Topic spontaan verdwenen; bokkers te kritisch?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rocamor

Berichten: 10877
Geregistreerd: 21-11-02

Topic spontaan verdwenen; bokkers te kritisch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 14:42

Vanochtend stond er op de voorpagina een topic van de NR met daarin een stuk als reactie op de satire van Lubach.

Is dit topic verdwenen omdat de reacties op het betreffende stuk duidelijk waren: niet eens met het stuk dat de NR geplaatst heeft?

Of is er een overijverige Mod bezig geweest en is het per ongeluk verwijderd?

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 14:44

Volgens mij omdat het een dubbel topic was (een bokker had reeds een topic geopend, dat topic loopt nog steeds). Of was er nog een derde topic? :7

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Re: Topic spontaan verdwenen; bokkers te kritisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 14:46


Rocamor

Berichten: 10877
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 14:46

Nee dat zijn 2 andere topics. Eentje van Daihyo (bestaat nog) en eentje van NR, die is net gesloten.

Waar ik het over heb, dat topic is gewoon helemaal weg

@ Shae, ja daar was een topic van. Overgenomen door NR
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 27-04-22 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 14:47

Snorlex schreef:
Volgens mij omdat het een dubbel topic was (een bokker had reeds een topic geopend, dat topic loopt nog steeds). Of was er nog een derde topic? :7
Er was nog een ander topic, waarin iemand van Equnews met allerlei drogredenen probeerde het stuk van AL te weerleggen en Bokt was het daar (geheel terecht) niet mee eens. :D

Jessix

Berichten: 16441
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 14:47

Ja vreemd. Het was tenslotte zelfde onderwerp maar wel andere insteek.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Topic spontaan verdwenen; bokkers te kritisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 14:50

Er kwam kritiek. Bokt was het niet massaal eens. Normaal worden topics dan gesloten, maar nu ineens compleet verwijderd. Bijzonder…

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 14:54

Dit is niet de eerste keer. Ik heb dit eerder (op de voorpagina) zien gebeuren. Toch wel apart dat topics van "gewone" bokkers (bijna) nooit verwijderd kunnen worden maar van de nieuwsredactie wel (zonder uitleg).

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26927
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 14:56

Mijn excuses dat is mijn fout geweest.
Topic had eerst gesloten moeten worden met een reden en pas later op de dag verwijderd moeten worden.
De reden is dat het team besloten heeft dat dit artikel beter niet geplaatst had kunnen worden.

Rocamor

Berichten: 10877
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 14:59

Dus combi van mijn beide ideeën: kritische bokkers (en in mijn ogen in dit geval volledig terecht) en een overijverige mod.

Maar dan een volgende vraag: als een zwarte bokker een topic plaatst dat niet zo handig was, moet hemel en aarde bewogen worden om het weg te laten halen. Is dat niet meten met 2 maten?

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 15:04

Firelight schreef:
De reden is dat het team besloten heeft dat dit artikel beter niet geplaatst had kunnen worden.


Hoezo?

Rocamor

Berichten: 10877
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Topic spontaan verdwenen; bokkers te kritisch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 15:10

Ik zie dat dat topic, gesloten en wel, weer terug is.

Vanwaar dat het beter niet geplaatst kon worden? Er wordt niet gereld, ergo, reacties waren zelfs unaniem

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26927
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 15:13

Ik ga even overleggen en probeer zo snel mogelijk met een reactie te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 15:14

Rocamor schreef:
Ik zie dat dat topic, gesloten en wel, weer terug is.

Vanwaar dat het beter niet geplaatst kon worden? Er wordt niet gereld, ergo, reacties waren zelfs unaniem
Ik denk omdat het plaatsen ervan gezien kan worden als het onderschrijven van wat er in het artikel wordt gezegd, en als dat het beeld is dat "wij" als Bokt/paardenliefhebbers naar buiten brengen, weet je al helemáál zeker dat het gauw gedaan is met de paardensport.

Anoniem

Re: Topic spontaan verdwenen; bokkers te kritisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 15:20

Wel apart dat als bokkers een topic verwijderd willen hebben omdat ze zich bedenken dat “iets beter niet geplaatst had kunnen worden” dat de mods het niet willen verwijderen omdat “je beter moet opletten wat je post” en dat de NR zelf zomaar iets verwijderd “omdat het beter niet geplaatst had kunnen worden”. >;)

Avalanche

Berichten: 15991
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 15:28

Firelight schreef:
Mijn excuses dat is mijn fout geweest.
Topic had eerst gesloten moeten worden met een reden en pas later op de dag verwijderd moeten worden.
De reden is dat het team besloten heeft dat dit artikel beter niet geplaatst had kunnen worden.

Ik vind dat niet acceptabel.

