Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
imaudy
Berichten: 5085
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 19:00

Suzanne F. schreef:
Nou ik snap wel wat Olejon bedoelt want ik was het op best veel punten eens met Dino en Elnienjo. En ja, ze zeiden het vaak op een nogal botte manier maar ik vond er zeker waarheid in zitten. Of in ieder geval zaken waar ik achter stond. Ik deel over die zaken veelal dezelfde mening. Misschien net wat minder zwart wit maar wel het grootste deel. Ik vind het jammer dat deze meningen nu inderdaad de kop worden ingedrukt, zo voelt het voor mij ook wel eigenlijk. Want wanneer is iets racistisch? Als je een kritisch woord zegt over buitenlanders of asielzoekers ben je meteen racistisch?


Ik ben het hier wel mee eens, hoewel ik het zeker niet altijd eens was met de genoemde personen.
Tegenwoordig ga ik niet eens meer deelnemen aan een wat gevoeliger onderwerp, er worden teveel berichten verwijderd, dus dan kan ik niet meer zien wat de mening is van verschillende mensen. Dan lijkt het op een gegeven moment alsof iedereen het ergens mee eens is, maar in werkelijkheid is dat niet zo.

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 19:04

Ik heb even in de twee profielen gekeken. Het lijkt wel alsof oudere Bokkers die al jarenlang, soms 20 jaar, nu ff lekker geband zijn door stel kleine kinderen lijkt het wel?!

Bah!

Ik vind dit best heftig.
Ik had ergere dingen verwacht aan te treffen dan enkel een sterke mening?

Waarom zo modereren, ik vind het jammer. Ik vraag me af of dit nog wel een leuk forum is om wat te posten als je niet alleen koetsie koetsie agossie zegt en wat meer levenservaring hebt zeg maar. Zeker als iemand al zovele berichten post en al 20 jaar hier zitten?
Zelf durf ik nu ook niet meer goed mijn mening te geven en wie weet krijg je dan ook een ban?

Maar goed, ik kan het helemaal verkeerd zien. Dit is het gevoel wat ik nu van Bokt krijg.

Ik vind het jammer. Juist opvallende en afwijkende meningen dan algemene opvattende meningen vind ik interessant.
Persoonlijk vind ik het letterlijk opschrijven 'hou je waffel' en andere persoonlijke aanvallen die van 0,0 inlevingsvermogen spreken heftiger en dat word allemaal wel goed gevonden.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 20-10-22 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy
Berichten: 5085
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 19:09

Sabri schreef:
Ik heb even in de twee profielen gekeken. Het lijkt wel alsof oudere Bokkers die al jarenlang, soms 20 jaar, nu ff lekker geband zijn door stel kleine kinderen lijkt het wel?!

Bah!

Ik vind dit best heftig.
Ik had ergere dingen verwacht aan te treffen dan enkel een sterke mening?

Waarom zo modereren, ik vind het jammer. Ik vraag me af of dit nog wel een leuk forum is om wat te posten als je niet alleen koetsie koetsie agossie zegt en wat meer levenservaring hebt zeg maar. Zeker als iemand al zovele berichten post en al 20 jaar hier zitten?
Zelf durf ik nu ook niet meer goed mijn mening te geven en wie weet krijg je dan ook een ban?

Maar goed, ik kan het helemaal verkeerd zien. Dit is het gevoel wat ik nu van Bokt krijg.

Ik vind het jammer. Juist opvallende en afwijkijnde meningen dan algemene mening vind ik interessant.
Persoonlijk vind ik schrijven 'hou je waffel' heftiger en dat word allemaal wel goed gevonden.


Moet zeggen dat ik maar bij eentje de berichten heb terug gekeken en hoewel ik echt tegen censuur ben vind ik het toch over het randje gaan. Was wel moedwillig mensen tegen de schenen schoppen.

ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 19:21

IMANDRA schreef:
Ik denk dat mensen –zeker die met een meer afwijkende mening- vaak emotioneel reageren op het moment dat discussiepartners tegen die mening ingaan en dat kunnen onderbouwen. Dan krijgen sommige mensen het gevoel dat de toon die wordt gebruikt door de ander vies of gemeen is, diegene niet welkom is of uit het topic wordt gepest omdat ze die kritiek heel persoonlijk opvatten, maar 9/10 keer is het -in mijn optiek iig- niet meer dan dat: een (onterecht) gevoel. Dat wil ook zeggen dat sommige mensen door dat gevoel ineens heel hard en wél daadwerkelijk persoonlijk uithalen naar de discussiepartner, met het gevolg dat andere discussiedeelnemers en/of mods op die manier van communiceren kritiek hebben of dat er zelfs een ban of OW op volgt. Dan denken deze mensen dat er sprake is van vriendjespolitiek, van het monddood maken van meningen, terwijl het puur een consequentie is van het gedrag wat ze vertonen.


Mooier dan dit kan het voorbeeld niet.

- Wat is een 'afwijkende' mening? Een die niet hetzelfde is als de jouwe? Waarom moet dat een afwijkende mening zijn, misschien is de jouwe wel afwijkend :+

- Jij kan niet bepalen of een gevoel van een ander terecht of onterecht is.

- High Horse: ' Mensen gaan in de verdediging omdat er 'goed onderbouwd wordt' . Moreel verheven wel weer hoor dit.... idem voor je 2e posts, het is me wat, dat mensen volgens jou boos worden vanwege een goede onderbouwing aan de andere kant. Zie je dat dan echt zo: Oh, diegene voelt zich geraakt, maar dat komt omdat ik de feiten goed verteld heb en mijn onderbouwing in orde heb?

-Als iemand zich geraakt voelt, is het een overdreven reactie? Is ook niet aan jou om dat te bepalen, als iemand zich geraakt voelt is dat zo. Ik bepaal ook niet of het overdreven is dat sommigen zich geraakt voelen door Elnienjo. Ik ervaar dat niet zo, als een ander dat wel voelt vind ik dat vervelend voor die ander en zeg ik niet dat dat overdreven is.

Ik vind het daardoor best logisch, dat die mensen geband zijn. Dat is voor mij eigenlijk niet zo de discussie.
Ik vind het raar dat deze mensen nog een stukje extra 'gewist' / ' te kakken' gezet moeten worden.

Want nogmaals, dit komt helemaal niet op bij elke andere willekeurige bokker die een ban krijgt. En het is ook niet vanwege hun paardenberichten, het is vanwege hun ' afwijkende ' ( whatver that May mean) mening in maatschappelijke thema's...

Ook ik ga dit topic verlaten, zit alweer tegen dezelfde mensen te discussiëren waar we nooit uit gaan komen, dus de discussie heeft geen zin. Ik vind het alleen wel belangrijk dat het Boktbeheer niet na 5 topics van dezelfde strekking, door steeds dezelfde posters, denkt: blijkbaar denkt heel Bokt zo over het modden op misinformatie. Want daar begon de OP mee, met again: ' dingen rechtzetten.'

Niet heel Bokt hoeft rechtgezet te worden, een beetje schuin maakt de wereld mooier en boeiender :D

Femke_Tweety

Berichten: 12014
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 19:23

Ik snap het prima van beiden, en dat heeft in beide gevallen níet met hun inhoudelijke mening te maken.

Maar dit topic is toch specifiek níet om deze twee gevallen te bespreken, maar meer algemeen óf en zo já usernames die een permaban hebben herkenbaar gemaakt moeten worden?

Cowboy55
Berichten: 8517
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 19:31

Femke_Tweety schreef:
Ik snap het prima van beiden, en dat heeft in beide gevallen níet met hun inhoudelijke mening te maken.

Maar dit topic is toch specifiek níet om deze twee gevallen te bespreken, maar meer algemeen óf en zo já usernames die een permaban hebben herkenbaar gemaakt moeten worden?


Het lijkt me dan ook tijd worden voor een slotje wellicht? Dit wordt m niet (meer). De bodem valt er zo uit…..

