Denk mee met het Bokt beleid: Engelse tekst in discussietopics

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe zou jij het graag willen zien?

Engelse teksten altijd toestaan
267 (48%)
Engelse teksten toestaan, maar alleen met uitleg/vertaling erbij (behalve bekende uitdrukkingen)
88 (15%)
Engelse teksten toestaan, maar langere teksten alleen met uitleg/vertaling erbij
143 (25%)
Engels zo min mogelijk toestaan in discussietopics
55 (9%)
Anders, namelijk:
1 (0%)

Totaal aantal stemmen: 554


prompter

Berichten: 11163
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Denk mee met het Bokt beleid: Engelse tekst in discussietopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 18:51

Het doet me een beetje denken aan mijn eerste baan: "jullie mogen mee beslissen over de kleur van de nieuwe vloerbedekking maar het wordt bruin".

De poll heeft dus geen enkel nut gehad ( en nee, ik had niet de meest gekozen optie, maar dit is echt een vreemde gang van zaken).

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 20:10

prompter schreef:
Het doet me een beetje denken aan mijn eerste baan: "jullie mogen mee beslissen over de kleur van de nieuwe vloerbedekking maar het wordt bruin".

De poll heeft dus geen enkel nut gehad ( en nee, ik had niet de meest gekozen optie, maar dit is echt een vreemde gang van zaken).

Misschien was bruin de kleur die het minst geantwoord was op de vraag: "voor welke kleur vloerbedekking zou je je baan opzeggen?"

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Denk mee met het Bokt beleid: Engelse tekst in discussietopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 20:36

Het is toch wel logisch, als je de argumenten leest?

Of denk je dat de groep geen-Engels liever toch maar Engels zonder restricties zou zien? Dan toch liever een midden?

prompter

Berichten: 11163
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Denk mee met het Bokt beleid: Engelse tekst in discussietopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 20:56

Het gaat me niet om de huidige oplossing, daar heb ik zelf ook voor gepleit. Maar: je maakt een poll, de duidelijk grote meerderheid kiest A. Dat schuif je aan de kant omdat iets anders beter lijkt. Dan had die hele poll toch niet gehoeven?

Een beetje als dat er bij de verkiezingen het volgende zou gebeuren: de grote meerderheid stemt voor partij A, maar we roepen toch C als overwinnaar uit.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 21:27

prompter schreef:
Een beetje als dat er bij de verkiezingen het volgende zou gebeuren: de grote meerderheid stemt voor partij A, maar we roepen toch C als overwinnaar uit.
Nee, het is een beetje zoals nĂ¡ de verkiezingen. Ze hebben nauwelijks zetels, maar zolang het niet over abortus of homo's gaat heeft bijna niemand echt problemen met de Christenunie. En dus worden ze er altijd bij gevraagd als er weer ergens een meerderheid voor nodig is, ook al worden er dan een heleboel partijen met veel meer zetels gepasseerd.

prompter

Berichten: 11163
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Denk mee met het Bokt beleid: Engelse tekst in discussietopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 21:35

Ja, dat kan ook. Ik doe in ieder geval niet meer aan dit soort polls mee (en wellicht dat mensen daarom ook niet meer gaan stemmen, het heeft toch geen zin).

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 22:13

prompter schreef:
Het gaat me niet om de huidige oplossing, daar heb ik zelf ook voor gepleit. Maar: je maakt een poll, de duidelijk grote meerderheid kiest A. Dat schuif je aan de kant omdat iets anders beter lijkt. Dan had die hele poll toch niet gehoeven?

Een beetje als dat er bij de verkiezingen het volgende zou gebeuren: de grote meerderheid stemt voor partij A, maar we roepen toch C als overwinnaar uit.


Veel kiezen A, veel kiezen C --> B is iedereen tevreden. Ik geloof zo dat als 80 procent A zou kiezen en bijna niemand B en C, dat het A geweest zou zijn.

