Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37293
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:44

Sakura789 schreef:
Elisa2 schreef:
Ook het stuk over ivermectine, stel: ik ben een leek...als ik over zoiets lees wil ik zelf een beoordeling kunnen maken wat voor mij het beste en meest logische overkomt. Dat kan jouw stuk zijn, maar dat kan ook het stuk zijn van degene die pro ivermectine is. Ook al vind jij dat desinformatie en gevaarlijk en schadelijk voor mijn gezondheid. Ik zou het heel erg vinden als ik dit niet meer zou kunnen lezen omdat er gecensureerd wordt. Ik zou het dan wel weer heel erg kunnen waarderen als jij een sterke post doet waarom het schadelijk is zodat ik extra goed aan het nadenken gezet wordt.


Wat mij betreft hoort dat inderdaad thuis op een discussieforum. Alleen wat ga je doen als zoiets in de Huiskamer komt? 'Alle ivermectineslikkers verzamelen deel 1'. Zou je dat dan nog wel toestaan? Valt dat dan onder censuur? Of pro-anorexia topics? Mogen die wel aangemaakt worden?

Het weghalen van (mis)informatie ben ik niet, weerleggen mag wat mij betreft wel. Alleen proef ik een beetje uit dit topic dat het dan valt onder zendingsdrang/bekeringsdrang. Dus dat voelt wel een beetje dubbel. Dan mag dus mogelijke (mis)informatie blijven staan, maar de tegenhanger die met argumenten komt waarom er wellicht een ander standpunt is, mag dan niet in het topic verschijnen.


Ik weet niet hoe anderen hier in staan, maar ik zou zeggen...weerleggen is prima, maar doe dat gewoon 1,2 keer en laat het los. Probeer anderen niet te overtuigen ofzo. Voor mij word het zendingsdrang als er niet open gestaan wordt voor wat de anders denkende denkt (wat een zin) maar wel steeds dezelfde boodschap herhaalt wordt en zoals we hier ook al zagen gebeuren word de toon dan alleen maar harder en zo bereik je eigenlijk niemand en beide partijen voelen zich niet gehoord.

Ibbel:
Wil ik er nog wel even aan toevoegen dat er voor onderzoek geld nodig is, wat komt van sponsors en dat er voor sommige zaken geen geld (over) is en dus niet altijd alles onderzocht word. Soms komt dat nog..jaren later en dan moet zo'n hypothese herzien worden. Maar goed, dat is natuurlijk wel een discussie voor in een ander topic eigenlijk.

prompter

Berichten: 11144
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:56

Kun je nagaan hoe iedereen het anders ervaart. Ik vind de post van Imandra prettig, goed onderbouwd en ik bewonder haar geduld. Ik ben allang weg uit een discussie als er dingen langs komen die totaal niet stroken met waar ik voor sta :D

Maar de laatste paar posts hier zijn prettig om te lezen :)

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:59

Elisa2 schreef:
Ik weet niet hoe anderen hier in staan, maar ik zou zeggen...weerleggen is prima, maar doe dat gewoon 1,2 keer en laat het los. Probeer anderen niet te overtuigen ofzo. Voor mij word het zendingsdrang als er niet open gestaan wordt voor wat de anders denkende denkt (wat een zin) maar wel steeds dezelfde boodschap herhaalt wordt en zoals we hier ook al zagen gebeuren word de toon dan alleen maar harder en zo bereik je eigenlijk niemand en beide partijen voelen zich niet gehoord.


Alleen dat is toch ook actie- reactie?

Als iemand start met ik vind iets A en de ander geeft aan, toch zie ik het B. De persoon of personen die A vinden zullen daar weer tegenin gaan en het gevolg dat B weer B gaat vinden. Vervolgens komt A weer en dan hebben we B weer. Moet B zich dan koest houden na de eerste keer? Omdat A begonnen is? En wanneer mag je op bepaalde reacties reageren? Op pagina 3 en dan pas 103 weer, of 203? Dat lijkt mij wel ingewikkeld eigenlijk.

