Bokt als bron bij nieuwsberichten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
troi
Berichten: 17017
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 21:25

Dreamybol schreef:
Ik zit al pagina's op mijn handen. Maar nu het ook nog over vertalingen gaat gaan hier, wil ik toch nog een vraag het hoenderhok ingooien.
Gaat men (bokt/nieuwsredactie) er niet behoorlijk aan voorbij dat jullie hier met vrijwilligers iets proberen te doen waar andere mensen gewoon studies voor hebben gedaan? Journalistiek en vertalen zijn geen dingen die je even erbij kunt doen als je boven schoolkrantniveau wilt uitstijgen.
Kunnen we het hebben over bronvermelding, maar wil bokt niet domweg voor een dubbeltje op de eerste rang zitten met een zogenaamde nieuwsredactie die eigenlijk van toeten noch blazen weet als het gaat over het bedrijven van journalistiek en vertalen?
Ik krijg het idee dat twee serieuze vakgebieden hier wel heel licht opgenomen worden.


Wat mij betreft ja, ja en ja..

Maar goed, een prof wil ernaar betaald worden en dat is blijkbaar geen prioriteit. Kwestie van beleidskeuzes.

Babootje

Berichten: 26358
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 21:32

Shadow0 schreef:
Babootje schreef:
Het is niet een grap ten koste van "iemand". Het is een constatering die je grappig kunt opvatten. Het is maar net hoe lang je tenen zijn. Gelijk politiek correct reageren op zo'n opmerking is ook niet nodig.


Als het verweer is dat iemand niet zulke lange tenen moet hebben, of niet politiek correct moet zijn, dan weet iedereen dus eigenlijk best wel dat het bedoeld was om onaardig te zijn. Beide dingen zijn namelijk niet nodig tenzij er specifiek een naar randje zit aan zo'n opmerking. (En het ging niet ten koste van een individu maar overduidelijk wel over de nieuwsredactie als geheel. En dat is net zo goed gewoon niet nodig.)

Ik vind het vooral erg doen denken aan schoolpleinpesten, waar 'het was maar een grapje' ook zo graag een excuus is om onaardigheid onder te verbergen. En net als bij schoolpleinpesten vind ik eigenlijk niet dat je dat als omstanders maar kritiekloos toe moet laten. Of in elk geval, IK ga daar niet altijd als zwijgende omstander bij blijven staan.


Nee hoor, vind ik niet. Je moet jezelf niet zo serieus nemen. Word het leven leuker van.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 21:40

Wat een non- discussie ontstaat er nu, is het een sneer, is het een grap, is het schoolpleinpesten? Blabla chocoladevla, Dreamybol maakt een heel valide punt.

Allemaal leuk en aardig, maar als je boven niveau schoolkrant wil uitstijgen moet je misschien met pro's in zee gaan. Hoe graag de NR het ook wil doen slagen, het is gewoon niet goed nu.

Babootje

Berichten: 26358
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 21:46

Urbanus schreef:
Wat een non- discussie ontstaat er nu, is het een sneer, is het een grap, is het schoolpleinpesten? Blabla chocoladevla, Dreamybol maakt een heel valide punt.

Allemaal leuk en aardig, maar als je boven niveau schoolkrant wil uitstijgen moet je misschien met pro's in zee gaan. Hoe graag de NR het ook wil doen slagen, het is gewoon niet goed nu.


Eens dat is een keuze. Is het schoolplein niveau dan is het schoolplein niveau, ook goed. Maar dan moet je jezelf als NR niet zo serieus nemen.

Shadow0

Berichten: 43521
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 21:49

Dreamybol schreef:
Gaat men (bokt/nieuwsredactie) er niet behoorlijk aan voorbij dat jullie hier met vrijwilligers iets proberen te doen waar andere mensen gewoon studies voor hebben gedaan? Journalistiek en vertalen zijn geen dingen die je even erbij kunt doen als je boven schoolkrantniveau wilt uitstijgen.


De andere kant daarvan is: wie verwacht er nu het 'verkeerde'?
Want wij als bezoekers weten nu echt al heel duidelijk dat Bokt geen professionele redactie gaat krijgen. Ik vind de vraag waarmee dit topic begon echt heel zinnig en legitiem, waarom niet een link naar de bronnen. Maar wat volgens mij gewoon niet aan de orde is, en ook niet gaat zijn, is een redactie die op professioneel niveau artikelen gaat herschrijven.

