Topic spontaan verdwenen; bokkers te kritisch?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43469
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 22:53

Het was een rare ervaring. Ik had een heel stuk getypt. Ik druk op verzenden en kreeg als bericht dat ik niet de bevoegdheid had om te plaatsen. Vervolgens knalde ik eruit en weer ingelogd en kon het topic niet vinden.
Avalanche had een heel stuk gepend, dus ik dacht→ ik zoek het topic via haar berichten op en dan vind ik het topic vast wel weer, want het was spoorloos. Niets gevonden bij Avalanche en toen begreep ik dat het topic naar de mesthoop was verplaatst. :Y)
Ik vond het niet echt grappig maar voilà er zijn belangrijkere dingen in het leven.

fohadie
Berichten: 4304
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:29

Dit is wel heel erg krom en meten met twee maten, ookal beweren jullie altijd dat jullie noooooi met twee maten meten.

Onlangs is er weer een topic geopend over het zelf verwijderen van berichten of om een heel topic te laten verwijderen. Dan wordt er altijd gezegd: " het beleid is dat je eerst moet nadenken voor je iets op internet zet. Je moet een goede reden hebben om een slotje te krijgen en alleen reacties die niet in je straatje passen is geen goeie reden. Daarnaast verwijderen we geen topics. Je kan om een slotje vragen, of bij uitzondering kan je geanonimiseerd worden."

Dus als de Mods zich aan hun eigen beleid gaan houden, dan topic weer terug, en de topicstarter op anoniem. Of een regeltje erbij dat Bokt niet verantwoordelijk is, dat dit niet de mening van Bokt is, of iets in die trant.

Maar zomaar een topic opslot gooien of zelfs compleet verwijderen kan natuurlijk niet. Of het kan wel, maar dan kan het ook bij Zwarte gebruikers. En dan niet meer dat gezeik met anoniem, maar echt hele topic verwijderen. Want jullie meten niet met twee maten, toch?

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Topic spontaan verdwenen; bokkers te kritisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 21:13

Maar moet er ook niet eens gekeken worden naar wat er op de voorpagina als nieuws moet komen?

De laatste tijd worden er enorm veel topics per dag geopend, het is fijn om een fanatieke NR te zien, maar moet die tijd niet gestoken worden in eigen nieuwsartikelen ipv alles maar kopieren van een andere nieuwssite? Dat je dat doet met belangrijk nieuws snap ik, maar nieuws wat niet echt toegevoegde waarde heeft zoals het topic wat hier aangehaald wordt. Daar had de NR best een eigen draai aan kunnen geven.

Onali

Berichten: 18475
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 21:22

Olympia schreef:
Maar moet er ook niet eens gekeken worden naar wat er op de voorpagina als nieuws moet komen?

De laatste tijd worden er enorm veel topics per dag geopend, het is fijn om een fanatieke NR te zien, maar moet die tijd niet gestoken worden in eigen nieuwsartikelen ipv alles maar kopieren van een andere nieuwssite? Dat je dat doet met belangrijk nieuws snap ik, maar nieuws wat niet echt toegevoegde waarde heeft zoals het topic wat hier aangehaald wordt. Daar had de NR best een eigen draai aan kunnen geven.



Nou idd, nieuws over dode mensen die niemand kent.
Artikelen die niemand leest of niemand op reageert.

Gaat meer om kwantiteit dan kwaliteit heb ik het idee

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 21:26

Ik herinner me dat ik het maar een rare post vond in eerste instantie. Pas toen ik naar de onderkant van het artikel scrollde en de bronvermelding bekeek, zag ik dat het een artikel was met letterlijk de reactie van de KNHS gekopieerd en geplakt. Het las alsof het een reactie van de NR was.

Handiger was geweest om als titel bijv te hebben “KNHS reageert op uitzending Lubach”, en vervolgens als introductie iets te schrijven als
“De KNHS heeft gereageerd op de uitzending van Arjen Lubach [verwijzing naar oorspronkelijke topic wat over die uitzending ging]. In onderstaand artikel lees je de reactie van de KNHS
Quootje openen, artikel plaatsen, opmaakje erin fietsen, klaar.
Eventueel nog eronder “dit bericht wordt ook geplaatst in het topic [naam oorspronkelijke topic]. Je kunt daar verder discussiëren.”
En dan het topic op slot gooien.

Avalanche

Berichten: 16089
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 21:34

Olympia schreef:
Maar moet er ook niet eens gekeken worden naar wat er op de voorpagina als nieuws moet komen?

De laatste tijd worden er enorm veel topics per dag geopend, het is fijn om een fanatieke NR te zien, maar moet die tijd niet gestoken worden in eigen nieuwsartikelen ipv alles maar kopieren van een andere nieuwssite? Dat je dat doet met belangrijk nieuws snap ik, maar nieuws wat niet echt toegevoegde waarde heeft zoals het topic wat hier aangehaald wordt. Daar had de NR best een eigen draai aan kunnen geven.

