Bokkers die verdwijnen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43865
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 14:10

Dat vind ik ook Ava. En ik vind van jou dat je veel kunt hebben van anderen en dan gewoon doorgaat. Vind ik knap

Elisa2

Berichten: 37774
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 14:13

Dank jullie wel!

Daar doe ik ook echt mijn best voor, wil ook graag genuanceerd overkomen.

Ik vind het van jou sterk dat je van mening kunt veranderen en daar gewoon eerlijk over bent Ava.

En Pien is gewoon lief!

chanicha

Berichten: 12197
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 14:14

Ik neem in gesprekken ook geen blad voor mijn mond, ik heb mezelf beloofd dat ik niet meer met dingen rond blijf lopen.
Op mijn werk zeiden ze met functioneringsgesprek altijd dat ik direct was, ik kan moeilijk met mensen die alles heel mooi verpakken en aan het eind komt het op hetzelfde neer!

Koper

Berichten: 30433
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-23 14:15

Elisa2 schreef:
Tact is ook niet altijd mijn sterkste kant..al gaat dat bij mij met typen beter omdat ik dan meer moet nadenken en het kan nalezen.

Irl ben ik nog wel goed in mensen per ongeluk beledigen zonder dat ik het door heb. Dus aan allen bij wie ik dat ooit gedaan heb. Ik bedoelde het goed! :o :+

Terwijl ik juist he-le-maal nooit moeite met jou heb gehad. Zijn andere mensen dan zo lichtgeraakt? (lichtgeraakter dan ik?????) Of valt het met jou nog wel mee?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58061
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 14:17

Elisa2 schreef:
Ayasha schreef:
Ik heb wel ooit eens een PB gehad. Weet al lang niet meer van wie, die een smiley opgevat had als sneer. Heb toen gewoon uitgelegd hoe ik het bedoelt had en ook gezegd dat als ze in mijn berichten ging kijken dat ze dan kon zien dat ik sowieso veel smileys gebruik. (Want dat is ook nog zo’n ding. Ik herinner me dar deze persoon amper smileys gebruikte dus zij vatte het op als dat ik haar niet serieus nam.)

We zijn daar toen gewoon rustig uit gekomen.
Ik zou er geen enkel probleem mee hebben als iemand me netjes een PB stuurt van ‘hey, dit kwam op mij zus of zo over, bedoelde je dat ook zo?’

Heb zulke PB’s ook wel eens gestuurd doorheen mijn tijd. (Al ben ik de laatste jaren wat minder geneigd om het te doen.)
Maar het is wel de toon die de muziek maakt in zulke PB’s.
Als je mij stuurt ‘wat is jouw probleem?’
Heb je kans dat je ofwel de vraag krijgt ‘op dit moment of in het algemeen?’ Ofwel een relaas over mijn dag. :o :o :=


Dat is alles wel heel letterlijk nemen. :D

Tact is ook niet altijd mijn sterkste kant..al gaat dat bij mij met typen beter omdat ik dan meer moet nadenken en het kan nalezen.

Irl ben ik nog wel goed in mensen per ongeluk beledigen zonder dat ik het door heb. Dus aan allen bij wie ik dat ooit gedaan heb. Ik bedoelde het goed! :o :+

Ja maar dar doe ik irl dus ook. Dat is niet om te etteren (als ik aan het plagen ben zet ik er meestal een ‘O:) ‘ bij ) maar echt hoe mijn hersenen functioneren. := en ik heb het altijd pas door als ik een reactie krijg die varieerd van verwarring tot boosheid. :=

Net als Rien zou het je verbazen hoeveel ik al in slik. := := maar soms flapt het er gewoon uit. Vooral als ik mentaal moe ben loopt het wel eens mis. En ook dat heb ik zelf niet altijd door tot het dus mis loopt. :=

Imo valt het met Elisa nog wel mee. :j ik vind jou meestal erg ‘levelheaded’ eigenlijk.