En dan komen we nu volgens mij ook op het punt dat het best prima is als we als gebruikers ook bedenken wat het betekent. Die professionele redactie is er niet en gaat er ook niet komen. Laten we dat maar als gegeven beschouwen. Dan blijven er een paar opties over, en dat komt in essentie volgens mij neer op wel plaatsen of niet plaatsen. Als wel plaatsen met link een optie is: graag. Dan hebben we een eenvoudige manier om iedereen redelijk tevreden te maken.

Als de link geen optie is, dan hou je dus niet plaatsen over. Is dat beter? Is Bokt beter af zonder die stukken? Ben ik als lezer beter af zonder die stukken? Ik zou dat niet zomaar weten. Meestal lees ik VN niet, en dan komt er af en toe iets langs dat ik interessant vind. Is het echt een verbetering als dat er niet meer is? En zou het leiden tot een betere waardering van journalistiek in het algemeen en paardenjournalistiek in het bijzonder? Of misschien tot een vermindering van lezers? En is het echt zo erg als een forum dat vrijwel geheel uit community bestaat vooral een community-niveau van nieuwsstukjes heeft? Mijn Twitter-tijdlijn bestaat bijvoorbeeld ook voor een heel groot deel uit doorlinken, het enige verschil is dat Twitter als commercieel internationaal platform dat doorlinken kan faciliteren op een manier dat Bokt dat niet kan.

Shadow0

Berichten: 43521
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 21:50

Babootje schreef:
Eens dat is een keuze. Is het schoolplein niveau dan is het schoolplein niveau, ook goed. Maar dan moet je jezelf als NR niet zo serieus nemen.


Je hoeft niemand opzettelijk te beledigen, ook niet onder het excuus van 'een grap'. Nergens voor nodig en leidt alleen maar af van de inhoud.

Babootje

Berichten: 26358
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 22:07

Shadow0 schreef:
Babootje schreef:
Eens dat is een keuze. Is het schoolplein niveau dan is het schoolplein niveau, ook goed. Maar dan moet je jezelf als NR niet zo serieus nemen.


Je hoeft niemand opzettelijk te beledigen, ook niet onder het excuus van 'een grap'. Nergens voor nodig en leidt alleen maar af van de inhoud.


Welke inhoud? Sorry hoor maar dit soort reacties bedoel ik nu juist.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 22:12

Shadow0 schreef:
Babootje schreef:
Eens dat is een keuze. Is het schoolplein niveau dan is het schoolplein niveau, ook goed. Maar dan moet je jezelf als NR niet zo serieus nemen.


Je hoeft niemand opzettelijk te beledigen, ook niet onder het excuus van 'een grap'. Nergens voor nodig en leidt alleen maar af van de inhoud.


Kun je stoppen hiermee? Over afleiding gesproken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 22:52

Shadow0 schreef:
Dreamybol schreef:
Gaat men (bokt/nieuwsredactie) er niet behoorlijk aan voorbij dat jullie hier met vrijwilligers iets proberen te doen waar andere mensen gewoon studies voor hebben gedaan? Journalistiek en vertalen zijn geen dingen die je even erbij kunt doen als je boven schoolkrantniveau wilt uitstijgen.


De andere kant daarvan is: wie verwacht er nu het 'verkeerde'?
Want wij als bezoekers weten nu echt al heel duidelijk dat Bokt geen professionele redactie gaat krijgen. Ik vind de vraag waarmee dit topic begon echt heel zinnig en legitiem, waarom niet een link naar de bronnen. Maar wat volgens mij gewoon niet aan de orde is, en ook niet gaat zijn, is een redactie die op professioneel niveau artikelen gaat herschrijven.

En dan komen we nu volgens mij ook op het punt dat het best prima is als we als gebruikers ook bedenken wat het betekent. Die professionele redactie is er niet en gaat er ook niet komen. Laten we dat maar als gegeven beschouwen. Dan blijven er een paar opties over, en dat komt in essentie volgens mij neer op wel plaatsen of niet plaatsen. Als wel plaatsen met link een optie is: graag. Dan hebben we een eenvoudige manier om iedereen redelijk tevreden te maken.

