Berichten verwijderen zonder melding.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mondy

Berichten: 11876
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 16:45

Maar Ailill heb je ook contact opgenomen met Ods om het te bespreken als je zo zeker bent van je zaak dat het wel prima was wat je hebt neergezet ?
Want je maakt een topic aan over een bericht waar de rest van ons niks over kan zeggen want meeste zullen m niet hebben gelezen en weten ook niet hoe er is gereageerd in je inbox door beide kanten uiteraard.

Je vraagt nu technisch gezien iets om een specifiek bericht en ja... heel eerlijk gezegd komt het wel over of je gelijk probeert te halen aan de voorkant terwijl je zwart wit gezegd dat ook zou hebben kunnen krijgen door Ods een berichtje te sturen.

Er loopt een topic waar meerderen eea hebben aangegeven mbt berichten weghalen zonder groene hulk en daar is toen volgens mij wel op gereageerd. Zo niet dan is desbetreffende mod of de hoofdmod een bericht sturen met he... ik mis de hulk of waarom staat ie er niet in een kleine moeite toch.

De meeste mods reageren altijd als je een bericht stuurt, het antwoord zal misschien niet altijd zijn wat je (je alsin niemand in het bijzonder) wilt horen of verwacht maar een reactie komt er wel. Zo niet of als je er echt niet uitkomt dan de hoofdmod een berichtje doen.

Als mod heb ik ook echt wel eens pittige berichtjes gehad maar stond altijd open voor de andere kant. Kwamen we er altijd uit ? Helaas niet maar gelukkig vaker wel. En daar doe je het voor.

Nu heb je 1 soort van kant van een verhaal en kan niemand er iets mee terwijl er al een goedlopend topic is waar er goede opties voorbij kwamen en ook al aandacht gevraagd werd om meer op de groene hulks te letten.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12746
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 16:46

Cinderella schreef:
Mjetterd schreef:
Ailill, het lijkt mij beter als je deze specifieke moderatoractie met de betreffende moderator bespreekt en als je er niet uit komt, zoals Ods al had aangegeven, je contact opneemt met de hoofdmoderator. FZ is niet bedoeld om specifieke moderatoracties te bespreken.


Als dit kennelijk vaker gebeurt dan is FZ toch juist de aangewezen plek om dit onderwerp te bespreken?


Misschien niet helemaal handig en had ik beter Ailill kunnen quoten, mijn reactie was een reactie op de laatste post van Ailill en gaat niet over het topic in het algemeen. FZ is inderdaad de aangewezen plek om dit onderwerp in het algemeen te bespreken :j

pien_2010

Berichten: 43562
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 16:50

Lang geleden gold voor een bericht verwijderen, dat het een van de zwaarste tools was dat je als mod hoorde in te zetten.
Hoe wordt dat nu gezien?

Ik kom nl nogal eens de groene "hulk" tegen dat het bericht niet voldoet aan de richtlijnen. Dat maakt het verwijderen opeens heel zichtbaar waardoor het wellicht lijkt dat het vaker gebeurd, want vroeger werd dat niet gecommuniceerd.

Er zijn moderators die al lang in beheer zijn cq modereren zoals ODS, Oscar, Carola, Neonlight en vast nog wel meer bokker moderators die ik niet zo op het netvlies heb staan.
Eigenlijk kunnen die mods die vraag beantwoorden en mocht het veranderd zijn, meer of minder weghalen plaatsvinden, waar ligt dat dan aan?

Ik vind het oprecht rot voor je Ailill dat je zo meent dat je bericht onterecht verwijderd is. Ik kan daar geen oordeel over hebben want ken het bericht niet en de contekst niet.

Terugkijkend naar die jaren dat ik bij Bokt ben als het gaat om mijn contacten met moderators, zijn ze zeldzaam, er wordt zelden verwijderd of het is mijn bericht als een reactie op een bericht dat verwijderd is, en de schaarse moderator communicatie is meestal normaal en prettig geweest, en ik zie daar dus als het om mijn persoon gaat, geen verandering in plaatsvinden of verschuivingen.

Het is lastig een oordeel te vellen, want wij kunnen niet achter de schermen kijken. Zelf heb ik wel de indruk dat bv artikel 5 zelden of nooit meer gebruikt wordt om bokkers die hinderlijk aanwezig zijn, te verwijderen van Bokt. Maar weet dus ook niet of dat idee klopt?