Zeedraakje

Berichten: 547
Geregistreerd: 04-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 19:33

Ruitje, dat is exact zoals ik het ook ervaar. Maar ik zal vast weer te gevoelig zijn :') en Imandra, tegen mij zeg je dat ook al worden bepaalde dingen elders op een bepaalde manier gebracht, dat dat nog niet hoeft te betekenen dat het hier gewenst is of geaccepteerd dient te worden. Dat geldt dan ook voor de verharding waarvan je zelf aangeeft dat het ook op bokt plaatsvindt maar dat dat niet alleen voor bokt geldt maar ook elders. Dat betekent dus ook dat de verharding die hier plaatsvindt niet gewenst of geaccepteerd hoeft te worden. Maar aangezien ook hier een andere mening niet geaccepteerd wordt, zal ook ik dit topic verder links laten liggen. Weer iemand stil en dat zonder ban zelfs!

ikkedus
Berichten: 3303
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 19:40

Amen Ruitje! Exact dat dus.
Als je iets zegt dat door mainstream Bokkers niet als correct en passend in het bitloos/boomloos/ positive blablablabla wordt gezien, dan krijg mensen vaak zo’n tsunami aan afwijzende reacties en wordt daar heel erg op doorgedramd. In mijn ogen vaak echt wel over het randje. Iets afwijkende wordt hier zeker niet gezien als,; goh interessant dat je er zo tegenaan kijkt. Zowel bij de paardgerelateerde topics als bij de maatschappij gerelateerde topics. Dat maakt het posten voor veel mensen niet leuk en daar zie ik regelmatig topics over langskomen de laatste jaren. Dat gedram en gehamer op de enige juiste weg roept emotie op. Als je steeds afgebekt wordt, dan doet dat ook wat een mens. Geef elkaar eens wat ruimte en leef volgens het ‘agree to disagree’ principe. Wordt de digitale bokt wereld vast een prettigere plek van.
Ik vind dat jammer, want het maakt bokt een minder veilige plaats. Er worden bijv als bijna geen rijfoto topics meer geplaatst en veel profielen zijn leeg, want stel je voor dat iemand ziet hoe jij rijdt of hoe je stal en uitziet ( O wacht; foei een stal. Dat hoort niet! 8)7 )
Ik vind de verschillende zienswijzen interessant. Sommige mensen zijn storend in hun manier van reageren, maar dat zijn in mijn ogen ook heel vaak mensen die geen ban hebben. Ik kan dat meestal goed naast me neer leggen.

ikkedus
Berichten: 3303
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 19:45

Cowboy55 schreef:
Femke_Tweety schreef:
Ik snap het prima van beiden, en dat heeft in beide gevallen níet met hun inhoudelijke mening te maken.

Maar dit topic is toch specifiek níet om deze twee gevallen te bespreken, maar meer algemeen óf en zo já usernames die een permaban hebben herkenbaar gemaakt moeten worden?


Het lijkt me dan ook tijd worden voor een slotje wellicht? Dit wordt m niet (meer). De bodem valt er zo uit…..


We wijken van het begintopic af inderdaad, maar het heeft wmb absoluut meerwaarde om het topic open te houden.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 19:49

Volgens mij is het heel simpel. Bokt heeft regels en als je je niet aan die regels houdt, dan kan je een ban krijgen. Die regels gaan vooral over houding en gedrag en minder over de mening die je formuleert.

Die mening valt meestal onder de vrijheid van meningsuiting en zoals elke vrijheid heeft de vrijheid van meningsuiting ook zijn grenzen. Die grenzen worden meestal door de wet vastgelegd en een forum als Bokt heeft zich ook aan de wet te houden. Dat betekent dat Bokt, die de verantwoordelijkheid heeft voor de berichten die er op het forum geplaatst worden, soms dus een grens aan een mening moet stellen.

In het geval van racisme praat je over een mening die over de grenzen van de wet heen gaat en waar je dus van Bokt mag verwachten dat ze daar actie op ondernemen.