Als de link geen optie is, dan hou je dus niet plaatsen over. Is dat beter? Is Bokt beter af zonder die stukken? Ben ik als lezer beter af zonder die stukken? Ik zou dat niet zomaar weten. Meestal lees ik VN niet, en dan komt er af en toe iets langs dat ik interessant vind. Is het echt een verbetering als dat er niet meer is? En zou het leiden tot een betere waardering van journalistiek in het algemeen en paardenjournalistiek in het bijzonder? Of misschien tot een vermindering van lezers? En is het echt zo erg als een forum dat vrijwel geheel uit community bestaat vooral een community-niveau van nieuwsstukjes heeft? Mijn Twitter-tijdlijn bestaat bijvoorbeeld ook voor een heel groot deel uit doorlinken, het enige verschil is dat Twitter als commercieel internationaal platform dat doorlinken kan faciliteren op een manier dat Bokt dat niet kan.
Ik vind dit wel erg pessimistisch, alsof je de NR-leden niets kunt leren en alsof het alternatief voor slecht geschreven teksten helemaal geen teksten is. Je hoeft geen professionele redactie te hebben (en zoveel zegt dat ook weer niet, kijkend naar een zekere website die begint met een E en eindigt op qunews :+ ) om de absolute basis van tekstschrijven te kunnen toepassen en om stukken te schrijven die iig een beetje lekker lezen en grammaticaal en lexicaal correct zijn. De huidige NR-leden zijn duidelijk committed en staan denk ik echt wel open voor handvatten om betere teksten te schrijven, dus ik vind het niet heel eerlijk om nu te doen alsof ze een stel apen achter een computer zijn die nooit meer gaan kunnen dan nu het geval is.

paars

Berichten: 5590
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokt als bron bij nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 23:37

Het is bizar ingewikkeld
https://www.charlotteslaw.nl/wanneer-ma ... p-website/
Mss kunnen er bokt reporters komen, kunnen we ons eigen nieuws maken ;-) .
Dat is natuurlijk niet haalbaar…dus dan zou ik denken: laat het plaatsen van ‘nieuws’ over aan sites die daar speciaal bedoeld voor zijn? Misschien is er een middenweg door gewoon de bokkers een topic te laten beginnen en daarin een link naar de bron te plaatsen zodat er een soort discussie plaats kan vinden? Zo van; hebben jullie ‘dit’ gelezen? Wat een toestand blabla etcetera.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 00:01

Shadow0 schreef:
oomens schreef:
Nou ja, als je het maar slecht genoeg vertaalt, dan staat er ook niet meer wat er in het origineel stond. Misschien kun je het dan ook als herschreven bestempelen?


Is dit nou nodig? Dit is toch alleen maar een sneer en op geen enkele manier constructief?

Constructiever geformuleerd dan: zorg aub voor meer kwaliteit in de nieuwsredactie of doek hem (in deze vorm) op. Bedenk als team Bokt wat je met de nieuwspagina's wilt en zorg dat wat je ermee doet ook daarmee in lijn is.
Meer dan alleen maar nieuws? Zorg dan dat dat blijkt uit titels van de pagina's/forumdelen, en dat uit de artikelen zelf ook blijkt waarom je ze plaatst, of voorzie ze van redactioneel commentaar als de artikelen niet voor zich spreken.

Het beheer mag bedenken hoe ze de kwaliteit verder gaan verhogen: betere mensen aantrekken (hoe motiveer je die voor deze functie?), de huidige mensen beter opleiden/trainen/aansturen, professionele(re) (eind)redacteurs aanstellen, of misschien nog wel een heel andere manier.

Uiteraard is een andere optie om gewoon helemaal te stoppen met pretenderen dat je aan journalistiek doet. Houd het bij een subforum waar gebruikers nieuwsfeiten kunnen bespreken, gooi er een moderator op om e.e.a. aan discussies in goede banen te leiden, en stop verder met de pagina's die door een eigen redactie gevuld moeten worden. Je zou kunnen denken aan iets zoals het oude subforum ON, maar dan zonder VN als tegenhanger.