Hoe dit zit bij bv OW geven, is me volstrekt onduidelijk of dit vaker of niet werd gegeven. Vroeger ,klinkt suffig waarvoor sorry, moest je paar keer in korte tijd gewaarschuwd zijn of contact hebben gehad waarin dan in een pb aangegeven werd dat bij niet verandering gedrag er een OW zou komen.
Ook hier kunnen de "oude rotten" uitsluitsel over geven of dit wel of niet veranderd is, meer of minder, net als bij artikel 5 toepassen.

Ailill

Berichten: 11671
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 16:53

Mjetterd schreef:
Ailill, het lijkt mij beter als je deze specifieke moderatoractie met de betreffende moderator bespreekt en als je er niet uit komt, zoals Ods al had aangegeven, je contact opneemt met de hoofdmoderator. FZ is niet bedoeld om specifieke moderatoracties te bespreken.
Maar als ik er dan steeds niet uitkom, wat kan je dan nog doen? Ik werd vrijwel direct doorverwezen naar, in dit geval, Ods. Niets ten nadele van Ods, maar ik ben er met het beheer vrijwel nooit uitgekomen (niet dat ik meermaals per jaar met ze in 'discussie' ben, maar toch). Op een keer na, en toen heb ik heel erg ver moeten gaan om mijn (terechte!) gelijk te krijgen.

Daarnaast heeft dit topic, althans voor mij, als doel het bespreken van beleid en niet direct het handelen van een mod. Blijkbaar ervaren meer mensen dit zo, dan wordt het toch een forum-zaak?

Ailill

Berichten: 11671
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 16:55

Mondy schreef:
Maar Ailill heb je ook contact opgenomen met Ods om het te bespreken als je zo zeker bent van je zaak dat het wel prima was wat je hebt neergezet ?
Want je maakt een topic aan over een bericht waar de rest van ons niks over kan zeggen want meeste zullen m niet hebben gelezen en weten ook niet hoe er is gereageerd in je inbox door beide kanten uiteraard.

Je vraagt nu technisch gezien iets om een specifiek bericht en ja... heel eerlijk gezegd komt het wel over of je gelijk probeert te halen aan de voorkant terwijl je zwart wit gezegd dat ook zou hebben kunnen krijgen door Ods een berichtje te sturen.

Er loopt een topic waar meerderen eea hebben aangegeven mbt berichten weghalen zonder groene hulk en daar is toen volgens mij wel op gereageerd. Zo niet dan is desbetreffende mod of de hoofdmod een bericht sturen met he... ik mis de hulk of waarom staat ie er niet in een kleine moeite toch.

De meeste mods reageren altijd als je een bericht stuurt, het antwoord zal misschien niet altijd zijn wat je (je alsin niemand in het bijzonder) wilt horen of verwacht maar een reactie komt er wel. Zo niet of als je er echt niet uitkomt dan de hoofdmod een berichtje doen.

Als mod heb ik ook echt wel eens pittige berichtjes gehad maar stond altijd open voor de andere kant. Kwamen we er altijd uit ? Helaas niet maar gelukkig vaker wel. En daar doe je het voor.

Nu heb je 1 soort van kant van een verhaal en kan niemand er iets mee terwijl er al een goedlopend topic is waar er goede opties voorbij kwamen en ook al aandacht gevraagd werd om meer op de groene hulks te letten.
Waar het mij om gaat is dat iemand die ik niet ken, feitelijk middels pb's mij beschuldigt van liegen. En vervolgens de doorverwijzing naar Ods.

Ik vind daar inderdaad wel iets van.

Shadow0

Berichten: 43528
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 16:59

pien_2010 schreef:
Lang geleden gold voor een bericht verwijderen, dat het een van de zwaarste tools was dat je als mod hoorde in te zetten.
Hoe wordt dat nu gezien?


Welnee, de zwaarste maatregel is een permaban met ip-ban. (En aangezien zelfs dat eigenlijk niet zoveel doet behalve dan dat je het niet te openlijk kunt omzeilen en niet op je actieve account kunt, is het goed om te bedenken dat er eigenlijk helemaal geen echt zware maatregelen ZIJN.)

pien_2010

Berichten: 43562
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 17:04

Shadow0 schreef:
pien_2010 schreef:
Lang geleden gold voor een bericht verwijderen, dat het een van de zwaarste tools was dat je als mod hoorde in te zetten.
Hoe wordt dat nu gezien?


