op Bokt.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:22

VuurVleugels schreef:
Knuppel in 't hoenderhok, maar... Is bokt überhaupt nog wel van deze tijd?


Bokt gaat niet met de tijd mee en zal daarom steeds meer gaan achterlopen vergeleken met andere social media.

Ik denk dat de meeste mensen op bokt zitten omdat ze al lang op bokt zitten.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:22

Voor mij is ook het feit dat je zelf niks meer kunt aanpassen of weghalen een reden om weinig te reageren. Dit wil niet zeggen dat men dat dan ook massaal gaat doen als het wel kan, maar stel je zegt een keer iets waarvan je denkt 'niet zo handig, dan is de drempel hier te hoog om dat aan te passen.

manubres

Berichten: 2786
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:26

Ik vind het systeem ook verouderd. Je zou zelf je foto's, reacties of zelf opgezette topic weg moeten kunnen halen.

En dat quoten vind ik ook lastig..Dat je nu makkelijker foto's kan uploaden is wel verbeterd.
Laatst bijgewerkt door manubres op 07-01-22 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:26

Ook voor mij zijn de regels omtrent privacy en niks kunnen verwijderen een reden om nog weinig te posten. Niet dat ik dat noodzakelijk zou doen, maar op fb en instagram ga ik af en toe eens door m’n posts van meer dan een jaar geleden en verwijder ik hier en daar wel iets, om wat voor reden dan ook.
Op bokt kan dit niet, of het kost veel moeite en je moet het vragen aan de mods met een goede reden :+ . Geen zin in.

xYaartje
Berichten: 1477
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:28

RianneH schreef:
xYaartje schreef:

Dat lijkt mij ook. Dan heb je al snel dat mensen als het goed is wel echt vaker ITP's zullen plaatsen omdat het vaker kan. Zou het er dan zelfs nog mee eens zijn dat je dan wel een x aantal foto's in het topic moet hebben om wildgroei te voorkomen.
Het elke keer een week wachten is iets wat mij heel erg tegenhoud om echt actief te zijn.


Interessante punt wat betreft ITP waar ik graag op wil inhaken :)

Wat betreft jouw laatste punt, stel dat het los gelaten werd, zou jij dan nu wel topics openen op ITP en daarvoor niet?

Waar ik aan moet denken als we de regel max 1 topic per week los laten op ITP is de vraag of er dan meer mensen gaan plaatsen of dat de mensen die al topics plaatsen meer topics plaatsen? Liefste zie je natuurlijk meer verschillende topics, al is de vraag of meer topics in het algemeen niet al leuk genoeg is en dat voldoende reden is om het los te laten.

Zelf merk ik ook een enorm verschil met het gemak waarbij je een foto op Instagram plaatst vs een topic aan te maken op Bokt. Dat laatste doe ik ook niet snel meer over mijn paard, maar ik vind het wel leuk een kiekje op Instagram te zetten. Zit al een tijdje te denken hoe je daar meer een connectie kan vinden, maar vind het zelf lastig daaruit te komen :)

Denk dat je inderdaad wel eerst de actieve gebruikers krijgt, maar zodra nieuwe mensen in de gaten hebben dat er actiever word gepost zullen die, vermoed ik, vanzelf meer motivatie krijgen om ook te posten.
Ik zie denk ik liever meer topics dan alleen maar verschillende en minder activiteit.
Zal zelf inderdaad vast en zeker ook meer posten wanneer de regels wat losser zijn en je minder lang hoeft te wachten (nu alleen nog de tijd ervoor vinden).
En hier hetzelfde inderdaad. Insta is voor mij gewoon makkelijker. Ook zeker wat betreft mijn vogelfotografie. Het is een berichtje aanmaken en je bent klaar. Hoeft niet te wachten etc.

Marjo

Berichten: 37292
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:31

Het gaat er met name om, dat er niet geluisterd wordt naar gebruikers. Bepaalde discussiepunten zie je keer op keer terugkomen, maar worden niet opgelost.

Daarbij helpt het inderdaad niet als er een belofte gedaan wordt van Flarum, en dat daar dan vervolgens jaren overheen gaan zonder dat er nog eens een update komt. Inmiddels is er wel een flarum forum voor paardenliefhebbers, waar het er allemaal veel prettiger aan toe gaat.

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:34

Marjo schreef:
Het gaat er met name om, dat er niet geluisterd wordt naar gebruikers. Bepaalde discussiepunten zie je keer op keer terugkomen, maar worden niet opgelost.

Daarbij helpt het inderdaad niet als er een belofte gedaan wordt van Flarum, en dat daar dan vervolgens jaren overheen gaan zonder dat er nog eens een update komt. Inmiddels is er wel een flarum forum voor paardenliefhebbers, waar het er allemaal veel prettiger aan toe gaat.