De laatste optie is om helemaal niets te doen en gewoon te accepteren dat het soms eerder op een schoolkrant of het blaadje van de sportclub lijkt, en dat artikelen tijdens hun overgang van het Engels naar het Nederlands soms een bijzondere gedaanteverwisseling ondergaan. Je kunt dat best ook gewoon vastleggen in het beleid, met een regel erbij dat niemand daar iets negatiefs van mag vinden op straffe van een OW. Dat is ook helder, maar misschien niet waar een deel van de gebruikers op zit te wachten.

Exitium

Berichten: 7155
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 03:49

Ibbel schreef:
Exitium schreef:
Je neemt geen zinnen over. Je haalt de feiten uit een bericht (auto rijdt paard aan in Lutjebroek, paard moet ingeslapen worden, ruiter breekt schouder, bestuurder is later aangehouden) en schrijft daar een bericht over. Zelf, zonder zinnen over te nemen en mogelijk met een compleet andere volgorde. Herschrijven is niet deels overnemen, maar geheel zelf schrijven. Het is vergelijkbaar met een artikel schrijven op basis van wat je op social media voorbij ziet komen, wat je zelf ziet gebeuren of wat ik tegen je zeg. Juist daarom hoeft er bij herschrijven ook geen bron bij, je neemt namelijk niets over.


Dat is de correcte definitie van herschrijven. Maar dat is tot nu toe echt niet gebeurd. Zelfs 'lekenzinnen' zoals 'dansen op een paard' als 'uitleg' voor voltige zijn gewoon overgenomen.

Dat is dan inderdaad niet goed. Ik volg het Boktnieuws niet dus heb behalve twee voorbeelden uit de OP verder geen berichten gecheckt. (was ook niet echt handig in een concertzaal vanavond :+)

Los daarvan, je gaat een artikel wat bestaat uit een combinatie van zinnen uit andere artikelen nóóit zo lekker laten lopen en zo duidelijk laten zijn als een herschreven bericht. Iedereen heeft een andere stijl en andere woordkeuze, en als je dat combineert leest het simpelweg niet lekker meer. De voorkeur zou voor de ND dan ook altijd bij herschrijven moeten liggen, ook zonder de discussie over bronvermelding, simpelweg omdat het er leesbaarder door wordt.

Wat tijd betreft is dat ook niet zoveel spannender. Iemand met een beetje ervaring is nauwelijks meer tijd kwijt aan zelf herschrijven dan aan het cherrypicken en rangschikken van zinnen uit andere artikelen. Ik heb zelf de nodige jaren als vrijwilliger voor een destijds grote Nederlandse site geschreven en bij nieuwsberichten ging de meeste tijd zitten in het zoeken van interessante zaken om over te schrijven. Had je die informatie eenmaal en wist je wat je wilde vertellen, dan was een gemiddeld bericht (inleiding en een alinea of drie) inclusief nalezen en eventueel aanpassen 15-30 minuten werk. Bij andere artikelen is dat anders, in bijvoorbeeld columns en interviews gaat wel serieus veel tijd zitten, maar die mag je sowieso niet overnemen zonder bronvermelding e.d.

Babootje

Berichten: 26358
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 09:34

Firelight schreef:
Als we een artikel herschrijven door middel van meerdere bronnen dan vermelden we daar geen bron bij, dat zijn dus de artikelen die jij nu linkt.
Vanaf vandaag doen we dat dus niet meer totdat we meer duidelijkheid hebben.


En als jullie artikelen herschrijven maak het dan echt jullie "eigen". Dus niet "over"schrijven.
En ook in zo'n geval is bronvermelding fijn (en transparant)

Femke_Tweety

Berichten: 12006
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 13:04

Echt hoor, je mag nu blijkbaar ook al niet meer in een nieuwstopic aangeven dat je iets niet nieuwswaardig vindt.
Zonder ook maar ergens op de man te spelen of grof te zijn.


Blijkbaar doet het er ook niet toe dat je enige weken daarvoor een heel uitgebreide reactie geschreven hebt over nieuwswaarde, wat daar wel onder valt en wat niet en waarom.
Het maakt blijkbaar geen moer uit of je iets onderbouwd en met goede bedoelingen neerzet, of nog altijd met goede bedoelingen maar korter en bondiger.