Bij vier keer een zelfde reactie onder elkaar, dan begint bij mij de irritatie wel te komen, of ik het er mee eens ben of niet. Alleen mag het dan wel weer in verschillende topics over hetzelfde type onderwerp? En mag het dan wel door verschillende mensen gedaan worden?

Het lijkt me lastig om dit te modereren of hier afspraken over te maken. Het is zo'n grijs gebied.

rien10
Berichten: 14726
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:00

Ik hecht er overigens waarde aan om te zeggen dat ik erg blij ben met Bokkers als Imandra die tijd, energie en moeite nemen om iets tot in detail en wetenschappelijk onderbouwd zaken uitleggen.
Ik kan het vaak niet bevatten qua hoeveelheid en dat zegt wat over mij. Niet over de poster.

Elisa2

Berichten: 37293
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:03

Sakura789 schreef:
Elisa2 schreef:
Ik weet niet hoe anderen hier in staan, maar ik zou zeggen...weerleggen is prima, maar doe dat gewoon 1,2 keer en laat het los. Probeer anderen niet te overtuigen ofzo. Voor mij word het zendingsdrang als er niet open gestaan wordt voor wat de anders denkende denkt (wat een zin) maar wel steeds dezelfde boodschap herhaalt wordt en zoals we hier ook al zagen gebeuren word de toon dan alleen maar harder en zo bereik je eigenlijk niemand en beide partijen voelen zich niet gehoord.


Alleen dat is toch ook actie- reactie?

Als iemand start met ik vind iets A en de ander geeft aan, toch zie ik het B. De persoon of personen die A vinden zullen daar weer tegenin gaan en het gevolg dat B weer B gaat vinden. Vervolgens komt A weer en dan hebben we B weer. Moet B zich dan koest houden na de eerste keer? Omdat A begonnen is? En wanneer mag je op bepaalde reacties reageren? Op pagina 3 en dan pas 103 weer, of 203? Dat lijkt mij wel ingewikkeld eigenlijk.

Bij vier keer een zelfde reactie onder elkaar, dan begint bij mij de irritatie wel te komen, of ik het er mee eens ben of niet. Alleen mag het dan wel weer in verschillende topics over hetzelfde type onderwerp? En mag het dan wel door verschillende mensen gedaan worden?

Het lijkt me lastig om dit te modereren of hier afspraken over te maken. Het is zo'n grijs gebied.


Dat is het ook, maar ik doel dan op offtopic reacties. Zoals hier aangehaald werd, bijvoorbeeld in het Steun de Boeren topic (niet uit eigen ervaring trouwens) dat er dan mensen komen die juist de boeren niet steunen. Ja die zijn daar gewoon misplaatst.

Ann

Berichten: 13307
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:06

Elisa2 schreef:
Dat is het ook, maar ik doel dan op offtopic reacties. Zoals hier aangehaald werd, bijvoorbeeld in het Steun de Boeren topic (niet uit eigen ervaring trouwens) dat er dan mensen komen die juist de boeren niet steunen. Ja die zijn daar gewoon misplaatst.

Nee, die reacties zijn daar niet misplaatst. Ik heb hierover contact gehad met een mod, het team vindt dat er ruimte moet zijn voor discussie in dat betreffende topic op NM. Misschien was een mod opmerking hierover in het topic duidelijker geweest, maar dat is verder niet aan mij.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:12

Elisa2 schreef:
Dat is het ook, maar ik doel dan op offtopic reacties. Zoals hier aangehaald werd, bijvoorbeeld in het Steun de Boeren topic (niet uit eigen ervaring trouwens) dat er dan mensen komen die juist de boeren niet steunen. Ja die zijn daar gewoon misplaatst.


Maar wanneer is het dan offtopic?

Mag je dan bijvoorbeeld wel een mening hebben over een actie? Dus een omgekeerde vlag OK vinden, maar je kritisch uiten over het tegen het verkeer in rijden met een trekker op een snelweg? De boeren steunen door lokaal direct bij hen te kopen, maar wel het veroordelen van het wild kappen van 100 bomen?