Waarom vinden mensen dat er geen regels op Bokt hoeven te zijn? En waarom vinden mensen dat er geen grenzen op Bokt hoeven te zijn? Ik vind dat echt heel raar dat mensen vinden dat Bokt een soort anarchistische vrijplaats moet zijn, waar alles maar moet kunnen en mogen.

En als je niet vindt dat alles maar moet mogen, dan moet je misschien accepteren, dat ook al had je zelf geen problemen met een bokker, dat deze blijkbaar vaak genoeg over de grenzen van Bokt heen is gegaan om binnen twee jaar vijf keer een OW te hebben gekregen. En hoe het nu is weet ik niet zeker, maar als ik naar mijn eigen tijd als mod kijk, dan werden OW's nooit heel erg lichtvaardig gegeven.

Popstra
Berichten: 13841
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 19:51

IMANDRA schreef:
Ik zeg ook niet per definitie dat het komt door dat onderbouwen, of dat die onderbouwing per definitie sterk is, dus als dat zo overkomt, zo bedoelde ik het niet. Grootste punt wat ik wilde maken is dat kritiek an sich op die afwijkende mening vaak heel persoonlijk op wordt gevat, waardoor de persoon met de afwijkende mening 'storend' kan gaan reageren op die kritiek. En dat ik persoonlijk merk (maar misschien zien jij en anderen dit volledig anders) dat wanneer iemand die kritiek ook nog kan onderbouwen (ongeacht of die onderbouwing goed is overigens) die reactie soms nog wel eens nog heftiger kan zijn omdat ze zich dóór de aanwezigheid van een onderbouwing (extra) aangevallen voelen in hun mening.

En als je het dan over ego hebt, waarom niet ook hand in eigen boezem steken? Als we het iig over dezelfde situatie(s) hebben, dan hebben ook ánderen meermaals aangegeven dat reacties niet persoonlijk bedoeld waren (en zo ook niet gelezen worden) maar wel zo opgevat werden, en dat een overdreven reactie op die kritiek dus niet nodig is/was. Waarmee ik overigens niet zeg dat de mensen zonder afwijkende mening niet ook gewoon kritisch naar hun eigen communiceren moeten kijken.

(Overigens vind ik het persoonlijk ook niet helemaal fair in deze discussie om het gelijk op een (te) groot ego van de discussiepartner te gooien, wat helaas vaak gebeurt om deze negatief weg te kunnen zetten en de schuld af te wijzen)

Edit: Maar DP, het gaat hier helemaal niet over de (sterke) mening die ze verkondigden. Het gaat om de manier waaróp die (sterke) mening werd verkondigd..
maar vergeet niet dat die mensen steeds hetzelfde groepje mensen met hun arrogante ,onderbouwingen, over hun heen krijgen. Zie het hier nu overigens ook weer...

Over pest gedrag gesproken....

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 19:55

Het is natuurlijk wel heel gemakkelijk (en trouwens ook op de persoon gespeeld) om mensen maar arrogant te noemen. Dan hoef je namelijk niet meer na te denken over wat zeggen. Die mening is namelijk al getypeerd als arrogant en dus niet ter zake doende.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38789
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:01

Over modhandelingen/BAN's, het gaat niet om een afwijkende mening, het gaat niet om de inhoud van iemands bericht. Het gaat om op welke manier je deze mening is verkondigd en/of beschrijft. En ook niet of men op een nette manier ‘smerigheid’ op een vriendelijke manier verpakt. Het gaat erom dat hele gevoelige punten, onderwerpen, groepssoorten (mag ik dat voor het gemak zo noemen?) enz, op een zeer ongepaste manier is beschreven of is toebedeelt aan onbeschaafde handelingen/uitvoeringen/’hokjes’. En vooral ook deze onbeschaafde dingen/handelingen/groepen over een kam scheert.

Volgens mij kan je op een beschaafde manier alles bespreken, alles denken en alles zeggen, en juist wanneer er verschillende meningen zijn is een interessante discussie iets wat iedereen wel leuk vindt en een plek heeft op Bokt.nl. Sterker, iedereen is welkom!