De mensen waarmee ik wel eens mee in een hang reageren hier ook maar ik heb met geen enkel van hen een probleem. Wel weet ik dat we vaak anders kijken naar dingen maar dat mag. Is dat niet het doel van een discussie? Uit je comfortzone geholpen worden en een andere kijk ook leren accepteren (met vallen en op staan.)

rien10
Berichten: 14835
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 14:21

Uitfloepen: Als mensen echt te dom om te poepen zijn. Of te dom om te poepen doen, maar eigenlijk knetter intelligent zijn. Da's veel erger.
Op stal hebben we er zo een rond lopen. Heel intelligent persoon. Maar ooooo wat een, een, een, ja wat eigenlijk. Nou, die was ik zo zat op een gegeven moment. Die kreeg een opmerking! Heel de tafel ging van OOeeeeeee. Persoon in kwestie merkte het niet eens. Iets met een bord en een kop?

Koper

Berichten: 30433
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-23 14:23

Stelconplaat :j Bord is niet altijd dik en robuust genoeg.

Avalanche

Berichten: 16298
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 14:40

Hahahahahaha :')

Overigens werken subtiele hints bij mij ook niet. Ik doe echt mijn best, maar ik ben daar te lomp voor vrees ik. Dus wees alsjeblieft direct, daar kan ik veel meer mee.

Avalanche

Berichten: 16298
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 14:42

pien_2010 schreef:
Dat vind ik ook Ava. En ik vind van jou dat je veel kunt hebben van anderen en dan gewoon doorgaat. Vind ik knap

Thank you wat lief <3
Elisa2 schreef:
Dank jullie wel!

Daar doe ik ook echt mijn best voor, wil ook graag genuanceerd overkomen.

Ik vind het van jou sterk dat je van mening kunt veranderen en daar gewoon eerlijk over bent Ava.

En Pien is gewoon lief!

Thanks <3

Wat zijn dit soort topics goed zeg *\o/*

BeFunny

Berichten: 10905
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 14:50

chanicha schreef:
Ik neem in gesprekken ook geen blad voor mijn mond, ik heb mezelf beloofd dat ik niet meer met dingen rond blijf lopen.
Op mijn werk zeiden ze met functioneringsgesprek altijd dat ik direct was, ik kan moeilijk met mensen die alles heel mooi verpakken en aan het eind komt het op hetzelfde neer!


Same here haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:04

chanicha schreef:
Ik neem in gesprekken ook geen blad voor mijn mond, ik heb mezelf beloofd dat ik niet meer met dingen rond blijf lopen.
Op mijn werk zeiden ze met functioneringsgesprek altijd dat ik direct was, ik kan moeilijk met mensen die alles heel mooi verpakken en aan het eind komt het op hetzelfde neer!


Ik heb dat ook zo vaak gehoord, maar ik ben liever gewoon duidelijk :+ En mensen waarmee ik direct samenwerk komen toch altijd naar me toe omdat ik blijkbaar in mijn uitleg qua werkzaamheden ook duidelijk ben :D
En idd, een boel blabla er omheen, dan ben je mij wel echt kwijt ook qua aandacht :') Dan denk ik, kom to the point..

Ayasha
Blogger

Berichten: 58061
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:07

Relaxed schreef:
chanicha schreef:
Ik neem in gesprekken ook geen blad voor mijn mond, ik heb mezelf beloofd dat ik niet meer met dingen rond blijf lopen.
Op mijn werk zeiden ze met functioneringsgesprek altijd dat ik direct was, ik kan moeilijk met mensen die alles heel mooi verpakken en aan het eind komt het op hetzelfde neer!


Ik heb dat ook zo vaak gehoord, maar ik ben liever gewoon duidelijk :+ En mensen waarmee ik direct samenwerk komen toch altijd naar me toe omdat ik blijkbaar in mijn uitleg qua werkzaamheden ook duidelijk ben :D
En idd, een boel blabla er omheen, dan ben je mij wel echt kwijt ook qua aandacht :') Dan denk ik, kom to the point..