Wat mij betreft ligt dat echt aan de plek op het forum van het topic. Langlopende en maatschappelijke discussies gaan vaker alle kanten op. Dat het topic de lading niet dekt, dat klopt. Als je met het idee daar komt dat je steun gaat krijgen uit het topic, dan kom je van een koude kermis thuis. Wellicht had dat wel opgepakt moeten worden. Tegelijk waren er trouwens ook discussies in andere topics over het stikstof, die een beetje dezelfde toon hadden. Dus het lijkt ook weer niet helemaal aan de titel te liggen.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:13

Elisa2 schreef:
Dat is het ook, maar ik doel dan op offtopic reacties. Zoals hier aangehaald werd, bijvoorbeeld in het Steun de Boeren topic (niet uit eigen ervaring trouwens) dat er dan mensen komen die juist de boeren niet steunen. Ja die zijn daar gewoon misplaatst.


Maar dat was het probleem. Mensen waren van mening dat anderen de boeren niet steunden. Terwijl anderen van mening waren dat zij de boeren wél steunden, maar wel met wat kritische noten.

Dus zijn de reacties misplaatst of is er gewoon een verschil van mening?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:24

Neem een voorbeeld aan Rick Sanches;
"I'm sorry, but your opinion means very little to me".

nps
Berichten: 1986
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 18:00

IMANDRA schreef:
nps schreef:
[knip]
Ik blijf erbij dat ik het fijn zou vinden als er een tem optie zou komen “is misinformatie” zodat mensen het kunnen melden. Als deze optie vaker owedt gebruikt hoeft de mod geen inhoudelijk waardeoordeel te geven. Iedereen mag zijn mening geven maar complotdenken en misinformatie zijn gewoon best gevaarlijk, al helemaal in onzekere tijden.


Hoe ga je voorkomen dat die optie wordt gebruikt door de mensen die zelf misinformatie verspreiden, die feitelijke informatie temmen? Als ik bij sommige onderwerpen kijk kunnen dat ook makkelijk een stuk of 10 mensen zijn die dat temmen, laat staan stillen meelezers.


Dat is dan wel degelijk de taak van de mod als een soort laatste, inhoudelijke barriere. Ik hoop dan ergens dat de mod ook een soort gezond verstand heeft en enigzins in staat is feit en fictie te onderscheiden.

rien10
Berichten: 14726
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 18:03

En als een mod nou een platte aarde aanhanger is?

Elisa2

Berichten: 37293
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 18:16

IMANDRA schreef:
Elisa2 schreef:
Dat is het ook, maar ik doel dan op offtopic reacties. Zoals hier aangehaald werd, bijvoorbeeld in het Steun de Boeren topic (niet uit eigen ervaring trouwens) dat er dan mensen komen die juist de boeren niet steunen. Ja die zijn daar gewoon misplaatst.


Maar dat was het probleem. Mensen waren van mening dat anderen de boeren niet steunden. Terwijl anderen van mening waren dat zij de boeren wél steunden, maar wel met wat kritische noten.

Dus zijn de reacties misplaatst of is er gewoon een verschil van mening?



Ik weet niet, als ik het vergelijk met de vele corona topics dan waren de mensen met kritische noten de wappies. Zeg het maar.. misplaatst of verschil van mening?

Elisa2

Berichten: 37293
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 18:18

Sakura789 schreef:
Elisa2 schreef:
Dat is het ook, maar ik doel dan op offtopic reacties. Zoals hier aangehaald werd, bijvoorbeeld in het Steun de Boeren topic (niet uit eigen ervaring trouwens) dat er dan mensen komen die juist de boeren niet steunen. Ja die zijn daar gewoon misplaatst.


Maar wanneer is het dan offtopic?