Daarnaast wil ik erbij vermelden. De Modacties die zijn uitgevoerd, in het geval van de Bans die worden gezet, zijn veelal niet terug te lezen in de geplaatste berichten. De berichten die Banwaardig zijn worden sowieso onleesbaar gemaakt dmv een Modopmerking. Daarmee is het ook lastig een beeld te krijgen waarom een andere gebruiker een BAN heeft gekregen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33855
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:06

Ods schreef:
Over modhandelingen/BAN's, het gaat niet om een afwijkende mening, het gaat niet om de inhoud van iemands bericht. Het gaat om op welke manier je deze mening is verkondigd en/of beschrijft. En ook niet of men op een nette manier ‘smerigheid’ op een vriendelijke manier verpakt. Het gaat erom dat hele gevoelige punten, onderwerpen, groepssoorten (mag ik dat voor het gemak zo noemen?) enz, op een zeer ongepaste manier is beschreven of is toebedeelt aan onbeschaafde handelingen/uitvoeringen/’hokjes’. En vooral ook deze onbeschaafde dingen/handelingen/groepen over een kam scheert.

Volgens mij kan je op een beschaafde manier alles bespreken, alles denken en alles zeggen, en juist wanneer er verschillende meningen zijn is een interessante discussie iets wat iedereen wel leuk vindt en een plek heeft op Bokt.nl. Sterker, iedereen is welkom!

Daarnaast wil ik erbij vermelden. De Modacties die zijn uitgevoerd, in het geval van de Bans die worden gezet, zijn veelal niet terug te lezen in de geplaatste berichten. De berichten die Banwaardig zijn worden sowieso onleesbaar gemaakt dmv een Modopmerking. Daarmee is het ook lastig een beeld te krijgen waarom een andere gebruiker een BAN heeft gekregen.

_O_ Heel goed gezegd

De reactie waarop ik getemd heb en waardoor iemand een ban heeft gekregen was niet “een verkeerde mening” of “afwijkend van de norm”. Het was een heel diep racistische reactie waarin bepaalde bevolkingsgroepen in een lijn getrokken werden met dieven, aanranders en verkrachters. Tenzij jullie vinden dat dat soort racistische reacties op bokt thuis horen was de ban geheel terecht.

Wij, als bokt zijnde, moeten het toch met elkaar eens zijn dat we dingen als racisme niet tolereren. En zij die dat wel vinden die moeten dat vooral vinden. Maar daarvoor is op Bokt geen plaats.

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:11

Als je de topics teruglees zie je inderdaad een aantal opmerkingen die op of net (imo) over het randje zijn. Maar de opmerking waar vermoedelijk de ban op is gekomen was echt zwaar racistisch en heel ver over de rand. Ik persoonlijk vind de ban dan ook zeer terecht. Grof racisme moet je gewoon niet tolereren, nooit niet.

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:11

ruitje schreef:
IMANDRA schreef:
Ik denk dat mensen –zeker die met een meer afwijkende mening- vaak emotioneel reageren op het moment dat discussiepartners tegen die mening ingaan en dat kunnen onderbouwen. Dan krijgen sommige mensen het gevoel dat de toon die wordt gebruikt door de ander vies of gemeen is, diegene niet welkom is of uit het topic wordt gepest omdat ze die kritiek heel persoonlijk opvatten, maar 9/10 keer is het -in mijn optiek iig- niet meer dan dat: een (onterecht) gevoel. Dat wil ook zeggen dat sommige mensen door dat gevoel ineens heel hard en wél daadwerkelijk persoonlijk uithalen naar de discussiepartner, met het gevolg dat andere discussiedeelnemers en/of mods op die manier van communiceren kritiek hebben of dat er zelfs een ban of OW op volgt. Dan denken deze mensen dat er sprake is van vriendjespolitiek, van het monddood maken van meningen, terwijl het puur een consequentie is van het gedrag wat ze vertonen.


Mooier dan dit kan het voorbeeld niet.

