[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Oktober 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6683
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Oktober 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 09:40

De maand oktober sluiten we weer af met een hagelnieuw BoktBeheerBulletin. Terwijl de herfst volop doorwaait, kan je hier lezen wat er deze maand achter de schermen is gebeurd.

Inhoudelijke mededelingen

Forum

Eindejaarsfora
Traditiegetrouw gaan de eindejaarsfora rond Halloween weer van start. Het forum Prettige Feestdagen (PF) is bedoeld voor alle vragen en verhalen die te maken hebben met de feestdagen. Ook EJL-ITP (Een Jaar Lang - In The Picture) is weer actief. Op dit forumdeel kun je terecht om je jaaroverzichten te plaatsen.
We wensen jullie alvast heel veel plezier op deze fora!

Bokt Veulenverkiezing
De veulenverkiezing is weer van start gegaan. Tot zondag 5 november 12.00 uur 's middags kunnen de deelnemende veulens worden aangemeld in de volgende topics:
[KS] Bokt hengstveulen verkiezing 2023! Geef hier je veulen op!
[KS] Bokt merrieveulen verkiezing 2023! Geef hier je veulen op!
Na het sluiten van de opgavetopics volgen de stemtopics. Stemmen kan dan tot 19 november, 23.00 uur 's avonds.
Na het verstrijken van de opgavetermijn komen de linkjes naar de stemtopics in de slotpost van de opgavetopics te staan en ook via de voorpagina kun je bij de stemtopics terecht komen.
Alle deelnemers vast veel succes gewenst!

Nieuwsredactie
Verhuizen: iedereen heeft het wel eens gedaan in zijn of haar leven, of staat op het punt dit te gaan doen. Verhuizen geeft altijd een hoop onrust en gedoe, helemaal als je paarden aan huis staan en die ook gaan meeverhuizen. Ook Jesse Drent en Matt Harnacke staan aan de vooravond van een verhuizing. Zij hebben hun huidige woning verkocht en gaan verhuizen naar een locatie met 30 stallen en een appartement daarboven. Hier zullen ze tijdelijk wonen, totdat ze een nieuwe definitieve plek hebben gevonden. Begin oktober brachten ze dit bericht naar buiten op het YouTube-kanaal van Matt. Ook hier wisten jullie het bericht goed te vinden, 5038 keer hebben jullie het gelezen. Daarmee krijgen zij de derde plaats in onze top 3 van oktober.

Vrienden bezoeken: dat kan heel gezellig zijn, maar hoe kom je daar? Ga je gewoon op de fiets, pak je de auto of ga je met het openbaar vervoer? Een tienermeisje in Duitsland koos eind oktober voor een ander vervoermiddel, namelijk paarden. Zij stal twee paarden uit een weiland en reed ermee naar de stad, om een vriendin te bezoeken. Acht kilometer had ze gereden, toen de politie haar staande hield. De paarden zijn niet gewond geraakt en weer netjes teruggegaan naar de eigenaresse. Hier vonden jullie wel wat van, dat was duidelijk te merken in de reacties. In totaal hebben jullie dit bericht 5308x gelezen, en daarmee goed voor de tweede plek in de top 3.

De rechtbank: een plek waar we liever niet komen. En toch moest een 48-jarige vrouw uit de omgeving van Wormerland zich in de tweede helft van oktober voor de rechter verantwoorden. Zij zou een schimmelkleurige pony niet de zorg hebben gegeven die het dier nodig had. De pony had melanomen en een grote wond op de billen. Een dierenarts heeft het dier uiteindelijk laten inslapen. De dame moest aan de rechter uitleggen waarom ze het dier niet al eerder had laten gaan. Dit artikel riep bij jullie duidelijk de vraag op: “wanneer laat je een pony inslapen, wanneer breekt dat moment aan?”. Dit blijkt duidelijk een lastig onderwerp te zijn voor velen. Jullie hebben dit bericht 8273 keer gelezen, en dat maakt dat dit bericht het meest gelezen bericht van oktober 2023 is.