Mag je dan bijvoorbeeld wel een mening hebben over een actie? Dus een omgekeerde vlag OK vinden, maar je kritisch uiten over het tegen het verkeer in rijden met een trekker op een snelweg? De boeren steunen door lokaal direct bij hen te kopen, maar wel het veroordelen van het wild kappen van 100 bomen?

Wat mij betreft ligt dat echt aan de plek op het forum van het topic. Langlopende en maatschappelijke discussies gaan vaker alle kanten op. Dat het topic de lading niet dekt, dat klopt. Als je met het idee daar komt dat je steun gaat krijgen uit het topic, dan kom je van een koude kermis thuis. Wellicht had dat wel opgepakt moeten worden. Tegelijk waren er trouwens ook discussies in andere topics over het stikstof, die een beetje dezelfde toon hadden. Dus het lijkt ook weer niet helemaal aan de titel te liggen.



Ik weet het niet, ik denk dat het sowieso gezond is om te kunnen nuanceren. Over welk onderwerp het dan ook gaat..
Zou dat gewoon niet vooral hetgene zijn wat mis gaat? Waardoor er een soort kampen lijken te ontstaan?

nps
Berichten: 1986
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 18:19

rien10 schreef:
En als een mod nou een platte aarde aanhanger is?


Dan wordt ie ontslagen! -:(- ;) Nee voorwaarde is inderdaad wel dat mods feit van fictie kunnen onderscheiden óf dat bokt een soort standpunt aanneemt in gepolariseerde discussies (klimaat, corona) en dat de mods de posts inhoudelijk aan dat standpunt kunnen hangen. Of dat bij twijfel iets breder wordt besproken in het team. Maar dat vergt wel wat van mod- en team.

Elisa2 schreef:
Dat is het ook, maar ik doel dan op offtopic reacties. Zoals hier aangehaald werd, bijvoorbeeld in het Steun de Boeren topic (niet uit eigen ervaring trouwens) dat er dan mensen komen die juist de boeren niet steunen. Ja die zijn daar gewoon misplaatst.


Sorry, toch weer - vind jij misplaatst. De discussie over stikstof is super relevant, het is vind ik enorm zonde om die te weren omdat ie niet pro-boer is. Of niet zo pro-boer als sommigen graag zouden willen zien. Ik vind het zelf dus erg prettig dat er niet op gemodereerd werd. Zou jij graag zien dat reacties die niet pro-boer zijn, even gechargeerd, verwijderd zouden worden (en ben je dan eigenlijk zelf ook niet bezig met sturen, ongewenste geluiden “censureren” en bepalen wat wel en niet mag in een topic?)

Elisa2

Berichten: 37293
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 18:25

Daar heb ik al eerder een paar keer op geantwoord. Lees even terug zou ik zeggen. Ik was namelijk ook niet degene die dit aangedragen heeft. Probeer alleen mee te denken..

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 18:51

Elisa2 schreef:
IMANDRA schreef:

Maar dat was het probleem. Mensen waren van mening dat anderen de boeren niet steunden. Terwijl anderen van mening waren dat zij de boeren wél steunden, maar wel met wat kritische noten.

Dus zijn de reacties misplaatst of is er gewoon een verschil van mening?



Ik weet niet, als ik het vergelijk met de vele corona topics dan waren de mensen met kritische noten de wappies. Zeg het maar.. misplaatst of verschil van mening?


Nou bij beide een verschil van mening toch? Misplaatst waren ze niet.

(Ik neem trouwens even aan dat je niet bedoelt dat de mensen die kritisch zijn op het (boeren)systeem in dit onderwerp de wappies zijn? Want die term en benaming gaat qua betekenis wel dieper dan puur kritiek hebben?)

Want in de coronatopics kon en mocht je prima een ander geluid laten horen. Consequentie was echter dat anderen daar een weerwoord op hadden, maar goed, dan heb je oorzaak-gevolg. Het is allemaal ontopic.
Het werd alleen irritant als er weer de zoveelste, al zo vaak eerder debunkte, complottheorie erin geslingerd werd gedurende een interessant gesprek of discussie. Dan werd er soms wel gezegd van, ga maar in het complot theorie topic posten.