- Wat is een 'afwijkende' mening? Een die niet hetzelfde is als de jouwe? Waarom moet dat een afwijkende mening zijn, misschien is de jouwe wel afwijkend :+

Ik heb soms afwijkende meningen ja. Maar of een mening afwijkend is hoef ik niet te bepalen hoor, dat kan je prima inschatten n.a.v. de maatschappij.

In mijn optiek is een afwijkende mening wanneer je fundamenteel verschilt van inzicht ten opzichte van het gemiddelde/het merendeel. Dus anders kijkt dan een groot deel van Nederland. Andere overtuigingen hebt dan een groot deel van Nederland. Als je denkt dat het overgrote deel asielzoekers verkrachters en dieven zijn, dan is dat een afwijkende mening denk ik. Als je denkt dat het WEF als een of ander totalitair regime bepaalt wat onze regering doet, dan is dat een afwijkende mening. Als je denkt dat COVID niet bestaat of vanaf het begin 'slechts een griepje' is, dan is dat een afwijkende mening.

ruitje schreef:
- Jij kan niet bepalen of een gevoel van een ander terecht of onterecht is.

Wel of de reactie / overtuiging n.a.v. dat gevoel terecht of onterecht is. Even gechargeerd: als iemand zegt "ik ben het niet je eens" en de ander zegt "OMG je loopt me te pesten!", dan vind ik de overtuiging (dat de ander pest) in dit voorbeeld onterecht ja.

ruitje schreef:
- High Horse: ' Mensen gaan in de verdediging omdat er 'goed onderbouwd wordt' . Moreel verheven wel weer hoor dit.... idem voor je 2e posts, het is me wat, dat mensen volgens jou boos worden vanwege een goede onderbouwing aan de andere kant. Zie je dat dan echt zo: Oh, diegene voelt zich geraakt, maar dat komt omdat ik de feiten goed verteld heb en mijn onderbouwing in orde heb?

Nogmaals: het gaat me niet om een goede of slechte onderbouwing. Enkel het tegen de mening ingaan van de ander, op een manier waarop de ander zich blijkbaar extra aangevallen voelt dan als je enkel zou zeggen 'ik ben het niet met je eens'. An sich is dat gevoel niet eens zo gek (zie cognitieve dissonantie) maar de toon van de reactie n.a.v. dat gevoel is vaak heftiger als het over onderbouwde reacties gaat (nogmaals: ik zeg niks over goed of slecht) dan als het enkel een 'ik ben het niet met je eens' is. Maar dat is mijn observatie n.a.v. de vele discussies waaraan ik heb meegedaan, die ik heb meegelezen, en een beetje kennis van gedragspsychologie. Daar kan je van mening over verschillen natuurlijk.

Dus nee, zoals jij het stelt zie ik het niet.

ruitje schreef:
-Als iemand zich geraakt voelt, is het een overdreven reactie? Is ook niet aan jou om dat te bepalen, als iemand zich geraakt voelt is dat zo. Ik bepaal ook niet of het overdreven is dat sommigen zich geraakt voelen door Elnienjo. Ik ervaar dat niet zo, als een ander dat wel voelt vind ik dat vervelend voor die ander en zeg ik niet dat dat overdreven is.

Niet per se. Ligt aan de situatie. In mijn voorbeeld: ja, daar was de reactie n.a.v. de overtuiging n.a.v. die emotie wel overdreven, vind ik.

ruitje schreef:
Ik vind het daardoor best logisch, dat die mensen geband zijn. Dat is voor mij eigenlijk niet zo de discussie.
Ik vind het raar dat deze mensen nog een stukje extra 'gewist' / ' te kakken' gezet moeten worden.

Want nogmaals, dit komt helemaal niet op bij elke andere willekeurige bokker die een ban krijgt. En het is ook niet vanwege hun paardenberichten, het is vanwege hun ' afwijkende ' ( whatver that May mean) mening in maatschappelijke thema's...

Nee, het is niet door hun afwijkende mening, maar de manier waarop. Zie reactie van Ods.
Even serieus, als het om die afwijkende mening ging waren er toch al veel meer bokkers gebanned?