Bezwaarcommissie
De Bezwaarcommissie heeft alle onderwerpen behandeld. Mocht je vragen hebben voor het BZC of over wat zij doen? Stel ze gerust, de BZC neemt deze dan mee in het volgende BBB. Ook wanneer er weer nieuws is vanuit het BZC, zullen zij weer berichten plaatsen.

Wiki
Deze maand is er geen bijzondere update vanuit de Wiki. Wil jij meeschrijven met de Wiki, of heb je een aanvulling die je wil plaatsen? Kijk dan op het Wikizakenforum óf op de Wiki zelf hoe je dat moet doen.

Beheer
Vanuit beheer deze maand geen bijzonderheden.

Technisch
Op technisch gebied zijn er ook geen noemenswaardige bijzonderheden te melden.

Team Mededelingen

Wederom een fijne stabiele maand qua teamleden, geen wisselingen te melden.

Tips van het Team & Vragen van Bokkers

Foto's verwijderen
In onze boktupload kan je foto's uploaden om op het forum te gebruiken. Deze functie weet vrijwel iedereen wel te vinden, maar het verwijderen van dezelfde foto's kan wat lastiger te vinden zijn. Je kunt je foto's uit de Boktupload verwijderen via deze link: https://www.bokt.nl/user/gallery Houd er rekening mee dat foto's die uit de upload verwijderd worden ook niet meer zichtbaar zijn in de topics waarin je de foto's geplaatst hebt.

Heb je zelf een leuke tip of vraag?
Je kunt je vraag of suggestie pb-en naar Zwerte.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Oktober 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 10:15

De BBB's zijn niet meer wat ze geweest zijn.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6683
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 10:57

Iris82 schreef:
De BBB's zijn niet meer wat ze geweest zijn.

Heb je misschien ook wat onderbouwde feedback? Hier kan ik natuurlijk niet zoveel mee.

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 11:05

Ik denk dat Iris bedoelt dat het sociale van het forum er helemaal niet meer in terugkomt. Topics die heel bijzonder/leuk/grappig/interessant zijn. Bokkers die door een zware periode gaan een hart onder de riem steken. Of juist bokkers die zo iets tofs hebben gedaan in het zonnetje zetten etc etc etc. Het lijkt een heel formeel bulletin.

Simpel op te lossen door elke maand teamies even te laten delen welke topics zij selecteren om te delen in het bulletin.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 11:26

Het spijt mij Oscar. Ik wilde niet de zure muts uithangen. Maar ik had soort van verwacht dat het een schot voor open doel was.

Winged schreef:
Ik denk dat Iris bedoelt dat het sociale van het forum er helemaal niet meer in terugkomt. Topics die heel bijzonder/leuk/grappig/interessant zijn. Bokkers die door een zware periode gaan een hart onder de riem steken. Of juist bokkers die zo iets tofs hebben gedaan in het zonnetje zetten etc etc etc. Het lijkt een heel formeel bulletin.


Dit verwoordt precies wat ik had moeten typen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23444
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Oktober 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 12:05

Die topics worden door de Nieuwsredactie met regelmaat op de Voorpagina uitgelicht bij het communitynieuws.

Maar ik ben eigenlijk benieuwd wat jullie dan in het BBB zouden verwachten want eigenlijk is het een mededelingen bulletin vanuit het team, zouden jullie er meer community zaken in verwachten?

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Oktober 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 12:18

Ik heb volgens mij jaren geleden eens aangegeven dat het communicatief niet handig is als er ergens staat 'Heeft alle onderwerpen besproken'. Volgens mij kunnen al gedane tips, adviezen die actueel blijven best eens in de herhaling. NB:niet iedereen leest elke maand bij + de informatie blijft actueel + er komen ook nieuwe leden bij.

