Bokkers die verdwijnen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gini
Berichten: 17908
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 12:53

Als je TeMt kan je aangeven dat je geïnformeerd wilt blijven over je melding, dan zal een moderator je dus vertellen dat er actie ondernomen wordt of het bekeken zal worden.

Over het modereren op maat geeft NadjaNadja al enkele voorbeelden. Een persoonlijke aanval die bv. blijft staan omdat de discussie al 5 pagina's verder is en de twee betrokkenen terug op goede voet staan. Terwijl in een ander topic een persoonlijk aanval wel bestraft wordt omdat de discussie alleen nog maar verder aan het escaleren is. De context telt mee en persoonlijk vind ik dat een fijnere manier.

MyWishMax

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 12:56

Maar er wordt vanuit gegaan dat de ontevredenheid altijd vanuit de deelnemers van de discussie komt of degene die in de clinch met elkaar liggen. En daar ben ik het niet mee eens. Ik lees ook gewoon veel mee en zie juist dat bepaalde opmerkingen gewoon mogen blijven staan, dat die bokker zo'n zelfde opmerkingen in meerdere topics maakt en dat zijn echt sneren naar de bokker waar in topic 1 het meningsverschil mee was.

Als er dan getemd wordt als zo'n opmerking te ver gaat en je krijgt er niet eens een reactie op (en ja, bij bepaalde tems laat ik expres het ip de hoogte houden aan staan), het blijft gewoon staan maar de andere bokker krijgt wel een verwijderd bericht terwijl er ook niet gescholden werd, maar wel aangegeven dat het wel eens klaar is. Dat klopt in mijn ogen niet. Ik heb wel vaker geen reacties op tems gehad als ik er wel om vroeg of zelfs een vraag stelde in de tem. Om wel reactie te krijgen als ik aangeef niet op de hoogte gehouden te hoeven worden. :+

En dat gaat niet over clubjes, groepjes of vriendjes. Ik lees gewoon reacties en zal temmen als ik iemand echt over de grens vind gaan, ongeacht wie. Dus of bij schelden en aanvallen meteen, maar bij zuigen als het het zoveelste bericht is. Dat valt, mij iig, dan gewoon op. Ik ga dan geen topic invallen als politieagent, om te vragen of het kan stoppen, want dat ben ik niet en zijn de mods voor. Alleen als ik al meeschrijf zal ik iemand aanspreken.

Maar ik zie dus wel degelijk sommige bokkers die veel vaker 'wegkomen' met dingen. Zelfs al zouden ze een pb krijgen, de berichten mogen blijven staan en de verschillende bokkers waar er een vervelende sfeer mee was hebben dan wel leeggehaalde berichten. En dat klopt niet, want dan gaat het niet meer over mosterd na de maaltijd, dan had de rest niet leeggehaald hoeven worden.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 23-09-23 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 12:56

O ja, dat snap ik nu Gini. Dank je wel :)

@MyWishMax: eigenlijk zie ik niet zo heel vaak zulke topics. Als er iets gebeurt, zoals nu het verdwijnen van Mkango, dan zoek ik wel de desbetreffende topics of berichten op wanneer ik daar verwijzingen naar krijg. Ramptoerist die ik nou eenmaal ben :Y)

Maar hoe hoger de gemoederen oplopen hoe eerder ik vertrek. Of gewoon een topic niet ga lezen, heb wel wat anders te doen dan m'n tenen in een slangenkuil te steken.

Daarmee zeg ik niet dat ik niet herken wat je schrijft over gebruikers die steeds speldenprikken zitten uit te delen aan een bepaalde andere gebruiker, en dat ook in meerdere topics doen. Wat ik bedoel is dat ik het steeds minder zie, en dat ik denk dat dat komt door wat ik wel en niet uitkies om te lezen. Misschien een beetje laf. Maar wel lekker rustig.

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 13:50

Ik weet zo nog een behoorlijke persoonlijke aanval te staan waar zeker daarna geen sorry kwam.
Dus nee, zo kloppend is de uitleg ook weer niet... en dat lijkt dan toch behoorlijk willekeur

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 13:53

Gini: vaak blijft zo'n reactie op je TeM bij "Bedankt voor je TeM, we gaan ernaar kijken". Dan weet je dus nog steeds precies niks.

Verder wel een heldere post NadjaNadja. Ik vind de suggestie die MyWishMax deed wel een hele goede: laat op een subtiele manier zien dat iemand is aangesproken. Niet als cone of shame, maar zodat het bloed van de rest terug naar kamertemperatuur kan.