Wbt het steun-de-boeren topic wordt nu gezegd dat bepaalde reacties daadwerkelijk geweerd moeten worden, ook al zijn die ontopic en technisch gezien volgens de titel. Want “anti-boer” heb ik ze niet gezien. Wel pro-boer maar kritisch op het systeem/manier van handelen. Als je naar de titel kijkt: het steunen van boeren kan op heel veel manieren. En niet iedereen is het over elke manier eens. Daar ontstond discussie over en daarop werd gezegd dat die reacties maar geweerd moesten worden.

Persoonlijk lijkt me dat niet de bedoeling op een forumonderdeel wat ook deels bedoeld is voor discussie, en volgens mij ben jij ook niet voor censuur.

Avalanche

Berichten: 16050
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 18:53

Elisa2 schreef:
Haha, maar even voor mijn duidelijkheid dan he..en omdat ik er ook van wil leren. Communiceer ik dan te omslachtig? niet duidelijk genoeg? Moet ik echt duidelijker 1 punt benoemen?

Hm ja, ik vind het te vaag.

Voorbeeld: sommige mensen zeggen: "daar vind ik wat van".
Misschien is dat voor jou volkomen duidelijk, dat kan. Voor mij niet. Ik weet dan namelijk nog steeds niet wát je dan vindt. Want meningen kunnen echt enorm uit elkaar lopen. Voor mij is het dan echt onmogelijk om voor jou in te vullen wat je vindt, en ik wil dat ook helemaal niet, want ik ben een ander mens, en dus is er een zeer redelijke kans dat ik dat fout heb.

Overigens vullen veel mensen daar in wat zij daar zelf van zouden vinden, maar dat hoeft helemaal niet overeen te stemmen met de mening van de persoon die de uitspraak doet. Ik hoop dat je snapt hoe dat werkt bij mij :)
Elisa2 schreef:
Ik weet niet hoe anderen hier in staan, maar ik zou zeggen...weerleggen is prima, maar doe dat gewoon 1,2 keer en laat het los. Probeer anderen niet te overtuigen ofzo. Voor mij word het zendingsdrang als er niet open gestaan wordt voor wat de anders denkende denkt (wat een zin) maar wel steeds dezelfde boodschap herhaalt wordt en zoals we hier ook al zagen gebeuren word de toon dan alleen maar harder en zo bereik je eigenlijk niemand en beide partijen voelen zich niet gehoord.

Voor mij werkt dat niet altijd zo, zeker als die ander dan komt met zaken die al lang geleden debunked zijn, onwaarheden, stropop redeneringen of andere drogredenen.
Zeker met stropop redeneringen zullen mensen zich gaan herhalen.

Een stropop is namelijk een verdraaiing van het argument die veel makkelijker aan te vallen is dan het eigenlijke punt. En iedereen wil graag goed begrepen worden. Met een stropop lok je uit dat een ander zich gaat herhalen, en daar dan boos over worden is niet eerlijk. Dan moet je in de eerste plaats met een redelijke weerlegging komen, of, als je dat niet kunt, dat gewoon toegeven.

Discussies zijn niet om te winnen, maar om te leren. Geef het gewoon toe als je het niet goed hebt, en dit is niet persoonlijk op jou he, maar voor iedereen. Ook voor mezelf. Leuk toch, heb je weer bijgeleerd. Ik zie dat als winst.

Maar zodra je de ander van je gelijk probeert te overtuigen, ga je al op een verkeerde manier de discussie in, en gaat het niet meer om communicatie, maar om winnen. En ik denk serieus dat als mensen dat winnen eens los gaan laten, dat ze dan veel meer aan de discussie hebben.