_/-\o_ _/-\o_

RianneH

Berichten: 28253
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:34

Bedankt voor de input over ITP dames! We moeten het even goed bespreken, maar ik denk dat het wel een mogelijkheid is om die regel eens goed te gaan bekijken en wellicht aan te passen of af te schaffen. Daarover houd ik jullie op de hoogte!

Goede ideeën om meer een koppeling te hebben met Instagram-achtige foto'/content is ook zeker welkom! Fototopics met geweldige fotoshoot foto's zijn prachtig, maar in bijvoorbeeld Volg-topics zie je vaker de dagelijkse kiekjes terug en dat vind ik ergens nog leuker om te zien. Die foto's op een bepaalde manier beter kunnen waarderen zou leuk zijn, nu lees ik bijvoorbeeld gewoon veel topics mee, maar neem ik niet de tijd erin te reageren, of heb ik niet bij te dragen aan de inhoud, en dat vind ik soms wel jammer.

Anoniem

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:38

Ik vind het apart dat er door de mods wel gereageerd word op de berichten van ITP en Instagram etc maar dat ze niet reageren op de berichten omtrent de privacy, die inmiddels toch al meerdere bokkers hebben aangehaald.

Noompje86

Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:38

zeker waar. zelf vind ik het leuk om over wedstrijden en trainingen te vertellen of daar vragen over te stellen maar ja dat kan nu niet echt

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:39

Vind het ook altijd wel kenmerkend van Bokt dat er vanuit het beheer soms dingen doodgezwegen worden.

En sorry RianneH, jou nu even als voorbeeld: Iets kleins als ITP wordt wel op ingegaan, maar de olifant in de ruimte (privacy) wordt geen woord aan vuil gemaakt.
Laatst bijgewerkt door upendo op 07-01-22 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:39

_lauraaa_ schreef:
Ik vind het apart dat er door de mods wel gereageerd word op de berichten van ITP en Instagram etc maar dat ze niet reageren op de berichten omtrent de privacy, die inmiddels toch al meerdere bokkers hebben aangehaald.

Exact dit! :7

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110796
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:40

upendo schreef:
En sorry RianneH, jou nu even als voorbeeld: Iets kleins als ITP wordt wel op ingegaan, maar de olifant in de ruimte (privacy) wordt geen woord aan vuil gemaakt.


Maar ik denk dat RianneH daar als mod ook weinig inhoudelijks over kan zeggen?
Dat moet echt vanuit beheer komen.

DuoPenotti

Berichten: 29956
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:40

En dan gooi ik flarum ff op google. Omdat ik daar weinig van weet.
Kom ik deze tegen met een post van Luceos.
Die dan meteen beschrijft waarom de berichten moeten blijven staan: Sinds kort werk ik ook aan een hostingdienst voor Flarum genaamd Blomstra samen met een paar heel ervaren mensen, waaronder de eigenaar van Bokt met zijn honderd miljoen posts.

https://flarum.nl/d/3-even-voorstellen-ja-toch

Ja dat verdwijnt als ze zeggen alleen de laatste 2 jaar zijn nog zichtbaar.
Dan kom je dus bij de kern uit waarom alles blijft zoals het is denk ik.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:47

Denk ik ook duopenotti. Wel erg flauw. Ook niet goed voor het milieu, die data moet ook allemaal weer opgeslagen worden.

RianneH

Berichten: 28253
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:51

'De mods' is in dit geval één moderator die ITP onder haar tabblad heeft dus daar zeer specifiek op kan antwoorden en graag over wil brainstormen :)

Wat betreft privacy is het een stuk ingewikkeldere kwestie omdat er voor een bepaald beleid is gekozen die getoetst is aan de bepalingen die gelden voor privacy op het internet. Wat hier genoemd wordt is een aanpassing van dat beleid, dat is net iets lastiger om aan te passen dan het laten varen van één regel op ITP. Daar heb ik als mod toch ook iets minder eindzeggenschap in dan bijvoorbeeld het beheer.

Wat betreft verwijderen, het is mogelijk om zelf zaken te verwijderen in de HK en je eigen foto's kan je via de upload ook altijd zelf verwijderen. Zijn ze ergens anders geupload en krijg je ze via de route niet weg dan helpen we daar graag bij. De overige berichten kan je inderdaad niet standaard verwijderen. Houdt dit je tegen om bijvoorbeeld op EHK een advies voor een dekhengst te geven? Of op PP te spreken over de wolf?

Captain

Berichten: 21410
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:53

Ik denk dat dit ook zeker te maken heeft met de weinige reacties die men krijgt. Jaren geleden kreeg ik makkelijk 5 pagina's aan reacties, maar als je nu 2 pagina's haalt is het al veel. Daarom heb ik ook minder zin om een topic te openen. Daarnaast inderdaad Instagram, en je wordt ook wat ouder ( :') ) en hebt ook minder de behoefte om veel te delen ofzo..