Welnee, de zwaarste maatregel is een permaban met ip-ban. (En aangezien zelfs dat eigenlijk niet zoveel doet behalve dan dat je het niet te openlijk kunt omzeilen en niet op je actieve account kunt, is het goed om te bedenken dat er eigenlijk helemaal geen echt zware maatregelen ZIJN.)


Dat is geen tool maar een straf en wel de zwaarste. Tools om bij te sturen zijn, even pb tje om uitleg te vragen, cq bij te sturen van gedrag, bericht verwijderen, strenge aanspreek pb, OW.

Straf maatregel is tijdelijke cq definitieve ban.



In principe zo spraken we er toen over, was verwijderen van berichten waar we uiterst terughoudend in moesten zijn.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 17:55

pien_2010 schreef:
Lang geleden gold voor een bericht verwijderen, dat het een van de zwaarste tools was dat je als mod hoorde in te zetten.
Hoe wordt dat nu gezien?

Ik kom nl nogal eens de groene "hulk" tegen dat het bericht niet voldoet aan de richtlijnen. Dat maakt het verwijderen opeens heel zichtbaar waardoor het wellicht lijkt dat het vaker gebeurd, want vroeger werd dat niet gecommuniceerd.

Er zijn moderators die al lang in beheer zijn cq modereren zoals ODS, Oscar, Carola, Neonlight en vast nog wel meer bokker moderators die ik niet zo op het netvlies heb staan.
Eigenlijk kunnen die mods die vraag beantwoorden en mocht het veranderd zijn, meer of minder weghalen plaatsvinden, waar ligt dat dan aan?

Ik vind het oprecht rot voor je Ailill dat je zo meent dat je bericht onterecht verwijderd is. Ik kan daar geen oordeel over hebben want ken het bericht niet en de contekst niet.

Terugkijkend naar die jaren dat ik bij Bokt ben als het gaat om mijn contacten met moderators, zijn ze zeldzaam, er wordt zelden verwijderd of het is mijn bericht als een reactie op een bericht dat verwijderd is, en de schaarse moderator communicatie is meestal normaal en prettig geweest, en ik zie daar dus als het om mijn persoon gaat, geen verandering in plaatsvinden of verschuivingen.

Het is lastig een oordeel te vellen, want wij kunnen niet achter de schermen kijken. Zelf heb ik wel de indruk dat bv artikel 5 zelden of nooit meer gebruikt wordt om bokkers die hinderlijk aanwezig zijn, te verwijderen van Bokt. Maar weet dus ook niet of dat idee klopt?

Hoe dit zit bij bv OW geven, is me volstrekt onduidelijk of dit vaker of niet werd gegeven. Vroeger ,klinkt suffig waarvoor sorry, moest je paar keer in korte tijd gewaarschuwd zijn of contact hebben gehad waarin dan in een pb aangegeven werd dat bij niet verandering gedrag er een OW zou komen.
Ook hier kunnen de "oude rotten" uitsluitsel over geven of dit wel of niet veranderd is, meer of minder, net als bij artikel 5 toepassen.


Ik denk dat ik me in deze wel als 'oude rot' kan opwerpen :)

We hebben sinds enige tijd het verwijderen (soms bekend als 'kwasten') vervangen voor het leeghalen + terugplaatsen van een moderatoropmerking. Daardoor wordt het inderdaad zichtbaar wanneer er gemodereerd is. Dit omdat we zeer regelmatig merkten dat het 'kwasten' voor onduidelijkheid en frustratie bij gebruikers zorgde: bijv. omdat ze eerder gelezen posts kwijt waren, of het gevoel hadden dat er niet gemodereerd werd in een topic. Het plaatsen van een modopmerking maakt het zichtbaar wanneer er gemodereerd is, wat een duidelijker beeld geeft over het verloop van het topic.

Het leeghalen wordt niet structureel vaker toegepast dan 'kwasten' voorheen. Het blijft, zoals je terecht zegt, het meest ingrijpende wat je kunt doen als moderator in een post. We doen dat enkel als de inhoud de regels overtreedt op zo'n manier, dat het beter is voor het verloop van het topic als de inhoud niet meer zichtbaar is.