En ja, er mag van mij best wat meer community bij in. Maar misschien ook wel juist vanuit de achterkant wat meer. Wat signaleren jullie, waar moeten wij op bokkers op letten, wat zijn echte voorbeelden van dingen die goed gaan, de stand van zaken mbt updates van bokt (uiterlijk/technisch). Topics die op FZ voorbij zijn gekomen met interessante gebruikersvragen en technische ontwikkelingen daarop

Muronia

Berichten: 19562
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Oktober 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 12:27

Vroeger was het toch in tweeën gesplitst? De BBB was formeel informatief en de BNB meer voor de community?

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 12:44

Winged schreef:
Ik heb volgens mij jaren geleden eens aangegeven dat het communicatief niet handig is als er ergens staat 'Heeft alle onderwerpen besproken'. Volgens mij kunnen al gedane tips, adviezen die actueel blijven best eens in de herhaling. NB:niet iedereen leest elke maand bij + de informatie blijft actueel + er komen ook nieuwe leden bij.


Dit heb ik precies ook al eens aangegeven. Lang niet iedereen is op de hoogte van alle tips en adviezen van de diverse teams. Ik zou alles standaard op rinse and repeat zetten.

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 12:57

Polly schreef:
Die topics worden door de Nieuwsredactie met regelmaat op de Voorpagina uitgelicht bij het communitynieuws.

Maar ik ben eigenlijk benieuwd wat jullie dan in het BBB zouden verwachten want eigenlijk is het een mededelingen bulletin vanuit het team, zouden jullie er meer community zaken in verwachten?


Dan ben ik toch wel bijzonder benieuwd waarom er nog een paar artikelen van de nieuwsredactie terugkomen? Want dat heeft ook al op de voorpagina gestaan, en heeft helemaal niks te maken van mededelingen vanuit het team?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23444
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Oktober 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 13:16

De berichten die de nieuwsredactie uitlicht in het BBB is de top 3 van meest gelezen artikelen.
De nieuwsredactie heeft ervoor gekozen om in "hun" stukje in het BBB deze top 3 uit te lichten.
Elk team van Bokt kan zijn eigen inbreng geven.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Oktober 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 00:04

Best bokt team:
Wat fijn dat jullie met zijn allen er weer zoveel vrije tijd in gestoken hebben om ook de afgelopen maand bokt voor ons leuk, gezellig, informatief etc etc te houden!
Fijn dat er vanuit een aantal subteams niet veel te melden is (geen gestopte moderatoren, geen rare technische problemen) en fijn dat de foto verwijder mogelijkheid nog eens genoemd wordt.

Kortom:
Bedankt voor weer een maand heel veel (grotendeels) vrijwilligers werk!

mysa

Berichten: 10485
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Oktober 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 00:12

Beste Punz,
Wat fijn dat het laatste wat ik vandaag op bokt lees, jouw positieve bericht is.
En mods: ik sluit me van harte bij Punz aan!

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 16:01

Iris82 schreef:
Het spijt mij Oscar. Ik wilde niet de zure muts uithangen. Maar ik had soort van verwacht dat het een schot voor open doel was.

Winged schreef:
Ik denk dat Iris bedoelt dat het sociale van het forum er helemaal niet meer in terugkomt. Topics die heel bijzonder/leuk/grappig/interessant zijn. Bokkers die door een zware periode gaan een hart onder de riem steken. Of juist bokkers die zo iets tofs hebben gedaan in het zonnetje zetten etc etc etc. Het lijkt een heel formeel bulletin.


Dit verwoordt precies wat ik had moeten typen.


Bokt is ook veranderd. Dat is de tijdsgeest, dus dat kun je een bbb niet aanrekenen, vind ik. :)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Oktober 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 16:27

Leuk dat ik genoemd/gequote word, maar ik heb hier helemaal niet gereageerd :)) Foutje?

Maar nu ik er toch ben, kan ik er wel wat over zeggen. Zelf doe ik niet zoveel beheerwerk/forumwerk vanwege mijn gezondheid, maar dat wil niet zeggen dat ik er niks over zou kunnen vertellen.