DuoPenotti

Berichten: 29956
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:56

@ rianne

Dit houd mij niet tegen (was nog niemand opgevallen :') )
Maar ik denk dat het zeker wel mensen tegen houd.
Al helemaal als hun mening niet met de grote stroom mee is.
En dan misschien niet over de vraag van een dekhengst, maar wel over gezondheid van hunzelf, of op nieuws berichten oid. Iets over cao willen weten maar bang zijn dat het 2 jaar laten nog gevonden word door een werkgever. De berichten van die je niet in de krant wilt hebben plaats ze niet op bokt.
Maar soms zijn dat wel de vragen die er dan toe doen voor een persoon.

Plop1997

Berichten: 1406
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:01

Ik heb een tijd terug een leuk gekke bekken fototopic geopend. Ik zal hem nog eens naar boven gooien aangezien er op een begeven moment niet meer op gereageerd werd.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:03

De reden dat ik veel minder post op bokt is voor mij inderdaad ook het privacyverhaal.
Ik wilde een post in een ouder topic laten verwijderen, topic was al meer dan zes jaar oud.
De reden die ik opgaf vond bokt niet goed genoeg om de post te verwijderen en die bleef dan ook staan.
Ook de vraag of die post dan geanonimiseerd kon worden kwam er niet door.
Sindsdien post ik dus bijna niet meer.

Marjo

Berichten: 37292
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:05

Kanzi schreef:
De reden dat ik veel minder post op bokt is voor mij inderdaad ook het privacyverhaal.
Ik wilde een post in een ouder topic laten verwijderen, topic was al meer dan zes jaar oud.
De reden die ik opgaf vond bokt niet goed genoeg om de post te verwijderen en die bleef dan ook staan.
Ook de vraag of die post dan geanonimiseerd kon worden kwam er niet door.
Sindsdien post ik dus bijna niet meer.


Dit vind ik echt kwalijk om te lezen. Heel begrijpelijk dat je hierdoor terughoudend bent!

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:06

Kanzi schreef:
De reden dat ik veel minder post op bokt is voor mij inderdaad ook het privacyverhaal.
Ik wilde een post in een ouder topic laten verwijderen, topic was al meer dan zes jaar oud.
De reden die ik opgaf vond bokt niet goed genoeg om de post te verwijderen en die bleef dan ook staan.
Ook de vraag of die post dan geanonimiseerd kon worden kwam er niet door.
Sindsdien post ik dus bijna niet meer.


En hoe belachelijk is dat. Dat niet privacy experts, maar gewone mensen als jij en ik beslissen of iets goed genoeg is of niet. Daar kan ik me echt boos om maken.

En ik snap dat privacybeleid niet makkelijk aan te passen is. Maar dit is al járen een frustratie onder gebruikers. Waarom daar, ook op de lange termijn zoals dat nu al speelt, niks aan doen? Waarom doodzwijgen. Kun je nagaan, ik ben al heel blij met RianneH, want haar reactie op dit onderwerp is al meer dan we normaal gesproken krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:07

Helder. Maar een berichtje als “we gaan er mee aan de slag” of “ ik ga het doorgeven” was wel fijn geweest.

Om terug te komen op jouw vraag: ja dit houd mij vaak wel tegen om berichten buiten de HK te plaatsen omdat ik weet dat mijn post eenmaal geplaatst niet meer zomaar er af gehaald kan worden en ik nu besef dat ik over 2 jaar misschien wel helemaal niet meer achter dat advies sta en het dan dus niet meer kan verwijderen.

Zo heb ik bijvoorbeeld eens een post geschreven over dat ik op een bepaalde stal reed en dat het daar allemaal leuk was etc. Toen ik daar wat langer reed kwam ik er zelf achter dat op die stal wel heel veel mis ging qua dierenwelzijn en sta ik dus totaal niet meer achter die post.

Dit bedoel ik dus met: ik weet niet of er er over 2 jaar nog zo over denk.

Captain

Berichten: 21410
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:08

VuurVleugels schreef:
En ik snap dat privacybeleid niet makkelijk aan te passen is. Maar dit is al járen een frustratie onder gebruikers. Waarom daar, ook op de lange termijn zoals dat nu al speelt, niks aan doen? Waarom doodzwijgen. Kun je nagaan, ik ben al heel blij met RianneH, want haar reactie op dit onderwerp is al meer dan we normaal gesproken krijgen!


IMO ook gewoon onzin, de regelgeving is al langere tijd veranderd. Bokt overtreed de regels door dit niet aan te passen, and they don't give a oliebol! Wellicht dat we hier als gebruikers ook maar eens wat mee moeten doen.. Want die boetes die ze kunnen krijgen zijn niet mals. Wellicht dat dat wat motivatie geeft?