Het 'Artikel 5', wat jij aanhaalt, wordt zeker nog steeds gehandhaafd. Dat is echter niet meer en niet minder dan een regel die, wanneer overtreden, de basis kan vormen voor een OW - en pas bij meerdere OW's treedt er een permanente ban op. Zo geven we gebruikers de mogelijkheid om hun postgedrag aan te passen, want permanente verwijdering van Bokt is een uiterste maatregel en niet iets waar we licht over denken binnen het modteam. Ook voor OW's geldt overigens dat voor zover ik het kan inschatten de frequentie van OW's de afgelopen jaren niet sterk veranderd is. Maar: OW's zijn niet zo zichtbaar voor andere gebruikers, omdat we die informatie niet delen met derden. Je merkt het wellicht wanneer je iemand opzoekt en ziet dat die een tijdelijke ban heeft, maar daar houdt het op.

---
Wat betreft de vraag van TS: onze afspraak is dat er altijd gecommuniceerd wordt met de betreffende gebruiker. Als dat er doorheen glipt, zou dat natuurlijk ook een foutje kunnen zijn - en die zijn menselijk. ;) Moderators zetten zich echt met de beste bedoelingen in voor een prettig Bokt voor iedereen. Het moet me van het hart dat de soms nogal hard geformuleerde kritiek aan het adres van moderators het bepaald geen prettiger of leukere bezigheid maken. Natuurlijk mag je vragen stellen, en je hoeft het ook niet altijd eens te zijn met het beleid, maar houd er wel rekening mee dat moderators ook mensen zijn die hun best doen.

Je kunt in zo'n geval het beste een moderator aanschieten om opheldering te vragen. Kom je er niet uit, dan kun je diens hoofdmoderator contacteren. We bespreken specifieke situaties niet op deze publiekelijke manier op FZ. Algemene vragen stellen mag hier uiteraard wel, maar wel het verzoek om dan ook vragen te stellen en niet een serie aannames waarbij er al vanuit gegaan wordt dat moderators dingen niet kunnen of willen zien; dat is gewoonweg kwetsend.

MyWishMax

Berichten: 25399
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Berichten verwijderen zonder melding.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 18:26

Mij viel het op dat er dus voor mij niet altijd een touw aan vast te knopen was wanneer er een groene hulk in de post kwam en wanneer ze helemaal weg gingen. Want het is mij een aantal keer opgevallen dat reacties die niet offtopic enzovoorts waren toch volledig verdwenen zonder groen ( :') )

Ik vraag me dan soms echt af of ik gek ben geworden dat ik zeker weten iets gelezen heb, maar het gewoon weg is ;) en dat waren zeker geen berichten die vielen onder die punten die genoemd werden? Of misschien vond ik ze wel relevant en de mods niet, dat kan. Ik vind een groene balk alleen duidelijker, maar dat is misschien persoonlijk.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 18:34

Mjetterd schreef:
Ailill, het lijkt mij beter als je deze specifieke moderatoractie met de betreffende moderator bespreekt en als je er niet uit komt, zoals Ods al had aangegeven, je contact opneemt met de hoofdmoderator. FZ is niet bedoeld om specifieke moderatoracties te bespreken.



En dit is dus precies de reactie waar je als gebruiker niet op zit te wachten.

Tieneke

Berichten: 21693
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 18:42

Het valt toch wel op dat er tegenwoordig in elk topic waarin het een beetje hard gaat, er nogal gemakkelijk gewist wordt.
En eens vergeten in gesprek te gaan met de gebruiker kan gebeuren, maar je kan er toch wel donder op zeggen dat dit voor problemen zorgt he. Als je de tijd hebt om te verwijderen, zorg dan als moderator dat je ook de tijd hebt om de gebruiker even in te lichten.

De kritiek naar het team de laatste tijd (terwijl het iets is van alle tijden, maar bon) is vast niet leuk voor de betreffende mods. Maar je werkt het net in de hand door zulke, pardon, nonchalante en halfslachtige modacties uit te voeren.