Dit.

En ga er dan wat dieper op in of zo. Zoek interessante artikelen en plaats updates. Is leuker ook.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27099
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 21:38

We zijn druk bezig om er naartoe te werken om meer eigen nieuws te plaatsen. Dit kan helaas niet van de één op de andere dag dus zal nog wel even wat tijd kosten.
We zijn allemaal vrijwilligers waarvan de meesten dit naast hun werk doen en er gaat best veel tijd inzitten.

We hebben inmiddels al besloten dat we een inleiding schrijven bij "opinie artikelen" zodat het duidelijk is dat dit niet van Bokt afkomt.

Verder proberen we zo breed mogelijk nieuws te plaatsen en houden we bij wat het meeste wordt bekeken zodat we daar in de toekomst rekening mee kunnen houden.

We vragen jullie dus om even geduld te hebben. En dan er zal heus nog wel eens een fout gemaakt worden of een nieuwsbericht geplaatst worden wat niet veel mensen aanspreekt. Daar kunnen we alleen maar van leren en daardoor weer beter van worden.

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 22:03

Ik vind dat zo'n dooddoener dat het vrijwillig is.

De NR heeft ook tijd om tig onzinnige topics per dag op de nieuwspagina te zetten. Dan zou je dus denken dat die tijd ook besteed kan worden aan eigen artikelen ipv kopieer en plak werk van andere websites.

Ik heb het gevoel dat nu de maatstaf is op de voorpagina, we gooien er lekker veel nieuws op of het nou een toegevoegde waarde is of niet, daar wordt voor mijn gevoel niet echt naar gekeken, als er maar veel nieuws online staat. En dat is prima als dat de maatstaaf is, maar zeg dat dan eerlijk ipv we doen het vrijwillig.

Daarnaast zie ik Firelight dat je hoofd NR bent en mod. Is dat ook niet een beetje tegenstrijdige pet op? Dat je als mod dus hier een topic kan verwijderen, maar ook hoofd NR bent. Zou het dan niet moeten zijn dat de keuze moet zijn : Firelight mod niet op het nieuwstablad?

Punz

Berichten: 8570
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 22:17

Nou ja zeg, Olympia.
Een beetje milder kan ook wel wat mij betreft

Firelight legt wat mij betreft keurig uit wat de stappen zijn die gezet gaan worden, en geeft goed weer hoe ze als team lerend en ontwikkelend zijn


En jij kunt het een dooddoender vinden "dat het vrijwillig is" MAAR... Kom er maar eens om: mensen die onbetaald zichzelf inzetten, zodat een ánder plezier kan hebben..

Daar mag wat mij best (veel) meer rekening mee gehouden worden en met een beetje meer respect mee omgegaan worden.

Vind je een post niet leuk, niet relevant, dan lees je het toch niet.
Het is niet omdat jij het niet leuk, irritant ,zinloos of wat dan ook vindt, dat het jou maar het recht geeft om te oordelen. Lees het gewoon niet

Of, beter nog: ga een tijdje zelf als vrijwilliger mee draaien om eea vorm te geven op een wijze waarvan jij denkt dat het goed is..

Om dan te ervaren dat er ook dán een heel leger aan mensen is, die het anders zou willen zien.

Bokt draait grotendeels op vrijwilligers, en er wordt van genoten door een hele grote groep mensen die hier met name "consumeert" en verder niet zo veel bijdraagt aan het mogelijk maken van een forum als bokt. En dat is helemaal prima......... Maar íetsje minder zuur in het regeren EN je realiseren dat je helemaal nérgens recht op heb, anders dan blij zijn met wat je geboden wordt, zou wat mij betreft een zegen zijn

Je hóeft hier niet te zijn he?
Gewoon iets niet aanklikken als het je niet bevalt, of domweg wegblijven.
Laatst bijgewerkt door Punz op 06-05-22 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Berichten: 16089
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Topic spontaan verdwenen; bokkers te kritisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 22:19

Olympia is volgens mij vrij lang mod geweest, dus die heeft imo wel recht van spreken hier.

Punz

Berichten: 8570
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 22:27

Dan had ik helemaal een beetje meer begrip verwacht.

Ik reageer zoals ik reageer omdat ik het steeds meer zie dat mensen wel vinden dat ze overal recht op hebben, consumeren, maar zelf vaak weinig tot niets willen investeren.
Wel commentaar, maar zelf niets doen.

Dus Olympia heeft dan een beetje de pech dat ze ook die frustratie wat vangt.