Karl66 schreef:
Volgens mij is het heel simpel. Bokt heeft regels en als je je niet aan die regels houdt, dan kan je een ban krijgen. Die regels gaan vooral over houding en gedrag en minder over de mening die je formuleert.

Die mening valt meestal onder de vrijheid van meningsuiting en zoals elke vrijheid heeft de vrijheid van meningsuiting ook zijn grenzen. Die grenzen worden meestal door de wet vastgelegd en een forum als Bokt heeft zich ook aan de wet te houden. Dat betekent dat Bokt, die de verantwoordelijkheid heeft voor de berichten die er op het forum geplaatst worden, soms dus een grens aan een mening moet stellen.

In het geval van racisme praat je over een mening die over de grenzen van de wet heen gaat en waar je dus van Bokt mag verwachten dat ze daar actie op ondernemen.

Waarom vinden mensen dat er geen regels op Bokt hoeven te zijn? En waarom vinden mensen dat er geen grenzen op Bokt hoeven te zijn? Ik vind dat echt heel raar dat mensen vinden dat Bokt een soort anarchistische vrijplaats moet zijn, waar alles maar moet kunnen en mogen.

En als je niet vindt dat alles maar moet mogen, dan moet je misschien accepteren, dat ook al had je zelf geen problemen met een bokker, dat deze blijkbaar vaak genoeg over de grenzen van Bokt heen is gegaan om binnen twee jaar vijf keer een OW te hebben gekregen. En hoe het nu is weet ik niet zeker, maar als ik naar mijn eigen tijd als mod kijk, dan werden OW's nooit heel erg lichtvaardig gegeven.


Helemaal met jou en MarlindeRoos eens.
MarlindeRoos, je hebt gelijk wbt. racisme, hoewel ik dat ook als afwijkende mening zie (alle labradors zijn honden > maar niet alle honden zijn labradors, dat idee) is dat niet hetzelfde als van mening verschillen of de kleur rood mooi is, bijvoorbeeld.

Popstra schreef:
maar vergeet niet dat die mensen steeds hetzelfde groepje mensen met hun arrogante ,onderbouwingen, over hun heen krijgen. Zie het hier nu overigens ook weer...

Over pest gedrag gesproken....


Waarom wordt hier meteen de noemer arrogant aan toegevoegd? Of 'pestgedrag'?

Er zijn gewoon een aantal bokkers die graag hun afwijkende mening delen en bediscussieren, en een aantal bokkers die het leuk vinden om daar (veelal op een nette manier) de discussie mee aan te gaan. Daar is niks arrogants aan, er komt geen ego aan te pas.

Sinds wanneer is het hebben van een tegenargument pestgedrag? Omdat jij het niet eens bent met het argument die de discussiepartner aanhaalt? Mag iemand niet tegen een ander ingaan -op een nette manier uiteraard- als het gaat om op Bokt gedeelde meningen in maatschappelijke of nieuwswaardige onderwerpen?

Als iemand pestgedrag uit staat het je vrij om te temmen, en als het daadwerkelijk pestgedrag is zal daar door mods op gehandeld worden. Of je die handeling ziet is een tweede uiteraard.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 20-10-22 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

OleJon
Berichten: 2511
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:12

Die eerdergenoemden praten, sorry dat ik het zeg, onzin. Het is écht de manier waarop dingen gezegd worden waarop wordt gemod, niet op wát wordt gezegd. Jullie praten toch alle vijf nog gewoon op bokt mee, en zijn niet gebanned? Ondanks het hebben van een andere mening? Zeker jij Olejon zit toch vaak dingen te roepen die gewoon objectief onjuist zijn, en je praat hier toch ook gewoon mee? Hoe kom je er dan bij dat de mond gesnoerd zou worden? Idem met Anjali die toch soms behoorlijk andere/controversiële meningen heeft op sommige vlakken. (ik noem even namen omdat zij hier ook meepraten, dus neem even aan dat ik ze dan als voorbeeld mag benoemen).


