Apart sub-forum voor oorlog?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Captain

Berichten: 21395
Geregistreerd: 15-10-08

Apart sub-forum voor oorlog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-22 15:54

Ik vroeg me af of er een apart sub-forum gecreeërd kan worden voor topics over de oorlog? Net zoals gedaan is voor corona?

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 16:17

Captain schreef:
Ik vroeg me af of er een apart sub-forum gecreeërd kan worden voor topics over de oorlog? Net zoals gedaan is voor corona?


Doe normaal zeg, er is zoveel oorlog in de wereld en dan voor deze een speciaal forum aanmaken ? Wat een onzin.

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 16:22

hahahatsjoe schreef:
Captain schreef:
Ik vroeg me af of er een apart sub-forum gecreeërd kan worden voor topics over de oorlog? Net zoals gedaan is voor corona?


Doe normaal zeg, er is zoveel oorlog in de wereld en dan voor deze een speciaal forum aanmaken ? Wat een onzin.


Zo, kan dat even dimmen zeg? Doe zelf even normaal! Ja er is heel veel oorlog in de wereld waar wat meer aandacht voor mag komen, maar ik snap ook best dat deze oorlog men nu het meest bezighoudt. En ik kan me voorstellen dat Captain misschien wel 'Mens en Maatschappij' oid door wil scrollen zonder allerlei Oekraïne topics tegen te komen steeds, daar is niks mis mee.

Aranel
Berichten: 20201
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 16:29

VuurVleugels schreef:
Zo, kan dat even dimmen zeg? Doe zelf even normaal! Ja er is heel veel oorlog in de wereld waar wat meer aandacht voor mag komen, maar ik snap ook best dat deze oorlog men nu het meest bezighoudt. En ik kan me voorstellen dat Captain misschien wel 'Mens en Maatschappij' oid door wil scrollen zonder allerlei Oekraïne topics tegen te komen steeds, daar is niks mis mee.



Afbeelding

Dit plaatje moest even.

Verder eens, een subforum lijkt me helemaal niet zo'n gek idee.

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 16:30

Aranel schreef:
VuurVleugels schreef:
Zo, kan dat even dimmen zeg? Doe zelf even normaal! Ja er is heel veel oorlog in de wereld waar wat meer aandacht voor mag komen, maar ik snap ook best dat deze oorlog men nu het meest bezighoudt. En ik kan me voorstellen dat Captain misschien wel 'Mens en Maatschappij' oid door wil scrollen zonder allerlei Oekraïne topics tegen te komen steeds, daar is niks mis mee.



[ [url=m/wG9HeW.gif]Afbeelding[/url] ]

Dit plaatje moest even.

Verder eens, een subforum lijkt me helemaal niet zo'n gek idee.



_O- _O- _O-

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 16:30

misschien ook wel fijn voor de jongere of angstigere gebruikers dat ze dat niet steeds tegen komen

Captain

Berichten: 21395
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-22 16:51

trustHim schreef:
misschien ook wel fijn voor de jongere of angstigere gebruikers dat ze dat niet steeds tegen komen


Precies. Plus ik kom niet op Bokt om nog meer over de oorlog te lezen. Met een sub-forum kun je die topics volgens mij ook niet tevoorschijn laten komen in actieve berichten.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 16:56

No thanks. Van mij hoeft dat niet. Doen we er dan ook eentje voor de oorlog in Syrië, de Gazastrook enzo?

Maar als je er last van hebt dan zou het een optie zijn. Ik zou het niet erg vinden.

Amber_anne

Berichten: 6924
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Apart sub-forum voor oorlog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 17:03

Ik vind het ook een goed idee. Ik heb al meerdere berichten gelezen van mensen die er slecht tegen kunnen en het nieuws proberen te ontwijken. Ikzelf lees bijvoorbeeld ook geen nieuws om die reden.

Het zou dan om alle oorlogen gaan neem ik aan. Niet specifiek om deze

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Apart sub-forum voor oorlog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 17:04

Die onderwerpen kunnen toch gewoon onzichtbaar gezet worden als iemand zich stoort?