Urbanus

Berichten: 44955
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 18:43

Mondy schreef:
Als mod heb ik ook echt wel eens pittige berichtjes gehad maar stond altijd open voor de andere kant. Kwamen we er altijd uit ? Helaas niet maar gelukkig vaker wel. En daar doe je het voor.


Ah maar jij was ook echt een fijne mod!

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 18:48

Jennyj01 schreef:
Mjetterd schreef:
Ailill, het lijkt mij beter als je deze specifieke moderatoractie met de betreffende moderator bespreekt en als je er niet uit komt, zoals Ods al had aangegeven, je contact opneemt met de hoofdmoderator. FZ is niet bedoeld om specifieke moderatoracties te bespreken.



En dit is dus precies de reactie waar je als gebruiker niet op zit te wachten.

Ja is grappig, krijg steeds meer de indruk dat het op bokt niet de bedoeling is om berichten te plaatsen, echt geestig voor een forum. Je zou toch denken dat je op forumzaken een probleem kunt bespreken over het forum maar dat doen we dan liever achter gesloten deuren via pb. Het wordt blijkbaar ook als kwetsend gezien om een moderator ergens op aan te spreken, mij is dat ook wel een voor de voeten gegooid, het zijn allemaal vrijwilligers en ze doen hun best. Ik vind dat persoonlijk een zwaktebod

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 19:13

Je mag een moderator best aanspreken, maar het gaat om de toon waarop. Regelmatig wordt er van tevoren alvast vanuit gegaan dat een moderator vooringenomen is, 'zichzelf heel wat' vindt, met meerdere maten meet, en niet bereid is tot zelfreflectie. Daarmee moedig je niet echt aan tot een fijne discussie.

Tieneke: mijn inschatting is dat 't dus niet per sé zo is dat er nu 'makkelijk gewist wordt', in vergelijking met eerder; alleen is nu dus zichtbaar voor andere gebruikers. Daarmee zie je dus veel beter wat er allemaal gebeurt in een topic.

Wat we wél merken, is dat discussies, zeker over bepaalde onderwerpen, steeds vaker verlopen met een nogal nare sfeer. Het regent meldingen in die topics van gebruikers die juist vinden dat we te soft zijn en te weinig ingrijpen. Tegelijkertijd zijn er mensen die vinden dat een felle discussie moet kunnen, en als je meer naar die kant neigt, zul je wellicht inderdaad vinden dat er te snel wordt ingegrepen. Echter is het voor ons zoeken naar een balans om het voor beide groepen leuk te houden. Dat is absoluut heel lastig en zal ook ongetwijfeld niet altijd optimaal lukken, waardoor eigenlijk niemand écht tevreden is over het modbeleid (inclusief de mods zelf, overigens). Dat is vrees ik de consequentie van het proberen om een middenweg te zoeken.

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 19:17

Hanmar schreef:
Dat is vrees ik de consequentie van het proberen om een middenweg te zoeken.


Nee, dat is het gevolg van geen duidelijk beleid hebben. Dat frustreert gebruikers en mods, want niemand weet waar-ie aan toe is.

Ook 'een middenweg zoeken' kan beleid zijn trouwens. Maar ook dan moet je wel kaders hebben en duidelijk omschreven hebben wat die middenweg dan is.

En dat mist, en daarom krijg je topics als deze.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 19:29

Ibbel schreef:
Hanmar schreef:
Dat is vrees ik de consequentie van het proberen om een middenweg te zoeken.


Nee, dat is het gevolg van geen duidelijk beleid hebben. Dat frustreert gebruikers en mods, want niemand weet waar-ie aan toe is.

Ook 'een middenweg zoeken' kan beleid zijn trouwens. Maar ook dan moet je wel kaders hebben en duidelijk omschreven hebben wat die middenweg dan is.

En dat mist, en daarom krijg je topics als deze.


We hebben al vele malen, samen met gebruikers op FZ, gebrainstormd naar de juiste, duidelijkste kaders; maar juist voor een middenweg zijn die niet eenduidig te definiëren. De conclusie: maatwerk is noodzakelijk. Het nadeel daarvan is dat het een flink risico met zich meebrengt dat het beleid niet duidelijk lijkt. Voor ons is dat het doorgaans wel: we modereren op basis van de regels die zijn vastgesteld. Alleen blijft er in het geschreven woord vaak ruimte voor interpretatie over, en die interpretatie kan verschillen tussen de gebruiker en een moderator. Dat levert soms verschillen van inzicht op. Tot nu toe is het echter nog niet gelukt om gezamenlijk kaders zo te formuleren dat het een volledig eenduidige middenweg wordt.