Blijf er bij:
Je hoeft iets niet te lezen, hebt nergens recht op, en als er dan een hele nette uitleg wordt gegeven door Firelight wat er met de feedback gedaan wordt, dan mag de reactie wat mij betreft echt wat milder.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27099
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 22:57

Bij de meest bekeken artikelen dit jaar zitten juist veel artikelen die we overgenomen hebben dus blijkbaar is daar wel een behoefte aan.
Verder zijn de nieuwsredactieleden, correspondenten, bloggers en fotografen achter de schermen druk bezig met eigen nieuws te maken. Zo zijn er dit weekend twee fotografen aanwezig bij het NK dressuur en gaan we steeds vaker contactopnemen met Bokker voor een leuk artikel maar ook met paardenbedrijven, fokkers, ruiters etc.
Dit kost echter heel veel tijd en hier moeten we ook nog in groeien.

We doen ons uiterste best en zullen de door jou genoemde punten ook zeker meenemen.

Wat betreft mijn dubbelfunctie: dat is een keuze van het beheer.

Punz: Dank je wel. :)

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 23:03

Bokt is een bedrijf waar geld aan verdiend word. Bovendien is het argument het is vrijwillig een argument wat vaak gebruikt wordt en is er nauwelijks verandering in de praktijk. Dat is niet erg, maar geef het dan gewoon aan we veranderen niets, maar ga niet zeggen dat het vrijwillig is, dus tijd kost
Dat is ook een keuze dat je je vrijwillig inzet, daar horen ook bepaalde taken/verwachtingen bij.

Zonder Bokkers = er geen Bokt. Zonder Bokt = aantal mensen werkloos en hebben ze geen inkomsten.

En ja ik ben ruim 10 jaar mod geweest en heb heel veel meer gedaan vrijwillig voor Bokt dan alleen hier op het forum.

Avalanche

Berichten: 16089
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 23:11

Punz schreef:
Dan had ik helemaal een beetje meer begrip verwacht.

Maar dan weet iemand ook van binnenuit hoe het anders kan...... dus dan vind ik dat ze recht van spreken heeft.

fohadie
Berichten: 4304
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 02:01

er wordt dus WEL met twee maten gemeten! Topic nog steeds op slot. Een gemiste kans mi. Zie mijn vorige bericht. Beetje jammer wel. Een antwoord had leuk geweest. Nou ja, het kan maar duidelijk zijn: mods mogen wel een topic weggooien/sluiten wanneer ze dat willen en zwarte gebruikers moeten hemel en aarde bewegen maar kunnen alleen op anoniem gezet worden want ja, had je maar na moeten denken voor je iets post.

Daarnaast eens met Olympia. Ik vind de reactie van punz ontetecht. Je hebt je aan bepaalde regels te houden die Firelight nu schend, maar blijkbaar vind beheer het goed. Wederom iets met twee maten...

Heel raar allemaal. Maar dat mag je niet zeggen. Iets met vrijwillig enzo. Vrijwillig ja, maar vrijblijvend en regels zo volgen wanneer het je uitkomt? Dat stinkt...

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Topic spontaan verdwenen; bokkers te kritisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 08:11

@Firelight, je hebt daar zelf ook een keuze in, ongeacht of het een keuze van wie dan ook is. Daarnaast denk ik dat het niet erg is als mensen een dubbelfunctie hebben, maar dan niet op het stukje waar je die dubbelfunctie hebt. Dus in jouw geval, misschien is dan slimmer om niet te modden op het nieuwstabblad. Zo voorkom je ook deze situaties.

Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Topic spontaan verdwenen; bokkers te kritisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 08:53

Wel goed dat nr er nu een duidelijke inleiding bij heeft gezet om aan te geven waar het bericht van is. Ik dacht eerst ook dat het de mening van het beheer van bokt was

Marjo

Berichten: 37250
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 12:47

Olympia schreef:
Maar moet er ook niet eens gekeken worden naar wat er op de voorpagina als nieuws moet komen?

De laatste tijd worden er enorm veel topics per dag geopend, het is fijn om een fanatieke NR te zien, maar moet die tijd niet gestoken worden in eigen nieuwsartikelen ipv alles maar kopieren van een andere nieuwssite? Dat je dat doet met belangrijk nieuws snap ik, maar nieuws wat niet echt toegevoegde waarde heeft zoals het topic wat hier aangehaald wordt. Daar had de NR best een eigen draai aan kunnen geven.


Dit is trekken aan een dood paard. De NR is er met het nieuwe beleid op gebrand om zoveel mogelijk nieuws te posten, kwaliteit maakt daarin tegenwoordig weinig uit.