Het vervelende als je probeert te winnen, is dat een Imandra (sorry schat, maar je bent zo'n goed voorbeeld) die argumenteert vanuit wetenschap en haar punten dus solide kan onderbouwen, niet iemand is waar je op die specifieke gebieden kan gaan winnen. Maar het helpt misschien om te beseffen dat juist die mensen er voor open staan dat ze het fout hebben, daarom beroepen ze zich ook op bewezen feiten.

Als je er van overtuigd bent dat je nóg beter bewijs hebt, wat peer reviewed is en reproduceerbaar, garandeer ik je dat je Imandra zo overtuigt :D


Elisa2 schreef:
Dat is het ook, maar ik doel dan op offtopic reacties. Zoals hier aangehaald werd, bijvoorbeeld in het Steun de Boeren topic (niet uit eigen ervaring trouwens) dat er dan mensen komen die juist de boeren niet steunen. Ja die zijn daar gewoon misplaatst.

Maar is er dan maar een mening die ok is? Dat is dan toch ook censuur? Alleen dan de andere kant op. Dat is toch gewoon hetzelfde?
En is het zo dat ze de boeren echt niet steunen, of de boeren wel, maar de acties niet? Kan ook toch?


Sakura789 schreef:
Mag je dan bijvoorbeeld wel een mening hebben over een actie? Dus een omgekeerde vlag OK vinden, maar je kritisch uiten over het tegen het verkeer in rijden met een trekker op een snelweg? De boeren steunen door lokaal direct bij hen te kopen, maar wel het veroordelen van het wild kappen van 100 bomen?

Dit!!! je hoeft toch niet álles ok te vinden wat mensen doen, ook al ben je het eens met hun punt?
Want als je alles ok moet vinden, dan heb je aan mij een slechte, want ik werk en denk werkelijk nooit in hokjes, en nu snap ik ook waarom sommige mensen daar zo gefrustreerd over zijn :D


Elisa2 schreef:
Ik weet niet, als ik het vergelijk met de vele corona topics dan waren de mensen met kritische noten de wappies. Zeg het maar.. misplaatst of verschil van mening?

Nah, die kritische noten waren veelal gebaseerd op ofwel drogredeneringen of informatie die bewezen niet klopte. Dus zo kritisch was dat niet. Vooral niet, omdat veel mensen elkaar na aan het praten waren, allemaal met dezelfde uitgekauwde punten kwamen, en er helemaal niet over na dachten of wat ze zeiden wel klopte.
Onderzoek is natuurlijk niet hetzelfde als YouTube filmpjes kijken :D

Maar dat was voor mij wel het frustrerende van die discussie, want de mensen die zich kritisch noemden, konden niet omgaan met scrutiny, konden niet omgaan met kritische vragen, of vragen naar onderbouwing. De kenmerken van solide onderzoek zijn heel nauwkeurig geformuleerd en de zaken waar zij mee kwamen, mochten het label onderzoek niet eens dragen.

Woorden betekenen dingen. Het helpt om ze ook zo te gebruiken.

Maar als mensen met theorieën komen die totaal niet bewezen zijn, en waar je niet eens tegenbewijs nodig hebt om ze onderuit te schoppen (de theorie, niet de persoon) maar gewoon een kritische geest en logisch redeneren, theorieën die keer op keer op keer debunked worden, die totaal onlogisch zijn, dat zijn de mensen die wappies genoemd worden.

Kritisch zijn op dingen is goed. Zoek vooral zelf de bewijzen op, maar voor je dat gaat doen, wel eerst leren hoe een goed onderzoek eruit ziet, waar het aan moet voldoen, en hoe bewijs werkt en hoe niet.
Leer ook hoe drogredeneringen werken, zodat je geen onlogische fouten maakt.

Avalanche

Berichten: 16050
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 18:53

Pfft. Dit is echt een super lange post, ik zal het niet meer doen :))

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 18:55

Hihi gebruik mij maar als positief of negatief voorbeeld hoor, vind ik niet erg. Leer ik van ;)

pien_2010

Berichten: 43428
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 18:56

Hahaha op je 1ste allinea Ava wil ik reageren. Als ik schrijf :" daar vind ik wel wat van", dan is het echt wel negatief en dan schrijf ik het niet op, want wil beleefd aanwezig blijven op Bokt en toch laten weten dat ik DAAR wel wat van vind. _O- .
Nu ga ik de rest lezen. Iets met dyslexie en moeten knippen om het tot me te kunnen nemen.