Bericht zonder pardon of overleg verwijderd.

___


Is er een optie om gewoon het hele bokt-nieuws gedeelte niet te zien?

Zoals je ook huiskamer topics kunt overslaan?


Dit is écht écht écht frustrerend.

Tazzey
Berichten: 9519
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Bokt als bron bij nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 13:42

Ik kreeg net ook een berichtje dat ik niet onder een nieuwstopic had mogen reageren met kritiek. Als je iets positiefs te melden hebt dan is het helemaal prima, maar kritiek kan de nieuwsredactie gewoon echt niet goed hebben.

Als jullie nu gewoon eerlijk zijn over het feit dat jullie alleen de welbekende veren in de kont willen hebben en geen enkele vorm van kritiek dulden dan is dat in ieder geval duidelijk.

Marjo

Berichten: 37251
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 13:49

Ik weet vanuit mijn tijd bij de NR dat het erg vervelend was om steeds commentaar te lezen op de berichten die je geplaatst hebt. Daaruit is toen het besluit uitgekomen om strenger te modereren op dit soort reacties.

Wat het team echter heeft verzaakt in deze, is een topic creëren waar dit kritiek wel geuit mag worden. Want nu ik er als gebruiker naar kijk, is het gewoon te zot voor woorden dat goed onderbouwde berichten en berichten met een kritische noot richting de NR zonder pardon verwijdert worden. En dat er dan zelfs mensen een OW krijgen vind ik schandalig.

Juist deze mensen, die kritiek uiten zijn waardevol voor het beleid en voor een verbetering van de voorpagina en daarbij ook het forum.

Tegelijkertijd weet ik natuurlijk ook hoe het beleid in elkaar zit, en ook hoe de NR momenteel gecoördineerd wordt, dus het verbaast mij ergens ook niet.

Mensen die de moeite nemen om feedback te geven, of dat nu negatief of positief is, zijn waardevol en die moet je koesteren. Het werk dat de NR doet is namelijk vóór deze mensen. Als je die blijft afbranden op kritiek wat gegeven wordt, dan raak je ze kwijt en zal Bokt nog veel verder wegzakken in de neerwaartse spiraal waar het forum zichzelf al in ziet verdwijnen.

Enfin, genoeg leerpunten voor mij ook om mee te nemen, want het wordt heel duidelijk hoe je het beter níet aan kan pakken :)

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Bokt als bron bij nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 14:10

Ik zit ook nog steeds op een inhoudelijke reactie te wachten. Het idee van de bronnen weglaten/vervangen naar Bokt(wiki), lijkt me nog steeds de enige mogelijkheid. Het zorgt namelijk voor enorm veel clicks, die eigenlijk niet zo verdient zijn, in mijn optiek. Ik vind het ook niet zo heel netjes om andermans werk daarvoor in te zetten.

Ik denk niet dat de nr redactie hier inhoudelijk veel aan kan doen, ik denk dat het probleem hogerop ligt. Waar het imo al jaren verkeerd gaat.

En zo glijdt Bokt keer op keer wat naar beneden, tot de bodem is bereikt.

prugelpiet

Berichten: 12577
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Bokt als bron bij nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 14:17

Ailill, ik heb niet het idee dat dit een probleem is wat al jaren speelt. Het “herschrijven” van artikelen en daar als bron Bokt bij zetten, is van de laatste maanden.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Bokt als bron bij nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 14:20

Eens, maar het komt wel ergens/bij een persoon vandaan. Als nota bene de hoofd nr geen zin geen idee heeft, dan kan het toch enkel van bovenaf komen?

Wat, in mijn optiek, vaak het geval is. Alleen die hogere hand zie je hier vrijwel nooit op Bokt, ja na hee veel geklaag.

Daar zit imo het probleem.

Babootje

Berichten: 26358
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 14:35

Ailill schreef:
Eens, maar het komt wel ergens/bij een persoon vandaan. Als nota bene de hoofd nr geen zin geen idee heeft, dan kan het toch enkel van bovenaf komen?
Wat, in mijn optiek, vaak het geval is. Alleen die hogere hand zie je hier vrijwel nooit op Bokt, ja na hee veel geklaag.
Daar zit imo het probleem.