Ik sta er echt van te kijken dat mensen oprecht denken dat meningen de mond gesnoerd worden terwijl er toch nog aardig wat mensen met flink afwijkende meningen hier gewoon meeposten.




Ongeacht mening moet je je gewoon niet stom gedragen. Gedraag jij je netjes, hoef je je geen zorgen te maken over een ban. Dan heb ik het niet eens over dingen onderbouwen (want daar ontbreekt het ook nog wel eens aan bij mensen met een flink afwijkend wereldbeeld) maar gewoon op de manier waarop je die mening formuleert en hoe jij je mengt in het gesprek.
[/quote][/quote]


Het is gewoon hoe ik ben, en zeg wat ik denk.
Ga me ook niet anders voor doen dat ik ben.
En wat jij onjuiste informatie vind, hoeft het voor een ander niet te zijn.
En betreft, de mond te snoeren.
Het bepaalde groepje duwt een persoon in de hoek.
En dan kun je wel zeggen dat het niet zo is.
Maar je kunt duidelijk lezen in meerdere reacties hier dat ik niet de enige ben die daar zo over denkt

Cowboy55
Berichten: 8517
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:14

Ods schreef:
<KNIP>

Daarnaast wil ik erbij vermelden. De Modacties die zijn uitgevoerd, in het geval van de Bans die worden gezet, zijn veelal niet terug te lezen in de geplaatste berichten. De berichten die Banwaardig zijn worden sowieso onleesbaar gemaakt dmv een Modopmerking. Daarmee is het ook lastig een beeld te krijgen waarom een andere gebruiker een BAN heeft gekregen.


Zou het dan niet handig zijn te overwegen als Mods om een aantal BAN categorieën te definiëren? Geen uitgebreide verhalen, maar bijvoorbeeld: Ban wegens: racisme. Of: Ban wegens: verregaande verbale lompheid. Zoiets. Minder speculaties en zinloze discussies.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38789
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:16

Interessant Cowboy55, maar wat voegt dat toe?

Niobe

Berichten: 7993
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:17

Ergens moet je er ook wel van uit kunnen gaan dat een BAN niet zomaar gegeven wordt. Het lijkt me ook geen hobby van de mods. Dus speculatie is niet echt nodig.

Speculaas wel.

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:18

Je hebt eerlijk zijn, recht voor z'n raap zijn en dat is een prima eigenschap. Zolang je een beetje rekening houdt met de gevoelens van je discussiegenoten, geeft dat juist de leukste discussies.

Grof racisme uiten is geen goede eigenschap, niet ok, nooit. Je mag dat van mij in privé vinden of het voor mijn part persoonlijk bespreken. Maar zwaar racistische opmerkingen online gooien is gewoon een no go

Cowboy55
Berichten: 8517
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:21

Ods schreef:
Interessant Cowboy55, maar wat voegt dat toe?



Minder speculaties en geruchten?


Minder speculaas ook want dat is evil :')

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38789
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:58

Jaa speculaas mag altijd hier! Met amandelschaaf is het bijna een gebakje :P

Maar in een Modopmerking erbij zetten is naar mijn idee iets teveel van het goede en een stapje te ver. Begrijp dat het dan 'wazig' blijft maar dat is een stukje vertrouwen die je best mag hebben in het Modteam. Een BAN geven doen ze echt niet zomaar.

prompter

Berichten: 11244
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 21:00

Precies, dat is volgens mij echt niet om een afwijkende mening, maar het overschrijden van grenzen en dat meerdere malen.

Cowboy55
Berichten: 8517
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 21:09

Ods schreef:
Jaa speculaas mag altijd hier! Met amandelschaaf is het bijna een gebakje :P

Maar in een Modopmerking erbij zetten is naar mijn idee iets teveel van het goede en een stapje te ver. Begrijp dat het dan 'wazig' blijft maar dat is een stukje vertrouwen die je best mag hebben in het Modteam. Een BAN geven doen ze echt niet zomaar.


O maar voor de duidelijkheid: ik heb dat vertrouwen wel. Als ik ‘post’ krijg van jullie dan weet ik op voorhand wel waar t over gaat. O:)