De eenduidiger opties zijn om te kiezen: ófwel veel strenger ingrijpen, ófwel veel meer loslaten. Daarmee wordt het forum alleen veel minder leuk voor een van de groepen gebruikers. Tot nu toe leek dat uiteindelijk nooit de aantrekkelijkste optie.

DuoPenotti

Berichten: 29856
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 19:46

Hanmar schreef:
We hebben al vele malen, samen met gebruikers op FZ, gebrainstormd naar de juiste, duidelijkste kaders; maar juist voor een middenweg zijn die niet eenduidig te definiëren. De conclusie: maatwerk is noodzakelijk. Het nadeel daarvan is dat het een flink risico met zich meebrengt dat het beleid niet duidelijk lijkt. Voor ons is dat het doorgaans wel: we modereren op basis van de regels die zijn vastgesteld. Alleen blijft er in het geschreven woord vaak ruimte voor interpretatie over, en die interpretatie kan verschillen tussen de gebruiker en een moderator. Dat levert soms verschillen van inzicht op. Tot nu toe is het echter nog niet gelukt om gezamenlijk kaders zo te formuleren dat het een volledig eenduidige middenweg wordt.

De eenduidiger opties zijn om te kiezen: ófwel veel strenger ingrijpen, ófwel veel meer loslaten. Daarmee wordt het forum alleen veel minder leuk voor een van de groepen gebruikers. Tot nu toe leek dat uiteindelijk nooit de aantrekkelijkste optie.

Je bedoeld gewist zonder duidelijk beleid?
Ik heb mijn verwijderde bericht nu aan 2 bokkers laten lezen die naar mijn idee eerlijk en oprecht deelnemen aan bokt.
En mij zeker ook zouden zeggen als mijn bericht logisch verwijderd is geweest.
Een bericht om duidelijk te maken waarom het bokt zoveel rustiger is.
Na mij staan wel 10 van diezelfde berichten, volgens 1 van die bokkers zijn die zelfs minder net als die van mij... maar zeggen sorry foutje en terug draaien, nee dat zit er niet bij. Zo star is het nog steeds...
Dus welk beleid? Welk brainstormen?
Star vasthouden aan een modactie. Meer niet.
En dan raar vinden dat niemand er geen snars meer van snapt en het een zooi word...

En ik had me op een ban van 12 uur gezet, maar zelfs dat werkt niet :')

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 19:52

Hanmar schreef:
Je mag een moderator best aanspreken, maar het gaat om de toon waarop. Regelmatig wordt er van tevoren alvast vanuit gegaan dat een moderator vooringenomen is, 'zichzelf heel wat' vindt, met meerdere maten meet, en niet bereid is tot zelfreflectie. Daarmee moedig je niet echt aan tot een fijne discussie.

Ik had gezegd dat ik de moderators incompetent vond, valt dat ook onder bovenstaande? Dat werd als zeer kwetsend ervaren, en dat is maar gewoon mijn mening, en ik stel niks voor. Ik heb ooit geleerd dat je alleen gekwetst kunt worden door dingen die je van jezelf vind en dat wanneer iemand je kritiek geeft die totaal geen grond heeft je dat doorgaans heel gemakkelijk van je af kunt laten glijden

Hanmar schreef:
De eenduidiger opties zijn om te kiezen: ófwel veel strenger ingrijpen, ófwel veel meer loslaten. Daarmee wordt het forum alleen veel minder leuk voor een van de groepen gebruikers. Tot nu toe leek dat uiteindelijk nooit de aantrekkelijkste optie.