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 17:05

Captain schreef:
trustHim schreef:
misschien ook wel fijn voor de jongere of angstigere gebruikers dat ze dat niet steeds tegen komen


Precies. Plus ik kom niet op Bokt om nog meer over de oorlog te lezen. Met een sub-forum kun je die topics volgens mij ook niet tevoorschijn laten komen in actieve berichten.


Ik snap je punt, ben ook eigenlijk wel voor, maar onder dat motto kunnen er wel heel veel meer subfora aangemaakt worden. Ik kom hier bijvoorbeeld ook niet voor het 1000e 'ik ben depressief' topic, maarja, dat worden er ook met de dag meer lijkt het.

Misschien is de indeling van het forum inmiddels een beetje achterhaald omdat Bokt steeds meer ook over niet-paardgerelateerde onderwerpen gaat.

Amyyy

Berichten: 3499
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 17:05

Captain schreef:
trustHim schreef:
misschien ook wel fijn voor de jongere of angstigere gebruikers dat ze dat niet steeds tegen komen


Precies. Plus ik kom niet op Bokt om nog meer over de oorlog te lezen. Met een sub-forum kun je die topics volgens mij ook niet tevoorschijn laten komen in actieve berichten.


Je kunt ook 2 keer op het bolletje voor een topic klikken, dan komt er een kruisje door en komt het topic niet meer langs in actieve berichten. Misschien is dat al fijn voor je

Captain

Berichten: 21395
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-22 17:10

Amyyy schreef:
Je kunt ook 2 keer op het bolletje voor een topic klikken, dan komt er een kruisje door en komt het topic niet meer langs in actieve berichten. Misschien is dat al fijn voor je


Zeker een oplossing! :j
Echter zie ik nu al 4 topics bij actieve berichten staan die over de oorlog gaan. Dan blijf je bezig.

Geen idee hoor, het is maar een optie! En lijkt me inderdaad een prima idee om hier alle topics van oorlogen te plaatsen.

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 17:17

Fortitude schreef:
Captain schreef:
Precies. Plus ik kom niet op Bokt om nog meer over de oorlog te lezen. Met een sub-forum kun je die topics volgens mij ook niet tevoorschijn laten komen in actieve berichten.


Ik snap je punt, ben ook eigenlijk wel voor, maar onder dat motto kunnen er wel heel veel meer subfora aangemaakt worden. Ik kom hier bijvoorbeeld ook niet voor het 1000e 'ik ben depressief' topic, maarja, dat worden er ook met de dag meer lijkt het.

Misschien is de indeling van het forum inmiddels een beetje achterhaald omdat Bokt steeds meer ook over niet-paardgerelateerde onderwerpen gaat.


Dit valt mij inderdaad ook op. Het lijkt wel alsof bokt steeds meer als een soort (psychische) hulpverlener wordt gebruikt.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 17:31

trustHim schreef:
misschien ook wel fijn voor de jongere of angstigere gebruikers dat ze dat niet steeds tegen komen

Daar is al een subforum voor: Young Riders

Voor de volwassen snowflakes: ja, er is in de wereld een hoop narigheid waar je door getriggerd kunt worden. Helaas, deal with it.
Het is niet de taak van de hele rest van de wereld om dat dan maar angstvallig uit jouw makkelijk kwetsbare zicht weg te poetsen.

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Apart sub-forum voor oorlog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 17:36

Zo, wat een nare sfeer hier zeg. Het is mij om het even of er een subtopic komt, maar ik vind de tegenstanders erg naar reageren hier. En daar is niks snowflakerigs aan.

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Apart sub-forum voor oorlog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:20

Ik probeer me niet te laten meeslepen door geweld, angst en haatzaaierij. Daarom op een nieuws, socialmedia en internet dieet. Helaas zie ik op bokt inderdaad ook steeds meer voorbij komen. Ik zit daar niet op te wachten. Op bokt wil ik graag paarden berichten zien. Als ik narigheid wil zien kijk ik wel naar het nieuws, lees ik de krant of scrollen ik Facebook door. Ellende zat.
Dus ja ik zou voor een apart subforum stemmen en blij zijn als deze topics niet in de actieve onderwerpen lijst voorkomen. De genen die daar wel willen zijn die zoeken het subforum zelf wel op…

Mars

Berichten: 33268
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Apart sub-forum voor oorlog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:23

Nah ik denk dat bespreken van de situatie rondom de oorlog echt wel prima in de lopende topics kan. Hoeft van mij niet speciaal een apart subforum voor te komen.