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 13:54

DuoPenotti schreef:
Ik weet zo nog een behoorlijke persoonlijke aanval te staan waar zeker daarna geen sorry kwam.
Dus nee, zo kloppend is de uitleg ook weer niet... en dat lijkt dan toch behoorlijk willekeur

Maar ik ken ze ook waarna de betreffende bokker een hele tijd niet op Bokt geweest is. Een tijdelijke ban gekregen heeft, denk ik.
En een die ik nooit meer terug heb gezien.

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 13:57

rien10 schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik weet zo nog een behoorlijke persoonlijke aanval te staan waar zeker daarna geen sorry kwam.
Dus nee, zo kloppend is de uitleg ook weer niet... en dat lijkt dan toch behoorlijk willekeur

Maar ik ken ze ook waarna de betreffende bokker een hele tijd niet op Bokt geweest is. Een tijdelijke ban gekregen heeft, denk ik.
En een die ik nooit meer terug heb gezien.

Dat is hier duidelijk niet het geval :)

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 14:08

Nou ik heb ook weleens een OW gehad en ik ben het er nog steeds niet mee eens. :o

Ik gebruikte een verkeerde woordkeuze, dat is een feit..schreef Je waardoor er gedacht werd dat ik het op Bokkers persoonlijk gericht had terwijl ik dit in het algemeen bedoelde. (lesje voor altijd geleerd)

In dat bepaalde topic was ook sprake van kliekjesvorming, mensen die persoonlijk werden op mij en zaten te zuigen. Op een gegeven moment werd ik het zat en werd de emotie ook te hoog.

Maar het gemene hier aan vind ik dat veel mensen mij altijd heel redelijk vinden communiceren, netjes etc. Dat werd totaal niet meegenomen..ik was ineens de boeman. En de zuigers kwamen ermee weg.

Ja daar vind ik nog steeds wat van..

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 14:16

Ik vraag me af of ik ooit wel eens een OW heb gekregen, of dat het bij leeggehaalde berichten is gebleven (kan je dat ergens zien?). Vaak frustreerde de leeggehaalde berichten me al zo vanwege de onrechtvaardigheid (vanuit mijn gezichtsveld) dat ik misschien niet eens door heb gehad dat er een OW bij in zat.

Ik heb één keer een bericht leeggehaald gekregen waar ik het écht écht écht écht nog steeds heel erg niet mee eens ben, die door dat leeghalen ineens opgeblazen werd. Want de TS had het verwoord met "dat is echt een vuile gore belediging, ik TeM je!!!" waardoor mensen daarna dachten dat ik TS de ergste ziekte ooit had gewenst ofzo... Dus op die manier kan een leeggehaald bericht ook voor nog meer verwarring zorgen. Kreeg toen ook meerdere PB's van mensen die het echt bizar vonden dat dat bericht leeggehaald was en de TS er zo heftig op reageerde... Maar ja, voor de mensen die het bericht niet hadden gezien was ik enorm de boeman geworden omdat ze er van uitgingen dat het heel erg was wat ik had gezegd.

Steekt ook nog steeds...

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 14:17

Elisa2 schreef:
Nou ik heb ook weleens een OW gehad en ik ben het er nog steeds niet mee eens. :o

Ik gebruikte een verkeerde woordkeuze, dat is een feit..schreef Je waardoor er gedacht werd dat ik het op Bokkers persoonlijk gericht had terwijl ik dit in het algemeen bedoelde. (lesje voor altijd geleerd)

In dat bepaalde topic was ook sprake van kliekjesvorming, mensen die persoonlijk werden op mij en zaten te zuigen. Op een gegeven moment werd ik het zat en werd de emotie ook te hoog.

Maar het gemene hier aan vind ik dat veel mensen mij altijd heel redelijk vinden communiceren, netjes etc. Dat werd totaal niet meegenomen..ik was ineens de boeman. En de zuigers kwamen ermee weg.

Ja daar vind ik nog steeds wat van..

JIJ??? %) Een OW? Nou, daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen.