In het verleden hadden we 2 bulletins, nl. het BBB en ook nog de BNB (Bokt Nieuws Brief). De BNB waarin o.a. het communitynieuws in stond, is op een gegeven moment opgeheven. Er ontstond ook een overlap met de rubrieken die (ook) op de voorpagina stonden. De huidige rubrieken die nu op de voorpagina/nieuwspagina staan zoals bijv. Het Bloemetje, Over de Regenboog, het Doorgeefstokje etc., waren voorheen (deels) onderwerpen die ook in de BNB ook gepast hadden.
De BNB is er niet meer, maar het communitynieuws is grotendeels nog wel terug te vinden in de andere rubrieken en jullie hebben daar zelf ook een mooie rol in door mensen te nomineren als er belangrijke gebeurtenissen zijn :)

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Oktober 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 16:32

Ik vind het jammer dat het BBB een veredelde samenvatting van VN is geworden. Af en toe aangevuld met wat personeelswisselingen maar verder niet. Iets technisch is er al maanden? Jaren? Niet meer te melden. Of andere ontwikkelingen van het forum, bijzondere zaken van de BZC of het modteam.

Zonde, want het lijkt zo alsof beheer ook vooral hun tijd uit zit en er niet meer geïnvesteerd wordt in de toekomst van Bokt.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 17:05

Ik snap dat het zo voelt en je hebt er deels ook wel gelijk in. Als ik voor mezelf spreek: ik ben nog steeds enorm begaan met Bokt. Het is nog steeds mijn 'kindje'. Maar heel eerlijk: ik ben ook niet meer wie ik was en ik heb ook niet meer de energie en bevlogenheid van jaren geleden, dat lukt me helaas allemaal niet meer. Ik zou ook graag willen dat het anders zou zijn en dat ik weer 'de oude' zou zijn. Helaas moet ik het doen met het beetje energie dat ik nog heb.

Dat er niet meer in Bokt geinvesteerd klopt niet. Of ja, ik snap dat het zo voelt. Maar het is eigenlijk juist andersom. Er wordt voornamelijk in Flarum geinvesteerd en we zijn vooral aan het wachten totdat dat gaat draaien. Tot die tijd staan een hoop dingen on hold. Da's best zonde.
Ik vind wel dat je een punt hebt m.b.t. de technische updates. Dit zal ik ook aan Bart doorgeven want ik vind het ook belangrijk dat er vaker/regelmatiger updates komen.

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 18:13

Punz schreef:
Best bokt team:
Wat fijn dat jullie met zijn allen er weer zoveel vrije tijd in gestoken hebben om ook de afgelopen maand bokt voor ons leuk, gezellig, informatief etc etc te houden!
Fijn dat er vanuit een aantal subteams niet veel te melden is (geen gestopte moderatoren, geen rare technische problemen) en fijn dat de foto verwijder mogelijkheid nog eens genoemd wordt.

Kortom:
Bedankt voor weer een maand heel veel (grotendeels) vrijwilligers werk!


Dat er soms kritisch gekeken wordt houdt niet in dat er geen waardering is voor al het gedane werk. En ja, het draait op vrijwilligers. Ik zie in dit topic verschillende oud-teamies voorbijkomen (incluis mijzelf) en we weten hoeveel tijd het kost.

In ieder geval vind ik het jammer dat de communicatie vanuit 'de achterzijde' zo veel lijkt te minderen. Ik heb het nog steeds naar mijn zin verder.


Edit: woordje vergeten
Laatst bijgewerkt door Winged op 04-11-23 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 18:16

Winged schreef:
houdt niet in dat er waardering is voor al het gedane werk

Je mist een woord volgens mij :+

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Oktober 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 18:20

Haha lange dag en telefoon. Maar klopt :') er is dus wel waardering.

(Even kijken of ik nog kan editten O:) )

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 18:40

Ik zeg niet dat er geen waardering is.
Ik wilde alleen die van mij expliciet uiten. ;)


( En ja: dat komt stiekem natuurlijk ook omdat ik er een beetje moe van wordt dat het “kritisch recht” zoveel meer en zoveel makkelijker / sneller gebruikt wordt dan de gunst van het compliment.)