Ik vind de discussie interessant en compliment aan Elisa2 en alle anderen!

Ava schrijft
Citaat:
Geef het gewoon toe als je het niet goed hebt, en dit is niet persoonlijk op jou he, maar voor iedereen. Ook voor mezelf. Leuk toch, heb je weer bijgeleerd. Ik zie dat als winst.


Dat kan ik heel goed en vind dat ook niet moeilijk. (Ik ga weer verder lezen, want zit ook op telefoon en heb geen computer).

Goede post weer net als zovelen. En Imandra chapeau over hoe je omgaat met jou als voorbeeld. Vind ik dapper.

nps
Berichten: 1986
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 19:08

Ik vond m heel fijn, en amen, hoef ik niks meer te tikken want grondig eens ;)
@avalanche

Avalanche schreef:
Maar dat was voor mij wel het frustrerende van die discussie, want de mensen die zich kritisch noemden, konden niet omgaan met scrutiny, konden niet omgaan met kritische vragen, of vragen naar onderbouwing. De kenmerken van solide onderzoek zijn heel nauwkeurig geformuleerd en de zaken waar zij mee kwamen, mochten het label onderzoek niet eens dragen.


Dit. En dan wordt die “laat mensen toch hun waarde” kaart snel gespeeld en daar kan ik dus echt gruwelijk slecht tegen. Mensen worden vind ik prima in hun waarde gelaten, maar er wordt wel inhoudelijk en kritisch gereageerd op wat ze posten. En ja, soms ook op de gebruikte bronnen. Ook dat is niet persoonlijk. Ik vind dus ook echt niet dat er meer op gemodereerd moet worden (en het lijkt me sterk day dit de reden is dat bokt rustiger is geworden)

Ik denk ook dat een IMANDRA (en ik ook) echt niet post om haar gelijk te halen en wel degelijk vatbaar is voor nuance en een goed onderbouwd tegenantwoord. En die inhoudelijkheid (valide bronnen gebruiken, onderbouwen) vind ik erg belangrijk in een discussie, al helemaal over onderwerpen die maatschappelijk spelen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 20:04

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet aan de regels voldoet.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 29-07-22 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voldoet niet aan regels

prompter

Berichten: 11144
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 20:09

Dat is een mooie uitspraak Daphara, die ga ik onthouden :))

Tango1979

Berichten: 2530
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 20:47

Wat een interessante discussie. Ik herken veel van de laatste pagina's. Ik ben zelf een vrij zwart/wit denker, wetenschappelijk onderlegd, redenerend en ik vind Imandra's bijdrages altijd heel fijn om te lezen.

Maar ik vind het ook super interessant om de reacties te lezen over mensen die haar post minder interessant/ fijn vinden.

Dat betweterige dat genoemd wordt, herken ik dus echt niet in de post. Maar dat komt omdat ik van deze manier van communiceren hou. Ik gok dat ik voor sommige mensen ook behoorlijk betweterig over kan komen

Irl kan het discussiëren tussen mensen die vrij structureel/ wetenschappelijk denken en mensen die meer van het gevoel (als dat het goede woord is) uitgaan, best wel eens botsen, ik spreek uit ervaring.

Maar ik denk dat je dit gewoon niet opgelost krijgt. Mensen zijn anders, denken anders, communiceren anders. Dat is irl zo en online idem.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 20:51

Eens :j. Mijn posts zijn ook niet betweterig bedoeld, maar nav de reacties hier ga ik wel eens beter kijken hoe ik ze kan verwoorden. Al denk ik dat er altijd wel een perceptieverschil kan zijn, maar ik ga m’n best doen :D