Bienotje

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 14:18

Willen de echte zuigers en moraalridders opstaan :D

Zonder gekheid, maar menig bokker hier heeft een andere bokker(s) bij die term in het achterhoofd. Maar ergens geloof ik niet dat er ook maar één van die bokkers zichzelf als zuiger of moraalridder beschouwd (misschien wel juist andersom)

Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 14:21

DuoPenotti schreef:
Ik weet zo nog een behoorlijke persoonlijke aanval te staan waar zeker daarna geen sorry kwam.
Dus nee, zo kloppend is de uitleg ook weer niet... en dat lijkt dan toch behoorlijk willekeur

Mja, ik kan ook wel een voorbeeld verzinnen. Er kwam geen sorry en er kwam geen hulk, hoewel er wel bokkers getemd hadden. Althans in de situatie die ik voor ogen heb.

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 14:22

Dankje Rien..nou dat dus, alhoewel ik ook heus weleens een uitglijder maak. :o
Spoiler:
(maar mijn inziens echt niet in die mate)


VV: een OW krijg je in je inbox dus kun je wel zien.

Van mij mogen openlijke irritaties naar mij best uitgesproken worden..heb ik liever dan als mensen mij bedoelen met bepaalde termen en of ik de hele tijd met een bord voor mijn kop rondloop. :o

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 14:22

rien10 schreef:
Elisa2 schreef:
Nou ik heb ook weleens een OW gehad en ik ben het er nog steeds niet mee eens. :o

Ik gebruikte een verkeerde woordkeuze, dat is een feit..schreef Je waardoor er gedacht werd dat ik het op Bokkers persoonlijk gericht had terwijl ik dit in het algemeen bedoelde. (lesje voor altijd geleerd)

In dat bepaalde topic was ook sprake van kliekjesvorming, mensen die persoonlijk werden op mij en zaten te zuigen. Op een gegeven moment werd ik het zat en werd de emotie ook te hoog.

Maar het gemene hier aan vind ik dat veel mensen mij altijd heel redelijk vinden communiceren, netjes etc. Dat werd totaal niet meegenomen..ik was ineens de boeman. En de zuigers kwamen ermee weg.

Ja daar vind ik nog steeds wat van..

JIJ??? %) Een OW? Nou, daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen.


Nou inderdaad dit!
Bij mij zijn wel een paar keer berichten leeggehaald en in een vorig leven een OW of ban omdat ze dachten dat er door twee personen van dit account gebruikt maakten.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 14:22

Ik heb wel eens geopperd om zo’n hele achter de schermen discussie openbaar te gooien, maar dat was niet handig :D

Want uit mijn mod tijd weet ik wel dat het super irritant was dat als mensen gingen janken ergens om, dat iets oneerlijk was dat je dan nooit kon zeggen “kijk vriend, dit en dit en dit stond er ook nog, hatsee, met je schijnheilige hoofd”…
Dus ik ben ook geen mod meer, want dat is niks voor mij :')
Plus dat het enorm veel tijd kost en er altijd wel iemand aan t mieren was ergens over

Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 14:28

Elisa2 schreef:
Van mij mogen openlijke irritaties naar mij best uitgesproken worden..heb ik liever dan als mensen mij bedoelen met bepaalde termen en of ik de hele tijd met een bord voor mijn kop rondloop. :o

Vooralsnog vind ik het heel goed uit te houden met jou. En daarnet had ik een bericht getypt waarin ik schreef dat ik me ook niet kan voorstellen dat jij een OW zou krijgen maar dat vond ik dan weer te veel als verontwaardigd-vriendje-van klinken. Maar ik ben dus wel verontwaardigd, en sluit mij helemaal aan bij rien :j

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 14:29

Het zou ook iets voor mij zijn hoor, heb ik totaaaaalll geen geduld voor :n

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 14:32

Koper schreef:
Elisa2 schreef:
Van mij mogen openlijke irritaties naar mij best uitgesproken worden..heb ik liever dan als mensen mij bedoelen met bepaalde termen en of ik de hele tijd met een bord voor mijn kop rondloop. :o

Vooralsnog vind ik het heel goed uit te houden met jou. En daarnet had ik een bericht getypt waarin ik schreef dat ik me ook niet kan voorstellen dat jij een OW zou krijgen maar dat vond ik dan weer te veel als verontwaardigd-vriendje-van klinken. Maar ik ben dus wel verontwaardigd, en sluit mij helemaal aan bij rien :j


Gelukkig, dankjewel!

En ik kan me ook wel inleven in wat Cer zegt, het kan lastig zijn om te reflecteren op eigen gedrag.