Ik heb daarin een zeer uitgebreide reactie geplaatst waar ik tijd, moeite en energie in steek, maar blijkbaar betekent die energie voor jullie niets?

Was het doel van bokt niet om discussie te voeren?

Dat het artikel geplaatst is, is idd niet handig.
Maar nu is er wel discussie over, heeft het mensen (onder andere mezelf) aan het nadenken gezet, komt er een goede onderbouwde discussie over waaróm de bonden zo reageren, en dat mag dan gewoon op de mesthoop?

Ik voel me echt enorm gewaardeerd als gebruiker nu........

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 15:30

Firelight schreef:
Ik ga even overleggen en probeer zo snel mogelijk met een reactie te komen.


Kan je gelijk even overleggen of we nu ook zelf knopjes krijgen om zelf te verwijderen wat we eigenlijk achteraf liever niet hadden geplaatst? :)

Rocamor

Berichten: 10877
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 15:53

Mkango schreef:
Rocamor schreef:
Ik zie dat dat topic, gesloten en wel, weer terug is.

Vanwaar dat het beter niet geplaatst kon worden? Er wordt niet gereld, ergo, reacties waren zelfs unaniem
Ik denk omdat het plaatsen ervan gezien kan worden als het onderschrijven van wat er in het artikel wordt gezegd, en als dat het beeld is dat "wij" als Bokt/paardenliefhebbers naar buiten brengen, weet je al helemáál zeker dat het gauw gedaan is met de paardensport.


Maar door de discussie die ontstond, was wel duidelijk dat een heel aantal andere bokkers het niet eens was met het beeld dat geschetst werd in dat artikel. En van het gros van de reacties en beslissingen van bv knhs wil ik ook me ook van distantiëren.

Juist door dit soort discussies, gaan meer mensen nadenken over het houden of gebruik van paarden.

En als de NR of het beheer zich afzijdig wil houden, kunnen ze boven zo'n artikel iets zetten als: hieronder staat een mening van een derde

Ofzo

Anoniem

Re: Topic spontaan verdwenen; bokkers te kritisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 16:07

Eens hoor. Hoewel ik eigenlijk meer behoor tot team: geen platform geven aan dat soort mensen die ego's, eigenbelang en geld boven paardenwelzijn vinden staan. :=

Avalanche

Berichten: 15991
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Topic spontaan verdwenen; bokkers te kritisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 16:09

Denk dat de Nieuwsredactie zelf ook echt flink onder de voeten moet krijgen >;)

Rocamor

Berichten: 10877
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 16:31

Mkango schreef:
Eens hoor. Hoewel ik eigenlijk meer behoor tot team: geen platform geven aan dat soort mensen die ego's, eigenbelang en geld boven paardenwelzijn vinden staan. :=


Deels mee eens. Juist om duidelijk het verschil te laten zien tussen de mensen met calimeroneigingen en de lui die daar juist afstand van nemen.

Om weer even op mijn stokpaardje terug te komen. Ik heb ooit een te dikke amazone op een te schrale pony (met dientengevolge een weggedrukte rug en kop in de lucht) af horen geven op die "achterlijke dressuurruiters die hun paarden aan de teugel lieten lopen".

Dat een goed over de rug gereden paard, dat graag wil samenwerken en goed in de spieren gereden / ondersteund is, het beter heeft dan de pony van deze amazone, zullen we het vast over eens zijn. Maar zij hield alle dressuurruiters voor mishandelaars en was daar heilig van overtuigd

Avalanche

Berichten: 15991
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Topic spontaan verdwenen; bokkers te kritisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 16:50

Ja, en ik heb wel het een en ander over dat soort ruiters te zeggen........

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26927
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:02

Mkango heeft het hierboven al goed verwoord. Door dit te plaatsen kunnen wij de indruk wekken dat wij als Bokt hierachter staan en dat willen we liever vermijden.
Het topic is inmiddels terug geplaatst maar wel gesloten. Nogmaals mijn excuses.

Avalanche

Berichten: 15991
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Topic spontaan verdwenen; bokkers te kritisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:03

Je kan het toch ook op zo'n manier plaatsen, dat het duidelijk is dat het de reactie is van iemand van de bond?

Zo moeilijk is dat niet. En sluiten is alsnog behoorlijk vies naar bokkers die veel tijd en moeite hebben gestoken in commentaar.

Rocamor

Berichten: 10877
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Topic spontaan verdwenen; bokkers te kritisch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 17:14

Maar jullie plaatsten wel de reactie van de knhs. Dat topic werd enkel gesloten omdat er al een eerder topic over dit verhaal was.

Er staan wel vaker topics op de voorpagina waarvan ik lichtelijk mijn wenkbrouw optrek.

Zet er een zinnetje bij dat het artikel een mening bevat.