Ben nog steeds van mening dat er door kippen zonder kop gemodereerd wordt, er wordt gemodereerd op tems, en met die tems hebben een aantal mensen (die dus de hele tijd overal op temmen) dit forum flink in de tang. Wanneer er op een bericht maar flink getemt wordt wordt het (naar mijn idee, die indruk heb ik) zonder naar de kwestie te kijken gemodereerd op dat bericht, misschien om van het gezeik af te zijn, misschien omdat er geen tijd is om serieus naar zo'n topic te kijken en te bekijken of die tems überhaupt redelijk zijn, weg ermee, klaar. Ik heb dus eigenlijk de indruk dat dit forum door tems gemodereerd wordt en dat er geen capaciteit is om dat anders te doen

Dit bericht zal ook wel als zeer onwenselijk gezien worden maar dat is dan maar zo want het is wel mijn mening

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:00

DuoPenotti schreef:
Ik heb mijn verwijderde bericht nu aan 2 bokkers laten lezen die naar mijn idee eerlijk en oprecht deelnemen aan bokt.
En mij zeker ook zouden zeggen als mijn bericht logisch verwijderd is geweest.
Een bericht om duidelijk te maken waarom het bokt zoveel rustiger is.
Na mij staan wel 10 van diezelfde berichten, volgens 1 van die bokkers zijn die zelfs minder net als die van mij... maar zeggen sorry foutje en terug draaien, nee dat zit er niet bij. Zo star is het nog steeds...
Dus welk beleid? Welk brainstormen?
Star vasthouden aan een modactie. Meer niet.
En dan raar vinden dat niemand er geen snars meer van snapt en het een zooi word...

Temmen is het nieuwe trollen (new and improved en omarmt door Bokt)

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27169
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:08

Er wordt absoluut niet alleen maar gemodereerd op tems.
Als er een tem binnenkomt dan wordt sowieso de hele discussie terug gelezen en soms zelfs het hele topic. Daarna wordt in veel gevallen ook nog overleg gepleegd met het team en wordt er bekeken of er actie ondernomen moet worden en zo ja: welke actie.

Het is dus gelukkig niet zo dat een gebruiker een topic naar zijn/haar hand te zetten door veel tems te plaatsen.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:33

Ja dat zeggen jullie steeds, alleen geeft het laatste bericht van DuoPenotti een ander idee en dat beeld zie ik wel vaker en heb ik zelf ook meegemaakt. Dat je net iets te vaak denkt wordt zo'n bericht überhaupt gelezen of gewoon weggebonjourd omdat er veel tems op binnen zijn gekomen? Wanneer je dat vaker denkt kom je vanzelf tot een conclusie. En dan kunnen jullie blijven herhalen dat dat echt niet zo is maar het lijkt er dan wel heel erg op, te erg

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27169
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:44

Dat kan ik best begrijpen, maar het is ook heel moeilijk uit te leggen aangezien wij natuurlijk niet op individuele gevallen kunnen ingaan.

Jullie kunnen bijvoorbeeld niet zien dat wij iemand aanspreken, hoe vaak iemand al aangesproken is en ook niet of iemand een officiële waarschuwing heeft gehad.

Dan kan het inderdaad lijken alsof we zomaar berichten verwijderen of dat we juist te weinig doen, maar ik kan je echt verzekeren dat dit niet het geval is.
Het is voor ons ook alles behalve leuk om berichten te verwijderen, dat is echt niet iets wat je zomaar even doet.

Ailill

Berichten: 11671
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 20:58

Firelight schreef:
Er wordt absoluut niet alleen maar gemodereerd op tems.
Als er een tem binnenkomt dan wordt sowieso de hele discussie terug gelezen en soms zelfs het hele topic. Daarna wordt in veel gevallen ook nog overleg gepleegd met het team en wordt er bekeken of er actie ondernomen moet worden en zo ja: welke actie.

Het is dus gelukkig niet zo dat een gebruiker een topic naar zijn/haar hand te zetten door veel tems te plaatsen.
Nah, je laatste alinea geloof ik niet helemaal. Ik heb serieus een mega lange lijst aan tems voorbij zien komen, waarin jullie, in mijn optiek, blindelings die betreffende persoon volgen.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27169
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:06

Ailill ik begrijp je niet helemaal. Waar heb je een lange lijst met tems gezien?

Tieneke

Berichten: 21693
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:09

Ongetwijfeld doet het team zijn uiterste best, maar jullie hebben momenteel de perceptie ongelooflijk tegen. Je proeft dat in alle topics die links of rechts te maken hebben met beleid. Ik ben al best een lange tijd op Bokt, ik heb het eigenlijk nog nooit zo verbitterd naar het team geweten.

Dus hoe hard je ook je best doet, misschien is het eens tijd om het eens over een andere boeg te gooien.