Chanicha: dat was achteraf niet zo dat er twee personen van het account gebruik maakten? Vind ik ook wel apart dat er dan gelijk een ban komt. (als het niet klopt dan he)

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 14:35

Haha ja, ik heb laatst ook een ban gekregen waar ik het écht niet mee eens was. En kreeg toen ook meerdere PB'tjes van mensen die het met mij eens waren dat dit echt onterecht was.

Ik kan overigens wel redelijk zuigen en pittig reageren hoor, ik geloof ook direct dat sommige mensen in dit topic een hekel aan mij hebben. Dat mag :j Maar díe OW begreep en begrijp ik nog steeds niet, ik had het beter begrepen als ik het voor iets anders had gekregen.

Gini
Berichten: 17908
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 14:37

VuurVleugels schreef:
Gini: vaak blijft zo'n reactie op je TeM bij "Bedankt voor je TeM, we gaan ernaar kijken". Dan weet je dus nog steeds precies niks.


Dus een iets of wat uitgebreidere uitleg als in 'We hebben actie ondernomen' zou in principe wel voldoende zijn? Dat lijkt me nog het gemakkelijkste dan: de functie is er al en moet enkel wat secuurder gebruikt worden.

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 14:40

BaileyMix schreef:
Haha ja, ik heb laatst ook een ban gekregen waar ik het écht niet mee eens was. En kreeg toen ook meerdere PB'tjes van mensen die het met mij eens waren dat dit echt onterecht was.

Ik kan overigens wel redelijk zuigen en pittig reageren hoor, ik geloof ook direct dat sommige mensen in dit topic een hekel aan mij hebben. Dat mag :j Maar díe OW begreep en begrijp ik nog steeds niet, ik had het beter begrepen als ik het voor iets anders had gekregen.


Ik heb geen hekel aan jou, vergeet ook vaak Boktnamen tenzij het mensen zijn die of ik heel vaak tegenkom of die echt uitermate vervelend tegen me waren/ zijn of blijven.

Maar jij weet het dus wel van jezelf :j

Vraag ik mij wel af wat het met jou doet om te lezen dat veel mensen dat zuigen zo vervelend vinden? (uiteraard hoef je daar geen antwoord op te geven)

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 14:45

Elisa2 schreef:
Ik heb geen hekel aan jou, vergeet ook vaak Boktnamen tenzij het mensen zijn die of ik heel vaak tegenkom of die echt uitermate vervelend tegen me waren/ zijn of blijven.

Maar jij weet het dus wel van jezelf :j

Vraag ik mij wel af wat het met jou doet om te lezen dat veel mensen dat zuigen zo vervelend vinden? (uiteraard hoef je daar geen antwoord op te geven)



Haha nou lief <3

Het doet niet zoveel met mij, omdat ik weet dat ik met de meeste mensen op Bokt nou eenmaal mijlenver uit elkaar lig qua moraal/levensovertuiging etc. Het voelt voor mij in dat opzicht een beetje hetzelfde als dat een streng religieus iemand me een slet zou noemen :)) Op sommige onderwerpen dan hè. En het voelt voor mij ook niet als zuigen, maar kan me wel voorstellen dat anderen dat zo zouden kunnen ervaren.

Soms wil je ook teveel blijven uitleggen omdat je langs elkaar heen lijkt te praten.

Rocamor

Berichten: 10874
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 14:45

BM, wat het in jouw geval dan geen opeenstapeling van dingen. Dat dat laatste gebeuren gewoon de bekende druppel was?

Aangezien je zelf ook al schrijft dat je wel eens kunt zuigen en andere momenten had waar een ban evt van toepassing was?

@Gini, moet het team zo ver gaan? Het gaat een ander toch niks aan wat het team met een overtreder bespreekt?

Tenzij je in nl van het kaliber Tachi of Holleder bent, worden uitspraken van rechters vaak ook geanonimiseerd.

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 14:48

Ow zo! Ja dan begrijp ik het wat beter, dankjewel!

Het kan inderdaad voorkomen dat je echt totaal langs elkaar heen aan het praten bent inderdaad of op zo'n ander level zit op zo'n moment. Dan kan het inderdaad ook meer elkaar proberen te overtuigen worden ipv discussieren oid. Daar zal ik me ongetwijfeld ook weleens schuldig aan maken.

Wel goed dat je dit soort dingen niet persoonlijk op pakt.

Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 14:49

BaileyMix schreef:
Soms wil je ook teveel blijven uitleggen omdat je langs elkaar heen lijkt te praten.

Ik denk dat je hier zelf al een hele goede zin hebt gevonden om in zulk soort situaties te gebruiken :)