Telpeva

Berichten: 14757
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 22:47

prompter schreef:
Ja, dat kan ook. Ik doe in ieder geval niet meer aan dit soort polls mee (en wellicht dat mensen daarom ook niet meer gaan stemmen, het heeft toch geen zin).

Toch niet helemaal mee eens, als het ze alleen om de poll zou gaan dan had het team het ook anders aan kunnen pakken, in plaats daarvan is ruimte geboden voor users om ook de reden(en) achter hun keuze in de poll aan te geven. Ik ga er van uit dat ze dat ook mee laten tellen.

Veel te kort door de bocht, maar stel, de vraag zou niet over de taal zijn, maar de vraag zou zijn: liften in openbare gebouwen?
Dan kom je met een poll ook tot de conclusies dat de grote meerderheid 2 prima benen heeft en ook prima zonder lift kan functioneren, en dat sommige mensen wel problemen ervaren wanneer er geen lift aanwezig is maar dat ze zich meestal toch ook nog kunnen redden (met veel pijn en moeite, of bijvoorbeeld door hulp vragen aan derden). Hoe groot is het percentage wat afhankelijk is van een rolstoel? die stemmen zouden in een dergelijke poll ook ondersneeuwen.

Naar mijn idee is de keuze van het team prima! Om het verder te trekken naar mijn eerdere vergelijking met de lift voor mensen die geen trap kunnen lopen :met deze huidige keuze heeft het team gekozen die die mensen toch tegemoet komt, en de rest zo min mogelijk tijd en moeite kost. Ik zie deze keuze als het aanbieden van een inklapbare traplift, ieder die hem niet nodig heeft merkt mogelijk amper op dat het er is, en zij die er bij gebaat zijn of er van afhankelijk zijn kunnen zo toch volwaardig mee doen.

pien_2010

Berichten: 43474
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 23:22

Telpeva schreef:
prompter schreef:
Ja, dat kan ook. Ik doe in ieder geval niet meer aan dit soort polls mee (en wellicht dat mensen daarom ook niet meer gaan stemmen, het heeft toch geen zin).

Toch niet helemaal mee eens, als het ze alleen om de poll zou gaan dan had het team het ook anders aan kunnen pakken, in plaats daarvan is ruimte geboden voor users om ook de reden(en) achter hun keuze in de poll aan te geven. Ik ga er van uit dat ze dat ook mee laten tellen.

Veel te kort door de bocht, maar stel, de vraag zou niet over de taal zijn, maar de vraag zou zijn: liften in openbare gebouwen?
Dan kom je met een poll ook tot de conclusies dat de grote meerderheid 2 prima benen heeft en ook prima zonder lift kan functioneren, en dat sommige mensen wel problemen ervaren wanneer er geen lift aanwezig is maar dat ze zich meestal toch ook nog kunnen redden (met veel pijn en moeite, of bijvoorbeeld door hulp vragen aan derden). Hoe groot is het percentage wat afhankelijk is van een rolstoel? die stemmen zouden in een dergelijke poll ook ondersneeuwen.

Naar mijn idee is de keuze van het team prima! Om het verder te trekken naar mijn eerdere vergelijking met de lift voor mensen die geen trap kunnen lopen :met deze huidige keuze heeft het team gekozen die die mensen toch tegemoet komt, en de rest zo min mogelijk tijd en moeite kost. Ik zie deze keuze als het aanbieden van een inklapbare traplift, ieder die hem niet nodig heeft merkt mogelijk amper op dat het er is, en zij die er bij gebaat zijn of er van afhankelijk zijn kunnen zo toch volwaardig mee doen.


Wat een mooie post. Dit is het inderdaad. Dus om het voorbeeld door te trekken, ik hoor bij het groepje dat de inklapbare traplift kan gebruiken en de anderen merken dat nauwelijks en we kunnen allemaal volwaardig mee doen.
Dit gaat dus veel verder dan algemene stemmen tellen!