Als mensen er zo omheen draaien dan ben ik soms het begin kwijt tegen de tijd dat ze aan het einde zijn. :o
Ik kan dan soms ook echt vrij bot zeggen "Zeg asjeblieft gewoon wat je wil want ik ben al kwijt waar je begonnen bent" := Ik word daar ongeduldig van. := :=

Anoniem

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:08

Haha precies wat ik zou kunnen zeggen :+

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:09

overigens vind ik 'geen blad voor de mond' niet hetzelfde als 'dan kan je gewoon onbeleefd zijn', maar dat verwacht ik niet, dat dat bedoelt wordt

Sommige mensen gebruiken 'ja ik ben nu eenmaal recht voor zn raap' als excuus om lekker grof te zijn, en zelfs mensen te beledigen.. dat vind ik ook niet oke. Je kunt recht voor zn raap ook netjes blijven :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 58061
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:20

En daar komt dan weer een probleem met subjectiviteit: Wat is netjes?
Er zijn bokkers waarbij je eigenlijk er gewoon niet tegen in kan gaan zonder dat ze je onbeleefd vinden. Dat schiet dan ook niet op.

pien_2010

Berichten: 43865
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:21

Eens met Cer.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:22

Ayasha schreef:
En daar komt dan weer een probleem met subjectiviteit: Wat is netjes?.

ja eens :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 58061
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:25

Ik ben trouwens wel blij met dit topic. Ik krijg wel inzicht in een aantal bokkers (in positieve zin) nu. :j

Babootje

Berichten: 26494
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:32

Cer schreef:
overigens vind ik 'geen blad voor de mond' niet hetzelfde als 'dan kan je gewoon onbeleefd zijn', maar dat verwacht ik niet, dat dat bedoelt wordt

Sommige mensen gebruiken 'ja ik ben nu eenmaal recht voor zn raap' als excuus om lekker grof te zijn, en zelfs mensen te beledigen.. dat vind ik ook niet oke. Je kunt recht voor zn raap ook netjes blijven :j


Eens, maar ook "netjes" recht voor z'n raap is voor sommige bokkers al teveel. Soms is het gewoon "spitsroeden lopen" en daar is ook niet iedereen even begaafd in :+

BeFunny

Berichten: 10905
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:38

Babootje schreef:
Cer schreef:
overigens vind ik 'geen blad voor de mond' niet hetzelfde als 'dan kan je gewoon onbeleefd zijn', maar dat verwacht ik niet, dat dat bedoelt wordt

Sommige mensen gebruiken 'ja ik ben nu eenmaal recht voor zn raap' als excuus om lekker grof te zijn, en zelfs mensen te beledigen.. dat vind ik ook niet oke. Je kunt recht voor zn raap ook netjes blijven :j


Eens, maar ook "netjes" recht voor z'n raap is voor sommige bokkers al teveel. Soms is het gewoon "spitsroeden lopen" en daar is ook niet iedereen even begaafd in :+


En geschreven tekst komt heel anders over. Ik ben heel direct. Maar als je er een gezicht bij ziet dan scheelt dat. Irl vind echt iedereen mij aardig ondanks dat ik direct ben. Maar geschreven kont dat er toch soms onbedoeld rot uit.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38808
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:41

Berdien schreef:
Foutje Ods? ;)

Idd een verkeerd knopje gebruikt, moest een PBtje zijn :D

Bokt is een podium waar iedereen iets kan delen wat men graag wil delen. Die ruimte is er voor iedereen en om het gezellig te houden zijn er inderdaad wat regeltjes. Maar uiteindelijk ligt die toon en sfeer echt bij alle gebruikers zelf, en dat kan ik ook wel terug lezen in jullie berichten. Het is hoe je reactie op een bericht geeft en er zal niet worden gemod op berichten waarin je verduidelijking vraagt op hoe men iets bedoelt, sterker nog, dat zien we juist graag wat dat geschreven woord is oh zo lastig. Maar we Modden bijvoorbeeld wel op de toon waarop iets wordt gevraagd, dat is wel een wezenlijk verschil.

