Bokkers die verdwijnen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30345
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-23 13:14

Berdien schreef:
Oh ik heb dat dus met appjes met 'Ja.' of 'Nee.' In mijn hoofd is dat kortaf, geïrriteerd, een 'watwiljenoumens' etc. Ik trek dat héél slecht :') Terwijl ik weet dat diegene het helemaal niet zo hoeft te bedoelen. Mijn vriend is een lieverd, dus die vervangt nu de . voor een , zodat hij zeker weet dat hoe hij het bedoelt, het ook overkomt :))

Even voor mijn beeldvorming, gewoon omdat ik nu onwijs nieuwsgierig ben geworden.

Bedoel je dan zeg maar de lengte van "ja" of "nee", en zou "jawel" of "nou nee" het voor jou doen? Of is het meer een emotie-dingetje, en voel je je beter bij "ja :) " of "nee :(:) " bij voorbeeld?
Laatst bijgewerkt door Koper op 22-09-23 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Berichten: 7994
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:14

Cer schreef:
met dat over geschreven tekst, enige tijd geleden was er toch een ding met 'wat? Geen kusje?' (ging dat over sms, ik weet het niet meer precies)
maar ik merk dat zelf ook.. als ik een apje krijg met
"prima"
"PRIMA"
".......prima..."
"prima :) "
heb ik bij die eerste drie toch een ander gevoel dan bij die laatste :')


Ik ook! Die laatste is zo passief agressief! Vooral als er een punt achter prima staat.

Ik vind zelf dat het er prima aan toe gaat op Bokt. De regels en het hanteren ervan moet niet te veel open staan voor interpretatie. Als je in het echte leven je irriteert aan iemand, dan is het over het algemeen ook niet oké als je die vervolgens een bloedneus slaat "want hij vroeg er om".
Zelf ben ik sowieso al super slecht in discussies, want ik kan heel emotioneel reageren en ik kom vaak ook niet lekker over, dus ik blijf er al gauw van weg of ik haak gewoon snel af.

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:15

chanicha schreef:
Ohh dat kan ik ook hoor :')
Ben ook iemand van weinig woorden :j

Ja op de mobiel vind ik dat lastig, en ik heb er de pest aan te typen met de foon. Via de laptop ben ik wel goed in lange verhalen :')

Koper

Berichten: 30345
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-23 13:16

Niobe schreef:
Cer schreef:
met dat over geschreven tekst, enige tijd geleden was er toch een ding met 'wat? Geen kusje?' (ging dat over sms, ik weet het niet meer precies)
maar ik merk dat zelf ook.. als ik een apje krijg met
"prima"
"PRIMA"
".......prima..."
"prima :) "
heb ik bij die eerste drie toch een ander gevoel dan bij die laatste :')


Ik ook! Die laatste is zo passief agressief! Vooral als er een punt achter prima staat.

Ik vind zelf dat het er prima aan toe gaat op Bokt. De regels en het hanteren ervan moet niet te veel open staan voor interpretatie. Als je in het echte leven je irriteert aan iemand, dan is het over het algemeen ook niet oké als je die vervolgens een bloedneus slaat "want hij vroeg er om".
Zelf ben ik sowieso al super slecht in discussies, want ik kan heel emotioneel reageren en ik kom vaak ook niet lekker over, dus ik blijf er al gauw van weg of ik haak gewoon snel af.

Oh nee, ik vond juist de laatste de beste omdat er een lachsmiley bij staat. Die gebruik ik nooit als passief-agressief. Maar gewoon als positief of als ikbenblij.

Terwijl .....prima... juist op mij overkwam als "whatever :roll: "
Laatst bijgewerkt door Koper op 22-09-23 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:16

Niobe schreef:
Cer schreef:
met dat over geschreven tekst, enige tijd geleden was er toch een ding met 'wat? Geen kusje?' (ging dat over sms, ik weet het niet meer precies)
maar ik merk dat zelf ook.. als ik een apje krijg met
"prima"
"PRIMA"
".......prima..."
"prima :) "
heb ik bij die eerste drie toch een ander gevoel dan bij die laatste :')


Ik ook! Die laatste is zo passief agressief! Vooral als er een punt achter prima staat.

..wait..whut... ?? :oo
nee echt?

Ohhh nou als meer mensen dat hebben dan snap ik wel dat mijn berichten poedersuiker overkomen :')
Ik vind die eerste drie echt superkortaf, en die laatste vriendelijk.. _O-
Edit: phieuw.. wat Koper zegt idd..

Niobe

Berichten: 7994
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:16

Ja, zo zie je maar weer inderdaad, het verschilt zo per persoon :=

Koper

Berichten: 30345
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-23 13:18

Cer schreef:
Ohhh nou als meer mensen dat hebben dan snap ik wel dat mijn berichten poedersuiker overkomen :')

Ja, ik vind het ook echt enorm verhelderend!

Niobe

Berichten: 7994
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:20

Nou, ik begin nu al te geloven dat het aan mij ligt eigenlijk.

Vroegah in de MSN en Sugababes tijd kende ik een paar mensen die de :) smiley als steek onder water gebruikten namelijk, maar ja, ik ben dan ook oud.

Edit: En daarna heb ik het eigenlijk vaak zo opgevat in bepaalde omstandigheden
Laatst bijgewerkt door Niobe op 22-09-23 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Berichten: 30345
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-23 13:21

Iemand zin om een topic met poll hierover te openen?