Een van de redenen waarom eind vorig jaar het NR-team is gehalveerd :=

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38780
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Topic spontaan verdwenen; bokkers te kritisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 14:13

Het is echt onnodig om zo negatief over de NR te posten. Het zijn ontzettend gedreven teamleden die zich volledig, keihard en belangeloos inzetten voor Bokt. Het team is inderdaad uitgedund afgelopen jaar, dit jonge en verse team samensteling werkt heel hard om onze voorpagina te vullen met Nieuws en wetenswaardigheden. Dat kan je aanspreken of je interesse juist niet wekken, dat kan en mag je allemaal vinden maar hou het positief en vriendelijk. Dat maak het allemaal net even gezelliger en motiverender voor onze teamleden die ontzettend veel plezier hebben in wat ze doen en wij als Bokt.nl heel dankbaar voor zijn! :)

Marjo

Berichten: 37250
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Topic spontaan verdwenen; bokkers te kritisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 14:16

Laten we voorop stellen dat het commentaar en de kritieken gericht zijn naar het beleid, en niet naar de leden zelf ;)

Het is echter een feit dat het beleid niet open staat voor dergelijke kritische punten. Wat Olympia hier aangeeft, is al vaker aangegeven. Er staan nieuwsberichten op de voorpagina die gaan over onbekende ruiters en onbekende paarden, die vaak de 100-200 views nog niet eens halen. Op een forum met zoveel gebruikers als bokt, is dat gewoon een verspilling van tijd en ruimte.

Want juist de berichten die dan dus wél door de NR-leden zelf geschreven worden, sneeuwen daardoor onder.

Maargoed, dat heb ik ook achter de schermen al vaker duidelijk proberen te maken, ik ben echter blij dat gebruikers dit ook opvalt :)

Esmee_RS

Berichten: 4884
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 14:20

Ik kan me ook heel erg vinden in de laatste punten die Marjo aanhaalt. Met het huidige beleid komt het voor mij over alsof de NR moet posten om het posten. Kwantiteit over kwaliteit.
Het komt op mij in ieder geval niet echt professioneel over en persoonlijk vind ik het ook best storend.

prugelpiet

Berichten: 12575
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 14:29

Avalanche schreef:
Olympia schreef:
Maar moet er ook niet eens gekeken worden naar wat er op de voorpagina als nieuws moet komen?

De laatste tijd worden er enorm veel topics per dag geopend, het is fijn om een fanatieke NR te zien, maar moet die tijd niet gestoken worden in eigen nieuwsartikelen ipv alles maar kopieren van een andere nieuwssite? Dat je dat doet met belangrijk nieuws snap ik, maar nieuws wat niet echt toegevoegde waarde heeft zoals het topic wat hier aangehaald wordt. Daar had de NR best een eigen draai aan kunnen geven.

Dit.

En ga er dan wat dieper op in of zo. Zoek interessante artikelen en plaats updates. Is leuker ook.


Doe geen moeite zulke dingen uit te typen. Word toch niks mee gedaan :)
Laatst bijgewerkt door prugelpiet op 10-05-22 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38780
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 14:29

Zo is het zeker niet bedoelt. Er hoeven geen targets gehaald te worden en sturen niet op views per artikel. Wel proberen we een diversiteit aan artikelen te plaatsen en soms zijn dat bekende en soms alleen bekend bij een selecte groep lezers. Zo zijn er dagen dat het niet is aan te harken en op andere dagen moet het NR team een selectie maken uit het vele aanbod.

Jammer wanneer je er aan stoort als het niet aanspreekt maar een ander moment is het wel een artikel wat je graag wegleest, dat blijft altijd persoonlijk.

Marjo

Berichten: 37250
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 14:33

prugelpiet schreef:
Avalanche schreef:
Dit.

En ga er dan wat dieper op in of zo. Zoek interessante artikelen en plaats updates. Is leuker ook.


Doe geen moeite. Word toch niks mee gedaan :)


Precies. Vandaar ook dat ik eigenlijk al volledig ben overgestapt naar Equinemarkt, waar we gewoon leuke blogs schrijven die hoofdzakelijk zelf geschreven zijn en gewoon hele leuke community artikelen zijn.

Voor het nieuws hoef je op Bokt niet te zijn, daar is Horses voor. En de artikelen die wel leuk opgepakt kunnen worden, die laten ze links liggen.

Onali

Berichten: 18475
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 15:10

Marjo schreef:
En de artikelen die wel leuk opgepakt kunnen worden, die laten ze links liggen.



Haha, ik las een tijd geleden iets op FB over samenwerking brandweer en de plaatselijke manege.
Stuurde ik door naar de NR. Kreeg ik de vraag of ik ze kende (nee) en of ik anders een stukje erover wilde schrijven.
Dacht echt huh jij bent toch van de NR, neem zelf contact op met degene waar het over ging en schrijf daar zelf een informatief stukje over.

Heb ook niet meer teruggereageerd, ga niet jouw werk doen :n