Lees dat Beheer vroeger meer zichtbaar was, voorheen waren er Rooie leden die inderdaad actief mee kletsten in allerlei topics. In die zin is dat een stuk verminderd. Ik ben zo'n rooie die je niet snel ergens mee ziet mee kletsen. Dat zegt in zoverre iets over mij dat ik niet een persoon ben die zich overal laat zien. Het zegt niets over mijn betrokkenheid of inzet, ook niet over mijn bereidwilligheid om mee te helpen en denken. Kan wel enorm genieten over hoe een topic als deze verloopt, jullie het gesprek zien doen. Allemaal betrokken gebruikers met verschillende meningen die elkaar op een fijne manier hun mening meegeven. Daar voel ik dan ook niet snel de neiging toe om erin te springen. Dat is voor mijzelf gesproken.

Als het gaat om beheerstaken als in de nieuwe ontwikkelingen en/of Flarum moet ik jullie gelijk geven, dat duurt echt veel en veel te lang. Allemaal redenen en oorzaken maar dat is niet aan mij om daar uitleg over te geven, simpel weg omdat ik daar echt amper iets vanaf weet. Het ligt voornamelijk bij Bart en Luceos. En ondanks dat ik wel weet dat er beweging in zit ga ik niet eens beginnen aan een tijdslijn of opperen dat het niet lang meer op zich laat wachten. En dat bedoel ik gekscherend :D

ruitje

Berichten: 12390
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:57

Ik vind in dat licht weten welk Disc type je bent erg nuttig.


Afbeelding

Ik was als manager rood/geel.

Ga niet eerst naar je weekend vragen als we het gewoon even over klus A moeten hebben.

Groene mensen vinden je dan heul direct en zakelijk. Je gewoon even aanwennen wie dat nodig heeft helpt een hoop :')

Blauw zit in mijn allergie, maar die heb ik heel hard nodig want ik begin gewoon aan een project terwijl blauw zegt: zullen we dit en dit even doorrekenen? En ik denk dan: boeiend, we moeten starten :D

Op Bokt zie ik bij sommigen de blauwheid of groenheid van 7 meter afstand en dan weet ik: ohja, die vinden 'mensen' of 'regels' belangrijk :)

Het helpt als je weet waar je allergie zit en hoe je dus communiceert.

Melzazu
Berichten: 1828
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:59

Relaxed schreef:
Als ik op mijn vriend reageer met Ok, krijg ik deze altijd van hem terug :')

[ [url=m/MrilAh.jpg]Afbeelding[/url] ]


_O-
Heb hem meteen opgeslagen. Die ga ik ook gebruiken whahaha

Ayasha
Blogger

Berichten: 58061
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 16:00

Kan je twee kleuren zijn? :=

Exitium

Berichten: 7179
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 16:04

ruitje schreef:
Ik vind in dat licht weten welk Disc type je bent erg nuttig.


[ [url=m/XF79DJ.png]Afbeelding[/url] ]

Ik was als manager rood/geel.

Ga niet eerst naar je weekend vragen als we het gewoon even over klus A moeten hebben.

Groene mensen vinden je dan heul direct en zakelijk. Je gewoon even aanwennen wie dat nodig heeft helpt een hoop :')

Blauw zit in mijn allergie, maar die heb ik heel hard nodig want ik begin gewoon aan een project terwijl blauw zegt: zullen we dit en dit even doorrekenen? En ik denk dan: boeiend, we moeten starten :D

Op Bokt zie ik bij sommigen de blauwheid of groenheid van 7 meter afstand en dan weet ik: ohja, die vinden 'mensen' of 'regels' belangrijk :)

Het helpt als je weet waar je allergie zit en hoe je dus communiceert.

Ik heb een jaar of vijf terug zo'n test gedaan en ik was 71% blauw :+