Eventueel: iemand zin om een topic met poll hierover te openen? :)

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:22

Niobe schreef:
Nou, ik begin nu al te geloven dat het aan mij ligt eigenlijk.

Vroegah in de MSN en Sugababes tijd kende ik een paar mensen die de :) smiley als steek onder water gebruikten namelijk, maar ja, ik ben dan ook oud.

.... oud.. ja hoor... :+

#floppydisc

Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:22

Haha ja ik vind die laatste dus ook prima ( :)) ) en de eerste drie wat kortaf. Vooral als het 'Prima.' is. Vréselijk _O-

Koper, een 'jawel' of 'nou nee' voelt ook niet geheel lekker. Het is écht heel lastig uit te leggen. Misschien kom ik op die mensen wel hysterisch over, met lange teksten en veel emoticons :')

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:22

Niobe schreef:
Nou, ik begin nu al te geloven dat het aan mij ligt eigenlijk.

Vroegah in de MSN en Sugababes tijd kende ik een paar mensen die de :) smiley als steek onder water gebruikten namelijk, maar ja, ik ben dan ook oud.

Ik weet dat de ;) ook zo gebruikt werd idd dus die snap ik wel.

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:23

Hahaha, de interpretatie van het geschreven woord kan zo lastig zijn. Het ligt ook aan de geschiedenis of soort relatie die je met die persoon hebt soms.

Ik vind alle drie die Prima's oke..maar de interpretatie ligt ook wel aan de rest van de berichtenconversatie.

Niobe

Berichten: 7994
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:23

Jullie zijn zelf prima. :)


:+

Koper

Berichten: 30345
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-23 13:24

Berdien schreef:
Haha ja ik vind die laatste dus ook prima ( :)) ) en de eerste drie wat kortaf. Vooral als het 'Prima.' is. Vréselijk _O-

Koper, een 'jawel' of 'nou nee' voelt ook niet geheel lekker. Het is écht heel lastig uit te leggen. Misschien kom ik op die mensen wel hysterisch over, met lange teksten en veel emoticons :')

Bedoel je misschien dat "ja top, doen we" net van wat meer aandacht voor de ontvanger getuigt dan "ja", net zoals "nee, liever een andere keer"? Dat je in je gesprekspartner je eigen babbelboxheid herkent?

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:24

:)
Is voor mij altijd om aan te geven ik bedoel het aardig.

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:25

Avalanche schreef:
Niobe schreef:
Nou, ik begin nu al te geloven dat het aan mij ligt eigenlijk.

Vroegah in de MSN en Sugababes tijd kende ik een paar mensen die de :) smiley als steek onder water gebruikten namelijk, maar ja, ik ben dan ook oud.

Ik weet dat de ;) ook zo gebruikt werd idd dus die snap ik wel.


Dat is ook een lastige, ik gebruik zelf de knipoog graag als kwinkslag om iets luchtig te houden. Maar moet ook eerlijk zeggen dat ik me soms irriteer als anderen hem gebruiken omdat het belerend over kan komen ofzo. :+ Dat zal ongetwijfeld ook meer met mijn eigen interpretatie te maken hebben. Lijkt me best interessant een topic over dit onderwerp.

Koper

Berichten: 30345
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-23 13:25

DuoPenotti schreef:
:)
Is voor mij altijd om aan te geven ik bedoel het aardig.

Dit. Naar analogie van KiWiKo's gebruik van :) eigenlijk.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:26

Berdien schreef:
Misschien kom ik op die mensen wel hysterisch over, met lange teksten en veel emoticons :')

same :')

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:26

Ik open wel een topic :)

Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:27

Babbelbox, of gewoon meer zekerheid willen hebben dat een bericht zo overkomt als je het bedoelt. Want dat is en blijft met geschreven tekst gewoon heel ingewikkeld. Het is als je met iemand praat soms al een uitdaging, en dan heb je zoveel meer tools om in te kunnen zetten.

Niobe

Berichten: 7994
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:28

Het is voor mij afhankelijk van de gespreksgeschiedenis en het bericht zelf of ik de :) ook als aardig opvat ook hoor, ik bedoel ik zal niemand gelijk afbranden om het gebruiken ervan zomaar, omdat ik ook wel weet dat het per persoon verschilt en het uiteindelijk toch allemaal maar tekst is.

Het is gewoon dat ze in mijn ervaring die :) gebruikten om te kunnen zeggen "Maar ik deed de :), dus ik bedoelde het aardig!" terwijl dat in werkelijkheid écht niet zo was.

Koper

Berichten: 30345
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-23 13:28

Berdien, ik denk dat ik het wel snap. Duidelijke en precieze communicatie is fijn.

Avalanche, linkjeee :D

Niobe: haha, ja dat is ook een interpretatie :) Ik gebruik 'm als: ik bedoel het aardig, en met deze smiley geef ik aan dat dat ook echt zo is, mocht je denken dat ik het eigenlijk als sneer bedoel.

Maar misschien wordt het nu tijd om die tactiek te herzien _O-

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:32


Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:33

Niobe schreef:
Het is gewoon dat ze in mijn ervaring die :) gebruikten om te kunnen zeggen "Maar ik deed de :), dus ik bedoelde het aardig!" terwijl dat in werkelijkheid écht niet zo was.

ja, maar daar ga je nooit uitkomen denk..
:) :+ ;)

:')
(sorry)