Misschien denk ik heel slecht, maar zou het kunnen dat door bokt.nl als bron te vermelden, met het idee dat mensen de originele artikelen dan niet zouden lezen, men hoopte dan ook minder kritiek te krijgen?

Zo ja, is daar in ieder geval het tegenovergestelde mee bereikt.

Babootje

Berichten: 26358
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 14:39

Marjo schreef:
Ik weet vanuit mijn tijd bij de NR dat het erg vervelend was om steeds commentaar te lezen op de berichten die je geplaatst hebt. Daaruit is toen het besluit uitgekomen om strenger te modereren op dit soort reacties.


Dan de vraag aan een ex mod: Wie neemt dan zo'n besluit en kun je dan als moderator(team) eigen regels maken die afwijken van de algemene boktregels?

Marjo

Berichten: 37251
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 14:41

Babootje schreef:
Marjo schreef:
Ik weet vanuit mijn tijd bij de NR dat het erg vervelend was om steeds commentaar te lezen op de berichten die je geplaatst hebt. Daaruit is toen het besluit uitgekomen om strenger te modereren op dit soort reacties.


Dan de vraag aan een ex mod: Wie neemt dan zo'n besluit en kun je dan als moderator(team) eigen regels maken die afwijken van de algemene boktregels?

NR is geen moderatorteam natuurlijk, en ik ben zelf nooit moderator geweest. Dit besluit is met het beheer / NR en moderator team van VN gemaakt als ik het goed heb :)

ruitje

Berichten: 12342
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 14:45

Ik vind het als 'gewone' bokker ook vrij irritant worden dat er onder zoveel nieuwsberichten een discussie ontstaat over boktbeleid of 'nieuwswaarde' .

Ik irriteer mij mateloos( echt, enorm) aan het feit dat ik mijn eigen berichten niet mag verwijderen. Op topics op FZ die daar inhoudelijk over gaan zul je mij altijd vinden. Maar ik ga toch ook niet in elk topic daar op terug komen :o .

Je kan je feedback op het beleid geven. En dan doet Bokt er wel wat mee, of niet. En zo niet, dan moet je je daar toch ook bij neerleggen? Ik vind dat ook knap irritant soms, maar inprincipe is feedback geven, niet hetzelfde als dat de ander dan daar iets mee moet. Die kan het ook ontvangen en vervolgens naast zich neerleggen toch :)

Femke_Tweety

Berichten: 12006
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Bokt als bron bij nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 14:58

Dan zou het erg netjes van het team zijn als ze tenminste eenmaal reageren op een eerste bericht, dat het gezien is en dat er over overlegd wordt


Wat er nu gebeurt is dat je een zeer uitgebreid bericht schrijft, daar 0 respons op komt.
Het een week of wat later in korte vorm nog éénmaal herhaalt, en daar dan groen voor op je dak krijgt, met de mededeling dat dit niet mag en dat het bericht verwijderd wordt.


Dan is er dus oom nergens gesprek mogelijk.
Zélfs geen: oké, we zien dat jij dit vindt maar leggen het op dit moment naast ons neer.

Niets, niente, nada.

En dan is er dus echt gewoon ruim tijd gestoken in het schrijven van dat eerste bericht.

Marjo

Berichten: 37251
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 15:16

Femke_Tweety schreef:
Dan zou het erg netjes van het team zijn als ze tenminste eenmaal reageren op een eerste bericht, dat het gezien is en dat er over overlegd wordt


Wat er nu gebeurt is dat je een zeer uitgebreid bericht schrijft, daar 0 respons op komt.
Het een week of wat later in korte vorm nog éénmaal herhaalt, en daar dan groen voor op je dak krijgt, met de mededeling dat dit niet mag en dat het bericht verwijderd wordt.


Dan is er dus oom nergens gesprek mogelijk.
Zélfs geen: oké, we zien dat jij dit vindt maar leggen het op dit moment naast ons neer.

Niets, niente, nada.

En dan is er dus echt gewoon ruim tijd gestoken in het schrijven van dat eerste bericht.


En dat is eeuwig zonde want op die manier mis je waardevolle feedback én zorg je ervoor dat mensen er geen moeite in steken om überhaupt nog feedback te geven.