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Apart sub-forum voor oorlog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:24

Apart subfora vind ik ook niet nodig.
Je ziet enkel een titel van een topic dus geen inhoud oid.

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:27

Daks schreef:
Apart subfora vind ik ook niet nodig.
Je ziet enkel een titel van een topic dus geen inhoud oid.

Eens. Scrol gewoon door.

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:30

pluisje88 schreef:
Ik probeer me niet te laten meeslepen door geweld, angst en haatzaaierij. Daarom op een nieuws, socialmedia en internet dieet. Helaas zie ik op bokt inderdaad ook steeds meer voorbij komen. Ik zit daar niet op te wachten. Op bokt wil ik graag paarden berichten zien. Als ik narigheid wil zien kijk ik wel naar het nieuws, lees ik de krant of scrollen ik Facebook door. Ellende zat.
Dus ja ik zou voor een apart subforum stemmen en blij zijn als deze topics niet in de actieve onderwerpen lijst voorkomen. De genen die daar wel willen zijn die zoeken het subforum zelf wel op…


Maar dan kan je toch aanklikken dat je alleen maar paard gerelateerde topics wilt zien in actieve topics? Die optie is er al.

Apart subforum hoeft voor mij niet perse. Je ziet alleen titels langskomen en die kan je al onzichtbaar maken. Ik kijk juist bij actieve berichten.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2452
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:30

MarlindeRooz schreef:
No thanks. Van mij hoeft dat niet. Doen we er dan ook eentje voor de oorlog in Syrië, de Gazastrook enzo?

Maar als je er last van hebt dan zou het een optie zijn. Ik zou het niet erg vinden.

Als je een sub-forum 'oorlog' maakt kun je eventuele topics over Syrië, de Gazastrook, Jemen etc. natuurlijk net zo goed in hetzelfde sub-forum openen lijkt mij? Vindt het eigenlijk best wel een goed idee!

Edit: ik ben een leek hoor maar laten we zeggen dat er een nieuw sub-forum komt, kun je de bestaande topics dan niet naar dat sub-forum verplaatsen ipv een nieuw topic te hoeven openen? Misschien denk ik te simpel.. :o
Laatst bijgewerkt door princequillo op 03-03-22 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:35

VuurVleugels schreef:
Zo, wat een nare sfeer hier zeg. Het is mij om het even of er een subtopic komt, maar ik vind de tegenstanders erg naar reageren hier. En daar is niks snowflakerigs aan.

:j

precies dat.
Nare sfeer is echt heel erg de laatste paar weken, of het valt me de laatste weken op, dat kan ook.
Ben zelf weinig snowflake, maar de ene aanval na de andere.
Ik hou zelf van stevige discussie, maar dat is de laatste tijd, allemaal steken naar personen en dan wel net zo dat het binnen de lijntjes is om net niet op te kunnen modereren.
Zo naar.....

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:37

Voor zover ik weet wil het bokt beheer geen nieuwe subfora.
Covid was/is een uitzondering omdat iedereen op één of andere manier met Covid te maken kreeg.

Dat argument is er niet voor oorlog in het algemeen, en niet voor Oekraine in het bijzonder. Het is niet iets dat ons op dit moment opeens allemaal raakt. Was dat wel zo, dan was de behoefte aan een subforum op bokt wel het laatste waar we ons druk over zouden maken.

Verreweg de meeste topics op NM gaan op één of andere manier over geweld, onverdraagzaamheid, discriminatie, noem maar op. Daar heet het nieuws en maatschappij voor. Wat daar terecht komt, komt uit kranten en nieuwssites, en die staan niet bekend om het verspreiden van goed nieuws.

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:44

Palmera schreef:
Die onderwerpen kunnen toch gewoon onzichtbaar gezet worden als iemand zich stoort?


Hoe doe je dat?
Ik hoef niet te weten dat iemand een miskraam heeft gehad, staat er ook gewoon bij dus ik vind het wel fijn zijn om dat onzichtbaar te maken.